Spring naar bijdragen

Het Onderhouden Van Een Cache


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal ik ben nu een poosje bezig met de verslavende hobby.

 

Maar wat mij op valt dat er veel cach plekken zijn die erg mooi zijn maar heel slecht worden onder houden.

Of licht dat aan mij ???

 

En waar ik ook een hekel aan heb dat is dat het te lang duurt voor er onderhoud word gepleegd als er door diverse loggers om onder houd gevraagd word of licht ook dat aan mij.

 

Waar ik heen wil met deze discussie hoelang mag het duren en hoe veel onderhoud logjes mag het kosten voor de cache word gearchiveerd.

Ik vind namelijk als een cache al een week of 4 op onder houd staat het te lang duurt, zolang er een op onderhoud staat kan er ook niks nieuws geplaatst worden.

 

Heb je geen zin meer in je cache oké archiveer hem of laat hem adopteren door een andere cacher maar zo zie ik het allemaal ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

 

groeten alexkw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Alleen onze reviewer kan een cache in het archief gooien (Kruimeldief dus) Dus als je vind dat de cache echt weg moet, moet je hem maar even een berichtje sturen. Dit kun je het beste via twitter doen. :)

 

Edit: Ikzelf ben eigenlijk nog nooit echt een hele slechte cache tegengekomen. Op wat waterschade na, maar daar hebben bijna alle caches wel last van. Ik stuur een berichtje naar de eigennaar en dan is het aan hem om er iets mee te doen. Ik ga er zelf niet constant mailtjes sturen of controleren of er wel wat gebeurt dat is het werk van de eigennaar of Kruimeltje om hem in het archief te gooien.

bewerkt door Nijen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van de persoonlijke situatie.

Is prive alles in orde of op vakantie en ben je niet superdruk op je werk vind ik 2 weken wel maximaal.

Onder andere omstandigheden is die termijn langer.

Hoe lang? Moeilijk te zeggen.

Er liggen genoeg andere is ook zo'n dooddoener he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van de persoonlijke situatie.

Is prive alles in orde of op vakantie en ben je niet superdruk op je werk vind ik 2 weken wel maximaal.

Onder andere omstandigheden is die termijn langer.

Hoe lang? Moeilijk te zeggen.

Er liggen genoeg andere is ook zo'n dooddoener he :)

 

En ik vind 2 weken veel te kort !

 

Geef een cacheeigenaar eens wat meer de ruimte en tijd om eea. rustig te kunnen verwerken.

 

Het heeft te maken met tijd, zin , behoefte , het inlasten van een rustpauze als hij geripped werd , vakentie , ziekte , overdenken wat je ermee wilt doen , het opnieuw maken van hetgeen verdween , een wat drogere periode afwachten etc. etc. .

 

Als er cachers zijn die menen te moeten dreigen met archiveren etc. ben ik daar niet van gediend: het is en blijft het product van de eigenaar en hij bepaald wat ermee te doen en hoe.

Er liggen hier zoveel caches dat er meer dan genoeg overblijft om de hobby uit te oefenen, dus je hoeft niets te missen .

 

Laat het aan de cacheeigenaar over, waarbij ik wel wil aantekenen dat de eigenaar wel even een note oid. dient te plaatsen op de cachepagina betreffende het al of niet herstellen en dat hij ook dient te reageren op emails ed.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal ik ben nu een poosje bezig met de verslavende hobby.

 

Maar wat mij op valt dat er veel cach plekken zijn die erg mooi zijn maar heel slecht worden onder houden.

Of licht dat aan mij ???

 

En waar ik ook een hekel aan heb dat is dat het te lang duurt voor er onderhoud word gepleegd als er door diverse loggers om onder houd gevraagd word of licht ook dat aan mij.

 

Waar ik heen wil met deze discussie hoelang mag het duren en hoe veel onderhoud logjes mag het kosten voor de cache word gearchiveerd.

Ik vind namelijk als een cache al een week of 4 op onder houd staat het te lang duurt, zolang er een op onderhoud staat kan er ook niks nieuws geplaatst worden.

 

Heb je geen zin meer in je cache oké archiveer hem of laat hem adopteren door een andere cacher maar zo zie ik het allemaal ik ben benieuwd hoe jullie er over denken.

 

groeten alexkw

 

Natuurlijk mag je altijd zelf een vraag stellen op het forum, maar dit thema is de laatste tijd regelmatig aan de orde geweest in diverse topics. Mogelijk vind je daarin ook wat antwoorden op je vraag hoe de forumgebruikers hier over denken.

 

Wanneer je de zoekfunktie gebruikt op de trefwoorden ' needs maintenance ' dan vind je hierover een aantal topics en kun je ook even bijlezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er cachers zijn die menen te moeten dreigen met archiveren etc. ben ik daar niet van gediend: het is en blijft het product van de eigenaar en hij bepaald wat ermee te doen en hoe.

Klopt, het product blijft van mij.

Maar dat product plaats ik om anderen een plezier mee te doen, en zelf vind ik het natuurlijk ook leuk.

Dan vind ik dat je niet te lang dat plezier moet onthouden.

 

Nogmaals, afgezien van bijzondere omstandigheden.

Waarom zou het langer dan 2 weken moeten duren om een logrol te vervangen of wat onderhoud te plegen als er niets bijzonders aan de hand is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als er cachers zijn die menen te moeten dreigen met archiveren etc. ben ik daar niet van gediend: het is en blijft het product van de eigenaar en hij bepaald wat ermee te doen en hoe.

Klopt, het product blijft van mij.

Maar dat product plaats ik om anderen een plezier mee te doen, en zelf vind ik het natuurlijk ook leuk.

Dan vind ik dat je niet te lang dat plezier moet onthouden.

 

Nogmaals, afgezien van bijzondere omstandigheden.

Waarom zou het langer dan 2 weken moeten duren om een logrol te vervangen of wat onderhoud te plegen als er niets bijzonders aan de hand is?

 

 

Het antwoord op die vraag staat in mijn eerste reactie.

 

En nogmaals: "niet te lang het plezier moeten onthouden" zou kloppen als de mensen continu in de rij staan voor die cache en er nauwelijks andere caches voorradig zijn.

Ik weet niet hoe jou ervaringen zijn maar van al de actieve caches die ik heb zijn er vele die maar af en toe ooit eens gelogd worden. Eea. lijkt helemaal niets met de waardering van die caches te maken te hebben, maar vooral met benodigde afstand/duur en het cachetype. Met de resterende tradies die ik nog heb uitstaan heb ik over het algemeen niet zo'n haast: de wereld vergaat niet als ze langer inactief zijn !

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste gedachte bij het opene van dit topic: ja hoor, de ene discussie is nog niet afgesloten en de volgende is alweer geopend.

Gebruik de zoekfunctie inderdaad maar eens goed en je kunt wel een dag lezen hoe er over kwaliteit ed gedacht wordt.

 

En verder geef ik Geopatra in deze gelijk.

Laat de legger er de tijd voor nemen als hij dat nodig acht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste gedachte bij het opene van dit topic: ja hoor, de ene discussie is nog niet afgesloten en de volgende is alweer geopend.

Gebruik de zoekfunctie inderdaad maar eens goed en je kunt wel een dag lezen hoe er over kwaliteit ed gedacht wordt.

 

En verder geef ik Geopatra in deze gelijk.

Laat de legger er de tijd voor nemen als hij dat nodig acht.

 

Ja en nee: Twee weken voor een Temporary Disabled kan te kort zijn. Je kunt net op vakantie zijn, het komt even niet uit, je bekisting is stuk en moet je opnieuw maken... Maar dat een Temporary Disabled na een jaar het archief in gaat heb ik geen problemen mee. Je hebt een cache gelegd, zorg en dan ook voor. Heb je er geen zin meer in om hem te onderhouden, laat hem dan adopteren of haal hem zelf weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de TP bedoelt dat de cache ook niet op Temporary Disabled staat.

 

Ik weet niet of iemand anders behalve de eigenaar een cache tijdelijk kan 'disablen'. Dat is echter maar een paar klikken werk, vanaf het moment dat je de mail krijgt als eigenaar. Dus als ik niet direct kan gaan kijken of er met mijn cache is aan de hand is, zet ik hem vaak al met een opmerking erbij op disabled. Volgende cachers doen de cache dan of niet of zijn gewaarschuwd. Als ik een aantal weken geen mail kan lezen, tsja helaas, shit happens.

 

Op vakantie kom ik ook wel eens bij een cache die later disabled of zelfs ge-archiveerd blijkt te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt altijd over 2 weken gesproken. Persoonlijk vind ik dat ook wel kort, alhoewel ik probeer de boel te herstellen voordat die 2 weken om zijn.

Aan de andere kant zie je zo vaak dat die 2 weken wordt overschreden dat het lijkt alsof de 2 weken regel een loze regel is. Er is niks aan de hand als het een maand duurt, of zelfs twee.

Kruimeldief gooit ze volgens mij pas het archief in als het echt de spuigaten uitloopt. Ik heb nog geen voorbeeld gezien van een cache die in het archief was gegooid omdat de grens van 2 weken maar net overschreden was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gemelde problemen (niet per se bij elke "not found") zetten we de cache op temporarily disabled, tot we tijd hebben om te gaan kijken en actie te nemen. Dat duurt wel eens langer dan twee weken maar onze caches zijn nog nooit daarom zomaar het archief in gesmeten. Dus, in de praktijk loopt het zo'n vaart niet en dat is maar goed ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...