Spring naar bijdragen

Waar gaat dit heen?


Mar+Mar

Aanbevolen berichten

Wat een geleuter weer allemaal. Iedereen hier op het forum is een gast, een bezoeker. Geen vriend, geen klant, geen lid, niemand heeft medezeggenschap, ook de donateurs niet. En gasten dienen zich aan de huisregels te houden. Vele gasten hier denken dat ze klant zijn en dat de klant koning is. Het is echt heel simpel, als het je hier niet aanstaat, ga dan weg en blijf weg.

En als deze uitspraak van mij er voor zorgt dat er voor mijn part een paar duizend gasten weggaan en niet meer terugkomen, dan zegt dat iets van hun en niet van ons en onze huisregels. Je accepteert het maar of de groeten. Zo simpel is het cru weg gezegd. We zijn geenszins afhankelijk van het aantal hits hier. Of er nu 1 bezoeker per dag komt of 10.000, we worden er niet beter of armer van.

Wat niet wegneemt is dat we liever 10.000 bezoekers per dag zouden hebben dan 1000 en dat is alleen maar omdat de drukte ook wel leuk is. We doen ons vrijwilligerswerk natuurlijk ook liever voor meer dan voor minder bezoekers.

 

LTeunis had een paar berichten terug een aardige opmerking. Het is toch een forum door geocachers voor geocachers? Ja, klopt, helemaal. Maar Lepman vergeet er nog iets bij te schrijven. Namelijk dat het een forum is over geocaching. Ook in deze topic kom ik nergens maar dan ook nergens iets tegen dat over de hobby/sport/tijdverdrijf gaat, namelijk het GEOCACHEN.

 

Al het andere is offtopic geleuter en mag wat mij betreft gewoon zonder hoor en wederhoor verwijderd worden.

 

We hebben een site, een forum, een aantal huisregels en en aantal mensen die dat alles gecombineerd zo leuk en aardig voor elkaar willen hebben voor de bezoekers. En als die bezoekers in aantal maar 1000 zijn of in aantal 10.000, dat boeit eigenlijk niet. Liever 1000 gebruikers die het alleen maar over geocaching hebben dan 10.000 gebruikers waarvan er 9.000 alleen maar online zijn om te zeuren en te zemelen.

 

Dat er zo nu en dan ook door een moderator of ander teamlid even offtopic gegaan wordt? Ik lees dat iemand hier dat al een probleem vindt. Nee, is geen probleem. Ik weet dat in de tijd dat ik nog modereerde ik daar juist soms even op aan heb gestuurd. Niemand, maar dan ook niemand hier op het forum krijgt ook maar een tik over de vinger of een opmerking van een moderator als die persoon een keer, of een keer vaker, even offtopic gaat. Dat even offtopic gaan maakt het wat minder statisch, even wat smeuiger.

We hoeven geen streng wetenschappelijk forum waar we alleen maar strak over een onderwerp hebben. Maar liever dat dan dat een groep bezoekers dat alle kansen pakt om maar te lopen zeiken en te zeuren.

 

Het vervelende hier is dat er een normaal onderwerp gestart wordt (over geocaching) en dat na een aantal serieuze reacties iemand een grapje maakt, daar weer op gereageerd wordt en de topic is dan offtopic en blijft offtopic. Dat is niet de bedoeling. Even een paar offtopic berichtjes en dan weer het fatsoen hebben om ontopic te gaan en te blijven, zo hoort het, zo is het wat we graag willen zien.

 

En nee, we willen hier op het forum geen commentaar lezen over de site, over het forum, over deze en gene, en al helemaal niet over welk teamlid dan ook. Misschien kinderachtig, misschien voor de lezer totaal onbegrijpelijk, maar het is een feit dat dit in de forumregels staan en het is een feit dat jullie allemaal met jullie aanwezigheid deze regel hebben geaccepteerd. Als die regel je niet aan staat, prima, maar het negeren en toch doen waar je zin in hebt is onbeschoft en is een reden om je geheel te verwijderen.

 

Van mij mag iedere moderator het tevele offtopic gebazel verwijderen en echt zonder hoor en wederhoor. Weg ermee. Waarom hoor en wederhoor? Het is verwijderd en dus zal het wel niet aan de regels voldaan hebben. En dan ook nog verhaal gaan halen? Er is zelfs een regel dat als je maar weinig echte geocachinginbreng hebt en meestal aleen maar offtopic ergens tussen zit te wippen, we je om die reden mogen verwijderen.

 

Nu wordt het hier zo gebracht alsof er 100den of 1000den berichten verwijderd worden, maar dat is echt kul. Het zijn maar een handvol berichten van een handvol gasten die er behoefte aan hebben om op de nominatielijst te komen te staan van toekomstige ban. Sommige willen gewoon graag hier niet meer komen, maar hebben een duwtje nodig zodat ze later nog een stoer en sterk kunnen schreeuwen op events dat die forum van geocaching.nl zo verschrikkelijke k*t is.

 

Niemand, maar dan ook niemand is hier ooit zonder een echte goede reden verwijderd. Dat was in het verleden zo, dat is in het heden zo en zo zal het in de toekomst ook zijn.

Het zijn niet de moderators die bezoekers de toegang ontzeggen , maar de administrators en die doen dat op verzoek van de moderators en voordat een admin tot actie overgaat heeft die alles al aangehoord en gelezen.

 

Wat eigenlijk droevig is dat we 10.000 gebruikers hebben en dat er echt maar een tiental zeikerds hier zijn die zo erg de boventoon voeren dat we het idee zouden kunnen krijgen dat er echt iets mis is met het forum of met ons manier van omgaan met bezoekers.

 

Moeten we nu echt luisteren naar een 10tal schreeuwerds die vermoedelijk alleen maar vanuit een eigen (privé) frustraties hier een beetje lopen te ouwewijven? Dacht het niet. Wat mij betreft zijn al de zeikerds nu gewaarschuwd en degene die zich aangesproken voelt mag weten dat als we het echt zat worden we een 10tal zonder schroom en zonder hoor en wederhoor de definitief de deur gaan wijzen. Een aantal hebben we te lang een podium gegeven. Daarbij komt dat we zeer veel klachten horen van gasten die een enkele keer het forum hebben meegelezen en in geen geval een geregistreerde gebruiker wil worden omdat een aantal bezoekers het forum verzieken.

 

Er wordt teveel gedacht dat een forum iets is waar je overal over maar kunt discusseren. Een forum hoeft niet per definitie een discussieplatform te zijn. En wil men gaan ouwehoeren op een forum, gan naar forum.ouwezeikerds.nl en als je een discussie wilt voeren, ga dan naar forum.discussies.nl.

 

Hier zijn we op forum.geocaching.nl en de bedoeling is dat we hier "praten" over geocachen. Niets meer en niets minder. Heb je even geen geocachingverhaal, geen vraag over geocaching, geen antwoord op een vraag over geocaching, post dan niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat een geleuter over nieuwe modjes hier. Gun de dames en heer toch rustig de tijd om aan elkaar en aan de forumgebruikers te wennen. Iedereen maakt fouten en zeker in het begin als alles nog nieuw is voor ze. Gewoon lekker gaan cachen. Dat met die modjes komt vast wel goed, gewoon even geduld hebben en geduld is een schone zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he he eindelijk dan die donderpreek van kruimel, duurde wel lang voordat hij kwam:)

maar wat daar staat baart me wel zorgen en wat daar staat druist tegen een boel verbeter dingen die ik van enkele nieuwe motjes heb gehoord.

ik vind het jammer dat kruimel deze standpunt inneemt (al een paar keer geprobeerd te PBen maar zijn post zit en blijft vol, daarom maar zo, en hier) en ik hoop uit het dieps van mijn hart dat er structureel wat verandert bij. NL en dat de nieuwe motjes de mogelijkheid word gegeven om hun frisse inbreng te ontplooien.

en daarbij wens ik de nieuwe motjes dan ook alle volharding en geloof in hun eigen kunnen toe.

 

ik wacht af

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een geleuter weer allemaal. Iedereen hier op het forum is een gast, een bezoeker. Geen vriend, geen klant, geen lid, niemand heeft medezeggenschap, ook de donateurs niet. En gasten dienen zich aan de huisregels te houden. Vele gasten hier denken dat ze klant zijn en dat de klant koning is. Het is echt heel simpel, als het je hier niet aanstaat, ga dan weg en blijf weg.

En als deze uitspraak van mij er voor zorgt dat er voor mijn part een paar duizend gasten weggaan en niet meer terugkomen, dan zegt dat iets van hun en niet van ons en onze huisregels. Je accepteert het maar of de groeten. Zo simpel is het cru weg gezegd. We zijn geenszins afhankelijk van het aantal hits hier. Of er nu 1 bezoeker per dag komt of 10.000, we worden er niet beter of armer van.

Wat niet wegneemt is dat we liever 10.000 bezoekers per dag zouden hebben dan 1000 en dat is alleen maar omdat de drukte ook wel leuk is. We doen ons vrijwilligerswerk natuurlijk ook liever voor meer dan voor minder bezoekers.

 

LTeunis had een paar berichten terug een aardige opmerking. Het is toch een forum door geocachers voor geocachers? Ja, klopt, helemaal. Maar Lepman vergeet er nog iets bij te schrijven. Namelijk dat het een forum is over geocaching. Ook in deze topic kom ik nergens maar dan ook nergens iets tegen dat over de hobby/sport/tijdverdrijf gaat, namelijk het GEOCACHEN.

 

Al het andere is offtopic geleuter en mag wat mij betreft gewoon zonder hoor en wederhoor verwijderd worden.

 

We hebben een site, een forum, een aantal huisregels en en aantal mensen die dat alles gecombineerd zo leuk en aardig voor elkaar willen hebben voor de bezoekers. En als die bezoekers in aantal maar 1000 zijn of in aantal 10.000, dat boeit eigenlijk niet. Liever 1000 gebruikers die het alleen maar over geocaching hebben dan 10.000 gebruikers waarvan er 9.000 alleen maar online zijn om te zeuren en te zemelen.

 

Dat er zo nu en dan ook door een moderator of ander teamlid even offtopic gegaan wordt? Ik lees dat iemand hier dat al een probleem vindt. Nee, is geen probleem. Ik weet dat in de tijd dat ik nog modereerde ik daar juist soms even op aan heb gestuurd. Niemand, maar dan ook niemand hier op het forum krijgt ook maar een tik over de vinger of een opmerking van een moderator als die persoon een keer, of een keer vaker, even offtopic gaat. Dat even offtopic gaan maakt het wat minder statisch, even wat smeuiger.

We hoeven geen streng wetenschappelijk forum waar we alleen maar strak over een onderwerp hebben. Maar liever dat dan dat een groep bezoekers dat alle kansen pakt om maar te lopen zeiken en te zeuren.

 

Het vervelende hier is dat er een normaal onderwerp gestart wordt (over geocaching) en dat na een aantal serieuze reacties iemand een grapje maakt, daar weer op gereageerd wordt en de topic is dan offtopic en blijft offtopic. Dat is niet de bedoeling. Even een paar offtopic berichtjes en dan weer het fatsoen hebben om ontopic te gaan en te blijven, zo hoort het, zo is het wat we graag willen zien.

 

En nee, we willen hier op het forum geen commentaar lezen over de site, over het forum, over deze en gene, en al helemaal niet over welk teamlid dan ook. Misschien kinderachtig, misschien voor de lezer totaal onbegrijpelijk, maar het is een feit dat dit in de forumregels staan en het is een feit dat jullie allemaal met jullie aanwezigheid deze regel hebben geaccepteerd. Als die regel je niet aan staat, prima, maar het negeren en toch doen waar je zin in hebt is onbeschoft en is een reden om je geheel te verwijderen.

 

Van mij mag iedere moderator het tevele offtopic gebazel verwijderen en echt zonder hoor en wederhoor. Weg ermee. Waarom hoor en wederhoor? Het is verwijderd en dus zal het wel niet aan de regels voldaan hebben. En dan ook nog verhaal gaan halen? Er is zelfs een regel dat als je maar weinig echte geocachinginbreng hebt en meestal aleen maar offtopic ergens tussen zit te wippen, we je om die reden mogen verwijderen.

 

Nu wordt het hier zo gebracht alsof er 100den of 1000den berichten verwijderd worden, maar dat is echt kul. Het zijn maar een handvol berichten van een handvol gasten die er behoefte aan hebben om op de nominatielijst te komen te staan van toekomstige ban. Sommige willen gewoon graag hier niet meer komen, maar hebben een duwtje nodig zodat ze later nog een stoer en sterk kunnen schreeuwen op events dat die forum van geocaching.nl zo verschrikkelijke k*t is.

 

Niemand, maar dan ook niemand is hier ooit zonder een echte goede reden verwijderd. Dat was in het verleden zo, dat is in het heden zo en zo zal het in de toekomst ook zijn.

Het zijn niet de moderators die bezoekers de toegang ontzeggen , maar de administrators en die doen dat op verzoek van de moderators en voordat een admin tot actie overgaat heeft die alles al aangehoord en gelezen.

 

Wat eigenlijk droevig is dat we 10.000 gebruikers hebben en dat er echt maar een tiental zeikerds hier zijn die zo erg de boventoon voeren dat we het idee zouden kunnen krijgen dat er echt iets mis is met het forum of met ons manier van omgaan met bezoekers.

 

Moeten we nu echt luisteren naar een 10tal schreeuwerds die vermoedelijk alleen maar vanuit een eigen (privé) frustraties hier een beetje lopen te ouwewijven? Dacht het niet. Wat mij betreft zijn al de zeikerds nu gewaarschuwd en degene die zich aangesproken voelt mag weten dat als we het echt zat worden we een 10tal zonder schroom en zonder hoor en wederhoor de definitief de deur gaan wijzen. Een aantal hebben we te lang een podium gegeven. Daarbij komt dat we zeer veel klachten horen van gasten die een enkele keer het forum hebben meegelezen en in geen geval een geregistreerde gebruiker wil worden omdat een aantal bezoekers het forum verzieken.

 

Er wordt teveel gedacht dat een forum iets is waar je overal over maar kunt discusseren. Een forum hoeft niet per definitie een discussieplatform te zijn. En wil men gaan ouwehoeren op een forum, gan naar forum.ouwezeikerds.nl en als je een discussie wilt voeren, ga dan naar forum.discussies.nl.

 

Hier zijn we op forum.geocaching.nl en de bedoeling is dat we hier "praten" over geocachen. Niets meer en niets minder. Heb je even geen geocachingverhaal, geen vraag over geocaching, geen antwoord op een vraag over geocaching, post dan niet.

 

Kijk, da's vlammen! Niet klantvriendelijk, maar ik begrijp uit het bericht dat het kiezen of delen is en 'klanten' komen niet in het bericht voor. "We zijn gewaarschuwd" staat er in het berichtje. Ik krijg hier een wat tegenstrijdig gevoel bij. Ja ik hou wel van een vlammende discussie en niet van die zoetsappige topics, maar vooraf gewaarschuwd? Ik hoop dat de moderators (wat een woord eigenlijk) hier een goede middenweg kunnen kiezen en de belangstelling van de bezoekers niet uit het oog verliezen. Volgens mij ben je als forum nl nog steeds afhankelijk (in de zin van content) van je bezoekers. Succes allen :)

 

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik vindt dit nogal bolde taal van het opperhoofd. Ik denk dat het met die onafhankelijkheid van wie ook wel meevalt. Waarom anders om donaties gevraagd? Poeh, deze houding bevestigd en versterkt het beeld alleen maar dat het eigenlijk een klein feestje van ....... (piep anders een ban) is en dat ieder ander lid, donateur, gast, klant of hoe je het noemen wil zich daar maar naar moet voegen.

Lijkt het dan toch op dat het eerste bericht alleen maar bevestigt kan worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt het dan toch op dat het eerste bericht alleen maar bevestigt kan worden?

 

Dat is niet te hopen LTeunis en ik denk ook niet dat het zo zal zijn.

 

Wel zie ik in de loop der jaren ook hier op het forum een verharding optreden van bezoekers onderling, waar tussen de moderators zich heen moeten worstelen. De verharding op het forum die we zien komt bij mij meer over als een afspiegeling van de verharding van de maatschappij om ons heen. Ieder wil zijn zegje doen en als een reaktie van een ander iemand niet aanstaat, wordt er al snel op de man gespeeld. Hoe kunnen deelnemers aan een forum zichzelf zo verlagen, vraag ik me dan af? Ik heb dan ook veel respect voor diegenen die dit in goede banen moeten gaan leiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Barny: Ik weet niet wat jij van de nieuwe modjes gehoord zou moeten hebben wat tegen mijn posting indruist. Ik mag hopen dat de nieuwe modjes dat doen wat er van hun verwacht wordt en dat is het forum modereren met gezond verstand en de forumregels in acht nemend. Dat is in feite wat in mijn verhaal staat. Dat ik schrijf dat als je er niet mee eens bent, je van mij mag vertrekken en weg mag blijven? Aan die uitsrpaak is toch niets vreemds? We zeggen zoiets toch niet maar zo vanuit het volledige onbekende? Iedere bezoeker van dit forum kent toch de forumregels en is er toch volledig mee accoord gegaan toen hij zich aan heeft gemeld? Dan mogen we zo'n bezoeker toch aan zijn/haar afspraak houden?

 

Jammer dat ik deze standpunt inneem? Dat is het standpunt dat ik altijd heb ingenomen en dat is het standpunt dat ik van iedereen verwacht hier op het forum. Van zowel het team als van de bezoeker. Dat we toch soms het een en ander door de vingers zien is goodwill of laksheid van ons (geweest). Het is overduidelijk dat je aan aantal mensen hier maar een vinger hoeft te geven of ze pikken je hele hand.

 

Wat mijn PBbox betreft, ik weet niet wanneer je het geprobeerd hebt, maar het is al weken niet vol geweest en, ff kijken, het is nu 30% vol met 47 ontvangen berichten en 30 verzonden berichten. En 4 ongelezen berichten, geen Barny. Trouwens ik heb ook nog een emailadres hier op het forum.

 

@Fire5: Klantonvriendelijk lijkt het, maar is het in geen geval. Is het klantonvriendelijk als je je hele huis vol hebt met bezoek (noem het maar klanten) en je verzoekt een aantal vervelende bezoekers (of klanten in jouw bewoording) om of zich te gedragen of anders weg te gaan en weg te blijven? Al dan niet met een duwtje van onszelf?

Ik waarschuw in feite niemand vooraf. Eigenlijk is het een waarschuwing achteraf omdat de waarschuwingen aan een aantal van deze raddraaiers al een x aantal keren uitgedeeld is. En was er geen verzoek van Barny om transparantie? Je zou je al moeten afvragen waarom men zich gewaarschuwd zou moeten voelen. Zoals ik al schreef, het gaat meestal maar om 10tal(len) van de 10.000+ geregistreede bezoekers die we hebben. Dus waar gaat het eigenlijk om?

Ik waarschuw liever helemaal niet. Waarschuwen zou op een forum met 99,9% volwassen bezoekers eigenlijk totaal niet nodig moeten zijn.

 

Juist om de belangstelling van de welwillende bezoekers moet er gemodereerd worden. Er blijven vanwege al het gezeik op het forum over het forum en over het team meer gebruikers weg dan dat er werkelijk commentaar heeft.

Je denkt toch niet dat het content hier ook maar een terzake doende bericht minder wordt als we opruiming gaan houden? We zijn qua content echt niet afhankelijk van de zoveelste offtopic bericht van de zoveelste miereneu*er.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En was er geen verzoek van Barny om transparantie?

 

Ik denk dat Barny daar gewoon een punt heeft en het is wellicht aan gc.nl om daar iets mee te doen of blijven aanmodderen en iedere keer uitleg te moeten blijven geven. Deze discussie komt met de regelmaat van de klok hier voorbij, ik ben de tel in ieder geval volledig kwijt. Heeft het niet te maken dat de forumregels niet prominent genoeg aan het forum hangen? Ik zal je een voorbeeldje geven wat ik ooit ergens gezien heb:

 

Bij forum X is het een goed gebruik om de forumleden al bij een lichte overtreding een kleine straf op te leggen. Na het uitdelen van de straf krijgt de gebruiker bij het inloggen een popup te zien, met de mededeling dat als hij opnieuw toegang wil hebben dat hij eerst een klein vragenlijstje moet invullen. Daar wordt de gebruiker automatisch naar toe geleid en hij krijgt tien vragen op zijn bordje gelegd en jawel: de antwoorden zijn te vinden in de forumregels die gewoon toegankelijk blijven. De gebruiker krijgt opnieuw volledige toegang tot het forum als hij of zij tenminste negen vragen goed heeft beantwoord. Lukt dat niet, dan krijgt hij een nieuw lijstje van tien vragen. Net zolang tot er negen vragen goed zijn beantwoord.

 

Een soort opfriscursus over de forumregels :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lteunis: Bolde taal? Opperhoofd? :) Vragen om donaties? Ik denk dat menig donateur eerder afhaakt vanwege het gezeur altijd dan vanwege het optreden van ons tegen het gezeur. Donateurs zijn van harte welkom. We zijn blij met iedere donatie. Ja, we zijn afhankelijk van donateurs om de "tent" draaiende te houden. We zijn dankbaar voor iedere donatie. Maar ook een donateur heeft tot nu toe geen enkele recht meer dan dat voor iedere bezoeker van het forum geldt. Maar het hebben of krijgen van donateurs kan toch niet afhankelijk zijn van of we als team maar iedereen moeten laten brallen wat hij wil?

Nee, het is geen feestje van PIEP, het zou een feestje voor iedereen moeten zijn, zowel het team als iedere bezoeker. Juist om er voor iedereen zoveel mogelijk een feestje van te maken hebben we regels die echt niet onzinnig zijn en om het feestje niet te verstoren vragen we iedereen vrioendelijk doch dringend om een bijdrage aan het feestje te leveren door zich aan de geaccepteerde forumregels te houden. Wat is daar nu mis mee, wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen, wat is daar nu zo moeilijk aan om te accepteren? En zo snel hoef je ook weer niet bang te zijn voor een ban. In al de jaren die we achter ons hebben met al de zovele duizenden gebruikers zijn er nog steeds maar goed 40 die er verbannen zijn en de meeste zin ook nog gasten die er tussendoor zijn geglipt tijdens de validatie en de bedoeling hadden te spammen of het forum anders te misbruiken.

 

We willen best naar kritiek luisteren, maar dan naar opbouwende kritiek in de vorm van meedenken. We zitten echt niet te wachten op kritiek dat alleen maar geleverd wordt omdat het zo stoer lijkt of omdat men liever weggestuurd wordt dan uit zichzelf weggaat.

 

Wat is er vreemd aan dat er geschreven wordt dat als men zich niet weet te gedragen, men verwijderd wordt? Hoe kan die uitspraak zoveel tegenstand opleveren? Ik denk toch ieder normaal weldenkend mens daar geen strobreed tegenin kan of tegenin wil brengen?

 

Fesstje? Het is heel simpel, wil men een feestje? Prima, dan mag men meehelpen de slingers op te hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel zie ik in de loop der jaren ook hier op het forum een verharding optreden van bezoekers onderling, waar tussen de moderators zich heen moeten worstelen. De verharding op het forum die we zien komt bij mij meer over als een afspiegeling van de verharding van de maatschappij om ons heen. Ieder wil zijn zegje doen en als een reaktie van een ander iemand niet aanstaat, wordt er al snel op de man gespeeld. Hoe kunnen deelnemers aan een forum zichzelf zo verlagen, vraag ik me dan af? Ik heb dan ook veel respect voor diegenen die dit in goede banen moeten gaan leiden.

 

Mooi verwoord waar ik het helemaal mee eens ben :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Barny daar gewoon een punt heeft en het is wellicht aan gc.nl om daar iets mee te doen of blijven aanmodderen en iedere keer uitleg te moeten blijven geven. Deze discussie komt met de regelmaat van de klok hier voorbij, ik ben de tel in ieder geval volledig kwijt.

 

Barny bedoelt eerder transparantie in het voorstellen van de moderator. Hij wil weten wie een bepaald persoon is omdat het account hem te onbekend voorkwam. Ik weet niet of dat wel nodig is. Ik zit buiten deze forum om op nog diverse fora en daar merk ik nooit als er een nieuwe moderator aangesteld is. Ineens wordt er gemodereerd door persoon x. OK, dus persoon x modereert er ook. En dat is het. Wie boeit het wie die persoon is? Als ik een forumregel overtreedt dat zal ik door de opzijnde modje beripst worden. En of ik nu weet of het een man, vrouw of paard is, is niet belangrijk.

 

Het verschil dat ik zie met het geocaching.nl forum en al de andere fora die ik onder diverse namen bezoek, is dat om de een of andere reden men op geocaching.nl "allemaal" het wij en ons gevoel lijken te hebben. Menig bezoeker zegt dat dit forum van "hun" is en dus voelen ze zich geen bezoeker. Ik heb dit nog nergens anders meegemaakt.

 

Waar jij op doelt, namelijk het verzaken momenteel van eigenlijk het complete DHZgebeuren, ja, daar kunnen "wij van het forum" eigenlijk zelf ook maar weing over zeggen. Voor ons, en in ieder geval voor mij, staat de site en DHZ ook buiten het forum. Natuurlijk is het forum er ook voor om de vragen te stellen hoe lang het nog gaat duren met het DHZ gebeuren. Maar "wij van het forum" bemoeien ons daar niet mee. Het is voor ons een andere afdeling. Ook wij moeten het via vragen vernemen. Wat ik begrepen heb dat een goed draaiend DHZ nog wel maanden kan gaan duren. We hebben een aantal ICTers in huis gehaald en die hebben naar ik begrepen heb, staan huilen bij hetgene wat we hebben en er schijnt besloten te zijn dat alles vanaf de grond weer volledig nieuw opgebouwd gaat worden.

 

Het kan nog maanden duren dus. Het bestuur mag me verbeteren of aanvullen.

 

Heeft het niet te maken dat de forumregels niet prominent genoeg aan het forum hangen? Ik zal je een voorbeeldje geven wat ik ooit ergens gezien heb:

 

Bij forum X is het een goed gebruik om de forumleden al bij een lichte overtreding een kleine straf op te leggen. Na het uitdelen van de straf krijgt de gebruiker bij het inloggen een popup te zien, met de mededeling dat als hij opnieuw toegang wil hebben dat hij eerst een klein vragenlijstje moet invullen. Daar wordt de gebruiker automatisch naar toe geleid en hij krijgt tien vragen op zijn bordje gelegd en jawel: de antwoorden zijn te vinden in de forumregels die gewoon toegankelijk blijven. De gebruiker krijgt opnieuw volledige toegang tot het forum als hij of zij tenminste negen vragen goed heeft beantwoord. Lukt dat niet, dan krijgt hij een nieuw lijstje van tien vragen. Net zolang tot er negen vragen goed zijn beantwoord.

 

Een soort opfriscursus over de forumregels :)

 

Een zelfde soort meedenken heb ik deze week ook al via PB ontvangen van een gewaardeerd forumgebruiker. Er zit iets in. Wat mij betreft is dat een van de dingen die de nieuwe handymen voor ons mogen gaan maken. Ikw eet niet of het een "modje" is die we extra kunnen downlaoden en dan in IPB kunnen verwerken.

Dus ik heb daar niets op tegen en het mag van mij vandaag gerealiseerd worden. Maar dat is dus iets anders dan dat ik maar even via de achterdeur een knopje overhaal en voila daar is bedoelde functie.

 

Maar, en dat lijkt een stokpaardje dan van me te worden..... Maar, het zou niet nodig moeten zijn....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft het niet te maken dat de forumregels niet prominent genoeg aan het forum hangen? Ik zal je een voorbeeldje geven wat ik ooit ergens gezien heb:

 

Bij forum X is het een goed gebruik om de forumleden al bij een lichte overtreding een kleine straf op te leggen. Na het uitdelen van de straf krijgt de gebruiker bij het inloggen een popup te zien, met de mededeling dat als hij opnieuw toegang wil hebben dat hij eerst een klein vragenlijstje moet invullen. Daar wordt de gebruiker automatisch naar toe geleid en hij krijgt tien vragen op zijn bordje gelegd en jawel: de antwoorden zijn te vinden in de forumregels die gewoon toegankelijk blijven. De gebruiker krijgt opnieuw volledige toegang tot het forum als hij of zij tenminste negen vragen goed heeft beantwoord. Lukt dat niet, dan krijgt hij een nieuw lijstje van tien vragen. Net zolang tot er negen vragen goed zijn beantwoord.

 

Een soort opfriscursus over de forumregels :)

 

Een zelfde soort meedenken heb ik deze week ook al via PB ontvangen van een gewaardeerd forumgebruiker. Er zit iets in. Wat mij betreft is dat een van de dingen die de nieuwe handymen voor ons mogen gaan maken. Ikw eet niet of het een "modje" is die we extra kunnen downlaoden en dan in IPB kunnen verwerken.

Dus ik heb daar niets op tegen en het mag van mij vandaag gerealiseerd worden. Maar dat is dus iets anders dan dat ik maar even via de achterdeur een knopje overhaal en voila daar is bedoelde functie.

 

Maar, en dat lijkt een stokpaardje dan van me te worden..... Maar, het zou niet nodig moeten zijn....

 

Klopt, maar waarom de moeilijke handmatige manier van iedere keer uit te moeten leggen waarom iemand al dan niet tijdelijk op een zijspoor wordt gezet? Dat vreet dus enorm veel tijd aan over en weer mailen. Ik heb die manier van werken overigens hier gezien:

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php

 

Iedere moderator kan dat in werking zetten, dus een aparte moderator is helemaal niet nodig en de gebruiker krijgt slechts één mailtje met een korte uitleg met de reden van tijdelijke verbanning. In dat mailtje staat aangegeven dat er bij de volgende keer inloggen een klein vragenlijstje ingevuld moet worden om opnieuw toegang te krijgen. Antwoorden op dat mailtje is onmogelijk :thumbup:

 

De gebruiker wordt op die manier verplicht zich te houden aan de regels en zo niet dan wordt hij via een omweg gedwongen om de regeltjes eens opnieuw te gaan lezen. Hoe zoiets technisch in te bakken is, geen flauw benul, maar daar heeft gc.nl vast wel een aantal knappe ICT koppen voor rondlopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil dat ik zie met het geocaching.nl forum en al de andere fora die ik onder diverse namen bezoek, is dat om de een of andere reden men op geocaching.nl "allemaal" het wij en ons gevoel lijken te hebben. Menig bezoeker zegt dat dit forum van "hun" is en dus voelen ze zich geen bezoeker. Ik heb dit nog nergens anders meegemaakt.

 

Is ook bizar, maar komt dat niet door de vele persoonlijke contacten die opgedaan worden tijdens Events en in het veld, zodat de gebruikers het forum meer zien als sociale ontmoetingsplaats i.p.v. alleen een uitwisselingsforum? Daar zal dit forum dus niet aan kunnen ontkomen en op de wat vrijere opstelling van de gebruikers zal het team vervolgens moeten inspelen. Maar dan heb je een leuk dilemma: gaat een moderator een gebruiker op een fout wijzen of erger: bannen, omdat die gebruiker zich fors heeft misdragen, terwijl hij met diezelfde cacher tijdens een Event gezellig een biertje heeft gedronken? Ik bedoel dus te zeggen, dat veel gebruikers hier niet anoniem voor elkaar zijn, terwijl dat bij de meeste andere fora wel zo is. In dat opzicht is de taak van een moderator hier wat lastiger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, zie de leesverwarring. Nee, daarvoor zijn we ook geen aparte moderator nodig. Met "modje" bedoelde ik dus een stukje software dat we aan het forumspftware kunnen knopen. Dat heet ook een modje (modification). En ik weet zeker dat bewuste modification (nog) niet aan ons forumsoftware zit gekoppeld en ik weet ook niet of voor IPB zo'n modification gemaakt is. Ik heb een tijdje terug wel zitten snuffel op een site met 1000den modifications om dat eruit te halen wat ik graag zou willen hebben, maar op een gegeven ogenblik zie je echt door de bomen het bos niet meer.

 

Kijk, we zijn nu ook offtopic, maar een offtopic op deze manier vind ik dat moet kunnen. Nu is het zaak om niet door te gaan over modifications en andere zaken, maar om weer terug te gaan naar de echte topic. En als nu iedereen die zo nu en dan een tikkie offtopic gaat het in deze vorm weet te behouden, dan zijn we van een heel stuk gelazer over offtopic af. Offtopic in de vorm van even voortborduren, even in het verlengde uitbreiden en dan weer teug is dus geen probleem. Maar het offtopic van nu is dan ook geen totaal onzinnige postings die we te pas en te onpas tegenkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...