Spring naar bijdragen

Flauw.


bapamaci

Aanbevolen berichten

Al een paar keer is het gebeurt dat iemand een cache van mij niet kon vinden,

en er zelf een nieuw filmrolletje neerlegt.En dan vinden ze hem natuurlijk wel!!!!!!

Ik vind dit erg flauw en je belazert alleen jezelf ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als hij er lag is het misschien niet leuk, maar je kan natuurlijk ook denken fijn dat iemand de moeite doet om mijn cache te onderhouden.

 

Niet een al te groot probleem van maken

 

Ik loop deze cache elke maand na.Dus het onderhoud valt hier buiten.

Zou lekker makkelijk zijn als je een cache niet kan vinden om er dan maar een andere vlakbij te leggen.

Geen probleem van maken gaan we die kant op??

Als het zo moet dan kan ik beter een zakje filmrolletjes in een park hangen,

en op de cache pagina zetten"zoek maar een leuk plekje"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei ook "als"hij er niet lag.

Anders duidelijk op de pagina neerzetten, dat er geen film kokertje geplaatst mag worden.

 

Neem contact op met de mensen die hem geplaatst hebben. Je kan vragen of ze er een not found van willen maken.

Verder als ze dat niet willen of je krijgt geen reactie binnen bijvoorbeeld een maand dan kan je de log altijd nog verwijderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zit in de Nederlander -het is denk ik genetisch bepaald. Als we niet de juiste politieke partij, school, winkel, godsdienst, cache of wat dan ook vinden dan beginnen we er zelf een. Ik vind het maf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als hij er lag is het misschien niet leuk, maar je kan natuurlijk ook denken fijn dat iemand de moeite doet om mijn cache te onderhouden.

 

Niet een al te groot probleem van maken

 

Ik loop deze cache elke maand na.Dus het onderhoud valt hier buiten.

Zou lekker makkelijk zijn als je een cache niet kan vinden om er dan maar een andere vlakbij te leggen.

Geen probleem van maken gaan we die kant op??

Als het zo moet dan kan ik beter een zakje filmrolletjes in een park hangen,

en op de cache pagina zetten"zoek maar een leuk plekje"

 

 

Eens in de maand is op zich erg frequent. Neemt niet weg , dat als jij je hielen gelicht hebt de cache gestolen kan worden.

En dan is het maar wat fijn als je er niet weer zelf naar toe moet. Spontane hulp wordt door mij zeer op prijs gesteld in ieder geval : ik bezie het als iets terug willen doen naar degene die de moeite neemt caches voor anderen te plaatsen.

Dus ik stuur een bedank mailtje.

Ik heb nog geen enkele keer het gevoel gehad dat er zo als je beschrijft gehandeld wordt cq. werd. Maar ik ga ook echt niet alle caches eens per maand nalopen. Ik heb overigens ook niet het gevoel dat ik dat bij 5 of 10 caches wel zou doen. Zoals ik al schreef: je draait je om en als je pech hebt heeft iemand het gezien en weg is je doosje. Dan moet je toch nog op de logs reageren.

En dan nog: ik heb geleerd even te wachten tot het echt duidelijk is dat ie weg is. Ik ben te vaak voor de kzk op pad gegaan.

 

Kortom: fijn dat andere cachers voor me mee denken!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zei ook "als"hij er niet lag.

Anders duidelijk op de pagina neerzetten, dat er geen film kokertje geplaatst mag worden.

Dat lijkt me toch vanzelfsprekend?

Als je hem niet kunt vinden is het een 'not found', ook als de cache weg blijkt te zijn. En dan is het in beginsel aan de cacheplaatser om hem te vervangen of als je als cacher in de buurt woont of binnenkort nog eens in de buurt komt kan je aanbieden om een cache te vervangen. Dat zonder overleg en zonder zelfs zeker te weten of de cache weg is te doen vind ik nogal onbeschoft eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier heb ik nog nooit van gehoord... En laten ze dat kokertje dat ze er zelf neerleggen dan ook liggen? Wat een onzin! :rolleyes:

 

Maar als die cache echt weg was is het wel handig, hoef je er zelf niet heen!

bewerkt door DiedB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast JackHoe

Zoals ik het begrijp, leggen ze een kokertje omdat ze de "echte" cache niet vinden, terwijl hij er wel ligt. Dit heeft dan dus mijns inziens niets met onderhoud of hulp te maken. Laatst heb ik ook een kokertje niet gevonden. Ik heb er zelf tegenwoordig een bij me met wat log-papiertjes erin, maar dit ga ik niet wegleggen zonder contact te hebben gehad met de eigenaar. Anders liggen er misschien twee caches bij elkaar in de buurt, terwijl dat niet de bedoeling is. Het kokertje gebruik ik eventueel als ik er een tegenkom die stuk is en de papiertjes als er geen plek meer is op de logrol in de cache. Dat vind ik hulp, niet zoals het hier door de toppicstarter is beschreven. Dit lijkt inderdaad op een flauwe manier je puntjes scoren. Volgens mij verpest je hiermee meer dan dat je helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt een beetje aan de situatie denk ik.

 

Als je zo'n klem ziet en er zit geen kokertje in lijkt het me duidelijk dat hij geript is.

Dus dan herplaatsen voor de eigenaar is een mooie service.

Het moet dus echt duidelijk zijn dat de goede plek gevonden is en de cache er niet meer is.

Ook niet disabled en meegenomen door de eigenaar voor onderhoud dus!

 

Zelf heb ik op een base in Afghanistan 2 caches herplaatst. Ik zag het niet zo snel gebeuren dat de eigenaar even terug kwam daarvoor.. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heb ik ook altijd een munitiebox met logboekje in mijn rugzak zitten, voor het geval ik de regular niet kan vinden. Dan log ik hierin en zo heb ik altijd ee nFound. Nu ik er aan denk. Ik moet er onderhoud aan plegen, het boekje is bijna vol.

 

Nee, tuurlijk kan dat niet. Jee, waar zijn we mee bezig? Een eigenaar doet moeite voor een verstopplek en ik kan hem niet vinden dus neem ik maar aan dat hij weg is en dus leg ik er zelf eentje weg? Wat was de essentie van het cachen ook al weer?

O ja, je VERSTOPT een rolletje, doosje oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al een paar keer is het gebeurt dat iemand een cache van mij niet kon vinden,

en er zelf een nieuw filmrolletje neerlegt.En dan vinden ze hem natuurlijk wel!!!!!!

Ik vind dit erg flauw en je belazert alleen jezelf ermee.

 

Wat ons betreft is het de vraag is of de cache hier echt weg was, en het rolletje op de goede plek terug geplaatst was... Zo ja, goede actie en bedankt. Zo nee. log verwijderen en vlg. keer beter zoeken!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PapaVlinder heeft zelf onze eigen cache meermalen vervangen, omdat ie weg zou zijn. Een jaar later vind ik, omdat ik toevallig een keer mee ga op de originele plek het originele rolletje. Dus al die tijd was deze cache gewoon te loggen, maar zelfs PapaVlinder had niet goed gekeken.

 

Ik heb hier een logrol van Trimbaan van Geopatra liggen. Die was vol en hebben we vervangen, dat was de eerste dus die hebben we als aandenken bewaard.

 

De cache zelf zouden we nooit vervangen, tenzij de eigenaar erom verzoekt. Maar de overvolle logrol vervangen, een cache droogmaken of opschonen (kapotte, beschimmelde troep eruit halen) deden wij wel regelmatig.

 

Natuurlijk wordt aan de eigenaar gevraagd of hij de logrol en de plastic zak met troep terug wil, netjes met foto van erbij. Maar we hebben nog nooit troep ergens naartoe hoeven brengen. Wel eens een logrol gechecked als eigenaar twijfel had of men echt had gelogd. De ene keer wel de andere keer niet.

 

Een legger zorgt er niet voor dat er rommel in komt en is niet degene door wie er water in is gelopen, omdat ie niet goed afgesloten was. Dat doen de cache-zoekers. Dus als zoeker voel ik me mede verantwoordelijk voor de staat van een cache.

Helaas hadden we niet altijd spullen bij ons, maar we deden altijd ons best. Zipbagje ergens omheen doen bijv. wat er nu nog mooi uit ziet, maar waarvan je weet dat er over een paar weken niks meer van over is zonder.

 

Kleine moeite groot gebaar!

 

Is de cache weg, dan zet ik een not found log en als die er al meerdere staan een needs maintenance log. Tenzij er al een note van de eigenaar staat dat ie er van op de hoogte is. (Ik kan me wel voorstellen dat ik een logrol vind in een kapot jampotje en dan het jampotje vervang.)

 

Een bijzonder vondst met foto's: klik hier

 

groetjes GeoVlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...