Spring naar bijdragen

Opencaching/Wild & Free geocaching


Aanbevolen berichten

Nogmaals wil ik herhalen, dat de confronterende weg die sommige mensen in dit forum willen gaan en het verder opsplitsen van de geocaching gemeenschap alleen maar averechts zal werken, en onze mooie hobby op den duur alleen maar schade zal berokkenen.

 

Tevens: het is maar een klein groepje van hardroepende lui die mi. absoluut niet de mening van de overgrote meerderheid vertolken. Deze wil alleen maar lekker cachen en zijn dik tevreden met de huidige situatie: alles op 1 site: gc.com. Een goede en mooie site waar je goed mee uit de weg kunt.

Het kleine groepje schoppers doet -misschien onbewust- hard zijn best om het voor de massa te gaan verpesten in de toekomst.

Dat zou heel jammer zijn.

 

Zwijgende meerderheid laat dit niet gebeuren!!.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

GeoGerard:

 

1: Ik ben Geopatra.

 

2: Ik geloof niet dat deze opmerking ter zake is!

 

3: Ik heb liever inhoudelijke opmerkingen over mijn inbreng in het forum. Maar ik moest helaas al eerder meemaken dat dat blijkbaar erg moeilijk is.

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oog viel op een artikel in de krant met als kop "Tuurlijk weet Martin Bril niks van wetenschap" waar een citaat staat uit zijn boekje  'Grote Kleine Dingen' (Geschreven voor  de nationale Wetenschapsweek :lol1: ):

"...knoppen in de boom voor het raam, billen op Zantvoort, een suikerbiet in Drenthe. .... "

 

Hahaha, Martin is volgens mij pas erg ziek geweest, dus die vergeven we het gewoon. Het zal wel een stadsjongen zijn. Wat weten die nu van zant? :lol:

 

GRTZ

 

Kruimeldief :rolleyes:Een woord van 12 letters zonder klinkers? Zandweggetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals wil ik herhalen, dat de confronterende weg die sommige mensen in dit forum willen gaan en het verder opsplitsen van de geocaching gemeenschap alleen maar averechts zal werken, en onze mooie hobby op den duur alleen maar schade zal berokkenen.

 

Tevens: het is maar een klein groepje van hardroepende lui die mi. absoluut niet de mening van de overgrote meerderheid vertolken. Deze wil alleen maar lekker cachen en zijn dik tevreden met de huidige situatie: alles op 1 site: gc.com. Een goede en mooie site waar je goed mee uit de weg kunt.

Het kleine groepje schoppers doet  -misschien onbewust- hard zijn best om het voor de massa te gaan verpesten in de toekomst.

Dat zou heel jammer zijn.

 

Zwijgende meerderheid laat dit niet gebeuren!!.

 

Geopatra.

Dan moet die zwijgende meerderheid maar eens de mond opendoen. Een zwijgende meerderheid wil niet zeggen dat die per defenitie tegen de acties van de schoppers zijn. Wie zwijgt stemt toe.

Je doet nu net alsof die paar schoppers ongelijk hebben.

Je zal bij die grote groep horen dat nog nooit op deze forum is geweest en ineens merkt dat als ze een cache willen aanmelden stad en land in beweging moeten brengen om een simpele doosje goedgekeurd verstopt mogen krijgen.

Nee, gewoon hielen likken en ja en amen zeggen dat heeft geholpen.

Wat was de reden voor de heisa van een maand terug? Niet die schoppers, die hadden toen nog niets te schoppen.

De reden was dat een stel hielenlikkers een mailtje hebben gestuurd naar de Yotian Soldier met de mededeling dat er in nederland cachers zijn die hun doosje hebben verstopt zonder toestemming te vragen aan de landeigenaar. Foei, schande.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief :rolleyes:Heb ik toch gelijk dat het een hij is en geen zij :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

soms is het Nederlandse poldermodel zo gek nog niet hoor..

ik heb zelf dus wel wat tegen teveel versnippering..

de gc.com website doet het wat mij betreft prima :-)

kan er alles en een beetje meer mee dan ik wil..

het approven zorgt ervoor dat je wel nadenkt voor je een cache plaatst, en da's zeker voor newbies best een goede actie!

ben het met je eens dat het wel zo moet zijn dat je regels toepast naar de geest van de regels EN de regels van de cachers in het betreffende land..

maar met schoppen kom je nu eenmaal bij veel mensen juist niet verder.....

 

mijn EUR 0,02...

 

Michiel

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

If you can't join them, beat them, kill them, destroy them, terminate them, but do not ever lick their dick.

 

 

 

Kijk dat bedoel ik nou met schoppers!!

 

Je kunt niet verwachten dat een dergelijke opstelling ooit tot iets positiefs leiden zal. En het zal ook nooit de grote massa/zwijgende meerderheid aanspreken. Integendeel.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogmaals wil ik herhalen, dat de confronterende weg die sommige mensen in dit forum willen gaan en het verder opsplitsen van de geocaching gemeenschap alleen maar averechts zal werken, en onze mooie hobby op den duur alleen maar schade zal berokkenen.

 

Tevens: het is maar een klein groepje van hardroepende lui die mi. absoluut niet de mening van de overgrote meerderheid vertolken. Deze wil alleen maar lekker cachen en zijn dik tevreden met de huidige situatie: alles op 1 site: gc.com. Een goede en mooie site waar je goed mee uit de weg kunt.

Het kleine groepje schoppers doet  -misschien onbewust- hard zijn best om het voor de massa te gaan verpesten in de toekomst.

Dat zou heel jammer zijn.

 

Zwijgende meerderheid laat dit niet gebeuren!!.

 

Geopatra.

 

 

Dan moet die zwijgende meerderheid maar eens de mond opendoen. Een zwijgende meerderheid wil niet zeggen dat die per defenitie tegen de acties van de schoppers zijn. Wie zwijgt stemt toe.

 

Dat is een flauwe opmerking. Je weet best dat de zwijgende meerderheid nooit mee zal gaan met extreme ideeen van schoppers en kretologie!

 

Je doet nu net alsof die paar schoppers ongelijk hebben.

 

Dat bedoel ik dus juist wel!

 

Je zal bij die grote groep horen dat nog nooit op deze forum is geweest en ineens merkt dat als ze een cache willen aanmelden stad en land in beweging moeten brengen om een simpele doosje goedgekeurd verstopt mogen krijgen.

 

Het gaat ook om de manier waarop je het aanpakt en brengt. En wat je voor garanties biedt!

Het belangrijkste wat men wil is nu eenmaal dat ook de cachers op de paden blijven

 

Nee, gewoon hielen likken en ja en amen zeggen dat heeft geholpen.

Wat was de reden voor de heisa van een maand terug? Niet die schoppers, die hadden toen nog niets te schoppen.

 

Maar het was wel hetzelfde groepje!

 

De reden was dat een stel hielenlikkers een mailtje hebben gestuurd naar de Yotian Soldier met de mededeling dat er in nederland cachers zijn die hun doosje hebben verstopt zonder toestemming te vragen aan de landeigenaar. Foei, schande.

 

Ken jij ze dan? Interessant.

Ik denk eerder dat het vanuit de landeigenaren gebeurde. Dit als reactie, omdat er her en der wel erg weinig rekening werd gehouden met de natuur en de regeltjes van de natuur.

En aangezien er geen duidelijk aanspreekpunt is/was in Nederland, werd het de overkoepelende .com!

 

 

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk dat bedoel ik nou met schoppers!!

Goh, laat ik nu gedacht hebben dat je mij niet bedoelde :blush:

 

Je kunt niet verwachten dat een dergelijke opstelling ooit tot iets positiefs leiden zal.

Ben blij dat jij je eigen mening verkondigt alsof dat de waarheid is, de hele waarheid en niets anders dan de waarheid.

 

En het zal ook nooit de grote massa/zwijgende meerderheid aanspreken.  Integendeel.

He Geopatra jongen, hoe kun jij dat nu weten. De zwijgende meerderheid zwijgt toch? Ik heb ook altijd alleen maar mijn mening verkondigt en ik praat niet voor een grote massa of een zwijgende meerderheid. Daar ben ik niet voor aangesteld. Ook ben ik niet zo goed als jij op de hoogte met wat de zwijgende meerderheid wilt.

Nogmaals, ik heb altijd en alleen mijn mening verkondigt en doe nu niet net als jij alsof je de spreekbuis ineens bent van alles en iedereen dat altijd zwijgt.

 

 

Ik dacht toch werkelijk dat de commotie die ontstaan is doordat een aantal schoppers de kans kregen te schoppen, er voor gezorgd heeft dat de regels weer versoepeld zijn. Dat was niet gebeurd als toen niemand zijn muil had opengetrokken en iedereen was blijven zwijgen en hielen likken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Ben je Schizofreen als je van meerdere pseudoniemen gebruikt maakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, en dit verwachte ik dus al. Twee gepassioneerde geocachers met tegenovergestelde meningen :blush:

 

Maar omdat het een belangrijk onderwerp is en iedereen hier zijn mening moet kunnen geven zonder

dat het escaleert gaat hier voor 12 uur een slotje op.

 

Vriendelijk verzoek aan Kruimeldief en Geopatra om on-topic te blijven, en elkaar niet in de haren te

vliegen. :ph34r: Daar verzand het draadje iets te veel door.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Draadje weer geopend.

 

Bytheway

Fijn, BTW, dan gaan we weer verder :blush:

 

Kruimeldief legt nog maar weer eens uit:

De reden was dat een stel hielenlikkers een mailtje hebben gestuurd naar de Yotian Soldier met de mededeling dat er in nederland cachers zijn die hun doosje hebben verstopt zonder toestemming te vragen aan de landeigenaar. Foei, schande.

 

Geopatra bewijst nogmaals dat hij niet eens weet waar het over gaat:

Ken jij ze dan? Interessant.

Ik denk eerder dat het vanuit de landeigenaren gebeurde. Dit als reactie, omdat er her en der wel erg weinig rekening werd gehouden met de natuur en de regeltjes van de natuur.

En aangezien er geen duidelijk aanspreekpunt is/was in Nederland, werd het de overkoepelende .com!

 

 

Eigenlijk hoef ik door mijn tekst bij de quotes al niets meer te zeggen, maar ik zal nog eens een poging doen.

  • * Het is een gegeven feit dat ene Yotian Soldier, de aprover van onze caches op GC.com, een mailtje heeft ontvangen van een aantal nederlandse cachers die beweren dat de Nederlanders het niet zo nauw nemen met de regels van GC.com.

  • * Het gevolg van bovenstaande was dat de Yotian Soldier contakt op nam met Hawleyes, een admin van GC.nl met de mededeling dat de cachers in Nederland de boel niet moeten verander woord voor voortplanten en dat de regels voor de nederlanders voor wat betreft goedkeuring zeer strak zal worden aangetrokken.

  • * Hawkeys brengt het bericht van de Yotian Soldier hier op het forum en meldt dus dat we in het vervolg toestemming moeten hebben van de landeigenaren om een cache aproved te krijgen van Yotian Soldier.

  • * Diverse geocachers beginnen boos te worden en roepen soms eerst ongenuanceerd verwensingen richting de VS en de Yotian Soldier en eisen opheldering.

  • * Hawkeyes komt met de mededeling dat we dit te danken hebben aan collega geocachers die "ons verraden" hebben.

  • * Na veel gekrakeel en planning besluiten de Geocachers: Kruimeldief, PeeTee, Dutch Locutus en Chamsin, dat er een brief naar de Yotian Soldier moet en Peetee stelt het op en de anderen ondertekenen.

  • * Geocacher Ronnie meldt Stroomdal II aan en krijgt in eerste instantie geen toestemming. In Amerika schijnt met via Google te kunnen uitzoeken waar de cache ligt en wie de landeigenaar is. Biij Ronnie zaten ze er geloof ik 1500 meter door de lucht mis. Niks geen Natuurpark. Ik heb het zelf ter plaatse bekeken en doorgegeven dat er met die cache niets mis is.

  • * Helaas geeft geocacher Ronnie een gefingeerde naam op van een landeigenaar die toestemming gaf. Ronnie meldt dit leuk op het forum. Wij geven hem gelijk. Als het niet door de lengte kan dan maar door de breedte. Helaas lezen de Amerikanen mee en Ronnie kreeg een email die er tekstueel niet om loog. Het was de ene *&^%$#@! na de andere. In ieder geval was zo'n bericht door onze admins zeker verwijderd.

  • * Bovenstaande brief werd door Ronnie op het forum geplaatst en dat bracht weer zoveel commotie en boosheid dat Peetee op eigen titel een mailtje heeft gestuurd naar Amerika en tegelijkertijd heeft Hawkeyes, een admin van dit forum, een aantal uren in de nacht "gebabbeld" met De Yotian Soldier van GC.com, gezeteld in Seattle, State Washington, Noord West Amerika.

  • * Dit alles heeft er voor gezorgd dat de Yotian Soldier in eerste instantie alles weer terug gedraaid heeft, met die restrictie dat iedereen toch op den duur moet aantone dat hij toestemming heeft en van wie. Als het niet direkt lukt dan mag de cache eerst wel op internet, later moet dan nog toestemming angetoond worden. Ook zijn we gewaarschuwd als Nederlandse cachers. Wij moeten ons aan hun regels houden en anders oprotten. Ook al zijn de wetten in nederland anders, niets mee te maken. En wie de boel voorliegt en een naam fingeert van een landeigenaar die toestemming geeft, die , die, die is nog niet jarig

 

Dus Geopatra, eerst je huiswerk maken alvorens je mee gaat carambalen in een discussie waarvan je niet eens weet wat waar is of wat niet waar is. Bovenstaande feiten had je allemaal mee kunnen krijgen als je ten tijde van de discussie er open voor had gestaan en had meegedaan. Achteraf wat bazelen kan iedereen.

Als je geweeten had waar het over ging en hoe de vork in de steel zat was je niet met die domme opmerkingen bij mijn verhaal gekomen.

 

 

Verder is voor wat mij betreft de discussie gesloten. Bovenstaande is duidelijk genoeg. Als de schoppers van toen niet geschopt hadden, had jij niet in no-time zoveel caches kunnen plaatsen.

Je hebt nu eenmaal schoppers, zwijgende meerderheid en achteraf carambalers.

 

GRTZ

 

Kruimeldief :ph34r:Zegt de ene kip "Tok". Zegt de andere: "Are you tokkin' to me?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...