Spring naar bijdragen

Je Eigen Verschuilen Achter Je Nickname???


Aanbevolen berichten

Volgens mij is het ook altijd zo dat modjes en zeker admins kunnen zien op een forum als een gebruiker onder meerdere namen actief is op een forum.

 

Kortom als dat vermoed wordt kunnen ze dat zo opzoeken en actie ondernemen (indien nodig).

 

Dat klopt deels: wij kunnen het slechts op IP-adres doen. Wisselt iemand van IP-adres, dan wil het niet meer :thumbup:!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk zelfs dat er bedoeld word een speciaal voor het forum aangemaakt acount met een ander dus onbekende NN.

 

NN? No-Name ? Heb je het over mij? Ik vindt het juist wel prettig om anoniem te blijven. Vandaar mijn nickname. :thumbup:

 

Bouke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik iemand tegenkom tijdens het cachen, vind ik het erg prettig als ik dan een nickname als eerste hoor.

Dat roept namelijk veel meer associatie op dan "hoi, ik heet Piet".

Ik denk dan "das fijn, maar ik dus niet".

Zegt iemand "Hoi, ik heet Veldraper" [ik zeg maar even wat :thumbup:], dan zegt mij dat veel meer dan "Hoi, ik heet Piet".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik werk graag onder een nickname. Ik heb veel narigheid gehad van het bekend zijn van mijn naam en adres op het wereld wijde web. Iedereen kan je vinden en niet altijd met goede bedoelingen.

 

Ik vind persoonlijk overigens dat je onder het schrijven van een nickname even verantwoordelijk bent voor je woorden als onder je echte naam. Dat mensen een nieuw account aanmaken om kwaad te spreken of rare acties uit te halen is een neveneffect. Dat is lastig, maar ik vind het hier ook wel meevallen.

 

Ik denk dat het probleem van het ongeneerd alles zeggen wat je denkt overigens veel meer voortkomt uit het gegeven dat mensen elkaar niet kunnen zien en de computer thuis een soort veilige plek is waar vandaan sommigen ineens de behoefte voelen om eh.... wat onbeleefder/brutaler te zijn dan wanneer het om een ontmoeting gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zo'n oud persoon dat ik het WWW heb zien komen.

Eerst was er het fido-netwerk. En ik was bij xs4all die als eerste (in die prille begintijd nog met 8 analoge telefoonmodems) internet aanbood voor niet-universitairen.

Daarvoor zat ik in de schrijverij/uitgeverij en net zoals het internet, heb je dan te maken met lieden waar geen land mee te bezeilen valt en een paar die ronduit gek zijn en gevaarlijk.

Nog altijd hangt mijn huis vol met rookmelders en brandblussers. En dat is geen overbodige luxe gebleken (toendertijd).

Dus toen geocaching kwam bedacht ik: wat ga ik doen? En toen heb ik mij de naam prof. Y. Lupardi aangemeten. Want ik wil altijd graag uitleggen en onderwijzen.

Aangezien ik nogal eens wat moest uitvogelen heb ik als tweede naam daarachter Piet Vogelaar zitten. Piet heeft een kaasboerderij.

Piet zijn kaasboerderij

Dus ja, ik heb moedwillig een barriere opgeworpen tussen mij en de internet activiteiten.

Vrijheid van meningsuiting. Ja maar hoe zit het met veiligheid van meningsuiting?

bewerkt door Prof. Y. Lupardi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, ik werk graag onder een nickname. Ik heb veel narigheid gehad van het bekend zijn van mijn naam en adres op het wereld wijde web. Iedereen kan je vinden en niet altijd met goede bedoelingen.

 

Ik vind persoonlijk overigens dat je onder het schrijven van een nickname even verantwoordelijk bent voor je woorden als onder je echte naam. Dat mensen een nieuw account aanmaken om kwaad te spreken of rare acties uit te halen is een neveneffect. Dat is lastig, maar ik vind het hier ook wel meevallen.

 

Ik denk dat het probleem van het ongeneerd alles zeggen wat je denkt overigens veel meer voortkomt uit het gegeven dat mensen elkaar niet kunnen zien en de computer thuis een soort veilige plek is waar vandaan sommigen ineens de behoefte voelen om eh.... wat onbeleefder/brutaler te zijn dan wanneer het om een ontmoeting gaat.

Helemaal mee eens.

En als men graag meer wil weten kan men altijd een pb sturen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte meneer Hendricus 'team altijd onverwacht' ik heb uw naam in de burgelijkestand proberen op te zoeken maar de achternaam team altijd onverwacht evenals de achternaam onverwacht met en zonder de bijvoeging altijd, kan ik niet terug vinden. Wat is overigens uw woonplaats, uw burger sofinummer en pincode? wie is u zelf? Ik wil u graag op persoonlijke titel aanspreken maar dat lukt mij helaas niet.

bewerkt door Ervani
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de TS vooral doelt op het gebruik van Schaduwaccounts (SA's)

Dus dat 1 persoon op het forum bekend is onder meerdere namen.. Soms om onrust te stoken.. soms om wat anoniemer te blijven..

 

Op het paardenforum gebeurd dat ook nog wel eens en er ontstaan de grootste rel-topics door.. er staat daar dan ook een Ban als straf tegenover als er een schaduw account aangemaakt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de TS vooral doelt op het gebruik van Schaduwaccounts (SA's)

Dus dat 1 persoon op het forum bekend is onder meerdere namen.. Soms om onrust te stoken.. soms om wat anoniemer te blijven..

 

Op het paardenforum gebeurd dat ook nog wel eens en er ontstaan de grootste rel-topics door.. er staat daar dan ook een Ban als straf tegenover als er een schaduw account aangemaakt is.

 

 

Leuk is natuurlijk dat je dan ook met jezelf in discussie kan. Maar ook verwarrend???

 

 

Onze nickname is gewoon een nickname omdat alle geocaching teams er een hebben en niet om ons achter te verschuilen. Als geocacher heb je al genoeg te verbergen. Munitiekisten bijvoorbeeld.

 

 

Gr, Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het een beetje "sneu" gedrag, om onder een andere nick, dan die waarmee men je kent, een discussie aan te gaan.

 

Wees dan een vent (meid?) en durf onder je eigen naam voor je mening uit te komen.

 

Ook ik heb ooit met een bepaald doel een tweede en zelfs derde account aangemaakt. Bijvoorbeeld het account "Proefloper" waarmee ik op verzoek, caches proefloop.

 

Echter, als ik discussieer, modereer, opmerkingen plaats etc. doe ik dat gewoon onder Twin Peaks.

Voor iedereen wel zo duidelijk en ook wel zo fair.

 

Discussieren met open vizier.

 

Ik vind het een beetje zielig om onder een andere naam te gaan lopen schelden of dingen te gaan roepen, of discussiea aan te zwenegelen, die je onder je eigen naam niet durft.

 

-Mijn mening-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het ook over schaduwnicknames; iemand die een reactie plaatst onder een andere nickname... Dat vind ik ook niet kunnen. Een paar weken geleden was er bij Deventer een cache online gekomen; een multi met micro als cache. Eén van de eerste reacties was een enorm gezeur dat het een micro was en geen small of regular. Diegene baalt ervan en liet dit heel goed merken. Diegene liet heel goed blijken dat hij weet wat cachen inhoudt, maar de reactie was geplaatst met een account welke nog nul caches heeft gevonden. Iemand die dus kritiek uit, maar niet zijn eigen nickname wil gebruiken. Dat vind ik ronduit schandalig, wees een man (of vrouw) en als je kritiek hebt doe dat dan onder je eigen nickname! Dan hoeft het nog niet eens je eigen echte naam te zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij gaat het ook over schaduwnicknames; iemand die een reactie plaatst onder een andere nickname... Dat vind ik ook niet kunnen. Een paar weken geleden was er bij Deventer een cache online gekomen; een multi met micro als cache. Eén van de eerste reacties was een enorm gezeur dat het een micro was en geen small of regular. Diegene baalt ervan en liet dit heel goed merken. Diegene liet heel goed blijken dat hij weet wat cachen inhoudt, maar de reactie was geplaatst met een account welke nog nul caches heeft gevonden. Iemand die dus kritiek uit, maar niet zijn eigen nickname wil gebruiken. Dat vind ik ronduit schandalig, wees een man (of vrouw) en als je kritiek hebt doe dat dan onder je eigen nickname! Dan hoeft het nog niet eens je eigen echte naam te zijn...

Heb je het nu over accounts bij .nl of bij .com?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...