Spring naar bijdragen

Waar gaat dit heen?


Mar+Mar

Aanbevolen berichten

Ik zit nu toch wel ff met verbazing het forum rond te lezen. Zijn we beland in een communistische gemeenschap??

 

Er worden te pas en te onpas topics gesloten! Een topic wordt gesloten omdat "het geen bijdrage meer levert en onvriendelijk wordt". Ik heb in dat topic geen onvriendelijk woord kunnen ontdekken, alleen maar opbouwende kritiek. Maar die postings zijn allemaal verwijderd! Mij vraag is: Waarom??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zit nu toch wel ff met verbazing het forum rond te lezen. Zijn we beland in een communistische gemeenschap??

 

Er worden te pas en te onpas topics gesloten! Een topic wordt gesloten omdat "het geen bijdrage meer levert en onvriendelijk wordt". Ik heb in dat topic geen onvriendelijk woord kunnen ontdekken, alleen maar opbouwende kritiek. Maar die postings zijn allemaal verwijderd! Mij vraag is: Waarom??

 

Nee hoor, je zit hier gewoon op een forum, wat we voor iedereen een beetje gezellig proberen te houden.

Waar iedereen welkom is, vooropgesteld dat je je aan een paar basisregels voor fatsoenlijk forumgebruik houdt.

 

Te pas en te onpas topics sluiten? Nee, hoor.

 

Als op zeker moment in een topic een discussie ontstaat, die niets met het topic te maken heeft, en er om die reden enkele berichten worden verwijderd, denken wij dat er weinig aan de hand is. Een mod verwijdert berichten omdat hij / zij denkt dat daar een goede reden voor is.

 

Dat kun je betwijfelen, dat mag, maar ga dan de discussie aan via PB en plaats niet steeds die berichtjes terug, daar wordt een mod natuurlijk een keer een beetje flauw van.

 

Als dus eerst 1 poster tot 5 keer toe zijn bericht terugplaatst, ondanks dat hij bij de eerste en de derde al gewaarschuwd is. Tja....dan krijg je toch wel een keer een schrijfban.

 

Als er dan vervolgens nog twee cachers commentaar hebben waarvan er 1 ook tot 2 keer toe iets terugzet, kunnen we wel kat en muisspelletjes met die postjes en de betreffende cachers gaan doen, maar als ik een spelletje wil doen, ga ik wel cachen en niet modereren.

 

Als waarschuwingen dus niets oplossen hebben we geen andere mogelijkheid dan het draadje maar te sluiten.

 

Jammer voor diegenen die wel een zinnige bijdrage aan het topic hadden willen leveren, maar dat hebben die andere cachers dan onmogelijk gemaakt en niet de moderators.

 

Nu hadden we natuurlijk alledrie die cachers een ban kunnen geven...

Ik denk dat dan de rapen helemaal gaar waren geweest.

 

Het draadje sluiten is dan mijns inziens een simpeler oplossing

Uiteindelijk heeft het draadje zijn doel beantwoord.

Er is bekendgemaakt dat er een nieuwe moderator is aangesteld.

Dat kan iedereen nog lezen. Er kan alleen niet meer in gepost worden.

 

Wie de betreffende mod nog een hart onder de riem wil steken kan dat overigens altijd nog via PB doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het hele laatste geval waar het hier over gaat niet gevolgd. Maar, ik denk dat we niet mogen klagen met onze mods. En zeker niet omdat ze "te snel" en topic zouden sluiten. Ik ben topic tegengekomen waarvan ik dacht, ik had het 3 pagina's eerder al stopgezet. Maargoed, ik ben dan ook niet een mod :blush::rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nu toch wel ff met verbazing het forum rond te lezen. Zijn we beland in een communistische gemeenschap??

 

Er worden te pas en te onpas topics gesloten! Een topic wordt gesloten omdat "het geen bijdrage meer levert en onvriendelijk wordt". Ik heb in dat topic geen onvriendelijk woord kunnen ontdekken, alleen maar opbouwende kritiek. Maar die postings zijn allemaal verwijderd! Mij vraag is: Waarom??

 

Ach, censuur maakt meer kapot dan je lief is. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha kunnen we hier gewoon doorgaan, met liefde.

 

Alles draait volgens mij om transparantheid en eerlijkheid

Tuurlijk heeft het oude gereïntegreerde nieuwe motje het recht om zich een nieuwe naam aan te meten, de vraag is alleen of dat handig is.

Zoals het ergens anders gaat over privacy en daar de reacties op is het toch echt wel ver van te voren aan te zien dat we “de grote onbekende” gaan proberen te zoeken ( is dat ook niet een deel van ons waarom we deze hobby lief hebben?).

Als er vanaf de beginne geen onduidelijkheden waren gecreëerd over zijn persoon was er geen schrijfban opgelegd hoeven te worden, geen postings verwijdert hoeven te worden, was de hoera stemming gewoonlijk verder gegaan en, misschien het enigste winstpuntje in deze soap, was er geen leerschool voor de nieuwe motjes geweest (en beviel het?)

 

Bij wie staat bij zijn handtekening de toepasselijke leus ook al weer?

“Waarom ieder keer weer de zelfde vouten maken als er zoveel keus is?”

 

Is hier echt van toepassing

 

Nu maar wachten waneer het nieuwe motje uiteindelijk uit de kast komt.

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

 

ow jee rode letters onderin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Censuur?! Tja, dat is het eerst woord wat een aantal te binnen schiet. Met andere woorden: alles moet maar kunnen en is heel gewoon op dit forum: flamen, offtopic, elkaar lekker afkraken....Kom maar op: het moet allemaal kunnen want we leven in een vrije samenleving. Topic, die helemaal niets met geocaching te maken hebben: 'tuurlijk. Hoppa: op het forum. En als je op gewezen wordt: oe, dan zijn de moderators de gebeten hond, want die passen censuur toe...Maar dat terwijl we met zijn allen verantwoordelijk zijn voor dit forum en de invulling daarvan...

 

Dit is een forum waar je te gast bent en met een aantal huisregels: vindt je het niet nodig om je daar aan te houden, dan wijzen wij je erop en vind je het dan nog nodig om je er niet aan te houden, dan vragen wij je vriendelijk het pand te verlaten. Zo werkt het...

 

Kritiek prima, gezeur nee...En censuur: kom op zeg...

 

En nee: ik kies nu niet voor de (gemakkelijke) weg deze topic te sluiten, want ik heb al een vermoeden wie zullen reageren.

 

Discussie prima: gezannik nee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te pas en te onpas topics sluiten? Nee, hoor.

 

Als op zeker moment in een topic een discussie ontstaat, die niets met het topic te maken heeft, en er om die reden enkele berichten worden verwijderd, denken wij dat er weinig aan de hand is. Een mod verwijdert berichten omdat hij / zij denkt dat daar een goede reden voor is.

 

Dat kun je betwijfelen, dat mag, maar ga dan de discussie aan via PB en plaats niet steeds die berichtjes terug, daar wordt een mod natuurlijk een keer een beetje flauw van.

 

Als dus eerst 1 poster tot 5 keer toe zijn bericht terugplaatst, ondanks dat hij bij de eerste en de derde al gewaarschuwd is. Tja....dan krijg je toch wel een keer een schrijfban.

 

Als er dan vervolgens nog twee cachers commentaar hebben waarvan er 1 ook tot 2 keer toe iets terugzet, kunnen we wel kat en muisspelletjes met die postjes en de betreffende cachers gaan doen, maar als ik een spelletje wil doen, ga ik wel cachen en niet modereren.

 

Als waarschuwingen dus niets oplossen hebben we geen andere mogelijkheid dan het draadje maar te sluiten.

 

Jammer voor diegenen die wel een zinnige bijdrage aan het topic hadden willen leveren, maar dat hebben die andere cachers dan onmogelijk gemaakt en niet de moderators.

 

Nu hadden we natuurlijk alledrie die cachers een ban kunnen geven...

Ik denk dat dan de rapen helemaal gaar waren geweest.

 

Het draadje sluiten is dan mijns inziens een simpeler oplossing

Uiteindelijk heeft het draadje zijn doel beantwoord.

Er is bekendgemaakt dat er een nieuwe moderator is aangesteld.

Dat kan iedereen nog lezen. Er kan alleen niet meer in gepost worden.

 

Wie de betreffende mod nog een hart onder de riem wil steken kan dat overigens altijd nog via PB doen.

 

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

 

Te pas en te onpas? Ja, er worden berichten verwijderd waarvan de schrijver denkt deze te moeten zeggen. Er worden berichten verwijderd waarvan de mod DACHT (want hoe de nieuwe zijn weet ik nog niet :-) maar gezien de reactie wellicht niet anders) dat deze niet passen. En dan worden berichten zonder enige vorm van uitleg of overleg verwijderd. Dat is censuur.

 

Even terug naar de beginselen; een forum is een open podium waarbij een ieder zijn gedachten over zaken kan en moet kunnen zeggen. Door discussie en argumenten kunnen deze weerlegd worden.

 

Als een bericht verwijderd wordt zonder beargumentering behalve dan dat de mod vind dat dit nodig is, dan heeft de schrijver het m.i. het recht om in het forum terug te komen op zijn vraag c.q. argument.

 

Een samenleving waar alles pais en vree is is geen samenleving maar een groep mensen die overal en meestal gedreven door angst voor represailles of meeknikt of wijselijk zijn mond houdt. Ik merk vaak terughoudendheid bij de plaatsers, sterker nog dat gevoel heb ik vaak ook zelf en dat zorgt er alleen maar voor dat mensen wegblijven want 'ik mag toch niet zeggen wat ik denk' of 'ik wordt toch niet gehoord'

 

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook af te kraken maar af en toe een beetje botsen kan toch geen kwaad? Openheid, duidelijkheid, zonder angst iets durven en kunnen zeggen is een van de doelstellingen van een forum. En voor de een is dat misschien wel eens minder plezierig dan voor de ander. Maar is dat in het echte leven ook niet?

 

En als er dan eens iets echt niet kan is het dan niet netter dat dit dan via PB aan de schrijver met de juiste argumenten aangegeven wordt zodat hij of zij zelf dit bericht kan aanpassen c.q. verwijderen ipv dit dan maar zonder enig overleg maar te doen omdat er een knop meer ter beschikking is?

 

De taak van een mod is toch niet meer dan de verschillende draadjes in goede banen te leiden? Toch niet om als een soort (scheids)rechter te fungeren door gelijk straffen uit te delen. Waar zit dan het leermoment (hoor, wederhoor) in voor beide partijen? In de botsing?

 

Dat gezegd hebbende wil ik alle nieuwe modjes heel veel wijsheid toewensen bij het modereren van dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap alleen niet waarom dit soort topics telkens weer aangemaakt worden. Ben het eens met de stelling, discussie prima gezanik nee. Maar 3 keer raden waar dit weer op uit gaat lopen. Gezanik......

 

En ik blijf het zeggen, ik vind de moderators hier mild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn verwijderde berichten staat nergens een aanleiding tot flamen, ook staat er nergens wat ook maar enig sinds in de richting gaat van alle moet kunnen of afkraken. Dus het waarom is mij volkomen duister.

 

Maar ik laat het hierbij, ik heb weer wat geleerd . :rolleyes:

bewerkt door Remunj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te pas en te onpas topics sluiten? Nee, hoor.

 

Als op zeker moment in een topic een discussie ontstaat, die niets met het topic te maken heeft, en er om die reden enkele berichten worden verwijderd, denken wij dat er weinig aan de hand is. Een mod verwijdert berichten omdat hij / zij denkt dat daar een goede reden voor is.

 

Dat kun je betwijfelen, dat mag, maar ga dan de discussie aan via PB en plaats niet steeds die berichtjes terug, daar wordt een mod natuurlijk een keer een beetje flauw van.

 

Als dus eerst 1 poster tot 5 keer toe zijn bericht terugplaatst, ondanks dat hij bij de eerste en de derde al gewaarschuwd is. Tja....dan krijg je toch wel een keer een schrijfban.

 

Als er dan vervolgens nog twee cachers commentaar hebben waarvan er 1 ook tot 2 keer toe iets terugzet, kunnen we wel kat en muisspelletjes met die postjes en de betreffende cachers gaan doen, maar als ik een spelletje wil doen, ga ik wel cachen en niet modereren.

 

Als waarschuwingen dus niets oplossen hebben we geen andere mogelijkheid dan het draadje maar te sluiten.

 

Jammer voor diegenen die wel een zinnige bijdrage aan het topic hadden willen leveren, maar dat hebben die andere cachers dan onmogelijk gemaakt en niet de moderators.

 

Nu hadden we natuurlijk alledrie die cachers een ban kunnen geven...

Ik denk dat dan de rapen helemaal gaar waren geweest.

 

Het draadje sluiten is dan mijns inziens een simpeler oplossing

Uiteindelijk heeft het draadje zijn doel beantwoord.

Er is bekendgemaakt dat er een nieuwe moderator is aangesteld.

Dat kan iedereen nog lezen. Er kan alleen niet meer in gepost worden.

 

Wie de betreffende mod nog een hart onder de riem wil steken kan dat overigens altijd nog via PB doen.

 

Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

 

Te pas en te onpas? Ja, er worden berichten verwijderd waarvan de schrijver denkt deze te moeten zeggen. Er worden berichten verwijderd waarvan de mod DACHT (want hoe de nieuwe zijn weet ik nog niet :-) maar gezien de reactie wellicht niet anders) dat deze niet passen. En dan worden berichten zonder enige vorm van uitleg of overleg verwijderd. Dat is censuur.

 

Even terug naar de beginselen; een forum is een open podium waarbij een ieder zijn gedachten over zaken kan en moet kunnen zeggen. Door discussie en argumenten kunnen deze weerlegd worden.

 

Als een bericht verwijderd wordt zonder beargumentering behalve dan dat de mod vind dat dit nodig is, dan heeft de schrijver het m.i. het recht om in het forum terug te komen op zijn vraag c.q. argument.

 

Een samenleving waar alles pais en vree is is geen samenleving maar een groep mensen die overal en meestal gedreven door angst voor represailles of meeknikt of wijselijk zijn mond houdt. Ik merk vaak terughoudendheid bij de plaatsers, sterker nog dat gevoel heb ik vaak ook zelf en dat zorgt er alleen maar voor dat mensen wegblijven want 'ik mag toch niet zeggen wat ik denk' of 'ik wordt toch niet gehoord'

 

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om wie dan ook af te kraken maar af en toe een beetje botsen kan toch geen kwaad? Openheid, duidelijkheid, zonder angst iets durven en kunnen zeggen is een van de doelstellingen van een forum. En voor de een is dat misschien wel eens minder plezierig dan voor de ander. Maar is dat in het echte leven ook niet?

 

En als er dan eens iets echt niet kan is het dan niet netter dat dit dan via PB aan de schrijver met de juiste argumenten aangegeven wordt zodat hij of zij zelf dit bericht kan aanpassen c.q. verwijderen ipv dit dan maar zonder enig overleg maar te doen omdat er een knop meer ter beschikking is?

 

De taak van een mod is toch niet meer dan de verschillende draadjes in goede banen te leiden? Toch niet om als een soort (scheids)rechter te fungeren door gelijk straffen uit te delen. Waar zit dan het leermoment (hoor, wederhoor) in voor beide partijen? In de botsing?

 

Dat gezegd hebbende wil ik alle nieuwe modjes heel veel wijsheid toewensen bij het modereren van dit forum.

 

 

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn verwijderde berichten staat nergens een aanleiding tot flamen, ook staat er nergens wat ook maar enig sinds in de richting gaat van alle moet kunnen of afkraken. Dus het waarom is mij volkomen duister.

 

Maar ik laat het hierbij, ik weer wat geleerd . :rolleyes:

 

Je kunt de bewuste moderator toch ook gewoon om opheldering vragen?! Het werkt toch twee kanten op: dat wil zeggen je hebt zelf toch ook een mogelijkheid :blush: ?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn verwijderde berichten staat nergens een aanleiding tot flamen, ook staat er nergens wat ook maar enig sinds in de richting gaat van alle moet kunnen of afkraken. Dus het waarom is mij volkomen duister.

 

Maar ik laat het hierbij, ik weer wat geleerd . :rolleyes:

 

Je kunt de bewuste moderator toch ook gewoon om opheldering vragen?! Het werkt toch twee kanten op: dat wil zeggen je hebt zelf toch ook een mogelijkheid :blush: ?!

 

Dis is wel de wereld op zijn kop. Lees het stuk van LTeunis een.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In mijn verwijderde berichten staat nergens een aanleiding tot flamen, ook staat er nergens wat ook maar enig sinds in de richting gaat van alle moet kunnen of afkraken. Dus het waarom is mij volkomen duister.

 

Maar ik laat het hierbij, ik weer wat geleerd . :rolleyes:

 

Je kunt de bewuste moderator toch ook gewoon om opheldering vragen?! Het werkt toch twee kanten op: dat wil zeggen je hebt zelf toch ook een mogelijkheid :blush: ?!

 

Dis is wel de wereld op zijn kop. Lees het stuk van LTeunis eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt de bewuste moderator toch ook gewoon om opheldering vragen?! Het werkt toch twee kanten op: dat wil zeggen je hebt zelf toch ook een mogelijkheid :rolleyes: ?!

 

Is dat niet waar het eigenlijk om gaat? De bewuste moderator kan toch ook eerst overleggen, hij of zij wil toch actie ondernemen? (m.i. de enige juiste manier, zie eerder bericht) Geef de kans tot actie eerst weer terug aan de schrijver van het bericht. Maak het zijn probleem en maak het niet jouw (als moderator) probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...