Spring naar bijdragen

Watchlist En Geo D'ors


*BaJo*

Aanbevolen berichten

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

B) Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

bewerkt door BaJo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

:thumbup: Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

 

 

Voor alle drie de mogelijkheden hoop ik dat het nooit gerealiseerd wordt.

Zie geen enkele toegevoegde waarde en zelfs een inbreuk op mijn privacy.

Ik mag hopen dat als het wel komt je dat zelf kan uitschakelen.

En dan natuurlijk als bezoeker als ontvanger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

:thumbup: Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

 

 

Voor alle drie de mogelijkheden hoop ik dat het nooit gerealiseerd wordt.

Zie geen enkele toegevoegde waarde en zelfs een inbreuk op mijn privacy.

Ik mag hopen dat als het wel komt je dat zelf kan uitschakelen.

En dan natuurlijk als bezoeker als ontvanger.

 

Is het nuttig om te weten wie er watchen, nee is het leuk ja wat is het nut van het weten wie er op het forum mee lezen

Je hoeft hem toch niet in je watchlist te zetten je kan een cache ook onder je favorieten plaatsen.

En waarom mag een legger niet weten dat je die cache een geo d'or geeft, dat is toch leuk om te weten.

Nee hoor in mijn ogen hele normale vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onder A bedoelt de topic starter m.i. diegene die op dat moment de cache bekijkt.

Zie het nut niet waarom de cachelegger moet weten dat IK zijn/haar cache bekijkt.

 

B Dus als ik hem niet in watchlist heb, weet de cachelegger nog niets.

 

C Geodors is al veel over geschreven en vele meningen over gehoord. Ik heb daar helemaal niets mee.

 

hmm Komt er straks een voorstel om een email notificatie dat iemand GEEN Geodor heeft toegekend aan jouw cache ?

( sarcastisch bedoelt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

:thumbup: Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Even zonder sarcasme, en daadwerkelijke antwoorden op de vraag:

 

a ) Nee, dat kan niet. Watchlist is een functie van gc.com. Om o.a. privacyredenen is dit niet mogelijk. Je kunt een note plaatsen op de cache met de vraag of de watchers je een persoonlijk bericht willen sturen, maar dat is vrijwillig.

 

b ) Wederom: nee, die functie bestaat niet. Ook dit is gc.com gerelateerd.

 

c ) Dit is gc.nl gerelateerd. Ik vind het een goede suggestie. Het houdt wel in dat gc.nl emails zou moeten gaan uitsturen (buiten het forum om), hetgeen niet triviaal is om apart te bouwen.

Wat wellicht mogelijk is, is het in de gaten houden van deze pagina: http://www.geocaching.nl/cacherating/Displ...er.php?id=XXXXX (met jouw ID daarin). Er bestaan internet-diensten die veranderingen op een specifieke pagina voor je in de gaten kunnen houden, en je kunnen mailen als zo'n pagina verandert. Ik ga er dan van uit dat zo'n verandering alleen plaatsvindt als er een Geo d'Or wordt uitgereikt aan een van jouw caches.

Laat me even weten als je zoiets vindt - ik vind het ook wel leuk om in de gaten te houden.

 

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

B) Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

 

 

Voor alle drie de mogelijkheden hoop ik dat het nooit gerealiseerd wordt.

Zie geen enkele toegevoegde waarde en zelfs een inbreuk op mijn privacy.

Ik mag hopen dat als het wel komt je dat zelf kan uitschakelen.

En dan natuurlijk als bezoeker als ontvanger.

Ik ben het met je eens, en trouwens: wat heb je eraan om te zien wie een cache watcht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

B) Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

Plaats een note op je cachepagina met de vraag of de watchers zich willen melden :blush: .

 

Wanneer ik iemand een Geo d'Or geef krijgt-ie van mij meestal een mail B) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

B) Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Even zonder sarcasme, en daadwerkelijke antwoorden op de vraag:

 

a ) Nee, dat kan niet. Watchlist is een functie van gc.com. Om o.a. privacyredenen is dit niet mogelijk. Je kunt een note plaatsen op de cache met de vraag of de watchers je een persoonlijk bericht willen sturen, maar dat is vrijwillig.

 

b ) Wederom: nee, die functie bestaat niet. Ook dit is gc.com gerelateerd.

 

c ) Dit is gc.nl gerelateerd. Ik vind het een goede suggestie. Het houdt wel in dat gc.nl emails zou moeten gaan uitsturen (buiten het forum om), hetgeen niet triviaal is om apart te bouwen.

Wat wellicht mogelijk is, is het in de gaten houden van deze pagina: http://www.geocaching.nl/cacherating/Displ...er.php?id=XXXXX (met jouw ID daarin). Er bestaan internet-diensten die veranderingen op een specifieke pagina voor je in de gaten kunnen houden, en je kunnen mailen als zo'n pagina verandert. Ik ga er dan van uit dat zo'n verandering alleen plaatsvindt als er een Geo d'Or wordt uitgereikt aan een van jouw caches.

Laat me even weten als je zoiets vindt - ik vind het ook wel leuk om in de gaten te houden.

 

 

Succes!

 

Dat doen we dus nu. Maar tja.................. gemak dient de mens :blush:

En wat betreft de "negatievere" reacties, gelukkig zijn er meerdere mensen op deze aarde en met hen ook veel verschillende meningen. Zouden we het overal over eens zijn, dan zou het een saai boeltje worden.

 

En wat betreft het watchen, aan de ene kant is het nieuwsgierigheid, maar zoals bij ons event wel erg handig. Er zijn een aantal mensen die watchen maar lang niet allemaal. Als we weten wie er wel watcht, weten we meteen ook wie niet. De mensen die niet watchen krijgen dus ook geen mail als er een note wordt geplaatst. Nu doen we plannen we dus dingen dubbel. En op de site en iedereen apart mailen.

 

En ik heb altijd geleerd: vragen staat vrij, wilde alleen weten of het mogelijk was. En ben dus niet op zoek naar een discussie over privacy en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat betreft het watchen, aan de ene kant is het nieuwsgierigheid, maar zoals bij ons event wel erg handig. Er zijn een aantal mensen die watchen maar lang niet allemaal. Als we weten wie er wel watcht, weten we meteen ook wie niet. De mensen die niet watchen krijgen dus ook geen mail als er een note wordt geplaatst. Nu doen we plannen we dus dingen dubbel. En op de site en iedereen apart mailen.

Als iemand je cache niet in een watchlist heeft staan krijgt hij geen emailtnofication. Dit gaat weer niet op als ze binnen 75 kilometer in een rechte lijn van je cache vandaan zitten en emailnotification aan hebben staan.

 

Als iemand je niet volgt via de watchlist dan kun je er ook vanuit gaan dat die iemand het niet zo belangrijk vindt of dat hij geregeld even komt kijken.

 

Watchlist is anoniem.

 

En zoals al eerder vermeld, WIJ kunnen er niets mee doen of iets aan doen. Het geocachen is van geocaching.com en niet van geocaching.nl, zoals ook de cachepagina's enz enz. Je zou het aan de Amerikanen kunnen vragen. Veel hoop heb ik niet voor je.

 

En van een geo D'or hebben ze in Amerika nog nooit gehoord. trouwens, ook de meeste Nederlandse geocachers hebben er nog nooit van gehoord B) Alleen de paar die hier op dit forum zo nu en dan aanwezig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden dat de cachelegger niet kan zien wie de cache op een watchlist heeft staan, omdat dat privacy-gevoelige informatie zou zijn, ontgaat me volledig.

 

We zitten hier allemaal met nicknames en als iemand meer van je weet, dan je lief is, en je wilt niet dat de legger ziet dat je naar zijn cache kijkt, zet je de cache niet op de watchlist, maar surf je af en toe naar die desbetreffende cachebeschrijving.

 

Ik vind privacybescherming een drogreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als we op deze site nou eens uitgingen van positieve ideeën, meepraten om iets te verbeteren in plaats van gelijk af te branden, wat zou het dan vriendelijk worden B)

 

 

.......... en nog slaapverwekkender dan het nu het meeste van de tijd is!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

Hieronder de mening van Jeremy in 2005.

 

Because this question crops up so often and its usefulness limited, we'll most likely remove the # of people watching the cache from the page entirely.

En hier de oplossing van 8BG al gegeven in 2004.

 

Als je het echt wilt weten, dus een nachtje niet slapen er voor over hebt volgt hier de tip van de dag door 8BG:

 

Als de klokkentoren drie uur slaat, en het is buiten donker, dan is de kans groot dat het middernacht is. Sluip dan stiekempjes het bed en begeef je naar de dichtstbijzijnde computer met internetaansluiting.

Tast naar de aan/uit knop en druk deze in. Een moment later (met Microsoft kunnen momenten best wel lang duren :blush:) staat de pc gereed om in te loggen op internet. Doe dit.

Zoek middels de modernste zoektechnieken je eigen cache op, en nu komt het, plaats een note op je cache. Schrijf hierin een tekst van dienvolgende aard:

 

"Hallo.

 

Tot u spreekt de eigenaar van deze cache. Uit deskundig onderzoek blijkt dat u zich aangemeld op de watchlist van deze stash. Om deze service in het vervolg mogelijk te houden, dient u een mailtje met uw naam en model GPSr te sturen naar onderstaand mailadres.

 

Alvast bedankt voor de moeite,

 

De cache eigenaar." *

 

En nu komt de grap: haal meteen de note weer weg. Niemand zal ooit weten dat je deze note gepost hebt, behalve die twee mensen op je watchlist. En die zullen, als paniekreactie op het mailtje dat ze binnenkrijgen, via die watchlist dus weer, je meteen, a la minute een wederberichtje sturen.

Weet jij wie zij zijn en jou sporen zijn uitgewist. De perfecte misdaad, gna gna gna.

 

Sorry, ik liet me met die laatste uitspraak iets te veel gaan. Maar de bedoeling is duidelijk.

 

Succes, ik zie je mailtje wel langskomen! 8BG

 

 

* Hier zet je natuurlijk je eigen adres onder. Deskundig onderzoek is niet vereist, maar klinkt wel leuk. Ieder die op de watchlist staat krijgt immers een mailtje.

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee B)

 

Ruud B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...