Spring naar bijdragen

Opencaching/Wild & Free geocaching


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Conclusie? Opencaching hoeft van mij niet zo, GC.com werkt voor mij perfect..

 

Toolkit, je bent een vent(?) naar mijn hart! :unsure:

 

 

Dus om beleid en het ontwerp van alternatieve sites aan elkaar te koppelen gaat me iets te kort door de bocht.

 

en jij HH mag er ook zijn! ;)

 

 

En:

Dus alles gelezen en overwogen hebbende kom ik tot de slotsom voor mijzelf: ik wil totaal niks met het opencaching gebeuren van doen hebben.
laat ik de prof. ook niet vergeten! :lol:

 

Groet,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Tjonge, ooit eens voorstander geweest van opencaching (en in zekere zin nog wel) maar ik kan niets anders dan concluderen dan dat Opencaching.com/nl zo dood is als een pier want het is al 2 jaar stil. We mogen dan verstokte klagers zijn over alle &!^@#-regels die gc.com ons oplegt in ons overgereguleerde landje, het aantal GEO-cachers en GEO-caches blijft groeien. Ow ow ow, wat hebben we het toch beroerd bij gc.com, gc.nl en in dit !&*@#^-land genaamd Nederland!

 

Daar waar de OpenSource-community een community is (!!), is de OpenCaching-beweging niets meer dan een handjevol dissidenten die wel iets anders willen maar het Heilige Vuur van de community ontberen. Is daar ooit geen verhaal over geschreven, genaamd Don Quichote?

bewerkt door Heirbaut Hunters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt. De Duutsers hebben problemen met .com omdat de deur naar het leechprogramma'tje dicht is gegooid door .com. Veel Duutsers hebben van deze applicatie gebruik gemaakt en volgens mij de Duutse site ook. Aangezien het niet toegestaan is door gc.com, en men bij herhaaldelijke pogingen een ban krijg op de toegang tot gc.com, zijn de Duutsers boos.

Het bovenstaande is een van de redenen dat men geen cachepagina meer kan openen als men niet eerst inlogt.

Ook hier in Nederland zijn er door de jaren heen zo nu en dan leechers geweest die tegen een (tijdelijke) ban zijn opgelopen :thumbup:

Het leechen belast de server in zo grote mate dat alleen al het leechen de server al op hobbel brengt. En als je dan ook nog weet hoeveel cacher er sowieso ook nog per dag inloggen, is er helemaal geen doorkomen meer aan.

 

Tja, als we willen dat de site zo goed mogelijk voor iedereen bereikbaar is en blijft, dan moet men het leechen wel stoppen. En daar schijnen onze Oosterburen meer problemen mee te hebben dan wij :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het leechen belast de server in zo grote mate dat alleen al het leechen de server al op hobbel brengt. En als je dan ook nog weet hoeveel cacher er sowieso ook nog per dag inloggen, is er helemaal geen doorkomen meer aan.

 

 

hoe krijgt de .nl site dan al zijn informatie? Je zou verwachten dat met al die performance issues bij .com, dat ze daar blij zouden zijn om met een aantal betrouwbare sites samen te werken op bijv de manier van .nl. Tenminste, ik neem aan dat men dat toch bij groundspeak ook niet de slechtste manier zal vinden.

Wat versta je onder al die informatie?

 

Leechen is zoveel mogelijk info zo snel mogelijk downloaden. Als jij en ik een cachepagina gaan bekijken en deze gaan uitprinten dan is dat maar een klein stukje tekst. Als complete cachepagina's worden gedownload, met alle logjes, alle foto's die de logger erbij geplaatst hebben, is dat leechen en dat vraagt zoveel bandbreedte dat er problemen ontstaan. Vooral als dit over de hele wereld gebeurd.

 

Maar, nogmaals, wat bedoel je met de .nl site en al zijn info? Zoveel is dat niet in Kb of Mb hoor. We hebben een goede kaart met van alle caches de stipjes op de coördinaten van de cache. Da is maar weinig vergaarde info. Dat is niet meer dan een GCnummer, coördinaat, naam en url van de cache.

Dat zijn dus gewoon linkjes naar geocaching.com. Niet dat het niets is of minder is, het is een perfect stukje werk van Coen en Albert.

Een van beide jongens moet mij maar verbeteren of aanvullen. Ik ben in feite en digibeet :thumbup:

 

Hoe de andere "zuser"sites het doen weet ik dus ook niet. Maar het probleem leechen was wel iets waar veel van de Oosterburen gebruik van hebben genaakt. Als geocaching.com dan daar de deur voor sluit, ja dan kun je zeggen van sorry, of je wordt boos. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus vraag ik me dan af hoe gc.nl zijn info binnenhaalt zonder ruzie te krijgen. Want ook gc.nl heeft kopieen van cacheomschrijvingen kennelijk (anders zou je bij browser preferences niet kunnen kiezen waar die stipjes op de kaart naar toe moeten linken).

Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van. :crybaby:

Verder is het "Het geheim van de smid", denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Beste mensen,

 

Nog één bericht en dan dit draadje maar eens sluiten?

Laten we een onderscheid maken tussen:

 

1. Oppervlakte-caches op openbaar terrein

Dus: Niet-begraven caches die gewoon ergens op de oppervlakte liggen, of in een boom, tussen wortels, onder een steen, takken, een natuurlijke holte e.d. En dat op terrein dat voor iedereen openbaar is.

 

Het is in Nederland niet verboden om in het openbaar iets onschuldigs ergens neer te leggen. Ook is het niet verboden om iets op te pakken dat een ander vrijwillig heeft achtergelaten. Het is dus ook niet nodig om hiervoor speciale toestemming te verkrijgen.

 

2. Diepe caches op openbaar terrein

Hierbij wordt de cache begraven op openbaar terrein of wordt op een andere manier de omgeving gemanipuleerd en moet de zoeker graven/prikken om de cache te vinden.

 

Ik ken de wet niet precies en dit zou wat mij betreft mogen. Maar het is raadzaam de plaatselijke verordening te raadplegen en eventueel toestemming te regelen.

 

3. Caches op terrein van eigenaren

Dat moge duidelijk zijn, toestemming vragen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3. Caches op terrein van eigenaren

Dat moge duidelijk zijn, toestemming vragen dus.

 

Oftewel altijd toestemming vragen?

 

Want ook openbaar terrein heeft een eigenaar! :beerchug:

 

groetjes GeoVlinder

 

Ga jij toestemming vragen voor het op de grond gooien van een peuk in het bos..

 

het mag officieel niet maar iedereen doet het

 

ga jij toestemming vragen voor het oprapen van iets wat iemand anders neergelegd heeft in het bos (of het laten liggen wat iemand anders neergelegd heeft in het bos?

 

Nee dus..

 

Ik begrijp de gedachtengang best... Maar ik onderschrijf ze niet helemaal. SBB is coulant naar geocaching.. Maar of ze helemaal gelukkig zijn met navi-open-terra-free-hopsa-faldera-lalala-caching weet ik niet

in NL is het zo dat elk lapje grond van iemand is..(de gemeente, een bosbeheersmaatschappij, de provincie, het rijk, prive personen) dus voor elk lapje grond kun je toestemming vragen..

 

Ik zit te denken in liempde een cache te plaatsen (in overleg met een cacher in de buurt) op een terrein waar ik de beheerder van ken.. dan is dat toch mekkelijk geregeld. Ik zit er aan te denken een korte multi uit te zetten in de buurt en moet dan toestemming vragen aan de gemeente.. zo gepiept!

 

dan is er toch geen probleem..

 

Ik zie niet in dat er mensen "om de regeltjes" weg willen bij gc.nl/com ik begrijp er niets van. voor tc.com moet je ook gewoon dokken... Zo wordt deze hobby nog duurder dan het al is..

 

Oproep aan de hele hopsa-open-hola-free-tralala-navi-hupsa-terra-hela-caching wereld

 

"why can't we all just get along"

 

Waarom haalt vuurvosje al zijn caches bij gc.com weg? ik begrijp het niet..waarom haalt gps-dinges al zijn posts weg? ik begrijp het niet..

 

Één God, één geloof, één doop.. staat er in de bijbel

Één Geocaching-hobby, één database, één site.. zegt de geocacher in mij

Één account, één keer betalen, één betaald lidmaatschap.. voegt de hollander in mij er aan toe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...