Spring naar bijdragen

Meerdere waypoints downloaden


Broosha

Aanbevolen berichten

Even als voorbeeld: Deze cache

 

Daar staan meerdere WP in. Als ik (als gewoon lid) deze cache upload naar mijn Garmin krijg ik behalve wat basale beschrijving en de naam de Start locatie op mijn GPS.

Alle andere punten zal ik handmatig in moeten voeren. Op zich niets mis mee, tenzij jullie nu kronkelend van het lachen al lang een veel betere methode hebben.

Mischien is dit een Premium member ding of heb ik een andere programma nodig?

 

Of wil ik iets wat er niet is?

 

Grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even als voorbeeld: Deze cache

 

Daar staan meerdere WP in. Als ik (als gewoon lid) deze cache upload naar mijn Garmin krijg ik behalve wat basale beschrijving en de naam de Start locatie op mijn GPS.

Alle andere punten zal ik handmatig in moeten voeren. Op zich niets mis mee, tenzij jullie nu kronkelend van het lachen al lang een veel betere methode hebben.

Mischien is dit een Premium member ding of heb ik een andere programma nodig?

 

Of wil ik iets wat er niet is?

 

Grtzz

 

Wij zijn geen Premium Member, maar als we een multi cache met gegeven wp's naar de Garmin (60 CSX) sturen, dan komen alle WP's daarin te staan.

 

De rest van de informatie niet. Daarvoor heb je een Oregon nodig en GSAK en moet je PM zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vertel eens wat meer, wat voor een gps heb je?

Ik ken ook caches die wel meerdere waypoints in de beschrijving hebben staan maar niet in de gpx file.

Je zou dus kunnen kijken of dit bij meerdere caches zo is.

 

Voor het paperless cachen heb je verder wel een garmin colorado of oregon nodig of een pda

 

grtzz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blegh. Linktje werkt inderdaad niet. Dan maar zo : http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC19tn7

 

Ik werk zeer basaal met een Colorado. GSAk heb ik nooit gebruikt behalve om eens te experimenteren met het exporteren naar de TomTom.

 

Ik draai nu keurig eerst een copie van de cache uit en voor met de optie "send to GPS" de info naar mijn Colorado.

 

In alle situaties, waaronder bij dit voorbeeld, ga ik vervolgens handmatig nieuwe waypoints aanmaken, zoals ik ook bijvoorbeeld bij deze http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...cc-4a2b3d58616e heb gedaan.

 

Nogmaals, niks mis mee. Maar als het handiger kan waarom dan niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, de twee caches die jij noemt hebben inderdaad hun waypoints niet als additional waypoints aangemaakt en dan worden ze ook niet naar je GPS meegestuurd.

Mijn ervaring is dat wat jij wilt alleen gebeurt als er een tabel met additional waypoints na de cachebeschrijving aanwezig is. Dit moet door de cachelegger worden aangemaakt en is een zeer tijdrovend werkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op een cachepagina de WP's genoemd worden en de cache is na een bepaalde datum (ergens in 2006) dan is er altijd een tabel met additional WP's. Er kan nu geen cache meer aangemaakt worden zonder die WP's.

En die tabel wordt naar de GPS gezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op een cachepagina de WP's genoemd worden en de cache is na een bepaalde datum (ergens in 2006) dan is er altijd een tabel met additional WP's. Er kan nu geen cache meer aangemaakt worden zonder die WP's.

 

De genoemde cache uit 2008 is erdoorheen geglipt, dan.

Je kunt de cache-eigenaar vragen deze tabel aan te maken (via de 'waypoints' optie). Daar helpt hij ook andere cachers mee.

 

Dit geldt uiteraard alleen voor caches waarbij de WPs van te voren bekend zijn.

 

Het vervelende van de Waypoints optie is wel dat de cache-eigenaar ze een voor een moet toevoegen. We moeten Groundspeak nog maar eens vragen dat makkelijker te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een multi ga doen (Ik ben PM) en er zijn veel WP's (standaard zet ik de child WP's niet op mijn GPS vanuit GSAK) dan klik ik bovenaan de cachepagina op 'Send to GPS'. Maar jij bent geen PM dus jij kunt het alleen met *.loc files doen. Je krijgt alleen de startlocatie omdat de Additional WP's niet zijn ingevuld door de legger. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een multi ga doen (Ik ben PM) en er zijn veel WP's (standaard zet ik de child WP's niet op mijn GPS vanuit GSAK) dan klik ik bovenaan de cachepagina op 'Send to GPS'. Maar jij bent geen PM dus jij kunt het alleen met *.loc files doen. Je krijgt alleen de startlocatie omdat de Additional WP's niet zijn ingevuld door de legger. :ph34r:

 

Ik ben geen Premium Member, maar als ik bovenaan de cachepagina klik op 'Send to GPS', dan krijg ik toch alle WP's in mijn GPS.

De legger moet ze natuurlijk wel als Additional WP's hebben ingevuld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als op een cachepagina de WP's genoemd worden en de cache is na een bepaalde datum (ergens in 2006) dan is er altijd een tabel met additional WP's. Er kan nu geen cache meer aangemaakt worden zonder die WP's.

 

De genoemde cache uit 2008 is erdoorheen geglipt, dan.

Je kunt de cache-eigenaar vragen deze tabel aan te maken (via de 'waypoints' optie). Daar helpt hij ook andere cachers mee.

 

Dit geldt uiteraard alleen voor caches waarbij de WPs van te voren bekend zijn.

 

Het vervelende van de Waypoints optie is wel dat de cache-eigenaar ze een voor een moet toevoegen. We moeten Groundspeak nog maar eens vragen dat makkelijker te maken.

En als de eigenaar dat niet wilt en je gebruikt wél GSAK... :thumbup: daarin zit een functie "Grab Waypoints". Die inspecteert de tekst van de cache (en eventueel van de hints) voegt de child-waypoints toe.... Toch wel handig hoor, GSAK.... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...