Spring naar bijdragen

Een cache op "levend" matriaal bevestigen.


Gast JackHoe

Aanbevolen berichten

Hier wordt wel erg overdreven op gereageerd als je het afzet op allerlei andere milieu-schadende zaken.

Voorbeeldje;

Het is net hoe je het (wilt) bekijken, voor alle houten bordjes, bankjes, slagbomen e.d. in het bos heeft levend hout letterlijk het loodje gelegd. Zet dit af tegen een spijker in een boom.

Waar heb je het dan nog over?

 

Zo kun je door blijven gaan.

Die handel moet dan maar van kunstof worden, oeps hoe maken we dat ook al weer, afijn enz.enz.

 

Gebruik je gezonde verstand en schiet niet door zou ik zeggen, zorg er voor dat je respect toont voor de natuur, DAAR gaat het m.i. om.

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hier wordt wel erg overdreven op gereageerd als je het afzet op allerlei andere milieu-schadende zaken.

Voorbeeldje;

Het is net hoe je het (wilt) bekijken, voor alle houten bordjes, bankjes, slagbomen e.d. in het bos heeft levend hout letterlijk het loodje gelegd. Zet dit af tegen een spijker in een boom.

Waar heb je het dan nog over?

 

Zo kun je door blijven gaan.

Die handel moet dan maar van kunstof worden, oeps hoe maken we dat ook al weer, afijn enz.enz.

 

Gebruik je gezonde verstand en schiet niet door zou ik zeggen, zorg er voor dat je respect toont voor de natuur, DAAR gaat het m.i. om.

 

:rolleyes:

Ik geloof dat ik dit nou net bedoel. Zojuist op de fiets zat ik er weer over na te denken: de hele industrie die er voor nodig was om hier nu te kunnen fietsen? waar komt mijn GPS ook al weer uit voort (oorlogsindustrie dacht ik?, ruimtevaart?.....), en thuis die TV?, computer? en ga zo maar door. Ik wil naar niemand wijzen met het beschuldigende vingertje, want dan wijzen er altijd noch drie naar mij zelf, maar probeer mijn verstand op tijd te gebruiken (ook al lukt dat niet altijd even goed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB: ik doe al ontzettend veel voor de natuur. Ik heb/neem geen kinderen. Meer kun je nauwlijks doen voor de natuur.

 

Ik neem aan dat dat een grap is.

Anders succes in het bejaardentehuis, waar er tegen die tijd geen kinderen van nu meer zijn om je billen af te vegen, of om je aow op te hoesten. Iets genuanceerder graag. Natuurlijk is overbevolking een probleem, maar simpelweg stellen dat geen kinderen nemen goed is voor de natuur is wat kort door de bocht.

 

Overigens vind ik een spijker in een boom prima, daar gaat die boom echt niet dood van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB: ik doe al ontzettend veel voor de natuur. Ik heb/neem geen kinderen. Meer kun je nauwlijks doen voor de natuur.

 

Ik neem aan dat dat een grap is.

Anders succes in het bejaardentehuis, waar er tegen die tijd geen kinderen van nu meer zijn om je billen af te vegen, of om je aow op te hoesten. Iets genuanceerder graag. Natuurlijk is overbevolking een probleem, maar simpelweg stellen dat geen kinderen nemen goed is voor de natuur is wat kort door de bocht.

 

Overigens vind ik een spijker in een boom prima, daar gaat die boom echt niet dood van.

Nee, het is geen grap. Niet dat het mij hierom gaat, maar het is wel goed voor de natuur. Dus nogmaals, dat ik geen kinderen neem is niet vanwege de natuur.

 

Dat wbt er later iemand moet zijn om mijn gat af te vegen en aow moet betalen staat natuurlijk helemaal los van wat goed is voor de natuur.

Dus, nee, wat mij betreft is het niet kort door de bocht.

 

Overigens vind ik ook een spijker in de boom totaal geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, laten we hopen dat net als met de veldmuizen er ook zo'n ziekte komt voor de mens (pandemie) die de populatie weer terug brengt. En persoonlijk hoop ik dan weer dat dit na mijn dood gebeurd.

 

Je hoopt daarop? Je bedoelt AIDS ? Was bijna gelukt. Misschien een goede grieppandemie, zoals de Spaanse griep in de 20-er jaren. Of de pestuitbraken in de Middeleeuwen? Lekkere ben jij. Ik hoop daar helemaal niet op, overal doden, je zus, je moeder, je broer, je hele familie misschien. Waar is de nuance?

 

Lees 'The Road' van Cormac McCarthy maar eens, huiveringwekend, maar voor jou wellicht dolle pret.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar goed, laten we hopen dat net als met de veldmuizen er ook zo'n ziekte komt voor de mens (pandemie) die de populatie weer terug brengt. En persoonlijk hoop ik dan weer dat dit na mijn dood gebeurd.

 

Je hoopt daarop? Je bedoelt AIDS ? Was bijna gelukt. Misschien een goede grieppandemie, zoals de Spaanse griep in de 20-er jaren. Of de pestuitbraken in de Middeleeuwen? Lekkere ben jij. Ik hoop daar helemaal niet op, overal doden, je zus, je moeder, je broer, je hele familie misschien. Waar is de nuance?

 

Lees 'The Road' van Cormac McCarthy maar eens, huiveringwekend, maar voor jou wellicht dolle pret.

Nou, dolle pret. Kijk ik hoop er niet op, niet zolang ik leef. Ik geef alleen maar aan wat goed zou zijn voor de natuur en wat waarschijnlijk een keer gaat gebeuren.

 

Zo denk ik, dat het onvermijdelijk is, dat er een virus komt wat de beste eigenschappen heeft van het AIDS virus en Ebola virus.

De incubatie tijd van het AIDS virus en de besmettelijkheid van het Ebola virus. (tegen aids virus kunnen we ons te goed tegen beschermen en ebola geeft zich veel te vroeg bekend)

Hoop ik hierop? Nee, zeker niet! Verwacht ik dat zoiets een keer komt, jazeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NB: ik doe al ontzettend veel voor de natuur. Ik heb/neem geen kinderen. Meer kun je nauwlijks doen voor de natuur.

 

Ik neem aan dat dat een grap is.

Anders succes in het bejaardentehuis, waar er tegen die tijd geen kinderen van nu meer zijn om je billen af te vegen, of om je aow op te hoesten. Iets genuanceerder graag. Natuurlijk is overbevolking een probleem, maar simpelweg stellen dat geen kinderen nemen goed is voor de natuur is wat kort door de bocht.

 

Overigens vind ik een spijker in een boom prima, daar gaat die boom echt niet dood van.

Nee, het is geen grap. Niet dat het mij hierom gaat, maar het is wel goed voor de natuur. Dus nogmaals, dat ik geen kinderen neem is niet vanwege de natuur.

 

Dat wbt er later iemand moet zijn om mijn gat af te vegen en aow moet betalen staat natuurlijk helemaal los van wat goed is voor de natuur.

Dus, nee, wat mij betreft is het niet kort door de bocht.

 

Overigens vind ik ook een spijker in de boom totaal geen probleem.

Totaal offtopic, maar ik ben het helemaal eens met De Broekjes. We leven op een zwaar overbevolkte wereld en de aarde heeft lang niet genoeg energie om ons allemaal te blijven voorzien. Geen kinderen is zeker goed voor de aarde.

 

En om onze billen af te vegen zijn er nog zoveel mensen die dat werk willen doen. We moeten er alleen voor willen betalen...

 

Groetjes

Finbar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand vraagt zich af of het 'not-done' is om materiaal op 'levend' materiaal te bevestigen. Nu zie ik opeens in deze topic berichten over het wel/niet nemen van kinderen ten behoeve van de natuur? Beginnen we niet heel erg offtopic te geraken daarmee?! Het heeft mijn inziens geen relatie met geocachen. Daarnaast kan dit voor sommigen gevoelig liggen...

 

Daarom het vriendelijk verzoek ontopic te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, laatste poging om aan te geven wat een zin of onzin dit topic is.

Ooit gehoord van snoeien, stormschade en knotwilgen? Bomen zijn vrijwel ongevoelig voor zulke dingen. Laat staan een spijkertje of schroefje, de boom lacht zich dood. Hmmmm, geen goed zinsnede in deze :lol1:. Maar heb je persoonlijk moeite met dit soort WP's dan kan je er eventueel rekening mee houden. Ik vind niet dat je GEEN respect voor de natuur hebt als je wel een vogelhuisje of ALUplaatje op een boom schroeft.

 

Het lomp zoeken van een cache geeft meer schade. Er zijn plaatsen bij sommige caches waar een wild zwijn jaloers op zou zijn :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK, laatste poging om aan te geven wat een zin of onzin dit topic is.

Ooit gehoord van snoeien, stormschade en knotwilgen? Bomen zijn vrijwel ongevoelig voor zulke dingen. Laat staan een spijkertje of schroefje, de boom lacht zich dood. Hmmmm, geen goed zinsnede in deze :lol1:. Maar heb je persoonlijk moeite met dit soort WP's dan kan je er eventueel rekening mee houden. Ik vind niet dat je GEEN respect voor de natuur hebt als je wel een vogelhuisje of ALUplaatje op een boom schroeft.

 

Het lomp zoeken van een cache geeft meer schade. Er zijn plaatsen bij sommige caches waar een wild zwijn jaloers op zou zijn :rolleyes:

 

Het laatste kan ik onderschrijven, sommige cache plekken zijn compleet omgespit (Beegderheide bv. iets wat aan de hint voldoet is bijna kompleet uitgegraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lomp zoeken van een cache geeft meer schade. Er zijn plaatsen bij sommige caches waar een wild zwijn jaloers op zou zijn :crybaby:

 

Het laatste kan ik onderschrijven, sommige cache plekken zijn compleet omgespit (Beegderheide bv. iets wat aan de hint voldoet is bijna kompleet uitgegraven.

 

Krijgen we dat weer :lol:

 

Waarom zou een beetje ploegen schade aanbrengen? Waar baseer je dat op? Omdat het er rommelig uitziet? :ph34r:

 

De 'natuur', voor zover zoiets bestaat, kan echt wel tegen een stootje. En daarbij kan een beetje omploegen echt geen kwaad. In elk geval niet op de schaal waar wij ons mee bezig houden. Als is je afwijking nog zo groot, het gebied moet daar tegenkunnen. En als dat niet zo is, dan was het gebied waar het allemaal plaatsvindt toch al ten dode opgeschreven.

 

Ik zou zelfs durven beweren dat een beetje ploegen goed is voor de 'natuur'. Is er eindelijk weer eens een beetje dynamiek terug. Dynamiek die in dit land schijnbaar buitengesloten moet worden. Daarbij wordt maar even vergeten dat diezelfde dynamiek verantwoordelijk is voor alle diversiteit die op dit moment aanwezig is. Zonder dynamiek geen ontwikkeling en zelfs geen evolutie.

Door dat omploegen creëer je micro milieus waar andere organismen weer van kunnen profiteren. Organismen die anders nooit een kans zouden krijgen. Dacht je nou werkelijk dat als zoiets schadelijk zou zijn, er nu nog Wilde zwijnen rondliepen? Die waren dan allang weggeconcureerd. De 'natuur' is prima in staat om dat zelf te regelen.

 

Dit wil overigens niet zeggen dat je maar als een beest te keer moet gaan als je aan het cachen bent :) Gebruik gewoon je verstand...

bewerkt door KarelKraak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Peter R. het Vriest

KarelKraak heeft gelijk.

Niet alles wat er in de natuur gebeurt moet gezien worden als vernielen. Je heg snoeien is ook niet fataal.

En als je je tuin hebt omgespit groeit er nog steeds van alles in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit prachtig :lol1: Ga zo door met elkaar. Ik blijf met mijn fourwheeldrive, drie kids, twee honden in het bos "crossen" naar caches die aan bomen zijn gemontreerd :no: Wie na mij komt .....

:rolleyes:

 

Te belachelijk voor woorden maar laat ik mezelf maar eens quoten:

Dit wil overigens niet zeggen dat je maar als een beest te keer moet gaan als je aan het cachen bent :no: Gebruik gewoon je verstand...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...