Spring naar bijdragen

Sneeuw/ijs caches?


superboppe

Aanbevolen berichten

Een cache is een cache, je moet hem gewoon zelf vinden, en als dat niet lukt heb je pech.

 

Maar toch, als je al weet dat het niet gaat lukken, probeer je het dan toch? Soms. Soms niet.

 

Als je niets beters te doen hebt, je kansen hoog inschat, overmoedig bent, of wat dan ook, kan je lekker op pad gaan. Maar met de kerstdagen met wat meer mensen op pad, om een leuke middag te hebben, is het soms wel leuk, nee, noodzakelijk, om de kansen realistisch in te schatten. Want een teleurstelling is op zijn minst een tegenslag. Een probleem is slechts een uitdaging als er een kans is op succes.

 

Einde inleiding.

 

Ik zoek caches die met een (de huidige) laag sneeuw op de grond en ijs in de bodem goed te doen zijn. Met waypoints die niet uitgegraven hoeven te worden, beprikt hoeven te worden om ze te vinden, niet met ijswater vol zitten terwijl je ze juist moet vullen. Die herkenbaar zijn (zoals ze de rest van het jaar zijn) als er 30 cm sneeuw ligt.

 

Die caches bestaan. De maker kan er bijvoorbeeld simpelweg over nagedacht hebben toen hij hem maakte.

 

Maar hoe vind ik ze? In een lijst, of met een zoek-pagina? Maakt niet uit. (Ja, ik kan natuurlijk een cache uitzoeken, kijken of er een ijskristalletje bij de attributen prijkt, maker mailen, ander cachers mailen, of logjes van de afgelopen dagen bekijken. Maar kan het ook anders? Sneller, praktischer?

 

Stiekum is dit een oproep aan alle cache-leggers van Nederland om in hun attributen of beschrijving aan te geven of het een Sneeuw/IJcache is. Of bijvoorbeeld op een site als MC het "Sneeuw/IJscache" label te gebruiken.

 

Of ben ik roepende in (witte) een woestijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zeker niet lekker opvallend in de sneeuw de boel plat stampen dan weet je bijna zeker dat er een cache geript gaat worden.

Hier langs de kust in het noorden is bijna alle sneeuw/ijs weg dus wees welkom in deze omgeving :thumbup:

 

Fijne feestdagen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, er ligt in Nederland 2 dagen per jaar sneeuw. Ik zou zeggen: gebruik ze om een sneeuwpop te maken, bouw een iglo, ga sleetje rijden en geniet van de witte kerst. Even een paar dagen niet cachen is toch geen ramp.

Wat dacht je van Earth caches. dat is goed te doen.En meestel op een uniek plekje.

Fijne kerstdagen En veel plezier met cachen.

Groet Team Mineraal :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zoek caches die met een (de huidige) laag sneeuw op de grond en ijs in de bodem goed te doen zijn. Met waypoints die niet uitgegraven hoeven te worden, beprikt hoeven te worden om ze te vinden, niet met ijswater vol zitten terwijl je ze juist moet vullen. Die herkenbaar zijn (zoals ze de rest van het jaar zijn) als er 30 cm sneeuw ligt.

Stappersven - Kalmthoutse Heide voldoet aan al je wensen. En tot nu toe zijn er nog geen "klachten"... :thumbup:

bewerkt door DanPan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip: kijk even of een cache afgelopen week al is gevonden na de eerste dikke sneeuwval... dan is ie in elk geval te doen.

Zelf heb ik zo ook een mooie multi-cache uitgezocht afgelopen maandag.

Maar tja, iemand moet de eerste zijn... dus wellicht zoeken op het bekende icoontje. Die zet niet iedereen er bij als het kan, maar waar hij wel bij staat moet in elk geval een cache zijn die in de winter te doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, als je het zeker wil weten kun je toch ook gewoon de owner een mailtje sturen? Die kan dan aangeven of de cache te doen is. En als hij of zij erg bang is voor een rip vanwege sneeuwsporen, dan kan dat ook nog duidelijk gemaakt worden.

 

Wij hebben vandaag een lange multi gedaan. Daar vanwege de sneeuwval 1 keer een hulplijntje moeten bellen. (En geloof me, nu we dat wp gevonden hebben weet ik haast zeker dat t zonder hulplijntje niet gelukt was...)

Wel even vantevoren gevraagd of hij te doen was. En duidelijk antwoord gekregen, inclusief de verwachte extra uren zoektijd, en al vast aangegeven wat het lastigste punt zou zijn. (en dat klopte dus....)

 

Kortom, even de owner om advies vragen vantevoren werkt goed.

 

Veel cacheplezier, het is buiten supermooi met al die sneeuw!

 

Femke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nu er nog steeds (aangevroren) sneeuw ligt en dit voorlopig wel even zo blijft, kan ik nog wel even reageren.

Ik snap heel goed dat je een cache wilt doen die gedaan kan worden. Afgelopen weekend hebben wij héle koude vingers gekregen van het graven in de half bevroren grond onder de sneeuw. En het toedekken was ook mer werk dan anders. Nou is meer werk natuurlijk niet zo erg, maar wij willen het graag goed doen!

 

Maar ik wil je graag 'de oude 16, NATUURLIJK' GC1GVXK aanbevelen. Mooie route door de duinen, waypoints boven de grond en een verrassend einde waar niet voor gegraven hoeft te worden.

 

Veel plezier in deze koude tijden. Wij laten ons niet van onze hobby afhouden, maar zoeken inderdaad wel naar een haalbaar doel. Niet vinden kan altijd nog [:thumbdown:]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk laten we ons niet door kou of sneeuw tegenhouden. Daarom afgelopen zaterdagnacht "Waardeloos"gedaan in een echte sneeuwstorm, we zagen er uit als sneeuwpoppen maar dat mocht de pret echt niet drukken.

De terugreis naar huis duurde wel wat langer door al die sneeuw die gevallen was. :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk laten we ons niet door kou of sneeuw tegenhouden. Daarom afgelopen zaterdagnacht "Waardeloos"gedaan in een echte sneeuwstorm, we zagen er uit als sneeuwpoppen maar dat mocht de pret echt niet drukken.

De terugreis naar huis duurde wel wat langer door al die sneeuw die gevallen was. :thumbdown:

 

Iets meer dan 12 uur zoeken geloof ik :crybaby:? Of was dat een ander team?

Wel een goeie testcase voor je apparatuur. Geen lege batterijen in de GPS?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...