Spring naar bijdragen

Het Onderhouden Van Een Cache


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Volgens mij regelt dit zich vanzelf wel. Als het de spuigaten uitloopt weet kruimel heel goed wat er mee te doen.

Als cachers in hun lognote zetten wat ze aantroffen aan puinhoop oid en volgende cachers lezen dat dan zal de cache een stuk minder tot misschien wel helemaal niet meer gelopen worden. Dus de cachelegger heeft dan hooguit zichzelf er mee.

 

Want tja, wanneer is het nog acceptabel en wanneer niet? Is voor iedereen weer anders.

 

Ik heb het idee dat zoals het op dit moment loopt het zichzelf wel regelt.

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk als mijn caches gelopen worden (wie niet?) en daarom probeer ik om alle vinders iets goeds te bieden. Dat betekent regelmatig controleren, goodies bijvullen, mails over mijn caches snel beantwoorden, en ook niet te lang wachten met actie als er problemen lijken te zijn.

 

Meestal lukt het wel om binnen een week te gaan kijken wat er loos is. Is een cache geript dan gaat-ie op disabled en dan kan het wat langer duren voordat hij weer online komt - als je de doos te snel vervangt neemt dezelfde ripper misschien wel opnieuw de buit mee naar huis. Ook heb ik wel eens te maken gehad met groot bosonderhoud in de buurt van de cachelocatie, en ook dan gaat de cache langer op disabled, o.a. voor de veiligheid van de cachers.

 

Het scheelt natuurlijk dat ik niet zoveel caches te onderhouden heb, dat ze allemaal redelijk dicht bij huis liggen en dat ze niet extreem druk bezocht worden omdat het bijna allemaal langere wandelingen zijn. Dat zijn trouwens bewuste keuzes geweest, ik wil genoeg tijd aan mijn caches kunnen besteden.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Alex,

 

Ik denk dat het inderdaad aan jou 'licht'. De stash van onze eerste en enige multi is tijdens onze vakantie vernield en in dit geval gaat het niet over een microrolletje of een tupperdoosje. Er is dus enige tijd mee gemoeid om een nieuwe verstopwijze te 'bouwen'. Daarbij komt, dat je bij voorkeur niet dezelfde locatie gaat gebruiken, aangezien je dan volgende week misschien weer de klos bent. De cacheomschrijving op de site moet dan ook in zijn geheel aangepast worden. Je moet ook niet vergeten dat cacheleggers de moeite nemen om iets neer te leggen, waar ook jij plezier aan beleeft, dus niet zo streng graag.

 

Groetjes,

TeamKroket.

bewerkt door TeamKroket
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik ben nu een poosje bezig met de verslavende hobby.

 

Maar wat mij op valt dat er veel cach plekken zijn die erg mooi zijn maar heel slecht worden onder houden.

Of licht dat aan mij ???

 

En waar ik ook een hekel aan heb dat is dat het te lang duurt voor er onderhoud word gepleegd als er door diverse loggers om onder houd gevraagd word of licht ook dat aan mij.

 

Waar ik heen wil met deze discussie hoelang mag het duren en hoe veel onderhoud logjes mag het kosten voor de cache word gearchiveerd.

Ik vind namelijk als een cache al een week of 4 op onder houd staat het te lang duurt, zolang er een op onderhoud staat kan er ook niks nieuws geplaatst worden.

 

Heb je geen zin meer in je cache oké archiveer hem of laat hem adopteren door een andere cacher maar zo zie ik het allemaal ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

 

groeten alexkw

 

 

Feit dat iemand een cache niet binnen 4 weken hersteld of archiveerd kan meerdere redenen hebben. Wil helemaal niet zeggen dat iemand geen zin meer heeft in de cache.

 

Wij streven zelf om een cache binnen 2 weken te herstellen amar omstandigheden binnen ons gezin zorgen er helaas regelmatig voor dat dit niet lukt.

Ik probeer dan meestal wel een note te plaatsen maar dezelfde redenen als waardoor het herstellen niet lukt willen er ook wel eens voor zorgen dat de note plaatsen niet lukt.

 

Sorry, ik leg graag caches neer voor anderen maar het gezin gaat toch echt voor het cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer dan meestal wel een note te plaatsen maar dezelfde redenen als waardoor het herstellen niet lukt willen er ook wel eens voor zorgen dat de note plaatsen niet lukt.

 

Even disablen met een kleine verklaring dat herstel even op zich kan laten wachten kost toch maar een minuutje? Of word je iedere keer dat je op de knop wil drukken vanachter de pc weggeroepen? :beerchug::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer dan meestal wel een note te plaatsen maar dezelfde redenen als waardoor het herstellen niet lukt willen er ook wel eens voor zorgen dat de note plaatsen niet lukt.

 

Even disablen met een kleine verklaring dat herstel even op zich kan laten wachten kost toch maar een minuutje? Of word je iedere keer dat je op de knop wil drukken vanachter de pc weggeroepen? :beerchug::P

 

Ik lees nu n.a.v. jouw reactie dat ik het niet duidelijk heb opgeschreven.

 

In de eerste note zet ik er wel bij dat het een tijdje kan duren. Alleen als ik zelf vind dat het iets te lang duurt lukt het me niet altijd om voor mijn gevoel op tijd nogmaals een note met een reactie te plaatsen.

 

Ik regeerde meer op de posting dat 4 weken lang niet voor iedereen een haalbare kaart is om het e.e.a. te herstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er cachers zijn die menen te moeten dreigen met archiveren etc. ben ik daar niet van gediend: het is en blijft het product van de eigenaar en hij bepaald wat ermee te doen en hoe.

Klopt, het product blijft van mij.

Maar dat product plaats ik om anderen een plezier mee te doen, en zelf vind ik het natuurlijk ook leuk.

Dan vind ik dat je niet te lang dat plezier moet onthouden.

 

Nogmaals, afgezien van bijzondere omstandigheden.

Waarom zou het langer dan 2 weken moeten duren om een logrol te vervangen of wat onderhoud te plegen als er niets bijzonders aan de hand is?

 

 

dat is wat ik bedoel ik heb net mijn eerste geplaatste maar als er een log komt dat er onderhoud moet worden gedaan ben ik er heel snel bij en dat duur echt geen twee weken of meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is wat ik bedoel ik heb net mijn eerste geplaatste maar als er een log komt dat er onderhoud moet worden gedaan ben ik er heel snel bij en dat duur echt geen twee weken of meer

Het is 1 of 2 keer voorgekomen dat het langer dan 2 weken duurde, om een goede reden.

Normaal duurt het maximaal een week bij mij. Vaak maar 1 of 2 dagen.

De caches plaats ik voor de cachers en als die de moeite willen nemen mijn caches te bezoeken wil ik de moeite nemen ze goed en snel te onderhouden.

 

Dit is overigens geen kritiek op anderen die meer tijd nemen :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is wat ik bedoel ik heb net mijn eerste geplaatste maar als er een log komt dat er onderhoud moet worden gedaan ben ik er heel snel bij en dat duur echt geen twee weken of meer

Het is 1 of 2 keer voorgekomen dat het langer dan 2 weken duurde, om een goede reden.

Normaal duurt het maximaal een week bij mij. Vaak maar 1 of 2 dagen.

De caches plaats ik voor de cachers en als die de moeite willen nemen mijn caches te bezoeken wil ik de moeite nemen ze goed en snel te onderhouden.

 

Dit is overigens geen kritiek op anderen die meer tijd nemen :beerchug:

 

Bij mij duurt het hooguit 2 dagen voor ik het probleem heb verholpen of een andere oplossing op de cachepagina cq een noot heb geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nu het een en ander te lezen over hoe de mensen er overdenken maar ik denk nu ook dat ik het in mijn eerst vraag wat te vaag heb beschreven ik praat niet zo zeer over dat een cach met 2 weken weg moet nee daar heb ik het niet over.

waar ik het over heb zijn cash plaatsen die echt meer als 6 tot 8 weken op onderhoud staan (de boekenkist in leusden) om misschien nog wel terug te laten komen.

En over cach plaatsen die als je er komt zo vreeslijk tegen vallen door slecht onderhoud.

Zo heb ik er de laatste dagen nog al wat gezien ronde habitat boven de waal bijvoorbeeld een van de cach plekken was netjes de rest of weg of echt een puin hoop met een cach waar de cach container vol zat met naakt slakken en ander ongedierte omdat de deksel al een tijdje ontbreekt.

Daar heb ik het over nog een voorbeeld de sky is the limit bij vliegveld lelystad mooie cach op een gave plaats maar jammer dat er geen onderhoud word gepleegd.

dat is waar ik het over heb

 

alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat krijg je er nu van, bijna iedereen wil zo snel mogelijk zomaar wat troep rondstrooien en dat cache’s gaan noemen, het liefst met een zogenaamde bonis cache er bij.

 

Als de kick er na een korte tijd vanaf is verrommelt het zooitje,

 

Ik heb dat al heel vaak zien gebeuren mensen die hier op het forum komen met verschrikkelijk veel vragen/opmerkingen, te eigenwijs om ook maar eventjes de rust te nemen om alles tot zich door te laten dringen, in een korte tijd cache’s willen plaatsen en helaas het ook maar al te vaak doen, om zich daarna te storten op een andere hobby en ons met de zooi laten zitten of de gearchiveerde cache’s niet op te ruimen.

 

 

 

Maar wat weerhoud je er van om als je weet (door de logjes van te voren te lezen) dat de cache al een tijd in een troosteloze staat verkeert zelf de handschoen op te pakken en er dan ook zelf weer een puike cache van te maken.

 

Of anders gewoon de cache overslaan, je hoeft ze niet te doen, je hoeft je dan ook niet te ergeren, en er liggen toch zat andere wel leuke en goed onderhouden cache’s door cachers neergelegd die wel serieus zijn.

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zit nu het een en ander te lezen over hoe de mensen er overdenken maar ik denk nu ook dat ik het in mijn eerst vraag wat te vaag heb beschreven ik praat niet zo zeer over dat een cach met 2 weken weg moet nee daar heb ik het niet over.

waar ik het over heb zijn cash plaatsen die echt meer als 6 tot 8 weken op onderhoud staan (de boekenkist in leusden) om misschien nog wel terug te laten komen.

En over cach plaatsen die als je er komt zo vreeslijk tegen vallen door slecht onderhoud.

Zo heb ik er de laatste dagen nog al wat gezien ronde habitat boven de waal bijvoorbeeld een van de cach plekken was netjes de rest of weg of echt een puin hoop met een cach waar de cach container vol zat met naakt slakken en ander ongedierte omdat de deksel al een tijdje ontbreekt.

Daar heb ik het over nog een voorbeeld de sky is the limit bij vliegveld lelystad mooie cach op een gave plaats maar jammer dat er geen onderhoud word gepleegd.

dat is waar ik het over heb

 

alexkw

 

Alex,

 

In dit geval kun je een in eerste instantie contact opnemen met de cache-legger. Reageert deze totaal niet, zelfs niet na weken, kun je een Needs Maintenance log plaatsen. Gebeurt er lange tijd niks, zal de cache uiteindelijk gearchiveerd worden. Maar belangrijker is nog dat anderen meteen zien dat er met de cache wat aan de hand is. Wel leuk om dat vantevoren te weten.

 

Na archivering kan de cache worden opgeruimd. Dat is wat Team Professor X is gaan doen. Het is triest dat anderen de troep moeten opruimen van geocachers die de hobby niet meer zien zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Als je een "needs maintainance" log plaatst, gaat er dan ook automatisch een copie naar de reviewers?

Ik heb vanavond een cache bezocht waarvan de hele inhoud zeiknat was. De eerste needs maintainance log dat de boel zeiknat is, is al van begin maart (december zelfs 1, toen was de logrol al vol) en sindsdien is er nooit iets aan veranderd. Ja sinds vandaag want ik ben zo vrij geweest om de hele meuk (was meer en papier papje) weg te gooien en er een nieuw logrolletje in plastic zakje voor in de plaats te doen. Maarja de container is hardstikke lek en ik had niet toevallig een cachecontainer bij me. Het is natuurlijk gewoon werk voor de owners maarja als die er al een half jaar niks aan doen...

Wanneer wordt er iets aan gedaan door de reviewers vraag ik me dan af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...