Spring naar bijdragen

Geocaching.com ligt plat


Remunj

Aanbevolen berichten

Kom op mensen wees wijzer en ga lekker buiten zitten,

nog beter ga cachen

 

Geen groet dit keer.

 

Ja, leuk cachen!

Jammer dat je er geen eentje kunt opzoeken.... ;)

Dus dat wordt een weekendje iets anders doen. :thumbup:

 

Wel carambalig dat er brand in het DC is geweest en dat ze alles in 1 dc hebben staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat ontzettend goed dat ze hun uiterste best doen om na zo'n calamiteit de boel weer op gang te krijgen. Ik heb veel waardering voor ze en heb geen zin om mee te huilen met de wolven in het bos. Wat mij betreft veel respect voor hen die menig vrij en nachtelijk uurtje de komende uren aan onze hobby gaan spenderen. Klasse.

 

Zo, en dat wou ik even kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend goed dat ze hun uiterste best doen om na zo'n calamiteit de boel weer op gang te krijgen. Ik heb veel waardering voor ze en heb geen zin om mee te huilen met de wolven in het bos. Wat mij betreft veel respect voor hen die menig vrij en nachtelijk uurtje de komende uren aan onze hobby gaan spenderen. Klasse.

 

Zo, en dat wou ik even kwijt.

 

Hallo all

 

Mmmmhhhhhhhhuuuuuu ben jij de zelfde saatjes als uit draadje 236??

 

Groet Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend goed dat ze hun uiterste best doen om na zo'n calamiteit de boel weer op gang te krijgen. Ik heb veel waardering voor ze en heb geen zin om mee te huilen met de wolven in het bos. Wat mij betreft veel respect voor hen die menig vrij en nachtelijk uurtje de komende uren aan onze hobby gaan spenderen. Klasse.

 

Zo, en dat wou ik even kwijt.

 

Ze doen inderdaad erg hun best om alles weer up en running te krijgen. En zeker gezien het feit dat in de US de meeste mensen vandaag vrij zijn in verband met de 4th of July viering morgen. Daar krijgen ze van mij zeker complimenten over, maar ik vindt het alleen erg jammer dat het zo ver heeft moeten komen.

 

Geocaching is voor mij maar een hobby, dus een dagje geen site is prima te overleven. Krijgt mijn sociale leven ook weer eens een kans. :thumbup:

Maar vanuit het perspectief van Groundspeak is dit een ramp. Enorme imago schade en gederfte inkomsten door het offline zijn, waarvan de verhaalbaarheid lastig wordt. Ik mag er van uit gaan dat een bedrijf wat 100% afhankelijk is van het Internet voor zijn inkomsten zijn zaakjes goed op orde heeft. En dat ze dus bij zo'n calamiteit als deze de dienstverlening (gedeeltelijk) door kunnen laten gaan.

 

Al zouden ze alleen maar ergens een read-only backup locatie hebben, zodat men een statusupdate kan plaatsen en cachers toch gewoon de cache informatie zouden kunnen raadplegen, dan zouden de gevolgen veel minder zijn. Caches plaatsen/loggen kan best een dagje later, maar gezien de "geen offline database" policy van Groundspeak is de huidige werkwijze desastreus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo all

 

Mmmmhhhhhhhhuuuuuu ben jij de zelfde saatjes als uit draadje 236??

 

Groet Keske27

 

Yeps, en toen was nog niet helder wat er precies aan de hand was, zoals ik ook in dat draadje vermeld. Mijn reactie was dan ook gebaseerd op een aanname die niet blijkt te kloppen. Vandaar mijn bijgestelde beeld. Voortschrijdend inzicht heet dat en ik voel me niet te groot om dat ruiterlijk te erkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag pas weer online??? :D

Hoe kommen wij het weekend dan door in Amsterdam?? :wub:

Had ik nu maar wat extra caches uitgeprint want wij zouden de route

van "FF zitten gaan" ook nog gaan doen.

Misschien iemand die de waypoints heeft voor ons???

In iedergeval wens ik iedereen een prettig weekend :thumbup:

 

Patje en Dortmunder,

 

Bedankt voor jullie mail ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar vanuit het perspectief van Groundspeak is dit een ramp. Enorme imago schade en gederfte inkomsten door het offline zijn, waarvan de verhaalbaarheid lastig wordt. Ik mag er van uit gaan dat een bedrijf wat 100% afhankelijk is van het Internet voor zijn inkomsten zijn zaakjes goed op orde heeft. En dat ze dus bij zo'n calamiteit als deze de dienstverlening (gedeeltelijk) door kunnen laten gaan.

 

Het is wel te hopen dat ze hier lering uit trekken en ergens een mirror gaan opstellen, wellicht in Europa, dat zou het loggen ook een stuk sneller kunnen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een update:

 

  • Generator arrived 30 mins ago. Foto
  • When power comes back the servers will boot automagically. I'll follow up to check the machines. 7 minute drive away.
  • Elias cuts his vacation short to fly to Seattle to help with the #fisherfire. Hopefully servers are up when he arrives ~3pm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de info op twitter moet geloven zou het wel eens eerder kunnen zijn:

 

2 uur geleden:

"Adhost website states that the systems may be up by 1pm Pacific. I remain skeptical but hopeful "

18 minuten geleden

"When power comes back the servers will boot automagically. I'll follow up to check the machines. 7 minute drive away."

 

Ik houd goede hoop.

Fire5

Zie net dat BBosman me al voor was. :thumbup:

bewerkt door Fire5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag online? Iig een rustig weekend voor kruimel, kan-ie misschien eens gaan cachen :wub: .

euh De Roode Loper ..... Ik weet niet of je het weet maar GC.COM licht er uit dus ook geen caches die je kunt op zoeken, om ze vervolgens te gaan zoeken.

GSAK ?? :thumbup:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of de rekensom "kans op een dergelijke calamiteit maal (gemiste inkomsten+imagoschade)" minus "extra kosten voor een extra hosting plus kosten voor het opzetten/onderhouden van een gedistribueerde hoeveelheid gegevens" een positief saldo oplevert.

 

Als je het alleen houdt bij 'die ene calamiteit' van vandaag, dan is het inderdaad niet aantrekkelijk een extra server in Europa op te starten, maar het blijft niet bij 'die ene calamiteit'. Hoe vaak ligt de site er uit vanwege onderhoud of beter wegens een te lage capaciteit om alle logs gelijktijdig te verwerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maandag online? Iig een rustig weekend voor kruimel, kan-ie misschien eens gaan cachen :wub: .

euh De Roode Loper ..... Ik weet niet of je het weet maar GC.COM licht er uit dus ook geen caches die je kunt op zoeken, om ze vervolgens te gaan zoeken.

Mensen (zoals ik) met GSAK kunnen cachen zoveel ze willen :D , we kunnen enkel niet loggen :thumbup:

 

Ma da komt nog wel dus intussen maar een paar.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...