Spring naar bijdragen

Meest Gelogde Cache


Greatwhitexxl

Aanbevolen berichten

Eem bevriende cacher uit Duitsland vraagt zich af of er ook een soort ranglijst bestaat van de gevonden caches in Nederland. Met andere woorden: is er een lijst waarin je kunt zien welke caches de meeste founds heeft, hoevaak nummer 2,3, enz. werd bezocht?

 

Ik ben zoiets nog niet tegengekomen en ben benieuwd of die mogelijkheid bestaat.

 

Geotrail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dank voor je reactie.

 

Ik heb gekeken onder HIER en KLIK en trof daar de nodige statistieken, maar geen info over de cache in Nederland die het vaakst gevonden werd. Of heb ik toevallig een submenu gemist :holiday:

 

Geotrail

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen gouden tip, maar je kunt vast via GSAK alle nederlandse caches in een database zetten en dan via een macro de caches sorteren op aantal foundlogs. En dan heb je meteen een top 10 of 100 of wat voor top je dan ook wilt hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de statistieken zijn er iets van 12.200 caches in Nederland geplaatst en om die allemaal in GSAK te krijgen vergt een flinke inspanning. Bovendien is het dan een statische vaststelling.

 

Is er binnen het team van Geocaching Nederland dan niemand die toegang heeft tot de grote database (Geocaching.com) om daar een query op te maken; aflopend op aantal Founds?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens de statistieken zijn er iets van 12.200 caches in Nederland geplaatst en om die allemaal in GSAK te krijgen vergt een flinke inspanning. Bovendien is het dan een statische vaststelling.

 

Is er binnen het team van Geocaching Nederland dan niemand die toegang heeft tot de grote database (Geocaching.com) om daar een query op te maken; aflopend op aantal Founds?

Dat is inderdaad een flinke klus, maar dan heb je wel wat je wilt hebben. Een kwestie van een aantal PQ's maken (zie het draadje PQ voor nederland) en dan heb je meteen alles bij elkaar. En dan heb je inderdaad een statistische vaststelling. Maar daar ging het toch ook om? Als de topic-starter graag wil weten welke cache het meest werd gevonden is dat de mogelijkheid.

Er is vast wel iemand bij gc.com die het kan bekijken, maar waarom zou diegene dat doen? Dan kun je misschien beter vragen wie alle caches van NL in GSAK heeft staan en wellicht de juiste macro heeft klaar staan.

Als Geotrail het wil weten dan is de GSAK-manier de enige juiste zonder de vraag door te geven aan iemand anders. Wie weet mag de persoon bij gc.com het niet eens zeggen (om wat voor reden dan ook).

Misschien weet de vriend uit Duitsland van Geotrail waar de info voor duitse caches te zien is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een statische vaststelling is niet gelijk aan een statistische.....

 

En de vriend uit Duitsland is geïnteresseerd in de ranking van de Nederlandse caches.

 

Een medewerker van gc.com heeft genoeg redenen om dit te gaan doen: Ik doneer met graagte en het oneigenlijke gedoe in GSAK zal hij/zij met lede ogen aanschouwen. En als je nou een ander een plezier kunt doen, dan ga je met een glimlach te bed :holiday:

bewerkt door Geotrail
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een flinke klus, maar dan heb je wel wat je wilt hebben. Een kwestie van een aantal PQ's maken (zie het draadje PQ voor nederland) en dan heb je meteen alles bij elkaar.
Was dat maar waar, in de PQ zitten niet het aantal founds, en het aantal founds in GSAK is dus alleen wat in GSAK zit, en dat zijn niet alle logs want met de PQ krijg je maar de laatste 5 (en staat de foundcount in GSAK dus op 5)

 

Als iemand een manier weet om het aantal founds in GSAK te krijgen zou ik dat graag horen, mij is het nog nooit gelukt (behalve dan met een macro om alle logs binnen te halen, maar dat is niet te doen voor alle caches in Nederland.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eem bevriende cacher uit Duitsland vraagt zich af of er ook een soort ranglijst bestaat van de gevonden caches in Nederland. Met andere woorden: is er een lijst waarin je kunt zien welke caches de meeste founds heeft, hoevaak nummer 2,3, enz. werd bezocht?

 

Ik ben zoiets nog niet tegengekomen en ben benieuwd of die mogelijkheid bestaat.

 

Geotrail

 

Zomaar een paar eerste vragen die bij me opkomen!

Waarom :blush: ?

Wat beoogd de beste man met deze vraag?

En hebben ze die in Duitsland wel en waar dient die dan voor?

De oudste caches zullen over het algemeen de meeste founds hebben, alhoewel simpele tradies ook snel veel bezocht worden. En caches in druk bewoonde gebieden weer meer dan in de vrije natuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als iemand een manier weet om het aantal founds in GSAK te krijgen zou ik dat graag horen, mij is het nog nooit gelukt (behalve dan met een macro om alle logs binnen te halen, maar dat is niet te doen voor alle caches in Nederland.

Ben bang dat je idd een macro nodig hebt die het voor je doet. Echter het is niet nodig om alle logs binnen te halen. Maar je mag wel met de macro bij elke nl cache langs om het getal bij het aantal fouds op tehalen.

 

Ik weet dat er een macro bestaat welke alle log kan in lezen. Echter maar van 1 cache per keer :blush: Graag had ik deze macro aangepast gezien. Zodat ik weekelijks deze macro kan runnen op de door mij gevonden caches. Dit om de wijzigenen van de laaste dagen bij tewerken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat er een macro bestaat welke alle log kan in lezen. Echter maar van 1 cache per keer :blush: Graag had ik deze macro aangepast gezien. Zodat ik weekelijks deze macro kan runnen op de door mij gevonden caches. Dit om de wijzigenen van de laaste dagen bij tewerken

 

Ook die macro bestaat: linkje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dit draadje met belangstelling :-)

 

Op zich is het niet al te lastig om een lijstje te maken met meest gelogde caches; ik ben alleen een beetje bang dat men dit lijstje dan gaat gebruiken om 'veel-gelogd' gelijk te stellen aan 'goed'. Mocht ik hier echter goede argumenten vinden om zo'n soort lijstje op te nemen in de statistieken, dan zou die er zomaar eens bij kunnen staan.

 

en ik zal binnenkort eens kijken of ik zo een lijstje kan maken van bv de top 10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees dit draadje met belangstelling :-)

 

Op zich is het niet al te lastig om een lijstje te maken met meest gelogde caches; ik ben alleen een beetje bang dat men dit lijstje dan gaat gebruiken om 'veel-gelogd' gelijk te stellen aan 'goed'. Mocht ik hier echter goede argumenten vinden om zo'n soort lijstje op te nemen in de statistieken, dan zou die er zomaar eens bij kunnen staan.

 

en ik zal binnenkort eens kijken of ik zo een lijstje kan maken van bv de top 10

 

:blush: Vol verwachting klopt mijn hart. En dan indien mogelijk naast een totaal ook een top-10 (top-50) per categorie (traditionals, multi's etc.). :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...