Spring naar bijdragen

Geocaching Verbod


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Er staat je niets te wachten Remunj,

 

alle organisaties in Midden-Limburg werken mee aan initiatieven die hun bezoekers oplevert,

 

gewoon on speaking terms blijven en geen brieven schrijven maar bellen en persoonlijke gesprekken voeren.

Werkt altijd veel beter (en dat geldt niet alleen voor Geocaching).... :dribble:

 

grtz, Jack

 

Hallo Jack,

 

Laten we het hopen, heb van mijn contactpersoon (gemeente Roermond) al vernomen dat men andere regels wil gaan toepassen, wil ik nog onder de oude vallen zou ik snel moeten zijn. Dus voor het deel van Roermond gaan volgende week de gegeven naar de bewuste persoon. Voor Het Limburgs Landschap weet ik niet, zal komende zaterdag eens een steentje op gooien. Voor de ander gemeentes weet ik nog niet.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

In Nederland zijn er ook zat gebieden waar geocaching niet is toegestaan.

 

De beheerders van Landschap Noord-Holland krijgen rode uitslag als je een verzoek indient voor het uitzetten van een mooie multi door hun mooie bossen waarbij je 3000x stelt dat je de beschrijving volledig naar hun wensen zal aanpassen.

Ze willen het gewoon niet. Punt uit.

 

 

Heb je ook de vraag gesteld waarom ze dat niet willen? Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

 

Omdat bossen er alleen voor boswachters zijn. :dribble:

 

 

In een ander topic heb ik recent aangegeven in het najaar contact te willen opnemen met landschapsbeheerders van Zuid-en Noord Holland en Overijssel. In delen daarvan dreigen alle geocachers er te worden uitgezet.

Dat was de reden van deze vraag.

Soms hebben de geocachers daarover wat meer informatie. Dat hoor ik dan graag. Daarbij gaat het mij niet om de caches van Pietje of Marietje, maar er is een verschil in "geocachers niet in je gebied willen omdat je het geocachen niet (goed) kent" of "inmiddels vanwege problemen geen geocacher meer willen zien".

In ieder geval is het voor mij prettig om te weten wat het startpunt van het gesprek kan zijn. Aanvullende informatie vanuit verschillende gezichtspunten is wat dat betreft welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er is in principe, met de SBB, afgesproken dat geen leges of verkapte leges betaald hoeven worden. Aan jou dus de keuze om donateur te worden of niet, lijkt mij.

 

 

in dit geval gaat het om FlevoLandschap.

Ik denk niet dat je je verplicht hoeft te voelen. Je kunt ook eerst de cache publiceren, en dan kijken wat er gebeurt. En als de ervaringen dan positief zijn, dan kun je altijd nog donateur worden als je dat wilt.

 

Als ik zo kijk op de site van Flevo-landschap betreft het hier een verzoek om begunstiger te worden, en kijk eens....wat een mooie dingen je er voor terugkrijgt. Lijkt mij een hele normale zaak dat ze dit opsturen, juist vooral naar een geocacher waar een goed gesprek mee is geweest. Als de beheerder zoiets aanreikt, dan betaal ik zo'n luttel bedrag gelijk! Bovendien heb je gelijk goodwill naar beide kanten! Dus, gewoon betalen en niet eerst ff proberen om de cache te leggen zoals Peetee dat voorstelt.

 

Word nu begunstiger van Het Flevo-landschap!

 

Steun Het Flevo-landschap en geniet van de natuur in uw naaste omgeving door begunstiger te worden. Hierdoor levert u een bijdrage aan behoud en bescherming van de Flevolandse natuur. Meld u nu aan middels het formulier en ontvang een bijzonder welkomstgeschenk.

 

* Begunstigers ontvangen drie maal per jaar gratis het tijdschrift ‘Het Flevo-landschap’ met informatie over de stichting en ontwikkeling van de flora en fauna in Flevoland.

* Begunstigers ontvangen twaalf maal per jaar gratis de digitale nieuwsbrief per e-mail vol actuele informatie.

* Begunstigers kunnen gratis deelnemen aan tal van activiteiten die Het Flevo-landschap organiseert.

* Begunstigers hebben met hun begunstigerspas niet alleen vrije toegang tot de opengestelde terreinen van Het Flevo-landschap, maar ook tot die van de overige 11 Provinciale Landschappen. Tezamen is dit ruim 90.000 hectare natuurgebied.

* Bovendien kunt u met de pas gratis parkeren bij het Natuurpark Lelystad.

* Begunstigers ontvangen eenmalig het nieuwe handboek van Het Flevo-landschap als welkomstgeschenk.

 

Klik hier voor het formulier.

Het begunstigerschap loopt per kalenderjaar.

bewerkt door indiana
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jack,

 

Laten we het hopen, eb van mijn contactpersoon (gemeente Roermond) al vernomen dat men andere regels wil gaan toepassen, wil ik nog onder de oude vallen zou is snel moeten zijn. Dus voor het deel van Roermond gaan volgende week de gegeven naar de bewuste persoon. Voor Het Limburgs Landschap weet ik niet, zal komende zaterdag eens een steentje gooien. Voor de ander gemeentes weet ik nog niet.

 

Heeij Jos,

 

komt goed, en als je nog op zoek bent naar een contact bij SLL moet je me ff een mail sturen, gemeente Maasgouw heeft er ook al ervaring mee al zijn die wel weer een keer geherindeeld dus misschien dat je daar wat meer werk mee hebt.

 

ik heb voor SLL een naam, en ook nog een gebied ;-)

Maar SLL is over het algemeen erg welwillend, alleen in de echte rustgebieden voor wild hebben ze liever geen activiteiten maar ik ben een aantal jaren terug samen met Ruu4D & Team Maju "op gesprek" geweest en dat was bijzonder positief !

 

Grtz, Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat je niets te wachten Remunj,

 

alle organisaties in Midden-Limburg werken mee aan initiatieven die hun bezoekers oplevert,

 

gewoon on speaking terms blijven en geen brieven schrijven maar bellen en persoonlijke gesprekken voeren.

Werkt altijd veel beter (en dat geldt niet alleen voor Geocaching).... :lol1:

 

grtz, Jack

Klopt... Ook voor Noord Limboland zijn erg weinig of geen problemen.

Gewoon de grondeigenaren duidelijk uitleggen wat Geocaching is. Ze krijgen er zelf ook nog plezier in.

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd :dribble:

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kreeg de opmerking van jullie geocachers graven en doen maar wat in het bos.

en we hebben al 2 SBB gps routes hier in de bossen.

 

O? Dus men heeft slechte ervaringen uit het verleden (vraag dan welke) of men roept maar wat! Bovendien liggen er toch al aardig wat caches daar?

 

Als je wilt kan je een supermooie multi door de bossen heen maken richting de 2 kilo van Barny en de cache gewoon lekker ergens aan de dijk neerleggen op een stil stukje. Of langs de Groenenwoudse tocht Daar gaat het waterschap Zuiderzeeland over! Of de bossen langs de dijk richting Eemhof...plek zat! Maar speel het anders eens via SBB hoofdkantoor. En vraag naar de boswachter en niet de opzichter. De boswachter draagt het beleid uit en onderhoud het contact met burgers, de opzichter stuurt de werkzaamheden aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd.

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

 

........... en denk je dat door deze opmerking Kruimeldief ineens razendsnel jouw caches gaat goedkeuren , of zo ?

 

Vreemde koppeling,hoor. :dribble:

 

/Off topic.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd.

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

 

........... en denk je dat door deze opmerking Kruimeldief ineens razendsnel jouw caches gaat goedkeuren , of zo ?

 

Vreemde koppeling,hoor. :dribble:

 

/Off topic.

 

Geopatra.

gokje: goedkeuring om ze te mogen plaatsen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd.

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

 

........... en denk je dat door deze opmerking Kruimeldief ineens razendsnel jouw caches gaat goedkeuren , of zo ?

 

Vreemde koppeling,hoor. :lol1:

 

/Off topic.

 

Geopatra.

gokje: goedkeuring om ze te mogen plaatsen???

Juist.. jij begrijpt het :dribble:

He Geopatra... Natuurlijk ook even jou foto's bekeken. Ziet er gaaf uit.

Scherp en contrastrijk.

Met wat voor cam / lenzen doe je dat ??

bewerkt door indeverte
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een ander topic heb ik recent aangegeven in het najaar contact te willen opnemen met landschapsbeheerders van Zuid-en Noord Holland en Overijssel. In delen daarvan dreigen alle geocachers er te worden uitgezet.

Dat was de reden van deze vraag.

Soms hebben de geocachers daarover wat meer informatie. Dat hoor ik dan graag.

 

pm gestuurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf positieve contacten met LandschapNoord Holland

Geen porobleem als er maar op de paden gebleven wordt, 1 meter uit het pad geen probleem

Na 1,5 maand zag ik na controle dat er een cachepad buiten het pad om lag, heb toen de cache verplaatst en nu geen probleem meer

Ben IIG zeker nog een keer van plan om contacten te leggen voor nog een cache of een multi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Jack,

 

Laten we het hopen, eb van mijn contactpersoon (gemeente Roermond) al vernomen dat men andere regels wil gaan toepassen, wil ik nog onder de oude vallen zou is snel moeten zijn. Dus voor het deel van Roermond gaan volgende week de gegeven naar de bewuste persoon. Voor Het Limburgs Landschap weet ik niet, zal komende zaterdag eens een steentje gooien. Voor de ander gemeentes weet ik nog niet.

 

Heeij Jos,

 

komt goed, en als je nog op zoek bent naar een contact bij SLL moet je me ff een mail sturen, gemeente Maasgouw heeft er ook al ervaring mee al zijn die wel weer een keer geherindeeld dus misschien dat je daar wat meer werk mee hebt.

 

ik heb voor SLL een naam, en ook nog een gebied ;-)

Maar SLL is over het algemeen erg welwillend, alleen in de echte rustgebieden voor wild hebben ze liever geen activiteiten maar ik ben een aantal jaren terug samen met Ruu4D & Team Maju "op gesprek" geweest en dat was bijzonder positief !

 

Grtz, Jack

 

Hallo jack daar kom ik binnenkort op terug, ik heb beide nodig.

Alvast bedankt voor de hulp en tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd.

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

 

........... en denk je dat door deze opmerking Kruimeldief ineens razendsnel jouw caches gaat goedkeuren , of zo ?

 

Vreemde koppeling,hoor. :crybaby:

 

/Off topic.

 

Geopatra.

gokje: goedkeuring om ze te mogen plaatsen???

Juist.. jij begrijpt het :no:

He Geopatra... Natuurlijk ook even jou foto's bekeken. Ziet er gaaf uit.

Scherp en contrastrijk.

Met wat voor cam / lenzen doe je dat ??

 

Kortom: ik ging iets te kort door de bocht. Koppeling is toch niet zo vreemd !

 

Canon 40D + EFS 17-85 IS ; EF 70-200 L IS 1:4; EF 100-400 L IS 1:4,5-5,6

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Off topic:

 

Nu alleen nog wachten wanneer mijn 2 caches zijn goedgekeurd.

Deze wachtperiode is bepalend of ik wel of geen donateur wordt.

 

........... en denk je dat door deze opmerking Kruimeldief ineens razendsnel jouw caches gaat goedkeuren , of zo ?

 

Vreemde koppeling,hoor. :crybaby:

 

/Off topic.

 

Geopatra.

gokje: goedkeuring om ze te mogen plaatsen???

Juist.. jij begrijpt het :no:

He Geopatra... Natuurlijk ook even jou foto's bekeken. Ziet er gaaf uit.

Scherp en contrastrijk.

Met wat voor cam / lenzen doe je dat ??

 

Kortom: ik ging iets te kort door de bocht. Koppeling is toch niet zo vreemd !

 

Canon 40D + EFS 17-85 IS ; EF 70-200 L IS 1:4; EF 100-400 L IS 1:4,5-5,6

 

Geopatra.

 

Lijkt wel een cache coordinaat al die getallekes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is elke geocacher is in elk bos van elke landschap of beheerder een gewone wandelaar die overal mag lopen waar elke niet geocacher ook mag lopen.

 

Het verschil ontpopt zich pas als de cache gezocht gaat worden dan zou de cacher zich eigenlijk behoedzaam naar de cache bewegen om zichzelf en de cache plaats niet te verklappen aan niet cachers, waaronder natuurlijk ook de groene boa’s,

 

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...