Spring naar bijdragen

Vraag Aan Bezitters Van De Oregon 550 (t)

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Met andere woorden, jij hebt al foto's van de site gekopieerd en gechecked of in de EXIF informatie (geen idee waar je het over hebt) de coordinaten voorkomen.

Ik vind dat dat meer zegt over jezelf dan over de geocacher die een 550T gebruikt.

Er zullen altijd GC-ers zijn die willen valsspelen (jij dus?). Ik geocach nog maar zeer kort, maar heb begrepen dat de sport zowel het wandelen als het vinden is. Maar als iemand zoveel mogelijk wil vinden door allerlei truck uit te halen, doet deze persoon dat zelf en kun je 550T bezitter niet aanspreken

P.S. ik ben gaan googlen op je info en en EXIF viewer gedownload, maar ik zag geen coordinaten in die gegeven. Nu heb ik de 550 en jij spreekt over de 550T

Haha :thumbup:

Wie mij kent zal snappen dat je er kilometers naast zit met je opmerking.

Greetz Bloodwoosj.

:goof:

Geplaatst

Grappig, ik had dinsdag op het werk een discussie over geotagged foto's en zag opeens dezelfde mogelijkheden als Bloodwoosj voor het gebruik binnen geocaching.

Het in een log geven van eindcoordinaten is algemeen aanvaard als 'not done' en zal over het algemeen door de cache-eigenaar worden verwijderd. Idem voor foto's met te duidelijke spoilers. Wat mij betreft valt het tonen van de coordinaten in de EXIF ook in deze categorie.

Neemt overigens niet weg dat ik hier best wel eens gebruik van zou willen maken bij een onoplosbare mystery! :)

Geplaatst

Haha, zie net dat Kalkendotters het probleem ook op de gc.com site heeft gezet. (Linkje)

Terechte opmerking daar is m.i. ook: wat als iemand een mystery heeft gemaakt waarbij die exif informatie en dan met name de gps coordinaten net bij de oplossing van die mystery horen?

Zonder meer weghalen (tijdens het uploaden) is dan wellicht ook niet handig.

Geplaatst

Als je als legger niet wilt dat er foto's met coördinaten in een log staan, dan mag je ze verwijderen. Het is jouw cache. Het lijkt mij wel verstandig om de logger een berichtje te sturen waarom je dat hebt gedaan.

Het argument dat je veel moeite moet doen vind ik niet gelden. Als je moeite doet kun je ook een groep cachers vinden die elkaar coördinaten doorgeven. Maar daar kun je als legger niets tegen beginnen. Hier heb je als legger wel de mogelijkheid, en die moet je kunnen gebruiken, vind ik.

Ik vind het heel goed dat Bloodwoosj dit heeft gemeld. Het gaat hier om bewustwording. Dat doe je als cache-eigenaar ook bij iemand die onbewust/onbedoeld spoilert bij/in een log.

Geplaatst

Ik kan maar niet begrijpen dat er mensen zijn die dit soort opties uitdenken en toepassen als middel om een puntje te vergaren.

Het hele principe van geocachen wordt overboord gegooid. :)

Wat mij betreft een uiterst zielige vertoning ! :thumbup:

Ga toch gewoon adhv de cachepagina op pad, geniet van de - liefst - natuur en laat je verrassen door de route en de opzet.Overwin zelf problemen, liefst in het terrein. Dat is geocachen.

Al dat andere is voor slappelingen en watjes,nmm.

Sorry, ik kon het even niet laten.

Geopatra.

Geplaatst
Nu het volgende.

Ben je je ervan bewust dat je als je een foto maakt van bv de inhoud van de cache, zonder dat daarop de omgeving van de eindlocatie van die multi of mysterie te zien is, je dankzij die prachtige geotagging functie van die 550T in de EXIF informatie van je foto bij de cache (als je hem upload naar je log) tevens de coordinaten van die cachelocatie meegeeft?

Het uploadmechanisme van gc.com haalt het (net als diverse fotobewerkingsprogjes) er niet vanzelf voor je uit!!!

Bedankt Bloodwoosj voor het starten van dit draadje. Ook ik heb al eens (onbewust) een van de weinige foto's die ik met de Oregon gemaakt heb (ik maak namelijk ook liever foto's met een gewone camera...) bij een log geplaatst. En voor de mensen die nu snel in mijn Gallery gaan zoeken naar foto's bij door ons gelogde mysteries:

Ik ben er door een medecacher op gewezen en heb de info verwijderd. Dit kan vrij simpel (bijvoorbeeld met IrfanView, kies ervoor de optie 'Keep original EXIF data uit te schakelen' bij het opslaan). Aangezien ik de foto's toch altijd al bewerk voordat ik ze upload is het voor mij geen bezwaar om het er even uit te halen. Ik moet het alleen wel even in mijn standaard procedure opnemen (in de grijze cellen opslaan). Maar gelukkig hoeft dat dus niet met alle foto's die ik met mijn gewone (GPS-loze) camera maak.

Natuurlijk moet iedereen zelf weten of hij deze nieuwe vorm van spoiler-info gebruikt, maar het lijkt mij zeker goed dat loggers zich bewust zijn van de informatie die ze allemaal prijsgeven.

Geplaatst

Misschien is het een idee om de ontwikkelaar van gc.com te vragen om tijdens het uploaden van een afbeelding de coördinaat informatie te verwijderen (eventueel optioneel). Programmeer technisch is dat niet ingewikkeld.

Geplaatst
Misschien is het een idee om de ontwikkelaar van gc.com te vragen om tijdens het uploaden van een afbeelding de coördinaat informatie te verwijderen (eventueel optioneel). Programmeer technisch is dat niet ingewikkeld.

Dat heeft Kalkendotters inmiddels aangedragen op het Amerikaans forum in de reeds boven genoemde link, waarvoor dank. :)

Greetz Bloodwoosj.

Geplaatst

Overigens geldt dit probleem niet alleen voor de Oregon 550 maar ook voor de iPhone 3GS, die ook zijn foto's standaard voorziet van GPS locatie.

Overigens zou dit natuurlijk ook door de cacheplaatser gebruikt kunnen worden om heel handige spoilerfotos bij de cache te zetten :)

Geplaatst
Maaruh, nu ben ik te stom om te weten waar ik de onderwerpstitel kan aanpassen. Kan iemand me daarbij helpen, kan ik dat zelf of moet een modje dat doen?

Voormekaar...

Geplaatst

Dat heeft Kalkendotters inmiddels aangedragen op het Amerikaans forum in de reeds boven genoemde link, waarvoor dank. :thumbup:

Greetz Bloodwoosj.

Dan heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen... Al kan ik de link nog niet vinden, ben ik zo blind in de morgen?

Geplaatst

Dat heeft Kalkendotters inmiddels aangedragen op het Amerikaans forum in de reeds boven genoemde link, waarvoor dank. :thumbup:

Greetz Bloodwoosj.

Dan heb ik daar waarschijnlijk overheen gelezen... Al kan ik de link nog niet vinden, ben ik zo blind in de morgen?

Bericht #18

Geplaatst

Ja, ik ken caches waar in de foto op de pagina een coordinaat staat dat juist de oplossing van de mystery is. Je zou dit dus alleen willen voor foto's die niet door de cache eigenaar zelf zijn geladen, in de Gallery, en niet voor de afbeeldingen die bij een cache beschrijving zelf horen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...