Spring naar bijdragen

Geocaching.com ligt plat


Remunj

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Nou traag...!!!! Hij werkte eigenlijk totaal niet, je kon net de hoofdpagina bekijken en de kaarten uiteindelijk met caches zien. Heb er gisteren 5 gedaan waarvan ik er 1 nog maar net met moeite kon loggen. Wat een gedoe zeg. Ben je moe thuis van een mooie cache dag en dan kun je niet eens lekker loggen ook nog. Bovendien staat bij hun de tijd nog een dag achter lijkt het. Maar goed vanmorgen wel lekker kunnen loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja !!!!!! het lukte, ik heb net mn nieuwe cache erdoor heen gekregen

de aanhouder wint

Volgens mij had je rustig tot morgen kunnen wachten hoor. Ik vermoed (weet) dat de reviewer al op bed ligt en er toch niet eerder als morgen naar zal kijken. :)

 

he, dan wint de aanhouder toch weer niet :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een beetje, maar hij is er weer. De freaks kunnen weer

 

Ik spreek over mezelf hierzo hoor :beerchug:

 

 

Nou zeg maar heel traag!!!

 

Volgens mij is ie weer plat. Het is wel raak de laatste tijd. De server krijgt het te druk, naar mijn idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een beetje, maar hij is er weer. De freaks kunnen weer

 

Ik spreek over mezelf hierzo hoor :)

 

 

Nou zeg maar heel traag!!!

 

Volgens mij is ie weer plat. Het is wel raak de laatste tijd. De server krijgt het te druk, naar mijn idee.

 

Dat de server het druk krijgt geloof ik graag, hij is namelijk zo langzaam als hele dikke ...... in een heel dun pijpje. :beerchug:

Je kunt gerust eerst uitgebreid gaan lunchen voor je iets op het scherm ziet (hier tenminste), allang geen last meer gehad van een langzaam .com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lache!

 

Hij legt er weer uit hoor.

Net nu iedereen vrij is en wil Geocachen, ligt die server er weer uit.

Lastig, ach ja wat is lastig. Gaan we maar weer lekker in het zonnetje buiten zitten in plaats van achter een duf computerscherm. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij ligt er weer uit :(4 caches uit kunnen zoeken maar kom er nu niet meer op :)

 

Ik begrijp niet waarom ze niet tenminste 1 server erbij zetten. Ik neem aan dat ze daar toch wel geld voor hebben?

 

Het grappige is dus dat er wel meer servers staan :-)

Op dit moment zijn er vier beschikbaar voor de website; echter 1 daarvan werkt niet. Als je dus de 'mazzel' hebt dat je net naar die server gestuurd wordt, kun je niet op de site komen.

 

(Tijdelijke) oplossing: Internet browser afsluiten, even wachten en weer opnieuw opstarten. Vaak krijg je dan een van de andere servers om te gebruiken.

 

PS de traagheid van vanacht had bij nader inzien toch niets te maken met de updates van Microsoft; maar in de nieuwe release van de geocaching software was een foutje geslopen waardoor een van de vele query's op de database veels te traag was. Daardoor stortte ook de rest van website in elkaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gebeurd wel steeds vaker de laatste tijden. Dan doen de kaarten het niet, dan lopen de pocket queries vast, dan doet de hele site het niet.

 

Het forum van groundspeak ligt op zijn giechel op dit moment. Waymarking.com ? -> plat (of in elk geval ernstig traag)Waar uit ik de conslusie trek dat ze de hele bende op één enkele server hebben staan. Op één enkele plaats. Zonder redundant backup servers en zo. En dus val ik weer op mijn stokpaardje: groundspeak verdiend een krankzinnige hoeveelheid geld. Alleen de "betalende leden" brengen al een half miljoen dollar op (dan ga ik uit van 10% betalend van de 150.000 members... bedenk eens als 50% betalend is...). Dan heb ik geen idee wat er aan die coins en tags word verdiend, maar dat zal snel een veelvoud van dat getal zijn... Daar moet toch potjandorie een goeie server met backup voor neergezet kunnen worden ??!!

 

Gr. Hier word ik chagerijnig van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gebeurd wel steeds vaker de laatste tijden. Dan doen de kaarten het niet, dan lopen de pocket queries vast, dan doet de hele site het niet.

 

Het forum van groundspeak ligt op zijn giechel op dit moment. Waymarking.com ? -> plat (of in elk geval ernstig traag)Waar uit ik de conslusie trek dat ze de hele bende op één enkele server hebben staan. Op één enkele plaats. Zonder redundant backup servers en zo. En dus val ik weer op mijn stokpaardje: groundspeak verdiend een krankzinnige hoeveelheid geld. Alleen de "betalende leden" brengen al een half miljoen dollar op (dan ga ik uit van 10% betalend van de 150.000 members... bedenk eens als 50% betalend is...). Dan heb ik geen idee wat er aan die coins en tags word verdiend, maar dat zal snel een veelvoud van dat getal zijn... Daar moet toch potjandorie een goeie server met backup voor neergezet kunnen worden ??!!

 

Gr. Hier word ik chagerijnig van.

 

Ach, het zijn Amerikanen, zij zijn groot en ik ben klein.

Die gedachte wordt daar wel eens meer gehanteerd. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lache!

 

Hij legt er weer uit hoor.

Net nu iedereen vrij is en wil Geocachen, ligt die server er weer uit.

Lastig, ach ja wat is lastig. Gaan we maar weer lekker in het zonnetje buiten zitten in plaats van achter een duf computerscherm. :rolleyes:

 

Nou je moet het een beetje anders bekijken. Net nu iedereen vrij is en iedereen wil geocachen? Hoeveel zijn er nu die midden in de nacht aan het geocachen zijn? Terwijl jij dit schreef is het "daar" 04:30 in de nacht..... En als ze daar aan het updaten zijn dan doen ze dat in de nacht.

 

Waar uit ik de conslusie trek dat ze de hele bende op één enkele server hebben staan.

 

 

En dat is een foute conclusie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het gebeurd wel steeds vaker de laatste tijden. Dan doen de kaarten het niet, dan lopen de pocket queries vast, dan doet de hele site het niet.

 

Het forum van groundspeak ligt op zijn giechel op dit moment. Waymarking.com ? -> plat (of in elk geval ernstig traag)Waar uit ik de conslusie trek dat ze de hele bende op één enkele server hebben staan. Op één enkele plaats. Zonder redundant backup servers en zo. En dus val ik weer op mijn stokpaardje: groundspeak verdiend een krankzinnige hoeveelheid geld. Alleen de "betalende leden" brengen al een half miljoen dollar op (dan ga ik uit van 10% betalend van de 150.000 members... bedenk eens als 50% betalend is...). Dan heb ik geen idee wat er aan die coins en tags word verdiend, maar dat zal snel een veelvoud van dat getal zijn... Daar moet toch potjandorie een goeie server met backup voor neergezet kunnen worden ??!!

 

Gr. Hier word ik chagerijnig van.

 

hmmm de servers by groudnspeak zijn er meer dan 1 als je de updates op gc.com volgt kun je zien dat de images gescheiden van de listings staan en dat er alles aan gedaan wordt om de boel lekker te laten lopen.

De exploitatie van een beetje datacenter ontstijgen wel heel snel het half miljoen US dollar. Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat de architecten bij groundspeak zich bezig houden met de recente ontwikkelingen. Er is een groeiend aantal caches, cachers en daardoor logs. De applicatie is niet 1 van de lichtste en wereldwijd wordt komt alles bij hun binnen.

 

Ook een goede tijd om een backup te maken of updates door te voeren is er niet in een 24*7 availability window.

 

Gedurende de laatste maanden is de beschikbaarheid top geweest maar het lijkt erop dat de servers al weer tegen hun max prestaties aan hikken dus kun je dit soort dingen hebben.

 

Voor het bedrag wat je betaald krijg je (vindt ik) een top faciliteit, maar die kun je echt niet vergelijken met wat je je eigen ISP betaald voor je verbinding en faciliteiten thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...