Spring naar bijdragen

Geocaching.com ligt plat


Remunj

Aanbevolen berichten

Even een Google-vertaling van zijn verhaal:

 

FAIL - Fisher Plaza uitval

When I get a phone call at 3am it is one of two things - either a relative has passed away or a server has gone down. Wanneer krijg ik een telefoontje op 3AM is het een van twee dingen - ofwel een familielid is overleden of een server is gedaald. Looking at those two options I would always take the latter. Kijkend naar deze twee opties zou ik altijd de laatste. Bryan was on Caller ID, so I knew it was the latter. Bryan was Caller ID, dus ik wist dat het was de laatste. What I didn't realize was that this wasn't the ordinary check, reboot and "all's good" kind of server issue. Wat ik niet bewust was dat dit niet de gewone controle, reboot en "alles is goed" soort van server kwestie.

 

I tried to VPN into the machines and nothing was resolving, which is generally a Bad Thing. Ik heb geprobeerd om VPN in de machines, en niets is de oplossing, die over het algemeen een slechte zaak. I dusted off my cardkey (unused for at least a year), grabbed my car keys and headed out the door in that daze that only a mom or dad knows during a 4am feeding. Ik stof vandaan mijn cardkey (ongebruikte voor ten minste een jaar), pakte mijn auto sleutels en het hoofd uit de deur in dat Daze dat alleen een moeder of vader weet tijdens een 4am voeding. The usual fearful thoughts went through my head about the worst case scenarios. De gebruikelijke angstige gedachten gingen door mijn hoofd over de worst case scenario's.

 

Once I arrived at the Fisher Plaza building I circled the block and drove to the entrance to the parking garage, passing my keycard and receiving a satisfying beep and green light, but the gate didn't raise to let me enter. Zodra ik arriveerde op de Fisher Plaza gebouw Ik omcirkelde het blok en reed naar de ingang van de parkeergarage, langs mijn sleutelkaartsysteem en ontvangen een bevredigende pieptoon en groen licht, maar de poort niet verhogen om mij te laten voeren. Through my dozy haze I realized that the parking garage was a dark maw with only the peek of a car in the shadows. Via mijn bekrompen waas besefte ik dat de parkeergarage was een donkere maw met alleen de blik van een auto in de schaduw. It dawned on me that this was no longer just My Problem but Someone Else's Problem. Hij drong op me dat dit niet meer alleen mijn probleem, maar iemand anders het probleem. This is one part frustrating and one part relieving. Dit is enerzijds frustrerend en een deel ontlast. Although a power outage was a shock to the machines we've had similar problems at Fisher Plaza* and the machines were restarted with some coaching. Hoewel er een stroomstoring was een schok voor de machines die we hadden soortgelijke problemen bij Fisher Plaza * en de machines werden opnieuw enkele coaching. So I settled into the parking lot across the street and walked over to the entrance. Dus ik geregeld naar de parkeerplaats in de straat en liep naar de ingang.

 

Arriving at the entrance I validated my initial observation that, yes, the power was out, so I struck up a conversation with some folks loitering near the entrance. Aangekomen bij de ingang gevalideerd ik mijn eerste opmerking dat, ja, de macht was, dus ik sloeg een gesprek met enkele mensen loitering in de buurt van de ingang. "Is the power out?" "Is de stroom uit?" I inquired, more as a conversation starter to get some additional information about what happened. Ik vroeg, meer als een conversatie starter om wat extra informatie over wat er gebeurd is.

 

"Duh," a woman responded with a linguistic flourish. "Duh," een vrouw gereageerd met een taalkundige floreren. Apparently this was a Kiro employee Who Doesn't Speak with Tech Guys, but I persisted and got some general information. Blijkbaar was dit een Kiro werknemer Wie spreekt niet met Tech Guys, maar ik blijven en kreeg een aantal algemene gegevens. Yes, the power was out. Ja, de macht was. It was due to a fire and one of the generators was fried. Het was het gevolg van een brand en een van de generatoren werd gebakken. And it had been down since around 11pm. En het was sinds ongeveer 11pm. And they were here since 3 and they were sooo bored. En ze zijn hier sinds 3 en ze waren sooo vervelen.

 

I realized that whatever welcome I had spent had emptied the account, so I noticed a person looking just as dazed and techie as me and struck up a conversation with him. Besefte ik dat wat ik had welkom besteed had geleegd de rekening, dus ik zag een persoon op zoek net zo versuft en techneut als mij en sloeg een gesprek met hem. Andrew was from PopCap Games and was also called out to check on his servers. Andrew was van PopCap Games en werd ook opgeroepen om te controleren of er op zijn servers. Although most of their sites were up, they're Facebook games were hosted exclusively at Internap in the Fisher Plaza Building. Hoewel de meeste van hun sites waren, zijn ze Facebook games werden gehost uitsluitend op Internap in de Fisher Plaza-gebouw.

 

After a while, more tech folks would appear and congregate, sharing any emails received by Internap which were sparse and devoid of any real content, but we'd get wisps of information from other folks who "know people" - generally the guys who actually have to get the work done. Na een tijdje, meer tech mensen lijken en samenkomen, het delen van alle e-mails ontvangen door Internap die waren schaars en zonder echte inhoud, maar we krijgen wisps van informatie van andere mensen die "weet mensen" - over het algemeen de jongens die daadwerkelijk hebben om het werk gedaan. What I heard was this: Wat ik hoorde was deze:

 

1.An electrical cabinet set itself on fire between 11pm and midnight Een elektrische kast zichzelf in brand tussen 11pm en middernacht

 

2.There was 6 inches of water in the parking garage where the generators are. Er was 6 centimeter van het water in de parkeergarage waar de generatoren zijn. This happened from putting out the fire. Dit gebeurde uit om uit de brand.

3.No one was injured (thanks for asking) Niemand raakte gewond (bedankt voor het stellen van vragen)

 

4.One generator is fried and the other is sitting in the water so it is unusable Een generator is gebakken en de andere zit in het water dus het is onbruikbaar

 

5.The Fire Marshall wasn't letting anyone in (until around 8am when I got in) The Fire Marshall was niet verhuren iemand in (tot ongeveer 8 uur toen ik in)

 

6.Rumors stated that the sprinklers did turn on but as alarming as it sounds, they didn't turn on in the colocation facility - so no wet machines Geruchten dat de sprinklers heeft ingeschakeld, maar als alarmerend als het klinkt, ze deden niet aan in de colocatie faciliteit - dus geen natte machines

7.Kiro stations like Kiro Channel 4 in the building weren't broadcasting - instead they were broadcasting content from sister stations. Kiro stations zoals Kiro Channel 4 in het gebouw waren niet omroep - in plaats daarvan werden de inhoud van uitzendingen van zuster stations.

 

Once I got in I inspected the machines to make sure that they weren't buried in rubble or water. Zodra ik in I geïnspecteerd de machines om ervoor te zorgen dat zij niet werden begraven in puin of water. With nothing else I to do I headed home to wait for the "experts" to resolve the issue and update geocachers about the situation. Met niets anders ik doen ik leiding thuis te wachten tot de "deskundigen" het probleem op te lossen en te actualiseren geocachers over de situatie.

 

Realizing I couldn't get the word out on the site outages via the normal channels, like email and the web sites, I resorted to posting to Twitter, which in turn posted to Facebook. Realiseren kon ik niet krijgen het woord op de site uitval via de gebruikelijke kanalen, zoals e-mail en de websites, ik toevlucht tot het posten op Twitter, die op hun beurt gepost op Facebook. Fortunately the geocachers continued to retweet and repost the updates throughout the day, so hopefully the information is getting out there. Gelukkig is de geocachers bleef retweet en repost de updates de gehele dag, dus hopelijk is de informatie krijgen die er zijn. We even updated the text for the iPhone application but that won't satisfy many folks who are experiencing network errors when trying to look up caches. We hebben zelfs bijgewerkt de tekst voor de iPhone applicatie, maar dat zal niet voldoen aan de vele mensen die last netwerk fouten als je probeert je op te zoeken caches.

 

Fortunately we're in good company. Gelukkig zijn we in goed gezelschap. Authorize.Net and Bing Travel and other larger clients are at the facility so Internap is being very serious about getting this resolved. Authorize.Net en Bing Reis-en andere grotere klanten zijn op de inrichting zo Internap wordt zeer serieus over om deze opgelost. Sometimes it is good to ride on the coattails of the bigger guys when you have a big problem to solve. Soms is het goed om te rijden op de coattails van de grotere jongens bij je hebt een groot probleem op te lossen.

 

I'll update when I have more information. I'll update als ik meer informatie. In the meantime I'm monitoring emails and Twitter. In de tussentijd ben ik toezicht op e-mails en Twitter. When the machines come back online I'll get a flurry of emails so I can head down to make sure that the machines get back online. Wanneer de machines komen weer online I'll get a war sturen van e-mails, zodat ik kan kop omlaag om ervoor te zorgen dat de machines weer terug online. And I'll continue to update via Twitter and Facebook until this gets resolved. En ik zal blijven updaten via Twitter en Facebook, totdat deze wordt opgelost. You can follow the latest developments with the hashtag # fisherfire or search for Fisher Plaza or follow me @ locuslingua on Twitter. U kunt de meest recente ontwikkelingen met de hashtag # fisherfire of zoek Fisher Plaza of follow me @ locuslingua op Twitter.

 

*Around 2006 Fisher Plaza lost power allegedly due to a safety switch meant to shut down power if someone was electrocuted. * Rond 2006 Fisher Plaza verloren macht naar verluidt als gevolg van een veiligheidsschakelaar bedoeld stilgelegd macht als iemand werd geëlektrocuteerd. It's a nice safety feature unless some knucklehead hits it by mistake. Het is een leuke functie voor de veiligheid, tenzij sommige knucklehead hits door vergissing.

Posted by Jeremy at 12:29 PM

Geplaatst door Jeremy

op 12:29 0 comments

 

De Engelse en NL-vertaling staan door elkaar. Dat is wat verwarrend, maar goed: dan kun je de vertaling ook vergelijken met de originele tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bizar dat er nog sprinklers worden toegepast in een dergelijk datacenter. Overal ter wereld zijn gasblussystemen in serverruimtes gemeengoed. JUIST om na een brand weer snel door te kunnen draaien, omdat de spullen die niet in de fik hebben gestaan dus ook geen schade hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera! QualityCaching en Terracaching en mijn offline GSAK database doen het nog. En dan is er nog de stapel printouts. En je kan natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken en zelf een cache gaan uitdenken en neerleggen. Genoeg te doen. Eigenlijk wel rustig zo...

 

Kruimel kan eindelijk op vakantie. :ph34r:

 

Goed plan Remunj :eek:

 

we kunnen hem een reisje naar onze oosterburen aanbieden (de Duutsers) denk dat ie er erg blij mee is :lol1:;)

 

greetz yurrie-currie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera! QualityCaching en Terracaching en mijn offline GSAK database doen het nog. En dan is er nog de stapel printouts. En je kan natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken en zelf een cache gaan uitdenken en neerleggen. Genoeg te doen. Eigenlijk wel rustig zo...

 

Kruimel kan eindelijk op vakantie. :eek:

 

Goed plan Remunj ;)

 

we kunnen hem een reisje naar onze oosterburen aanbieden (de Duutsers) denk dat ie er erg blij mee is :lol1::lol1:

 

greetz yurrie-currie

 

:ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoera! QualityCaching en Terracaching en mijn offline GSAK database doen het nog. En dan is er nog de stapel printouts. En je kan natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken en zelf een cache gaan uitdenken en neerleggen. Genoeg te doen. Eigenlijk wel rustig zo...

 

En als ik goed gelezen heb zijn er in dit draadje ook al 3 manieren gegeven hoe je aan gegevens van geocachen kan komen, zonder GSAK.

 

1. via dhz menu

2. via google

3. via link Kalkendotters!!!

 

Dus iedereen kan gewoon lekker geocachen hoor, ook Kruimel!

 

groetjes GeoVlinder

 

ps Voor degenen die alle websites die getroffen zijn, in de gaten willen houden: klik hier

bewerkt door GeoVlinder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schiet al op denk ik zo..

aangezien er al een paar site's weer werken...

 

Ik kijk morgenvroeg wel weer.

 

ikke ook... ik ga mijn mandje opzoeken.. kan geen refesh knopje meer zien.....

 

(off top) slaap ze allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het alleen houdt bij 'die ene calamiteit' van vandaag, dan is het inderdaad niet aantrekkelijk een extra server in Europa op te starten, maar het blijft niet bij 'die ene calamiteit'. Hoe vaak ligt de site er uit vanwege onderhoud of beter wegens een te lage capaciteit om alle logs gelijktijdig te verwerken.

Klinkt wel leuk, maar als het om capaciteits- cq softwareproblemen gaat, zou een mirrorserver geen enkel hulp bieden, want een door schrijfoperaties (en daar gaat het juist om bij vertragingen door het loggen) overbelaste server die je mirrort betekent twee gelijk overbelaste servers (plus mirror-overhead), en bij softwareproblemen biedt bijvoorbeeld een cluster geen uitkomst want óf je hebt 2x dezelfde bugs, óf je hebt een bug hier en geen bug daar, resultaat: incoherentie in de database. En natuurlijk geldt ook: zo'n ingewikkeld systeem loopt ook niet altijd zoals het hoort. Dus ook als je je fantastieke intercontinentale cluster maakt, op een dag dat je'm echt nodig hebt, is er een goede kans dat het gewoon niet werkt.

 

En wat dat dan allemaal kost... ik zie dat één van de sites die door deze brand stilstaat, is bing.com/travel. Dat is nota bene de online-travelsite van een kleine, onbekende startup die Microsoft heet. Die hebben niet alleen besloten om hun site niet bij Microsoft maar in het buitenwereld te laten hosten; die hebben ook naar de kosten en de baten gekeken, en besloten dat ook voor een bedrijf die lineaire zijn geld verdient (1 dag downtime = 1/365 van de jaarlijkse revenues kwijt), het niet interessant is om alles super-redundant te bewerken.

bewerkt door sTeamTraen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom nu altijd de vrijdagavond voor het weekend waarop toch een groot deel van de cachers nog even wat zaken wil bekijken :ph34r:

Vrijdagavond is volgens mij altijd net voor een weekend. Op vrijdagavond heeft bij mijn weten de site er nog nooit uit gelegen. Als ze het doen, dan is het midden in de nacht en dan is het hier overdag. Het lijkt nu net alsof iedere vrijdagavond gc.com plat ligt.

 

 

Toch wel meegekregen dat het eruit ligt vanwege gebrek aan stroom? Als gevolg van water? Als gevolg van een brand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kent niet het beroemde verhaal van de grote stroomstoring in New York? Dat leverde 9 maanden later een babyboom op.

Wat belooft deze storing voor Amsterdam? We kunnen best wel wat nieuwe originele caches gebruiken :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net even gechat met Kyle, hij vertelde dat de grootste sites bovenaan staan en geocaching staat op de derde plek! :)

 

Sites die het weer doen heeft hij op mijn verzoek gemarkeerd met een *.

 

Dat andere sites het doen, is in sommige gevallen omdat zij het intussen ergens anders hebben ondergebracht. Hij kan niet van alle sites verklaren hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

 

1 vd comments op de lijst is:

 

"i went down to fisher plaza and the ceo of adhost personally helped me move our servers to their other building and he even set up the new routing. the engineers are all very calm and focused and working their asses off. good people doing their best in the face of calamity. you’ll all be back up in an hour or two."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...