Spring naar bijdragen

Geocaching Verbod


GeoGerard

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Het is in principe verboden, maar de DNR kan het wel toestaan.

Oftewel ze willen het reguleren.

Beetje zelfde als hier denk ik: natuurbeheerders van wie je toestemming moet krijgen willen weten waar de caches liggen, hoe de route loopt etc. En ze stellen beperkingen zoals "alleen overdag" en "alleen reeds aanwezige voorwerpen gebruiken als waypoints" etc.

Hetzelfde "verbod" geldt overigens ook voor gewoon wandelen, net zoals de bekende groene bordjes bij onze bossen. Het is niet speciaal een verbod gericht op geocachen en voor ons eigenlijk niks nieuws.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland zijn er ook zat gebieden waar geocaching niet is toegestaan.

 

De beheerders van Landschap Noord-Holland krijgen rode uitslag als je een verzoek indient voor het uitzetten van een mooie multi door hun mooie bossen waarbij je 3000x stelt dat je de beschrijving volledig naar hun wensen zal aanpassen.

Ze willen het gewoon niet. Punt uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland zijn er ook zat gebieden waar geocaching niet is toegestaan.

 

De beheerders van Landschap Noord-Holland krijgen rode uitslag als je een verzoek indient voor het uitzetten van een mooie multi door hun mooie bossen waarbij je 3000x stelt dat je de beschrijving volledig naar hun wensen zal aanpassen.

Ze willen het gewoon niet. Punt uit.

 

 

Heb je ook de vraag gesteld waarom ze dat niet willen? Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland zijn er ook zat gebieden waar geocaching niet is toegestaan.

 

De beheerders van Landschap Noord-Holland krijgen rode uitslag als je een verzoek indient voor het uitzetten van een mooie multi door hun mooie bossen waarbij je 3000x stelt dat je de beschrijving volledig naar hun wensen zal aanpassen.

Ze willen het gewoon niet. Punt uit.

 

 

Heb je ook de vraag gesteld waarom ze dat niet willen? Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

 

Omdat bossen er alleen voor boswachters zijn. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier in de bossen van SBB (Zeewolde)krijg ik ook geen toestemming om een route te maken .

laat staan een cache te plaatsen.

 

ben er in 2005 al eens mee bezig geweest.

en afgelopen voorjaar weer een verzoek ingediend.

T.B.V 25 jaar Zeewolde.

 

ik kreeg de opmerking van jullie geocachers graven en doen maar wat in het bos.

en we hebben al 2 SBB gps routes hier in de bossen.

 

er valt gewoon niet mee te praten.

 

daarna maar eens met Flevolandschap afgesproken.

die waren heel positief.

diverse mogelijkheden overlegd en toestemming gekregen.

 

de gegevens genoteerd en hun de mijne.

kreeg 2 dagen later een folder met acceptgiro of ik donateur wilde worden voor 16,50 euro.

 

deze cache is bijna klaar.

maar moet ik nu eerst donateur worden ?

bewerkt door dutchgoldwing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarna maar eens met Flevolandschap afgesproken.

die waren heel positief.

diverse mogelijkheden overlegd en toestemming gekregen.

 

de gegevens genoteerd en hun de mijne.

kreeg 2 dagen later een folder met acceptgiro of ik donateur wilde worden voor 16,50 euro.

 

deze cache is bijna klaar.

maar moet ik nu eerst donateur worden ?

 

Als het lidmaatschap geen onderdeel was van de mondelinge overeenkomst(of wat dan ook die je hebt gemaakt met Flevolandschap) zou ik hier niet wakker van liggen. Gewoon publiceren die cache!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier in de bossen van SBB (Zeewolde)krijg ik ook geen toestemming om een route te maken .

laat staan een cache te plaatsen.

 

ben er in 2005 al eens mee bezig geweest.

en afgelopen voorjaar weer een verzoek ingediend.

T.B.V 25 jaar Zeewolde.

 

ik kreeg de opmerking van jullie geocachers graven en doen maar wat in het bos.

en we hebben al 2 SBB gps routes hier in de bossen.

 

er valt gewoon niet mee te praten.

 

daarna maar eens met Flevolandschap afgesproken.

die waren heel positief.

diverse mogelijkheden overlegd en toestemming gekregen.

 

de gegevens genoteerd en hun de mijne.

kreeg 2 dagen later een folder met acceptgiro of ik donateur wilde worden voor 16,50 euro.

 

deze cache is bijna klaar.

maar moet ik nu eerst donateur worden ?

 

Aha leges, nee dat toch niet. Maar ik heb wel begrijpen dat er soms zo gehandeld word.

Gelukkig is het hier in de regio nog niet zo, maar of dat nog lang zo blijft weet ik niet, ben net met een nieuwe bezig en die loopt door div gemeentes en door div gebieden van het Limburgs landschap. Wie weet wat mij nog te wachten staat.

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat je niets te wachten Remunj,

 

alle organisaties in Midden-Limburg werken mee aan initiatieven die hun bezoekers oplevert,

 

gewoon on speaking terms blijven en geen brieven schrijven maar bellen en persoonlijke gesprekken voeren.

Werkt altijd veel beter (en dat geldt niet alleen voor Geocaching).... :dribble:

 

grtz, Jack

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier in de bossen van SBB (Zeewolde)krijg ik ook geen toestemming om een route te maken .

laat staan een cache te plaatsen.

 

ben er in 2005 al eens mee bezig geweest.

en afgelopen voorjaar weer een verzoek ingediend.

T.B.V 25 jaar Zeewolde.

 

ik kreeg de opmerking van jullie geocachers graven en doen maar wat in het bos.

en we hebben al 2 SBB gps routes hier in de bossen.

 

er valt gewoon niet mee te praten.

 

daarna maar eens met Flevolandschap afgesproken.

die waren heel positief.

diverse mogelijkheden overlegd en toestemming gekregen.

 

de gegevens genoteerd en hun de mijne.

kreeg 2 dagen later een folder met acceptgiro of ik donateur wilde worden voor 16,50 euro.

 

deze cache is bijna klaar.

maar moet ik nu eerst donateur worden ?

 

Tja, er is in principe, met de SBB, afgesproken dat geen leges of verkapte leges betaald hoeven worden. Aan jou dus de keuze om donateur te worden of niet, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er is in principe, met de SBB, afgesproken dat geen leges of verkapte leges betaald hoeven worden. Aan jou dus de keuze om donateur te worden of niet, lijkt mij.

 

 

in dit geval gaat het om FlevoLandschap.

Ik denk niet dat je je verplicht hoeft te voelen. Je kunt ook eerst de cache publiceren, en dan kijken wat er gebeurt. En als de ervaringen dan positief zijn, dan kun je altijd nog donateur worden als je dat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, er is in principe, met de SBB, afgesproken dat geen leges of verkapte leges betaald hoeven worden. Aan jou dus de keuze om donateur te worden of niet, lijkt mij.

 

 

in dit geval gaat het om FlevoLandschap.

 

 

Ik zie het nu, te snel gelezen :dribble: .

Daar zijn vanuit de SGN geen afspraken mee.

Dan schaar ik mij achter het advies van Delta123.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Nederland zijn er ook zat gebieden waar geocaching niet is toegestaan.

 

De beheerders van Landschap Noord-Holland krijgen rode uitslag als je een verzoek indient voor het uitzetten van een mooie multi door hun mooie bossen waarbij je 3000x stelt dat je de beschrijving volledig naar hun wensen zal aanpassen.

Ze willen het gewoon niet. Punt uit.

 

 

Heb je ook de vraag gesteld waarom ze dat niet willen? Ik ben benieuwd naar hun antwoord.

 

Wat dutchgoldwing zegt: ik krijg altijd als antwoord: "geocachers graven, en lopen heel vaak van de paden af kriskras door het bos....en ze nemen slakken mee om ze thuis klaar te maken, en ze vernielen de boel..."

 

Als je daar dan tegenover stelt dat geocachers o.h.a. natuurliefhebbers zijn die zich bovengemiddeld aan de regels houden en dat ze daarbij gebaat zijn bij het volgen van het pad omdat ze anders omlopen van waypoint naar waypoint, zeggen ze dat ze de laatste tijd toch echt vaak mensen met GPS apparatuur buiten de paden hebben zien lopen in de paar gebieden waar wel een cache is geplaatst. Het is echt onbegonnen werk om sommige beheerders te overtuigen.

Hier ligt een taak voor SGN volgens mij, maar dit terzijde.

 

Het vervelende van deze houding is dat het vaak een persoonlijke is, niet een houding die in zijn algemeenheid geldt. Het is maar net hoe de persoon die op dat moment de toestemming moet verlenen (of weet bij wie je moet zijn, maar dat niet vertelt) tegen geocaching aankijkt.

Gelukkig heb ik bij vrij veel andere instanties meer succes geboekt (gemeente Bloemendaal, Haarlem en Heemstede), maar Landschap Noord-Holland is echt stug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...