Spring naar bijdragen

Nederlandstalig Forum @ Geocaching.com


Mars Express

Aanbevolen berichten

Op veler verzoek is nu ook op geocaching.com, naast vele anderstalige fora, een Nederlandstalig forum geopend!!

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showforum=76

Ach, waarom ook niet.

 

Alhoewel ik het nut voor mezelf niet inzie van een Nederlandstalig (sub)forum op deze Amerikaanse site. Want ik kan me geen onderwerp voorstellen waarover ik daar met andere Nederlanders van mening wil wisselen. Van mij is het verzoek dan ook niet gekomen.

 

Ik gebruik dat forum enkel om in contact te komen met Amerikanen.

 

Ik kan me echter wel voorstellen dat cachers van buiten Nederland dat (sub)forum gaan gebruiken met vragen over de Nederlandse geocache gemeenschap.

Over welke caches leuk zijn om te doen op hun vakantie in Nederland.

Met wie ze samen een cache in Nederland kunnen gaan doen.

Ook zullen daar verloren gegane travelbugs / geocoins gemeld gaan worden.

Dat zal men vast in het Engels doen.

 

Misschien is het een aardig idee van de beheerders van deze site om een positief verhaaltje voor deze bezoekers te schrijven. Een verhaaltje waarin verwezen wordt naar deze site en hoe dat hier werkt. Dat men voor het bepalen van leuke caches ook gebruik kunnen maken van het geod’or systeem. En waarin wordt uitgelegd hoe ze het best in contact kunnen komen met Nederlandse cachers.

 

Zilvervloot.

is dat niet tegen de forumregels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dit is toch weer triest, in het eerste opgestarte draadje wordt de Nederlandse reviewer en gc.nl weer eens afgezeken:

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=237977

 

Nu er een Nederlands deel is hier op het Groundspeak forum, wil ik graag de Nederlandse reviewer uitnodigen om zijn extra gestelde regels voor het plaatsen van geocaches hier te posten.

 

Velen zijn onwetend over de extra regels. Indien ze de regels bekijken hier op Groundspeak aangaande het plaatsen van geocaches en dan een cache aanbieden volgens deze regels, krijgen ze toch een verzoek om zaken aan te passen. Dit kan tot verwarring leiden of onbegrip.

 

Het is niet mijn bedoeling om inhoudelijk over de extra regels te discussieren. Wel zou het voor veel mensen duidelijker zijn als hier op het Groundspeak forum de extra regels staan en dat alle afgeleide sites en de reviewer hier naar kunnen verwijzen.

 

Graag de volledige tekst en niet een link naar een eigen homepage, zodat niet Nederlandstaligen evt een vertaalmachine erover heen kunnen gooien. Hierdoor kan bijvoorbeeld ook een Duitser een cache plaatsen in Nederland met de kennis van de extra regels. Het mooiste zou natuurlijk zijn als het gelijk ook in het Engels vertaald zou worden. Ik bied mij daar wel voor aan.

 

Ook zouden we dan de moderator kunnen verzoeken om hier een sticky van te maken zodat de regels in beeld blijven.

 

Deze vraag van de broekies had gewoon op het gc.nl forum gesteld kunnen worden. Waarom werd het nieuwe nederlandse achterdeurtje van gc.com hiervoor misbruikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterdeurtje? Eindelijk een logische plek waar je met de nl reviewer kunt communiceren. Reviewen heeft niks met gc.nl te maken. .com is daarom de enige logische plek om hierover vragen te stellen.

 

Als jij van A naar B rijdt via C omdat dat nu eenmaal de kortste weg is en er wordt een nieuwe weg linea recta tussen A en B gebouwd, blijf je toch ook niet via C rijden?

 

Dat afzeiken zie ik trouwens ook nergens. Er wordt gewoon een idee geopperd met overigens een vrij zwakke motivering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat afzeiken zie ik trouwens ook nergens. Er wordt gewoon een idee geopperd met overigens een vrij zwakke motivering.

 

Lees de eerste zin dan eens goed:

 

Nu er een Nederlands deel is hier op het Groundspeak forum, wil ik graag de Nederlandse reviewer uitnodigen om zijn extra gestelde regels voor het plaatsen van geocaches hier te posten.

 

Verder een beetje vreemd om dit suggestieve bericht te plaatsen. Zet dan ook gelijk die ´extra regels´ erbij als je meent dat die er zijn :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is toch weer triest, in het eerste opgestarte draadje wordt de Nederlandse reviewer en gc.nl weer eens afgezeken:

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=237977

 

Deze vraag van de broekies had gewoon op het gc.nl forum gesteld kunnen worden. Waarom werd het nieuwe nederlandse achterdeurtje van gc.com hiervoor misbruikt?

Volgens mij reagerrt Kruimel niet (veel) via het forum, maar gebruikt veel meer Twitter.

 

.. en ach ja, die extra regels. Als we de Amerikaanse regels zouden hebben, lagen er veel minder caches (o.a. onderlinge afstand). Zo kunnen die extra regels in het voordeel zijn of in het nadeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat we ons weer druk maken om niets. Hebben we echt geen relevante vragen over geocaching, waar het forum voor opgezet is?

Ik vind dat deze discussie gc.nl alleen maar in een slecht daglicht plaatst en dat is helemaal niet nodig.

Accepteer het gegeven dat bij .com iets opgezet is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie dat we ons weer druk maken om niets. Hebben we echt geen relevante vragen over geocaching, waar het forum voor opgezet is?

Ik vind dat deze discussie gc.nl alleen maar in een slecht daglicht plaatst en dat is helemaal niet nodig.

Accepteer het gegeven dat bij .com iets opgezet is.

 

Helemaal mee eens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap de ophef niet. Gebruik het forum op .com of niet... Zoals wel vaker, de keus ligt bij jezelf. Lijkt wel of alles tegenwoordig als bedreiging wordt gezien. Persoonlijk zou ik denk ik zelf meer gs gerichte vragen daar misschien posten.

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is toch weer triest, in het eerste opgestarte draadje wordt de Nederlandse reviewer en gc.nl weer eens afgezeken:

 

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php?showtopic=237977

 

Nu er een Nederlands deel is hier op het Groundspeak forum, wil ik graag de Nederlandse reviewer uitnodigen om zijn extra gestelde regels voor het plaatsen van geocaches hier te posten.

 

Velen zijn onwetend over de extra regels. Indien ze de regels bekijken hier op Groundspeak aangaande het plaatsen van geocaches en dan een cache aanbieden volgens deze regels, krijgen ze toch een verzoek om zaken aan te passen. Dit kan tot verwarring leiden of onbegrip.

 

Het is niet mijn bedoeling om inhoudelijk over de extra regels te discussieren. Wel zou het voor veel mensen duidelijker zijn als hier op het Groundspeak forum de extra regels staan en dat alle afgeleide sites en de reviewer hier naar kunnen verwijzen.

 

Graag de volledige tekst en niet een link naar een eigen homepage, zodat niet Nederlandstaligen evt een vertaalmachine erover heen kunnen gooien. Hierdoor kan bijvoorbeeld ook een Duitser een cache plaatsen in Nederland met de kennis van de extra regels. Het mooiste zou natuurlijk zijn als het gelijk ook in het Engels vertaald zou worden. Ik bied mij daar wel voor aan.

 

Ook zouden we dan de moderator kunnen verzoeken om hier een sticky van te maken zodat de regels in beeld blijven.

 

Deze vraag van de broekies had gewoon op het gc.nl forum gesteld kunnen worden. Waarom werd het nieuwe nederlandse achterdeurtje van gc.com hiervoor misbruikt?

 

Dat zal moeilijk gaan met een levenslange ban en I.P. ban hier op geocaching.nl.

bewerkt door indiana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap de ophef niet. Gebruik het forum op .com of niet... Zoals wel vaker, de keus ligt bij jezelf. Lijkt wel of alles tegenwoordig als bedreiging wordt gezien. Persoonlijk zou ik denk ik zelf meer gs gerichte vragen daar misschien posten.

grtzz

Cernunnos, daar zeg je zowat. Helemaal mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik sommige reacties op het forum lees, denk ik wel eens bij mezelf: ''zouden die mensen ook zo met hun buren praten of communiceren ze alleen discussiegewijs?'' Zoekbaars :beerchug:

Ach, zoekbaars, voor sommige mensen is de vorm belangrijker dan de inhoud...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...