Spring naar bijdragen

vraag over Premium Member Caches


jannevanhecke

Aanbevolen berichten

Voordat dit forum bericht van mij helemaal uit zijn verband getrokken wordt wil ik nog even het volgende kwijt.

het is zeker niet de bedoeling om de leggers te benadelen over het wel en wee van hun PMO cache.

kijk een ieder moet natuurlijk zelf weten of hij of zij er een PMO van maakt, het gaat mij er gewoon om dat hij dan niet meer toegankelijk is voor niet leden wat ik heel jammer vind, en ben je dus verplicht een lidmaatschap aan te gaan. het gaat nu nog maar over 129 caches maar hoeveel gaan het er worden.

ik vind het ook vervelend dat een cache niet goed opgeborgen wordt of wel vernield daar zou ik ook niet blij mee zijn :angry: , maar daar kunnen wij de "serieuse" cachers met z,n allen natuurlijk niets aan doen ;) .

helaas staat er nooit bij geschreven van dat heb ik gedaan want dat zou het natuurlijk een stuk gemakkelijker maken.

een ding hoop ik wel dat nederland geen land gaat worden van de gesloten caches en dat iedereen z,n hobby op z,n eigen manier kan blijven doen. :P

 

Groet wilbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij nu vooral opvalt zijn de niet PM leden die gaan klagen dat ze een PMO cache niet kunnen doen.

Hoezo niet kunnen doen????

Met een beetje fantasie is er wel een cache beschrijving te bemachtigen incl. coordinaten dus de cache is echt wel te doen.

 

Maar wat blijkt nu.

We kunnen hem niet loggen!!!!! En daar zit dus eigenlijk de kern van de zaak.

Niet het plezier van de wandeling maar de lol van het loggen staat voorop. Kortweg: HET PUNTJE.

 

Ger@ld

Als je het berichtje 84 leest kan het wel. Ik heb het nog nooit geprobeert. Want van de ove 100 die ik gevonden heb zijner tot nu to maar 44 gelogd. Maar daar heb ik mijn reden voor. En ik heb nergens gelezen dat het moet. Dus voor HET PUNTJE doe ik het helemaal niet.

ExAussie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mocht het zo gaan worden dat er steeds meer leggers er zo over gaan denken, houd het voor veel cachers op om deze leuke hobby uit te oefenen. omdat niet iedereen het geld kan missen of geen voordeel van het lidmaatschap inziet en men zich niet verplicht wil voelen om lid te worden.

Dat vind ik toch iets te kort door de bocht. Cachers vinden wel het geld om stad en land of te rijden en een gps te kopen, maar 30 dollar (voor een jaar) om een hobby uit te oefenen niet? Ik wil niet mensen op de tenen trappen die weinig te besteden hebben, maar ik vind wel dat je dit in perspectief moet zien. Ik ben geen voorstander om alle caches op PMO te zetten, maar wil je meer kwaliteit en eventueel ook voorzichtigheid, dan zul je wellicht PMO moeten gaan.

Fire5

Ik kan niet begrijpen dat u dit kan beweren. Ik durf de stelling aan te gaan dat: "het allemaal PM leden zijn die stad en land afrijden om de punten te vergaren."

 

Je kan toch als PM lid veel makelijker honderden caches gelijk ophalen en in een route zetten. Nee de arme cacher die ze een voor een van het net plukt en op zijn fiets er op uit gaat, daar heb ik respect voor.

Maar wie ben ik.

Ook ik heb wel eens een cache van iemand anders gekregen. Verkeerd uitgepakt. Dat nooit meer gedaan. Lesje geleerd. Niet vertrouwen op een anders zijn nauwkeurigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gelezen in de logjes van owners dat ze de cache PMO maakten EN dat ze na verloop van tijd gingen kijken of er ook echt minder onderhoud was. Bij grote caches kan ik me er tot bepaalde hoogte wel iets bij voorstellen dat de kans op rip iets afneemt. Maar bij micro'tjes en ja die zijn in Zwolle ook PMO (carpool/communication/bruggen (maar die zijn dan weer erg origineel)), is een rip ten eerste niet zo erg want er past naast het logboekje toch niets anders in. En met het huidige aantal PM'ers zullen dit soort caches onverminderd vaak gevonden worden (en dus net zoveel onderhoud behoeven).

 

En het argument dat het PM ship niet veel kost en dat je het daarom maar gewoon moet doen. Daar zou ik het op zich wel mee eens zijn als het geld wat ik uit zou geven aan een beter doel dan de zakken van Groundspeak besteedt zou kunnen worden. Ik geocache nu bijna 2 jaar maar heb nog geen noemenswaardige ontwikkelingen op GC.com gezien dus het geld gaat iig niet in ontwikkeling zitten. Een goed doel voor het geld zou bijv. donaties/vergoedingen aan natuurorganisaties (mits de wereld volgens GS groter dan USA blijkt)/reviewers zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er lang over nagedacht en ga toch alle DRL-caches "members-only"maken. Ik hoop dat de cachers die wel premium member zijn en er dus wat geld voor over hebben ook iets serieuzer zijn. Ik wil hier niemand benadelen met deze opmerking :P .

 

Vorige week kwam ik bij 1 van onze caches het volgende tegen. De munitiekist zit in een houten kist netjes ingegraven. Nu was er in de houten kist zand ingelopen en vond ik de munitiekist zo 15 cm. boven de grond met het houten deksel daar boven op en verder een brandstapel aan takken. Er was niet even de moeite genomen om het zand uit de houten kist te halen. Dit was voor mij de bekende druppel.

 

Jammer dat misschien de goede onder de kwade moet lijden. Jammer, maar het zij zo.

Een keer heb ik een paar caches in Belgie gedaan, en daar was er ook een bij die op die manier verstopt was. Naast de cache stond een schep tegen de boom, zodat je de bekisting even leeg kon halen en de cache netjes terug kon plaatsen. En waarom zouden members dit doen, en geen premium members?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gelezen in de logjes van owners dat ze de cache PMO maakten EN dat ze na verloop van tijd gingen kijken of er ook echt minder onderhoud was. Bij grote caches kan ik me er tot bepaalde hoogte wel iets bij voorstellen dat de kans op rip iets afneemt. Maar bij micro'tjes en ja die zijn in Zwolle ook PMO (carpool/communication/bruggen (maar die zijn dan weer erg origineel)), is een rip ten eerste niet zo erg want er past naast het logboekje toch niets anders in. En met het huidige aantal PM'ers zullen dit soort caches onverminderd vaak gevonden worden (en dus net zoveel onderhoud behoeven).

 

En het argument dat het PM ship niet veel kost en dat je het daarom maar gewoon moet doen. Daar zou ik het op zich wel mee eens zijn als het geld wat ik uit zou geven aan een beter doel dan de zakken van Groundspeak besteedt zou kunnen worden. Ik geocache nu bijna 2 jaar maar heb nog geen noemenswaardige ontwikkelingen op GC.com gezien dus het geld gaat iig niet in ontwikkeling zitten. Een goed doel voor het geld zou bijv. donaties/vergoedingen aan natuurorganisaties (mits de wereld volgens GS groter dan USA blijkt)/reviewers zijn.

Ik ben PM geworden omdat ik caches in mijn Oregon wil kunnen laden, en daarnaast is het ook handig PM-caches te kunnen gaan zoeken. Groundspeak hpudt de geocaching.com-site in de lucht en verbetert er dingen aan, en ik wil dat ook best doneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben PM geworden omdat ik caches in mijn Oregon wil kunnen laden, en daarnaast is het ook handig PM-caches te kunnen gaan zoeken. Groundspeak hpudt de geocaching.com-site in de lucht en verbetert er dingen aan, en ik wil dat ook best doneren.

 

Prima reden.

Hoewel je met elke coin en tb ook al Groundspeak steunt. Is het niet zo dat er per TB en coin 1,50 euro voor het trackingnumber betaald wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima reden.

Hoewel je met elke coin en tb ook al Groundspeak steunt. Is het niet zo dat er per TB en coin 1,50 euro voor het trackingnumber betaald wordt.

Nou, dan heb ik ook nog 2 coins :P

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderhoud aan caches doe ik regelmatig, maar dan moet je je eigen ca ches wel kunnen terugvinden. Ben er een half uur naar aan het zoeken geweest omdat-ie verkeerd is teruggeplaatst. Ik heb zo nog wel meer voorbeelden, die ik hier niet ga opnoemen.

 

Als je je cache terug moet zoeken, heb je hem dan niet gewoon op een verkeerde manier geplaatst?

Mijn cache verkeerd terugplaatsen is lastig, tenzij je de container gewoon in het rond slingert zonder te kijken en weg loopt.

 

Maar er zullen verdomd weinig cachers zijn die dat zo doen, of het zijn premium members die aan de hand van hun PQ de 100 caches in een weekend aan het halen zijn :P

 

Dus misschien ligt het er ook wel een beetje aan hoe je je cache plaatst ;)

Hij was prima en droog geplaatst. Vond 'm op een andere plek in de boom (kuil) terug en dreef in een plas water. Ook binnen alles zeiknat.

 

Ik weet na alle jaren cachen en plaatsen echt wel hoe ik een cache moet plaatsen.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel eens gelezen in de logjes van owners dat ze de cache PMO maakten EN dat ze na verloop van tijd gingen kijken of er ook echt minder onderhoud was. Bij grote caches kan ik me er tot bepaalde hoogte wel iets bij voorstellen dat de kans op rip iets afneemt. Maar bij micro'tjes en ja die zijn in Zwolle ook PMO (carpool/communication/bruggen (maar die zijn dan weer erg origineel)), is een rip ten eerste niet zo erg want er past naast het logboekje toch niets anders in. En met het huidige aantal PM'ers zullen dit soort caches onverminderd vaak gevonden worden (en dus net zoveel onderhoud behoeven).

 

En het argument dat het PM ship niet veel kost en dat je het daarom maar gewoon moet doen. Daar zou ik het op zich wel mee eens zijn als het geld wat ik uit zou geven aan een beter doel dan de zakken van Groundspeak besteedt zou kunnen worden. Ik geocache nu bijna 2 jaar maar heb nog geen noemenswaardige ontwikkelingen op GC.com gezien dus het geld gaat iig niet in ontwikkeling zitten. Een goed doel voor het geld zou bijv. donaties/vergoedingen aan natuurorganisaties (mits de wereld volgens GS groter dan USA blijkt)/reviewers zijn.

 

Het gaat ten eerste niet zozeer hoe een cache terug geplaatst wordt maar als een cache met een magneet achter een dakgootje is geplakt mag je verwachten dat hij daar ook wordt teruggeplaatst en niet hoeft te gaan zoeken en na een halfuur blijkt dat hij gewoon van afstand op het dakje is geggooid.

 

Het gaat ook om de manier van zoeken. Probeer het onopvallend te doen. Maar als ik dan aan kom rijden bij een willekeurige carpool en zie daar een hele famillie (5 man) opzichtig zoeken, kind op de schouders, en alles en nog wat lostrekken en bekijken gaat dat op z'n minst opvallen.

Als geocacher weet ik wel wat ze zoeken maar als niet geocacher is je nieuwsgierigheid snel gewekt. Zodra die famillie dan weg is wil ook ik wel eens weten waar na ze hebben gezocht. He wat is dat. Een filmrolletje? Ik kan dan 2 dingen doen. Weggooien in de prullebak of meenemen naar huis want misschien kan ik er iemand blij mee maken.

Resumé. Cache is geript. Eigenaar moet terug om een nieuwe cache te plaatsen en is weer geld kwijt voor een cache behuizing. Nu zijn micro's (filmkokertjes) niet zo duur maar denk eens aan nano's, pettlings of de wonderlijke knutsel ideeën van JP. Dus je stelling dat een rip van een micro niet zo erg is want er past toch niks in is volledig de plank mis slaan.

 

Je cached nu 2 jaar en hebt geen noemenswaardige verbeteringen gezien bij GC.com? Toch eens wat beter de site in de gaten gaan houden.

Wat te denken van een intergratie met Google Earth (ook voor niet PM) Caching along a route. Notification setup. Bookmark listing. Ignore function.

Ik dacht toch dat er genoeg ontwikkelingen zijn geweest de afgelopen 24 maanden. Bedenk dat de servers waar gc.com op draait ook geld kosten. Veel geld.

 

Hoe denk je het geld te gaan verdelen aan natuurorganisaties eigenlijk. Cachers van uit de hele wereld gaan betalen aan organisaties uit de hele wereld.

Stel dat er 4% nederlandse PM leden zijn. En in nederland vijf organisaties. Dan zouden die meer geeld krijgen dan hun oosterburen met 8% duitse PM leden en 46 natuurorganisaties. Hmmmm, dat wordt een nieuwe "natuur oorlog"

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagers zijn toch vooral te herkennen aan het aantal gevonden traditionals? Wanneer bijna 70% van het aantal gevonden caches uit tradi's bestaat, kun je wel spreken over een puntjesjager.

Moet ik hieruit concluderen dat het bij een PM gaat om het loggen en niet om de cache?

Ik heb even bij mijzelf gechecked.. Ik sta op 69% tradi's...

 

Ik schaar mezelf toch niet echt onder de puntenjagers. Er zijn nou eenmaal meer tradi's dan multi's...

Daarbij heb ik een boel tradi's gedaan waarvoor ik langer moest lopen dan bij menig multi.

 

En ja ik ben PM... niet om de extra caches (heb even nagekeken en heb nu 12 PM caches gedaan, zonder het te weten), maar om de extra mogelijkheden. Want het is wel grappig dat men het wel heeft over het wel of niet zien van de PMO caches, maar niet over de extra's waardoor men vaak PM is. Er zijn meer dan genoeg caches, ik denk niet dat ik de PMO caches zou missen als ik ze niet kon zien. Ik heb mijn cachelijst nagelopen om te zien of ik PMO caches gedaan had. Zo bewust doe ik dat dus... (en 12 PMO's van de (op dat moment) 590 ) is toch niet zo heel veel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet begrijpen dat u dit kan beweren. Ik durf de stelling aan te gaan dat: "het allemaal PM leden zijn die stad en land afrijden om de punten te vergaren."

 

Je kan toch als PM lid veel makelijker honderden caches gelijk ophalen en in een route zetten. Nee de arme cacher die ze een voor een van het net plukt en op zijn fiets er op uit gaat, daar heb ik respect voor.

Maar wie ben ik.

Ook ik heb wel eens een cache van iemand anders gekregen. Verkeerd uitgepakt. Dat nooit meer gedaan. Lesje geleerd. Niet vertrouwen op een anders zijn nauwkeurigheid.

Ik ken tenminste 5 cachers die ook aardig wat punten weten te scoren zonder dat ze PM zijn. Die zijn net zo fanatiek als ik, het verschil is alleen dat ik paperless kan cachen dankzij mijn PM en zij alles uitdraaien. PM is dus eigenlijk ook nog eens milieuvriendelijker, het scheelt mij erg veel papier...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Puntjesjagers zijn toch vooral te herkennen aan het aantal gevonden traditionals? Wanneer bijna 70% van het aantal gevonden caches uit tradi's bestaat, kun je wel spreken over een puntjesjager.

Moet ik hieruit concluderen dat het bij een PM gaat om het loggen en niet om de cache?

Ik heb even bij mijzelf gechecked.. Ik sta op 69% tradi's...

 

Ik schaar mezelf toch niet echt onder de puntenjagers. Er zijn nou eenmaal meer tradi's dan multi's...

Daarbij heb ik een boel tradi's gedaan waarvoor ik langer moest lopen dan bij menig multi.

 

En ja ik ben PM... niet om de extra caches (heb even nagekeken en heb nu 12 PM caches gedaan, zonder het te weten), maar om de extra mogelijkheden. Want het is wel grappig dat men het wel heeft over het wel of niet zien van de PMO caches, maar niet over de extra's waardoor men vaak PM is. Er zijn meer dan genoeg caches, ik denk niet dat ik de PMO caches zou missen als ik ze niet kon zien. Ik heb mijn cachelijst nagelopen om te zien of ik PMO caches gedaan had. Zo bewust doe ik dat dus... (en 12 PMO's van de (op dat moment) 590 ) is toch niet zo heel veel...

Er liggen nou eenmaal veel tradi's, ik heb 49,5% tradi's volgens FindStatGen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan niet begrijpen dat u dit kan beweren. Ik durf de stelling aan te gaan dat: "het allemaal PM leden zijn die stad en land afrijden om de punten te vergaren."

 

Je kan toch als PM lid veel makelijker honderden caches gelijk ophalen en in een route zetten. Nee de arme cacher die ze een voor een van het net plukt en op zijn fiets er op uit gaat, daar heb ik respect voor.

Maar wie ben ik.

Ook ik heb wel eens een cache van iemand anders gekregen. Verkeerd uitgepakt. Dat nooit meer gedaan. Lesje geleerd. Niet vertrouwen op een anders zijn nauwkeurigheid.

Ik ken tenminste 5 cachers die ook aardig wat punten weten te scoren zonder dat ze PM zijn. Die zijn net zo fanatiek als ik, het verschil is alleen dat ik paperless kan cachen dankzij mijn PM en zij alles uitdraaien. PM is dus eigenlijk ook nog eens milieuvriendelijker, het scheelt mij erg veel papier...

En daarom droeg mijn vader 100 euro bij aan mijn Oregon, hij vond dat ik veel te veel printte! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...