Spring naar bijdragen

Flauw.


bapamaci

Aanbevolen berichten

What Would Signal Do? Cache Courteously!

 

- Cache in trash out - Carry extra's and help with cache maintenance -

- Trade even and trade up - Communicate any issues with the owner -

- Replace the cache correctly - be stealthy and leave no trace -

 

If Signal Can Do It.... So Can YOU!

 

 

 

Masterchef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

What Would Signal Do? Cache Courteously!

 

- Cache in trash out - Carry extra's and help with cache maintenance -

- Trade even and trade up - Communicate any issues with the owner -

- Replace the cache correctly - be stealthy :P and leave no trace -

 

If Signal Can Do It.... So Can YOU!

 

Masterchef

 

Kijk , zelfs Signal heeft mijn "wees stiekem" overgenomen. :rolleyes:

Ik bedoel maar.

 

En ook meldt hij helpen met cacheonderhoud , waaronder een verdwenen/vol/nat logrolletje kan vallen, lijkt mij. :yes:

 

Geopatra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, hoe weet degene die hem niet heeft gevonden of ie er ook echt niet meer ligt of dat ie hem gewoon niet heeft gevonden? ok, als je een lege omega vind dan kan ik het begrijpen. maar in de meeste gevallen vind ik dat zoekers zelf geen nieuw kokertje moeten plaatsen zonder overleg met de legger. dan moet de eigenaar alsnog naar de cache om te controleren of ie echt is verdwenen en als dat niet zo is de dubbele koker te verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja, hoe weet degene die hem niet heeft gevonden of ie er ook echt niet meer ligt of dat ie hem gewoon niet heeft gevonden? ok, als je een lege omega vind dan kan ik het begrijpen. maar in de meeste gevallen vind ik dat zoekers zelf geen nieuw kokertje moeten plaatsen zonder overleg met de legger. dan moet de eigenaar alsnog naar de cache om te controleren of ie echt is verdwenen en als dat niet zo is de dubbele koker te verwijderen.

 

Wij hebben 2 van onze lijst frustie gedaan vandaag. En we zijn nog meer gefrustreerd geraakt. Wederom weer niet kunnen vinden. Ik denk dat we kippig zijn of het denken van de cache legger niet begrijpen.

Maar het is toch flauw en spel bederf ,om zo maar zelf een kokertje neer te leggen. Maar de eigenaar van de cache kan toch de logs verwijderen als ze niet op het lijstje van de cache staan. Of werkt dat zo niet.

Groet Team Mineraal

 

imgaspx-1.png1095339banner2.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even wezen kijken maar de cache ligt gewoon op zijn plek.

De andere cannister was enkele meters verder bij een boom neergelegd.

Dit heeft in mijn ogen niks met hulp te maken maar meer met gemak zucht.

Als ik een cache niet kan vinden mail ik de legger met de vraag of het kan zijn

dat hij verdwenen is.Helpen met onderhoud doe je bijv. door een berichtje te plaatsen.

Maar hier is gewoon een hele nieuwe cannister neergelegd op een plek die in aanmerking

kon komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even wezen kijken maar de cache ligt gewoon op zijn plek.

De andere cannister was enkele meters verder bij een boom neergelegd.

 

Ik zie dat het de enige van je drie caches is die geen hint heeft. Misschien is het een idee om er wel een hint bij te geven zodat mensen niet meer zomaar een andere canister gaan neerleggen omdat ze denken overal te hebben gezocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag even wezen kijken maar de cache ligt gewoon op zijn plek.

De andere cannister was enkele meters verder bij een boom neergelegd.

 

Ik zie dat het de enige van je drie caches is die geen hint heeft. Misschien is het een idee om er wel een hint bij te geven zodat mensen niet meer zomaar een andere canister gaan neerleggen omdat ze denken overal te hebben gezocht.

Kijk eens hoe vaak hij gevonden is zonder hint!!!!!

Geen hint betekent niet leg er maar zelf een neer als je hem niet kan vinden :) .

Als dat wel zo werkt,ik heb nog een zak met doosjes liggen ;) .

Dus ik kan morgen dan zo op pad lekker makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mij ook eens gebeurt.

Na lang zoeken eindelijk een kokertje gevonden en gelogd. :)

 

Maar de hele boel was kletsnat.

Op de site gemeld dat er onderhoud nodig was.... :blush:

Daarna kreeg ik het gigantisch aan de stok met de eigenaar die mij ervan beschuldigde te frauderen en het plaatsten van "fake" rolletjes. :no:

Gelukkig vond de volgende cacher ook het zelfde foto rolletje MAAR OOK de echte cache. ;)

Die "fakerol"is via een omweg bij de cache eigenaar terecht gekomen.

Toen bleek dat er voor mij al 12 cachers in de "nieuwe" maar foute cacherol hadden zitten loggen. :eek:

Uiteindelijk kreeg ik een verontschuldiging van de eigenaar.

 

Daar sta je dan met je goede bedoelingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mij ook eens gebeurt.

Na lang zoeken eindelijk een kokertje gevonden en gelogd. :sweatdrop:

 

Maar de hele boel was kletsnat.

Op de site gemeld dat er onderhoud nodig was.... :blush:

Daarna kreeg ik het gigantisch aan de stok met de eigenaar die mij ervan beschuldigde te frauderen en het plaatsten van "fake" rolletjes. :no:

Gelukkig vond de volgende cacher ook het zelfde foto rolletje MAAR OOK de echte cache. :thumbup:

Die "fakerol"is via een omweg bij de cache eigenaar terecht gekomen.

Toen bleek dat er voor mij al 12 cachers in de "nieuwe" maar foute cacherol hadden zitten loggen. :eek:

Uiteindelijk kreeg ik een verontschuldiging van de eigenaar.

 

Daar sta je dan met je goede bedoelingen.

Ik begrijp wat je bedoelt en op die manier ben ik het met je eens.

Maar er is er toch eerst EEN geweest die een andere cannister neerlegd.

En dat hoort niet.Ik beschuldig niemand direct van jij of jij hebt het gedaan.

Ik verwijder ook geen logs of i.d.

Kan me ook geen ...... scheelen wie het is geweest.

Ik geloof dat mijn punt niet helemaal duidelijk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je punt is helemaal duidelijk "jij vind het flauw dat mensen een logrol en fotorolletje neerleggen op een andere plaats en dan deze loggen als found".

In jou ogen was het gemakzucht van de gene die hem plaatste. Echter is dit nooit te bewijzen. Misschien was het wel goed bedoeld. Dit zal je jammer genoeg nooit weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In jou ogen was het gemakzucht van de gene die hem plaatste. Echter is dit nooit te bewijzen. Misschien was het wel goed bedoeld. Dit zal je jammer genoeg nooit weten.
Wel is bewezen dat de plaatser van de 2de koker de originele cache niet heeft gevonden, want anders was dat extra kokertje niet nodig geweest.

Hij belazert dus zichzelf en verziekt het voor diegenen die later komen en niet de kans krijgen de originele cache te vinden.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

What Would Signal Do? Cache Courteously!

 

- Cache in trash out - Carry extra's and help with cache maintenance -

- Trade even and trade up - Communicate any issues with the owner -

- Replace the cache correctly - be stealthy ;) and leave no trace -

 

If Signal Can Do It.... So Can YOU!

 

Masterchef

 

Kijk , zelfs Signal heeft mijn "wees stiekem" overgenomen. ;)

Ik bedoel maar.

 

En ook meldt hij helpen met cacheonderhoud , waaronder een verdwenen/vol/nat logrolletje kan vallen, lijkt mij. :thumbup:

 

Geopatra

 

Goed lezen is ook een vak :lol1: stealthy betekend niet stiekum maar onopvallend of niet zichtbaar voor anderen, leave no trace betekend laat geen sporen na. Beide zijn dus per definitie niet stiekum

 

Ik lees nergens bij gc.com dat dit een stiekume hobbby zou zijn

 

maar nu dan weer on topic........

vervangen doen wij ook wel eens maar dan wel als wij er 100% zeker van zijn dat het de plek der plekken is en meestal ook nog contact gehad hebben met de legger.

 

Anders gewoon een not found en dan later weer een keer terug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp wat je bedoelt en op die manier ben ik het met je eens.

Maar er is er toch eerst EEN geweest die een andere cannister neerlegd.

En dat hoort niet.Ik beschuldig niemand direct van jij of jij hebt het gedaan.

Ik verwijder ook geen logs of i.d.

Kan me ook geen ...... scheelen wie het is geweest.

Ik geloof dat mijn punt niet helemaal duidelijk is.

 

Ik herinner me een stukje tekst op de geocaching.nl site: "Wat is Geocaching?" Met daaronder de tekst:

 

Iemand verstopt op een bijzondere plaats, meestal in de natuur, een waterdichte doos met daarin een logboek, en verder evt. een aantal leuke voorwerpen (om te ruilen) en soms ook een wegwerpcamera.

 

Met zijn hand-GPS (al voor 100€ verkrijgbaar) bepaalt hij de precieze coördinaten van de schuilplaats, die hij vervolgens publiceert op de Geocache-website www.geocaching.com. Anderen lezen die coördinaten en kunnen op zoek gaan naar de cache ('schat'). Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache-pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

 

Ik ben het helemaal met 'bapamaci' eens. Als je de stash niet vindt, jammer maar helaas, dan is dit een not found. Niet zelf eentje neerleggen. Want idd zoals blijkt, hij lag er wel.

 

Je gaat tijdens het pokeren toch ook niet een extra span meenemen om je hand aan te vullen met de juiste kaarten omdat je die niet krijgt; alleen maar om te winnen? Dat heet valsspelen.

 

Ik ben wel voor het toevoegen van een extra logpapier/rol/boekje. Maar niet voor het meenemen van een volle of natte. Dit wordt meestal door de vinders gemeld (doe ik wel tenminste), en de eigenaar dient onderhoud te (laten) plegen.

 

En als je van te voren hebt gezien dat de rol/boek vol/nat is, kan je van te voren even contact opnemen met de eigenaar alvorens te gaan cachen, met de vraag of hij/zij er prijs op stelt als je onderhoud pleegt. Dat heet meedenken en meehelpen (kan ook in Afganistan).

 

-Marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...