Spring naar bijdragen

Ned. geocaching tijdschrift


Prof. Y. Lupardi

Aanbevolen berichten

:dribble: Het lijkt mij wel een prima idee. Vooral als het maar in het Nederlands is. Je kunt wel veel vinden al, dat ben ik met iedereen eens maar een hoop is in het Engels en tja dat levert toch wel een probleem op. Ook de moeilijke taal die sommige mensen spreken over b.v computers enz is vaak moeilijk te lezen.

Ben al vaak blij als er iemand een vraag stelt om iets uit te leggen, zoals ergens anders in het forum over waas. Dan kun je wel zeggen vraag het zelf maar ja dat komt er niet van of dan vind je je zelf weer een zeurpiet.

Ook hebben wij wel interesse in een kabouter dag maar dan graag wel wat centraler in Nederland, want vanuit de kop van Noord Holland is al een hoop ver weg. :thumbup:

groetjes Petra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
ReizenReizen

Nog even over een geocaching tijdschrift.

Er is een Engelstalig online tijdschrift aan het ontstaan dat over ruim een maand zijn eerste uitgave zal hebben. Ga maar naar de Today's Cacher link.

Aangekondigd worden de artikelen:

Cool Caches and their Owners

People in Geocaching

Geocaching Kids

Outdoor Adventures

Editorials and Mailbag

Humor

Photo Gallery

Events

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

heden staat het tijdschrift online. En het blijkt dat het gesponserd wordt door gc.com

Zie maar:

Today’s Cacher

Met in een editorial:

Today’s Cacher, the first comprehensive magazine about geocaching, will strive to entertain and inform participants of the game, and to provide insight to outsiders. The rapid growth of geocaching allows for misconceptions of the hobby. Many people are just learning how this game works.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo'n kabouterdag lijkt ons ook niet verkeerd... :dribble:

We zijn nooit te beroerd om te leren en het lijkt ons leuk om ook steeds meer aan de weet te komen, zodat we de caches die we nu overslaan ook kunnen loggen. :lol:

 

Nu hebben we soms te weinig kennis van zaken om de opgave die bij sommige multi caches staan te volbrengen. ;)

 

Als er extra handjes nodig zijn om iets te organiseren zijn we natuurlijk bereid de handen uit de mouwen te steken. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
Een digitale versie heeft natuurlijk om te ontwikkelen vele voordelen, mijn voorkeur zou dan toch uitgaan naar een papieren versie. De digitale bronnen zijn vaak vluchtig en soms lastig te her-traceren.

 

Onderwerpen genoeg te verzinnen lijkt me.

 

Produkt bespreking (GPS).

Hulpmiddelen b.v. de PDA.

Basis tips, (hoe werkt een kompas?)

Cache van de maand, het verhaal achter een cache, waarom is die daar neergelegd .:D

De dag van.............de belevenissen van een Geocacher, misschien ook wel als ie niet aan het cachen is?!?

De rankings.

Vraagbaak.

en, (misschien wel het belangrijkste) een kolum van de prof!  :lol1:

 

 

Ik denk dat geocaching in Nederland toe is aan een (digitaal) Geocaching-E-zine.

Een goed en overzichtelijk voorbeeld vind ik de site van ' de Tweevoeter' Zie De Tweevoeter

 

Erg overzichtelijk en goed gerubriceerd. (zie ook de colofon met verwijzing welke organisatie de website bouwt)

 

Een keer per maand (of was het twee maanden) kun je per email geattendeerd worden op de nieuwe onderwerpen / actualiteiten, zodat je weer gaat kijken op de site.

Op die manier hoef je niet steeds alle informatie door te struinen (als op een forum, want ook met de zoekfunctie blijft het soms behelpen) en heb je het gevoel dat je voldoende op de hoogte blijft.

 

Wat mij betreft mag het er komen zo'n Geocaching-E-zine; alleen de vraag wie de tijd heeft om iets dergelijks op te zetten en te onderhouden?

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag er ook zo'n Nederlands tijdschrift komen! Heb laatst toch wel zitten smullen bij de eerste hard-copy versie van Todayscacher! En als andere positivo's uit dit draadje meedoen, wil ik dat ook wel. Eerst natuurlijk e-zine, en als het aanslaat in druk. Loven we 50 euro uit voor het mooiste geocachingverhaal, en ik weet het zeker dan krijgen we een heleboel reacties binnen!

Ik wil 25euro bijdragen. Wie volgt?

bewerkt door EEG
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey

 

Als die e-zine er komt ga ik hem zeker lezen. En een artikel schrijven wil ik ook wel. Over GPS, route, en Geocache technieken weet ik ondertussen wel een en ander te vertellen :D

 

En ik heb redactie ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken maar dat een magazine mooi, leuk en interessant kan zijn.  Hier in Zweden zijn ze er vorig jaar mee begonnen en kijk maar eens naar het laatste nummer : hier  (Het is wel 1,5 Mb !)

 

Je hoeft geen Zweeds te kennen om dit te kunnen waarderen :D .  Of niet soms ??

 

Inderdaad erg mooi, alleen jammer dat het in pdf formaat is gemaakt, want dat maakt het zo lekker traaaaaag :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Reken maar dat een magazine mooi, leuk en interessant kan zijn.  Hier in Zweden zijn ze er vorig jaar mee begonnen en kijk maar eens naar het laatste nummer : hier  (Het is wel 1,5 Mb !)

 

Je hoeft geen Zweeds te kennen om dit te kunnen waarderen :lol1: .  Of niet soms ??

 

Inderdaad erg mooi, alleen jammer dat het in pdf formaat is gemaakt, want dat maakt het zo lekker traaaaaag ;)

Geen problemen mee en wat blijft dat zweeds toch een leuk taaltje he ;) Heb hem nog niet hele maal vertaald want zo goed is m'n zweeds nog niet maar dat komt wel.

Leuk zoiets. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...