Spring naar bijdragen

Ned. geocaching tijdschrift


Prof. Y. Lupardi

Aanbevolen berichten

In het verleden is het ergens op dit forum ter sprake gekomen maar ik kan het niet meer terug vinden.

De vraag/kwestie of het zinnig is om veel moeite en tijd te gaan steken in een periodiek geocaching tijdschrift in de Nederlandse (en Vlaamse) taal.

Een papieren uitgave is niet te doen in deze moderne Internet tijden maar een online tijdschrift is kostentechnisch met vrijwilligers wel op te zetten.

Als er tenminste vrijwilligers zijn, als er belangstelling is om een gc tijdschrift te lezen, als er lezers zijn die teksten aanleveren etc. , als er een redactie samen te stellen is, als enz enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Waarom een altijd achter de feiten aanlopend tijdschrift als alle informatie al op het altijd actuele forum staat? :wine:

 

Wat mij wel weer een keer leuk lijkt is zo'n kabouter-event met allerlei 'Hands-on-workshops'.

 

tot cache,

team Wij Drie :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, ik vraag me ook af wat voor toegevoegde waarde het zou hebben boven alle informatie die al beschikbaar is via geocaching.nu/.nl/.com, de diverse fora / nieuwsgroepen en andere sites.

 

Misschien zou zo'n tijdschrift interessant zijn voor mensen die geen tijd hebben alle internetbronnen bij te houden. Maar 't is op de fora niet zo druk dat dat bijhouden erg veel tijd kost....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik echter niet op het forum zie zijn:

 

Persoonlijke verhalen

Works shops (ook zo'n vreselijk woord)

Reviews

etc.

 

Dat pleit toch wel voor een tijdschrift.

 

Voordeel van een online tijdschrift is dat er niet iedere keer een x aantal pagina's gevuld moet te worden.

 

Maar ja, content blijft wel nodig.

 

Als er genoeg creatieve geesten met te veel vrije tijd zijn die zich hier voor willen in zetten :wine:

 

Zeker doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien het CV van ons aller professor Lupardi alias Piet Vogelaar alias willie wortel alias etc. etc. etc. is dat ook niet echt een verassing :lol:

Héj, wordt ik daar in één adem genoemd met onze alom geliefde prof? Wat een eer! :blush:

 

Overigens het waarom van een tijdschrift ontgaat mij. Dit forum biedt toch alle kansen om eieren kwijt te geraken? :dribble: De Buine Beren missen b.v. persoonlijke verhalen. Wat let iemand om een draadje Persoonlijke Verhalen op te zetten? Maar misschien begrijp ik niet goed wat met een on line tijdschrift wordt bedoeld.

 

<bleh mode :crybaby: >

't is ook allemaal zo moeilijk bleh bleh met die computers! kan het bijna niet bleh bleh bijbenen! kan ik eindelijk een beetje meedoen op het bleh bleh forum, moet er weer een tijdschrift komen. zit al maanden te worstelen bleh bleh met die kabouterkaarten. lukt bleh bleh ook al niet. ik moet altijd bleh bleh met een natte wijsvinger in de lucht bleh bleh de cache zoeken. bleh bleh. snff snff pffwwwt hèèhhhhh

</bleh mode>

 

Zo dat lucht op. Kom maar op met dat tijdschrift! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Riekt dit niet een beetje naar een blad van een vereniging? :thumbup:

Een zogezegd verenigingorgaan dus? Nee absoluut niet. Dank je de koekoek.

Meer een blad van een Stichting !

 

En voor Willi met de vele i-en: ik doe ook een telefonische helpdesk voor KB-kaarten met Ozi als mijn help-pages hierover niet voldoende zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle informatie is welkom.

 

Een digitale versie heeft natuurlijk om te ontwikkelen vele voordelen, mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar een papieren versie. De digitale bronnen zijn vaak vluchtig en soms lastig te her-traceren.

 

Onderwerpen genoeg te verzinnen lijkt me.

 

Produkt bespreking (GPS).

Hulpmiddelen b.v. de PDA.

Basis tips, (hoe werkt een kompas?)

Cache van de maand, het verhaal achter een cache, waarom is die daar neergelegd .:thumbup:

De dag van.............de belevenissen van een Geocacher, misschien ook wel als ie niet aan het cachen is?!?

De rankings.

Vraagbaak.

en, (misschien wel het belangrijkste) een kolum van de prof! :dribble:

 

Misschien eerst een digitale versie, om eens te kijken hoe e.e.a. in elkaar te passen is.

Overgieten in 1 .pdf bestand zodat de papieren versie voor de liefhebbers toch binnen handbereik is?

 

M.a.w, noteer alvast maar de 1e lezer :crybaby:

 

Prof, als er concrete plannen zijn er er wordt invulling gevraagd (aanleveren van een artikel ofzo) geef dan maar een seintje. Eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, Steensnoeper, als het zover komt dan geef ik wel een gil. :dribble:

En je opsomming: ja zoiets zweeft ook in mijn gedachten.

Een papieren versie geeft hoge aanloopkosten, dus eerst eens zien hoe het loopt met een digitale versie, is mijn idee.

 

Wat ik in gedachten had toen ik deze draad begon was de the MyAtari magazine web site voor de uitstervende Atari computers. Ook deze groep heeft de beschikking over een forum en verder zeker een stuk of 8 newsgroups (comp.sys.atari.st bijvoorbeeld).

 

Een heel ander online tijdschrift - voor de groep professionele GPS-gebruikers - is GPS User Magazine die veel papieriger aandoet. Maar kijk eens naar de inhoudsopgave :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er binnen 50 km geen caches liggen die ik nog niet gedaan heb en er een enorme hoosbui is en ik mijn gps boardje interface algebouwd heb en mijn zoon al naar zwemles geweest is en ik niet hoef te werken en mijn vrouw niet naar de kerk hoeft en ik mij hardstikke verveel....

dan........

en dan

 

wil ik misschien wel eens een keer een half a4tjes vol schrijven voor het geocaching vereningings/stichtingdblad, maar niet te vaak hoor.

 

Het belangrijkste is voor mij toch het echte veldwerk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom een altijd achter de feiten aanlopend tijdschrift als alle informatie al op het altijd actuele forum staat?  :thumbup:

 

Wat mij wel weer een keer leuk lijkt is zo'n kabouter-event met allerlei 'Hands-on-workshops'.

ik lees net in het forum over de kabouterevent van vorig jaar,ik ben het met wijdrie eens waarom niet weer zo'n event organiseren,denk dat er meer animo voor is dan een tijdschrift waar (bijna) alles in staat wat je ook in het forum kan vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste paar weken duiken opmerkingen op over 'die kabouterschooldag van toen' met eraan verbonden 'zou er nu net zoiets ...?'

 

Ik zou zeggen 'JA' dus wie voelt zich geroepen om zoiets op poten te zetten? Wie start een draadje op dit forum over hoe/wie/wat/waar kunnen gaan doen?

 

Voort met de geit!! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De site als medium fungeert uitstekend is mijn mening en is beter in staat de informatiebehoefte af te dekken dan een blad in snelheid, actualiteit en flexibiliteit van de inhoud.

 

afgezien van de extra energie, kosten en onnodige belasting van het milieu.

 

Verder lijken mij 2 verschillende informatiebronnen niet praktisch.

 

Met stroomlijnen valt wel het een en ander te verdienen. Voor de rest is er niets mis met alleen een site en is deze naar mijn idee goed opgezet.

 

Een keer opschonen van schrijfsels ben ik wel een voorstander van. Met name als je zelf vind dat het niet meer ter zake doet, moet het weg kunnen. Ook als anderen daarop gereageerd hebben. Jammer dan.

 

Voor technische informatie dient deze site alleen als attentie waarde.

 

Met http://gpsinformation.net/ is alles wat je over (je) gps wilt weten wel afgedekt.

 

Voor specifieke nederlandse en geocache/route gebruiken en technieken zou wat meer geconsentreerde ruimte beschikbaar mogen zijn en hier en daar de informatie opnieuw gebundeld kunnen worden.

 

RD punten, kabouterkaarten, Ozi explorer, enz

 

Routetechnieken; er zijn in nederland grofweg 800 caches en dat groeit en er zijn diverse methodes om geocachers naar de cache te leiden.

Het leren ontdekken van deze methodes is in een aantal gevallen een onmogelijkheid en draagt daarom niet bij aan de gemeenschapszin van geocachen.

 

Een hoofdstuk cachetechniek waarin voorbeelden gebruikt worden zou op steun kunnen rekenen.

Dan leer je newbies ook wat in plaats van ze lastig te beschouwen in sommige gevallen.

Stand verplicht!

 

Voor de meer groepsdieren die graag met anderen praten, chatten, knuffelen, vechten enz is op veel sites een koffiekamer e.d.. email enz en het organiseren en bezoeken van dat soort dingen.

Zij die dat niet willen ; niet.

Zo vindt ieder het zijne en geeft wat ie te geven heeft. En wordt niet onnodig geconfronteerd met wat hij niet weten wil.

 

Er valt dus nog genoeg te schrijven! Over cachetechnieken . :thumbup::dribble::crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...