Spring naar bijdragen

Een cache 2 keer loggen?


Daffie

Aanbevolen berichten

Omdat het morgen mooi weer is en onze mannen gewoon moeten werken wil ik met een vriendin en de kinderen een cache gaan lopen.

 

Echter is de enige cache hier in de buurt die niet te lang is om te lopen met jonge kinderen (2 en 3 jaar), waarbij een hond mee kan, en die ook een echte schat is waaruit de kinderen dingen kunnen ruilen een cache die we al als team Daffie al een keer gelogd hebben.

 

Mijn vraag hierover is: Is het 'done' om een cache voor een tweede keer te loggen? Of is dit iets dat eigenlijk niet gebruikelijk is?

 

Gr. Miranda (Team Daffie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik omschreef het inderdaad verkeerd. Ik had zelf ook in gedachten om dan een note te schrijven over de evt. geruilde goodies.

 

En mijn vraag was dus meer of dit 'toegestaan' was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik omschreef het inderdaad verkeerd. Ik had zelf ook in gedachten om dan een note te schrijven over de evt. geruilde goodies.

 

En mijn vraag was dus meer of dit 'toegestaan' was.

 

Natuurlijk is dat toegestaan, al loop je een route 10 keer. Als jij plezier beleeft aan de route en dat gevoel wilt delen met nieuwe ontdekkers is dat helemaal top :punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling van het spel om een cache twee keer als `found`te loggen. Je kan een cache per slot maar een keer echt vinden toch?

Als je nog een keer gaat dan schrijf je inderdaad een `write note`. Dubbel loggen kan veel irritatie veroorzaken bij de cache legger. Maar er gaan wel vaker cachers voor een tweede keer naar een cache, met gezelschap bijvoorbeeld en om coins of TB´s te droppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al een aantal caches meerder keren gelopen (sommige zelfs al 4 keer), hierbij maar een keer gelogd de andere keren een note geschreven.

Dit gaat prima, en geeft geen problemen.

Meerdere keren lopen en een note ervan is toch alleen maar een eer voor de legger.

Als je de cache niets vind loop je hem ook geen tweede keer.

Alleen inderdaad geen found maar note.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie cache, kan je zeker meerdere keren doen, zoals al vaker hier vermeld.

Voor de eigenaar is het prettige als je een note schrijft.

Weet hij gelijk hoe de cache er bij ligt.

 

veel wandelplezier, Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou ik de tweede keer een note moeten plaatsen? Het is toch gewoon weer een found ?

Hier de in de omgeving kwam elk jaar dezelfde cache online (een kerst cache) maar op een complete

andere plek. Daarnaast worden caches verplaatst, routes veranderd en sommige caches zijn het waard

om vaker te doen.

Ik zie ook niet in dat een cache-plaatser geirriteerd zou worden door meerdere founds zoals gesuggereerd

wordt in dit draadje. Vorig jaar heb ik "cliffhanger" gedaan, dat is eerst 50 meter omhoog klauteren en dan

abseilen. Als ik die nogmaals bezoek is dat net zoveel werk. (en net zo leuk om te doen :rolleyes: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou ik de tweede keer een note moeten plaatsen? Het is toch gewoon weer een found ?

Hier de in de omgeving kwam elk jaar dezelfde cache online (een kerst cache) maar op een complete

andere plek. Daarnaast worden caches verplaatst, routes veranderd en sommige caches zijn het waard

om vaker te doen.

Ik zie ook niet in dat een cache-plaatser geirriteerd zou worden door meerdere founds zoals gesuggereerd

wordt in dit draadje. Vorig jaar heb ik "cliffhanger" gedaan, dat is eerst 50 meter omhoog klauteren en dan

abseilen. Als ik die nogmaals bezoek is dat net zoveel werk. (en net zo leuk om te doen :lol: )

 

Ja lekker en als ik iedere dag op weg naar het werk langs de snelweg hetzelfde filmrolletje oppik en m'n naam erin zet schiet dat aardig op over een jaar gezien :rolleyes: . 5 werkdagen per week, 45 werkweken, da's toch weer 225 founds erbij. En het dubbele als je op de heen- én terugweg gaat... Is ook iedere keer evenveel werk. Nieuw idee voor de puntenjagers?

Als je een cache meerdere keren loopt is een 'write note' inderdaad de perfecte oplossing.

 

GG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou ik de tweede keer een note moeten plaatsen? Het is toch gewoon weer een found ?

Hier de in de omgeving kwam elk jaar dezelfde cache online (een kerst cache) maar op een complete

andere plek. Daarnaast worden caches verplaatst, routes veranderd en sommige caches zijn het waard

om vaker te doen.

Ik zie ook niet in dat een cache-plaatser geirriteerd zou worden door meerdere founds zoals gesuggereerd

wordt in dit draadje. Vorig jaar heb ik "cliffhanger" gedaan, dat is eerst 50 meter omhoog klauteren en dan

abseilen. Als ik die nogmaals bezoek is dat net zoveel werk. (en net zo leuk om te doen :D )

 

Caches die jaarlijks uitkomen zoals o.a. de carnaval-caches van Purk krijgen iedere keer een ander GC nummer dus zijn het totaal andere caches.

Meerdere keren loggen ipv een note heeft m.i. geen meer waarde eerder het tegenovergestelde, zie mijn note :lol: van 10:15 uur.

Daarnaast als je een note plaats weet de legger dat je er weer geweest bent maar wat nog veel belangrijker is, of je nu een found of een note plaatst jij weet toch dat je er weer geweest bent.

En of je dat weer kenbaar moet, mag of wilt maken..............?

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

conclusie dus: je VIND iets 1 keer, dus een found log. bij de volgende keer dat je dezelfde cache loopt WEET je al waar hij ligt, dus kan het geen found log maar een note log zijn.

Waarom zie ik dan zo vaak "founds" bij 5-sterren caches waar 1 of 2 cachers op zoek gaan naar de cache, deze meenemen en de rest op gepaste afstand wacht en wel met een "found" en niet met een "note" loggen? Ze weten niet eens waar de cache lag en zijn nooit op de plek van de cache geweest, maar wel een found.

 

Dit is trouwens een voorbeeld van een verplaatste cache: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?WP=GCM9Y3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...