Spring naar bijdragen

Watchlist En Geo D'ors


*BaJo*

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Wij, en met ons nog enkele cachers bleek laatst, vroegen ons af of het volgende mogelijk is:

 

a) Zien wie een cache watcht (op het forum zie je wel wie er een topic aan het lezen is, maar bij een cache zie je alleen staan 5 users are watching. Leuk zou het zijn als je als eigenaar of allemaal kan zien, wie dat is. Is dat mogelijk?

 

;) Is het mogelijk dat je ook een e-mail notificatie krijgt als iemand een cache watcht of juist uit zijn watchlist verwijdert?

 

c) Is het mogelijk dat je een e-mail notificatie krijgt als iemand een geo d'or toewijst aan de cache?

 

 

Dit zijn zomaar wat vragen, maar met name de eerste vraag leeft zoals aangegeven onder meerder cachers.

Omdat er al veel via e-mail notificatie wordt gedaan, zijn we benieuwd of bovenstaande mogelijkheden ook mogelijk en wenselijk zijn.

 

 

Voor alle drie de mogelijkheden hoop ik dat het nooit gerealiseerd wordt.

Zie geen enkele toegevoegde waarde en zelfs een inbreuk op mijn privacy.

Ik mag hopen dat als het wel komt je dat zelf kan uitschakelen.

En dan natuurlijk als bezoeker als ontvanger.

Ik ben het met je eens, en trouwens: wat heb je eraan om te zien wie een cache watcht?

Ik heb het zelf ook al wel eens eerder aangekaart, maar het ging meer om het feit dat ik als cachelegger wel wilde weten wie mijn cache watcht, ivm coinrippers :D:) !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is natuurlijk onzin. Je wilt zeggen dat je dan de ripper uit de lijst met watchers kunt halen? En wat wil je dan met "zij" die gewoon dagelijks een lading geocaches via internet langs gaan en kijken zonder de watcfunctie te gebruiken?

 

Daarbij merk ik in deze topic dat er nog een geheel andere manier van je cache in de gaten houden en geheel anoniem, dus zonder vermelding, wordt vergeten.

 

Namelijk de bookmarks. Als ik je cache in een bookmark zet, krijg ik ook, als ik daar voor kies, van iedere logje op je cachepagina een notification en nergens op je cachepagina kun je terugvinden hoeveel mensen je cache in een bookmark hebben staan.

 

In principe is een watchlist en een bookmark daarin hetzelfde met die verschil dat een watcher wordt "geteld" en dat gebeurt niet als je cache bij iemand in een bookmark staat.

 

Er zijn legio redenen dat iemand je cache in een watchlist zet of in een bookmark.

 

Het kan zelfs een reviewer zijn die je cache om wat voor reden een tijdje wil volgen. De stomste caches (gerekend naar mijn opinie wat een stomme cache is) die gevolgde worden en er zijn ook caches die met redenen gevolgd worden.

 

Als ik naar een cache als de KralenCache kijk, die heeft momenteel 174 watchers en misschien even zoveel ergens in een bookmark, dacht je dat de KralenFee behoefte heeft om te weten wie die 174 zijn? En dan iedere keer een melding wil hebben als er eentje bij komt of eentje afhaakt? Denk het niet.

 

Daarbij is er natuurlijk nog een derde manier om iemand te watchen, ook een manier dat niet vermeld wordt en dat is de normale emailnotification tot in een rechte lijn van 75 kilometer van de door jou opgegeven homecoördinaten. Dat krijg je dus van alle caches ook een emailtje als er gelogd word in en straal van 75 kilometer van "je huis". En een straal van 75 kilometer is voor Nederland een heel eind kan ik ke wel zeggen.

Als ik dat doe heb ik 4.5 provincies en een stuk van Duitsland te pakken.

 

En zo kun je nog een aantal caches in de favorieten van je browser zetten als je nietz it te springen om email en wl zo nu en dan even wit watchen.

 

En.... wil ik TB'ss of coins rippen, specifieke TB's of coins, dan volg ik niet een cachepagina maar de TB of Coin, op welke van de door mij genoemde manieren dan ook.

 

En men mag 1000 x verzoeken via de cachepagina aan de watchers of ze zich willen melden, ik zal daar nooit op reageren. Trouwens, daar is de logruimte in principe ook niet voor bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

<knipperdeknip>

Als ik naar een cache als de KralenCache kijk, die heeft momenteel 174 watchers en misschien even zoveel ergens in een bookmark, dacht je dat de KralenFee behoefte heeft om te weten wie die 174 zijn? En dan iedere keer een melding wil hebben als er eentje bij komt of eentje afhaakt? Denk het niet.

<knipperdeknip>

:thumbup: Komt ie binnenkort weer??? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...