Spring naar bijdragen

Coördinaten-checker


Welke coördinatenchecker gebruik je?  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Als eigenaar van de cache

    • Nooit
      60
    • Geochecker
      41
    • Evince
      12
  2. 2. Als oplosser van een puzzel. Welke heeft je voorkeur

    • Nooit
      17
    • Geochecker
      84
    • Evince
      18
  3. 3. Moeten er bij mysteries verplicht een coördinatenchecker komen?

    • Ja
      53
    • Nee
      60


Aanbevolen berichten

Bij het oplossen van mysteries vind ik het prettig als er een coördinatenchecker aanwezig is. Het voorkomt dat je voor Jan met de korte achternaam ergens naar toe rijd (beter voor het milieu :thumbup: ) of dat je de cache-eigenaar bombardeert met mails.

 

Ik gebruik zelf geochecker, zodat ik (bijna) geen vragen krijg over de mysteries voor controle, hooguit een hintje in de goede (denk)richting. Ik gebruik juist de en niet evince, omdat je bij evince als je een tikfoutje maakt je de pisang bent en weer moet wachten :dribble: . Het voorkomt natuurlijk wel gegok, wat je bij geochecker wel kunt doen. ik heb dar geen probleem mee, zoals ik al vaker op het forum heb gezegd, een ieder speelt het spel op zijn manier.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nou ik heb het net aan de hand. Mystery is deze week online gekomen. Sowieso vind ik als er nog metaal in het spel is niet. Laat men maar zweten. Door de stress kan er best wel eens een foutje insluipen, maar dat is dan ook onderdeel van de metaaljacht. Overigens vind ik dat ook voor bellen naar de cacheeigenaar. Zit ik hier wel goed? Als je het niet kan vinden ga je gewoon naar huis, zoek je wat langer, of kom je een keer terug. Het is schatzoeken! Geen schatvragen (dat is morgen), dat is toch tamelijk watjesgedrag. Overigens ook van de cache-eigenaren die niet gewoon nee durven zeggen. (ik krijg hier assosiaties met ouders die geen nee kunnen zeggen tegen kinderen en daarmee een patatgeneratie aan het creeren zijn) Ik begin aardig off-topic te geraken.

Ja iedereen speelt het spel op zijn manier maar dat is ook een behoorlijke dooddoener. Als ik met vrienden om een bordspel zit en een ieder heeft zijn eigen regels gaat het niet wat worden.

Terug naar mijn eigen cache. Het metaal is verdeeld. Er zou nu een checker op kunnen. Overigens is het een logische puzzel. Als je die oplost dan weet je dat het goed is volgens mij, dus daar zou niet noodzakelijkerwijs een checker op hoeven.

Inmiddels ook al controlecheckmails gekregen en die gewoon beantwoord met ja het is goed.

Ik weet niet of er techneuten zijn die de checker kunnen hacken, dus om die reden twijfel ik nog wel een beetje.

Soms als ik nog maar 1 antwoord moet van een coordinaat ben ik niets te beroerd om 10 keer de checker te raadplegen. Dat gaat soms sneller dan verder googlen.

Als ik meer caches heb en het beantwoorden van checkvragen beu ben zal de checker er waarschijnlijk wel komen.

 

Verplichten dat lijkt me erg raar!

 

groetsels WBKWADRAAT

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij evince vind ik het altijd zo lastig om de cijfers/letters van het controlegetal te lezen, en gebruik daarom liever geochecker.

 

Op mijn eigen caches gebruik ik wel een checker, want wie is er mee gediend als je iemand af laat reizen naar een foute coördinaat? Dat je het tijdens de 'metaaljacht' er nog niet op zet kan ik me wel wat bij voorstellen.

 

Verplicht stellen van checkers lijkt mij raar, waarom weer een regeltje? Overigens maak ik er wel dankbaar gebruik van als hij er is, en als er geen checker op zit, en de berekende coördinaat lijkt een voortuin van iemand te zijn, dan check ik de coördinaat en huisnummer wel per mail, want ik wil niet bij de buren plantjes uit de tuin trekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis eigenlijk nog een Coordinaat-checker, ik weet niet of ik de link mag noemen, maar het is een Nederlandse site. Je kan dan als eigenaar instellen of je bij een fout of goed antwoord een mailtje wilt ontvangen of niet (het is soms wel leuk om te zien, dat na 15 foute antwoorden eindelijk het goede coordinaat is gevonden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis eigenlijk nog een Coordinaat-checker, ik weet niet of ik de link mag noemen, maar het is een Nederlandse site. Je kan dan als eigenaar instellen of je bij een fout of goed antwoord een mailtje wilt ontvangen of niet (het is soms wel leuk om te zien, dat na 15 foute antwoorden eindelijk het goede coordinaat is gevonden)

De checker waar jij op doelt (althans, dat denk ik), heb ik al wel gebruikt bij één van mijn mysteries. 't Is inderdaad leuk als je merkt dat ie gebruikt wordt, nadeel is dat je niet ziet wie coördinaten checkt. Deze checker staat op de site van de Broekies (waarom zou je een site van een ander niet mogen noemen, wordt zo vaak gedaan in handtekeningen van weet ik veel niet wie allemaal...)

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis eigenlijk nog een Coordinaat-checker, ik weet niet of ik de link mag noemen, maar het is een Nederlandse site. Je kan dan als eigenaar instellen of je bij een fout of goed antwoord een mailtje wilt ontvangen of niet (het is soms wel leuk om te zien, dat na 15 foute antwoorden eindelijk het goede coordinaat is gevonden)

De checker waar jij op doelt (althans, dat denk ik), heb ik al wel gebruikt bij één van mijn mysteries. 't Is inderdaad leuk als je merkt dat ie gebruikt wordt, nadeel is dat je niet ziet wie coördinaten checkt. Deze checker staat op de site van de Broekies (waarom zou je een site van een ander niet mogen noemen, wordt zo vaak gedaan in handtekeningen van weet ik veel niet wie allemaal...)

 

En dat zijn precies antwoorden op vragen die ik al een tijdje had! :thumbup:

Het zou mij als cachelegger wel leuk lijken om te zien wanneer (en door wie) er een check wordt uitgevoerd. Maar zeker het 'door wie' is er blijkbaar nog niet.

Enne Malyenki, die checks op Wis1 tot Wis4 gisteren waren van mij! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een checker is inderdaad wel handig als je niet voor niets een heel eind wil rijden. Ook kun je dan vantevoren al kijken of je in een voortuin (wat ik niet zo prettig vind), of ergens waar ik het prima vind om een tijdje te moeten zoeken.

 

Verplichten moet je niet doen, ieder zoals 'ie wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis eigenlijk nog een Coordinaat-checker, ik weet niet of ik de link mag noemen, maar het is een Nederlandse site. Je kan dan als eigenaar instellen of je bij een fout of goed antwoord een mailtje wilt ontvangen of niet (het is soms wel leuk om te zien, dat na 15 foute antwoorden eindelijk het goede coordinaat is gevonden)

De checker waar jij op doelt (althans, dat denk ik), heb ik al wel gebruikt bij één van mijn mysteries. 't Is inderdaad leuk als je merkt dat ie gebruikt wordt, nadeel is dat je niet ziet wie coördinaten checkt. Deze checker staat op de site van de Broekies (waarom zou je een site van een ander niet mogen noemen, wordt zo vaak gedaan in handtekeningen van weet ik veel niet wie allemaal...)

 

En dat zijn precies antwoorden op vragen die ik al een tijdje had! :thumbup:

Het zou mij als cachelegger wel leuk lijken om te zien wanneer (en door wie) er een check wordt uitgevoerd. Maar zeker het 'door wie' is er blijkbaar nog niet.

Enne Malyenki, die checks op Wis1 tot Wis4 gisteren waren van mij! :thumbup:

Die is van geochecker, daar krijg je sowieso geen melding van, dus dat zie ik niet. Maar leuk dat je gecheckt hebt. Hoop dat je 4x groen licht had :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mis eigenlijk nog een Coordinaat-checker, ik weet niet of ik de link mag noemen, maar het is een Nederlandse site. Je kan dan als eigenaar instellen of je bij een fout of goed antwoord een mailtje wilt ontvangen of niet (het is soms wel leuk om te zien, dat na 15 foute antwoorden eindelijk het goede coordinaat is gevonden)

De checker waar jij op doelt (althans, dat denk ik), heb ik al wel gebruikt bij één van mijn mysteries. 't Is inderdaad leuk als je merkt dat ie gebruikt wordt, nadeel is dat je niet ziet wie coördinaten checkt. Deze checker staat op de site van de Broekies (waarom zou je een site van een ander niet mogen noemen, wordt zo vaak gedaan in handtekeningen van weet ik veel niet wie allemaal...)

 

Waarom is dat een nadeel? Dan krijg je dezelfde praktijken als men er op na houdt bij member-only caches. Van diemensen die je meteen gaan mailen als je hun cache bekeken hebt :lol:

Je denkt toch niet dat ik mensen ga mailen die een cache van mij bekijken. Ik heb echt wel wat beters te doen. 't Lijkt me gewoon lollig om te zien wie er met en mysterie van mij bezig is. Ik ga daar echt niet op reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen: ik vind een checker op de pagina van een mysterie zeker niet verplicht maar wel een pluspunt. Altijd handig om de coordinaten te kunnen checken.

 

Zelf heb ik dit ook gebruikt. Maar ik kies niet altijd voor dezelfde. Eerst was ik meer fan van Evince, maar die heeft nog wel eens kuren en de "captcha" die ze de laatste tijd gebruiken is soms bijna onleesbaar. De Geochecker werkt makkelijker en altijd goed, maar daar kun je weer bij gokken. Dus het hangt veel van de puzzel af, en of je wil dat de cachers een kansje hebben door verschillende mogelijkheden te proberen. Blind gokken gaat toch niet omdat er duizenden mogelijkheden voor een coordinaat zijn, zelfs met kaart erbij (zonder kaart miljoenen binnen het toegestane gebied).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...