Spring naar bijdragen

Opencaching/Wild & Free geocaching


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Waarom haalt vuurvosje al zijn caches bij gc.com weg? ik begrijp het niet..waarom haalt gps-dinges al zijn posts weg? ik begrijp het niet..

 

Één God, één geloof, één doop.. staat er in de bijbel

Één Geocaching-hobby, één database, één site.. zegt de geocacher in mij

Één account, één keer betalen, één betaald lidmaatschap.. voegt de hollander in mij er aan toe

 

 

Prima, gewoon blijven geocachen als het je zo goed bevalt. Mij bevalt het ook prima. Maar terracaching heeft aspecten die geocaching niet kan bieden, daarom doe ik ook aan terracaching.

Het hardnekkige geschop tegen andere cachesites dan geocaching.com begrijp ik niet goed. Wandelaars bijvoorbeeld lopen toch ook niet alleen NS- of Nivon-wandelingen? Die shoppen ook bij Natuurmonumenten en VVV's. De ophef is ook vrij zinloos. Zoals NS-wandelaars zich niks zullen aantrekken van boze Nivon-gelovigen, zo zal het terracachers een biet zijn dat geocachers in de gordijnen zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik zie niet in dat er mensen "om de regeltjes" weg willen bij gc.nl/com ik begrijp er niets van. voor tc.com moet je ook gewoon dokken.

 

Helemaal gratis en voor noppes daar :beerchug:

 

 

Echt niet..

 

Ik kan me (net als hier) gratis aanmelden maar als ik een gpxje wil scoren moet ik of de mooiste cache in 200Km leggen of 30 usd (per jaar) dokken...

 

Ik wil best dokken voor een hobby.. maar niet 3 keer voor hetzelfde doel..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn overal 'gratis' lid, dan maar geen toeters en bellen. Waar het mij om gaat, is het bestand aan caches. En laat nu juist gc.com ook members-only caches hebben...

Iedere cachingsite heeft zijn eigen insteek, prima toch? We hebben ook 'elders' caches liggen, overigens keurig met toestemming, om de volgende reden: 'elders' kan ik mijn ei op het gebied van natuureducatie veel beter kwijt. In dat opzicht zijn traditional caches en puzzels-zonder-wandeling niet zo interessant om te leggen/scoren, een inzicht dat in de loop van de tijd is ontstaan.

Ik denk dat we in Nederland wel een voorbeeld kunnen nemen aan de Duitse geocaching site, waar caches uit alle hoeken gezellig bij elkaar op één kaartje (kunnen) staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me (net als hier) gratis aanmelden maar als ik een gpxje wil scoren moet ik of de mooiste cache in 200Km leggen of 30 usd (per jaar) dokken...

 

Eerlijk gezegd is dit forum niet de juiste plaats voor je vraag/discussie! Ik begrijp je volledig en heb je net een PM gestuurd. Wie weet heb je daar iets aan! Ik ben heel benieuwd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we in Nederland wel een voorbeeld kunnen nemen aan de Duitse geocaching site, waar caches uit alle hoeken gezellig bij elkaar op één kaartje (kunnen) staan.

In Nederland zal dat een kwestie van tijd zijn. Vooralsnog zit geocaching.nl erg gebakken aan geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we in Nederland wel een voorbeeld kunnen nemen aan de Duitse geocaching site, waar caches uit alle hoeken gezellig bij elkaar op één kaartje (kunnen) staan.

In Nederland zal dat een kwestie van tijd zijn. Vooralsnog zit geocaching.nl erg gebakken aan geocaching.com.

 

Dit vind ik dan ook terecht.

Je gaat naar de site geocaching.nl en niet naar teracaching.nl.

Ik heb geen probleem met mensen die aan teracaching doen, maar ze hoeven van mij niet op 1 kaart.

 

Mlvdburg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we in Nederland wel een voorbeeld kunnen nemen aan de Duitse geocaching site, waar caches uit alle hoeken gezellig bij elkaar op één kaartje (kunnen) staan.

Neuh, daar neem ik geen voorbeeld aan. Om alle derivaat-caches op "onze" kaart bij te plaatsen is niet zo moeilijk. Maar het is een bewuste keuze. Immers, dit is GEOcaching en niks anders.

 

Op de website van Opel staan ook geen Fords en Volkswagens en toch zijn het allemaal auto's.

 

Je kan het ook omdraaien: waarom staan de geocaches niet bij terracaching op de kaart? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat terracaches niet bij ons op de kaart staan.

 

Maar genoeg hier over, van mij mag dit draadje wel dicht. De fenomenen zijn bekend en verder valt er weinig nieuws over te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan het ook omdraaien: waarom staan de geocaches niet bij terracaching op de kaart? Waarschijnlijk om dezelfde reden dat terracaches niet bij ons op de kaart staan.

 

Ik zou het eigenlijk niet weten HH. Mogelijk om bandbreedte of dataverkeer te beperken, zodat de kaarten gewoon vlot ingeladen kunnen worden. Vanaf de Terra cache pagina's kun je overigens wel zien wat de dichtstbijzijnde Geocaches zijn, dus dat is wel handig om een route uit te stippelen met daarin beide cache type's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...