Spring naar bijdragen

Google Earth


blazez

Aanbevolen berichten

Aarrgghhh we zijn net bezig met de vakantie planning en dus de caches die op de route liggen.

 

Dat staat daar toch los van? Daarvoor is toch (premium member) functionaliteit voor? (Caches along a route). En zo te zien zijn jullie premium member toch?

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Aarrgghhh we zijn net bezig met de vakantie planning en dus de caches die op de route liggen.

 

Dat staat daar toch los van? Daarvoor is toch (premium member) functionaliteit voor? (Caches along a route). En zo te zien zijn jullie premium member toch?

 

Jan

 

Dat klopt, maar omdat we de route niet precies plannen gebruiken we het toch vaak google earth, om een beeld van het gebied te krijgen, om daarna met normale pocket queries een aantal caches mee te nemen.

Ik weet dat het ook met de googlemap op de website kan, maar het krijgen van overzich is in dicht becachde gebieden (LA bijvoorbeeld) erg lastig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruikte die KML zelf (nog) niet, maar als ik dit draadje lees en me kan herinneren van vlak na de update dat je de KML niet meer kunt downloaden, lijkt er mij toch een inschattingsfout door GC.com over het aantal gebruikers.

 

Zij roepen 200, maar ik heb er volgens mij hier al een kleine 20 geteld,

 

Hoeveel zijn het er dan over de hele wereld ?

 

Ik vond het al zo vreemd dat ik een van die 200 zou zijn. Zeker omdat ik het niet vreselijk intensief gebruik, en dat deden die 200 kennelijk wel. Dat doet eigenlijk vermoeden dat ze gewoon verkeerd telden bij GC.com...

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het al zo vreemd dat ik een van die 200 zou zijn. Zeker omdat ik het niet vreselijk intensief gebruik, en dat deden die 200 kennelijk wel. Dat doet eigenlijk vermoeden dat ze gewoon verkeerd telden bij GC.com...

 

 

Hans

 

Dat lijkt me niet, die data komt gewoon uit de log-files.

 

Ik denk eerder dat de definitie van intensief anders is. Ik denk bijvoorbeeld dat gemiddeld 1 keer per maand of zo, niet intensief is.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

door wisseling van PC heb ik Google Earth opnieuw moeten downloaden.

nu zit ik een tijdje in het buitenland en wil hier ook op zoek gaan naar cachen maar de file geocaching Network KML werkt niet meer bij mij.

wie heeft het zelfe probleem en hoe heb je dit opgelost,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Helaas is hij nu definitief uit de lucht.

 

Maar er zijn een heleboel medecachers die er ook niet blij mee zijn.

Hun motivatie was dat er maar 200 gebruikers (gemeten op IP adressen) er gebruik van maakten, maar uit diverse topics lijkt dat dit iets te weinig is ingeschat.

 

Op http://www.bringbackthekml.com is een petitie om de KML file weer actief te krijgen.

 

Laten we hopen dat dit effect heeft, al zal het voor de meeste vakantiegangers te laat zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan balen, omdat wij er veel gebruik van maken (hebben gemaakt).

Laten wij hopen dat men gevoelig is voor de petitie en de KML functie weer herstelt. :blush:

Als een van die ''200'' gebruikers heb ik zojuist natuurlijk de petitie op het Groundspeakforum ook ondertekend.

Dat zouden er meer moeten doen, als zijn het er 2001.

bewerkt door zoekbaars
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Google Earth met de KML toch lekkerder werken. Je kon gewoon altijd in en uitzoomen enzo. De caches kwamen dan als je een paar seconden stil stond.

 

Bij Google Maps werkt het net andersom. Steeds hangt het scherm met de melding "requesting geocaches". Dan kan je even een paar seconden niks doen. Wachten tot het scherm is opgebouwd. Dan kan je weer even zoomen of verplaatsen, tot die melding weer verschijnt. Zwaar irritant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed nieuws:

Vanaf de volgende website update op geocaching.com gaat de Google Earth plugin weer werken.

 

Raine has been working hard, including spending his own time, to rush a replacement service to production and is at a point where he feels it can be released to the live site. The design of this version is greatly streamlined and incorporates the latest changes to KML version 2.2.

 

*In the final version before release we will be adding difficulty/terrain and cache size to the bubble

 

One concession is that there will be reduced number of refreshes allowed per day for Basic and Premium members (More for PMs than Basics of course). This number can also be changed as needed and outside the regular code release cycle.

 

You may find that these limits are a hardship, or you may find that they suit you just fine. I hope you all will be honest with yourself and us about the performance from your point of view so that we can make the right decisions going forward. As always, your feedback drives our efforts and the site where you want it to go.

 

Raine and I will be around to answer any questions you have. We anticipate releasing this next week with the regular monthly code release, provided nothing exciting (read: catastrophic) happens between now and then.

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...