Spring naar bijdragen

Wat een (toestemmings) ONZIN


ronnie

Aanbevolen berichten

:crybaby: Vanmorgen een mailtje in de bus, The cache Stroomdal II is approved. :beerchug:

 

Ik ben blij dat er nu wat is bereikt, men is nu aan de andere kant van de oceaan op andere gedachten gebracht. Dus is al die heisa die we de afgelopen tijd hebben gemaakt is niet voor niets geweest.

Ik hoop dat het ook nog wat heeft geholpen dat ik hem een duidelijke kaart heb gestuurd, waarop duidelijk viel af te lezen dat de cache niet in een natuurgebied lag. En dat je een cache dus niet kunt approven op zo'n afstand.

 

Alleen moet het de volgende keer in goed overleg kunnen. En zal men ook enig vertrouwen in de cacher moeten hebben.

 

:crybaby:Stroomdal II Veel Plezier met deze nieuwe cache in het Noorden des Land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goed gedaan Hawkeyes!

Wij hebben het geocachen pas een paar weken geleden ontdekt en ik was even bang dat het gelijk al de verkeerde kant op ging.

Het is natuurlijk veel leuker om wereldwijd 1 database te hebben maar dan moet dit wel in alle redelijkheid kunnen. Heb je hem uitgelegd dat nederland een echte "gedoog" traditie heeft? als je niks vraagt is het goed. vraag je het wel, dan mag het niet :beerchug:

 

 

Groeten,

 

Remco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug:Stroomdal II Veel Plezier met deze nieuwe cache in het Noorden des Land.

Hmmm, gefeliciteerd Ronnie. We hadden hem al illegaal op papier en nu legaal. Shit, moeten we in Groningen vanmiddag ons ook nog haasten anders zijn we niet de eerste :crybaby: Toch gaan we alles fotograferen en zien waar de schoen wrong :crybaby: De KbCD's laten we wel direct liggen en stoppen er maar een TB bij in.

 

GRTZ

 

Kruimeldiefie

 

 

We zullen verder wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus laten we met zijn allen gewoon weer lol gaan maken met het maken van geocaches en zoveel mogelijk toestemming vragen (als het ons lukt) en apart een berichtje voor approver erbij doen in onze cache paginaas (als je een nwe maakt) met uitleg over het gebiedje (zodat het duidelijk is welke moeite we gedaan hebben).

Ik denk dat we dan met zijn allen het meeste gebaat zijn....

Hawkeyes,

 

helemaal, maar dan ook helemaal mee eens !!

 

Enneh, :beerchug: bedankt voor je bemoeienissen :crybaby: !

 

Leo

(vandaag weer 2 caches gescoord :crybaby: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leo

(vandaag weer 2 caches gescoord  )

Nou en?

 

Ikke lekker de illegale legale van Ronnie die met pijn en moeite de approval heeft doorstaan :crybaby::beerchug:

 

GRTZ

 

Kruimeldief

 

Even een Anneke Dote:

 

Een man had een nieuwe Mercedes gekocht en gaat op een mooie zomeravond even lekker een stuk rijden. Het dak eraf, de wind gleed door zijn haar en hij besloot eens te kijken hoe hard zijn wagen nu eigenlijk kon. Net als de kilometerteller een respectabele 180 km/u aangeeft ziet hij in zijn spiegel twee blauwe zwaailichten. "Met geen mogelijkheid dat ze een Mercedes kunnen bijhouden", dacht hij nog en trapte de bolide nog harder op zijn staart. Pijlsnel vloog hij over de weg, 190, 200, 230 zelfs, maar de politieauto zat nog steeds vlak achter hem. "Waar ben ik godsnaam mee bezig?" dacht hij en hij ging naar de kant van de weg.

 

De agent loopt naar hem toe, pakt zijn rijbewijs zonder ook maar iets te zeggen, bekeek het rijbewijs en de auto aandachtig. Toen zei hij: "Ik heb een lange zware dag achter de rug en jij bent echt de laatste die ik aan de kant zet vandaag. Ik heb geen zin in nog meer papierwerk dus als je me een excuus kan geven, die ik ook nog nooit eerder heb gehoord waarom je zo scheurde dan laat ik je gaan!"

 

"Afgelopen week is mijn vrouw ervandoor gegaan met een politieagent," zei de man, "ik was bang dat je haar terug wilde geven!".

 

"Een prettige avond nog", zei de agent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees al een tijdje met verbazing over her probleem approval.

Afgelopen zomer het probleem gehad met mijn vakantie cache “Grand Ventron”.

Ik heb moeten carambalen als brugman om deze cache goedgekeurd te krijgen, ik had in dezelfde omgeving nog 2 meer caches uitgezet.

Die broodtrommels haal ik volgend jaar wel weer op.

Na al die verhalen over toestemming toch vorige weekend snel een cache in elkaar gefriemeld.

Snel – sneller – snelst.

Het plaatje erheen gestuurd op 13 septemeber en de volgende dag 14 september al bericht!

Goedgekeurd!

 

User Yotian Soldier has contacted you with the following message:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=92316

 

As this cache is on racing ground I presume that you have permission to place it...

Greetings,

yotian soldier (europe approver)

 

The user has also sent you their email address (or reply to this message):

yotian_soldier@europe.com

 

De koords van de cache staan gewoon op de hoofdtribune, maar de stash ligt buiten het circuit.

Naar mijn idee is het zo als een Amerikaan aan een Nederlander vraagt of hij in Nederland ergens toestemming voor heeft, dan is het naar mijn idee toch altijd ja!

Je gaat een Fransman die in Frankrijk aan de kant van de weg staat te pissen in je beste Frans ook niet vragen of hij daar wel toestemming voor heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De koords van de cache staan gewoon op de hoofdtribune, maar de stash ligt buiten het circuit.

 

Als je nu net zo'n type cache maakt als Jan de Behanger, maar je legt dan de start coordinaten midden in het IJsselmeer, of ergens op de Noordzee, :beerchug: Dan ben je dus altijd van al het gedonder af. Want het draait Allemaal om de startcoordinaten. Vervolgens een puzzeltje maken die je naar de goede startcoordinaten leidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was ons al langer bekend dat je toestemming voor het plaatsen van een cache moest vragen. Wij zijn laatst naar de gemeente gestapt om toestemming te vragen voor het plaatsen van een cache in een mooi bosgebiedje in de stad. De verantwoordelijke wijkbeheerder had nog nooit van geocaching gehoord en wilde er geen beslissing over nemen. :crybaby:

Vervolgens is het in de evenementen commissie besproken met vertegenwoordigers van de gemeente, politie, enz. Ook daar is geen beslissing genomen, omdat men met de vraag geen raad wist.

 

Nu we het traject gestart zijn kunnen wij niet meer terug, en moeten we nu echt toestemming krijgen als we daar iets willen plaatsen. Eigenlijk hebben wij er een beetje spijt van dat we het gevraagd hebben.

We denken er over iemand van de evenementen commissie een keer mee te nemen, ik ben er van overtuigd dat het dan geen probleem meer is. :beerchug:

 

Al met al is het een heel gedoe als je officieel toestemming moet vragen.

 

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem lag hem ook niet in het feit dat we niet wisten dat we toestemming moeten vragen. Het voorkomen van jouw probleem is de reden dat zeker 90% van de caches in Nederland illegaal verstopt zijn.

 

Die ambtenaren een beetje kennende krijg je helemaal geen antwoord of het duurt maanden. Mocht je antwoord krijgen dan zal het bijna zeker weten negatief zijn omdat men dan denkt van rompslomp en eventueel gezeur af te zijn.

Een evenementencommissie. Nou eigenlijk zit je dan al fout. Het is geen geplande evenement en dus komt het niet op een dag, maand of jaar aan.

 

Ik spreek uit ervaring. Ik heb in een commissie gezeten met gemeenteambtenaren, sociale zaken, riagg, regiopolitie, cultureel werk, bewonersbelangen en wijkvereniging en nog wat geitewollensokkenjokers. Het is een vergadercultuur en je vergadert om te vergaderen en gemeenschapsgeld op te maken. Niemand neemt een beslissing en mocht die dan toch nog genomen worden dan is de rest er weer tegen. Men is bang zijn vingers te branden.

 

Veel succes. Je hebt toestemming gevraagd, dus moet volgens mij nu de Yotian Soldier je cache al goedkeuren en op het internet plaatsen. Jouw manier is de beste maar dan moet je niet op een muur van ambtenaren stuiten. Ergernis verzekerd.

 

Kruimeldief :thumbup:

 

Ik moet geen ja-knikkers om me heen. Ik wil dat iedereen me de waarheid zegt, ook al kost ze dat hun baan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Héhé

 

En gaan we nu weer ons gezonde verstand, en regels van redelijkheid en betamelijkheid gebruiken?

 

Dat er redelijke regels zijn is goed. En naar mijn idee zijn die regels van geocaching.com niet zo slecht. Misschien niet helemaal toegespitst op de NL-situatie, maar dat nadeel weegt ruimschoots op tegen de voordelen van één internationale database. Dat die regels zo nu en dan worden aangetrokken als stormachtige groei en of ontwikkelingen daarom vragen is eigenlijk ook niet meer dan logisch.

 

De problemen lijken zich vooral toe te spitsen op een gebrek aan communicatie, mogelijk versterkt door 'n taalbarriére.

 

M.b.t de plaatsers:

De plaatser weet over het algemeen heel goed of de locatie redelijk is en voldoet aan de voorwaarden van het plaatsingsbeleid. En ja soms zal het moeilijk zijn en zelfs averechts werken indien voor toestemming een ambtenaren apparaat wakker wordt gemaakt. Maak dan duidelijk waarom je denkt dat toestemming niet nodig is. Openbare weg, vrij toegankelijk gebied ('blijf 25 meter van de grote grazers'), langs vrij toegankelijk pad etc etc. Voldoet een cache niet aan deze eisen dan zul je zeker toestemming moeten hebben.

Maak e.e.a. dan duidelijk bij of beter in je plaatsingsverzoek, of stuur een bijlage naar de approvers. En de taalbariére behoeft geen probleem te zijn. Dit forum wordt ook door ze gevolgd. Dus spreek gerust je moerstaal.

 

 

M.b.t. de approvers:

Tja, die lijken een probleem te hebben met het kleinschalige Nederland. In ons versnipperde landje is niet zo klip en klaar wie nou de eigenaar is, en vaak nog minder waar er toestemming gevraagt dient te worden.

Echter je kunt er ook gerust van uitgaan dat er voldoende geocachers zijn, die vragen gaan stellen c.q. archiveringsverzoeken zullen indienen indien een cache potentiele schade aan onze sport zouden kunnen toebrengen. En daarvan zal snel sprake zijn, bij plaatsing op particulierterrein (zonder toestemming) of in 'kwetsbare' natuurgebieden.

Vandaar keur goed tenzij ............ ; ipv keur af tenzij ................

 

 

Gotcha! (Jos)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echter je kunt er ook gerust van uitgaan dat er voldoende geocachers zijn, die vragen gaan stellen c.q. archiveringsverzoeken zullen indienen indien een cache potentiele schade aan onze sport zouden kunnen toebrengen.

En dan krijg je van de gedupeerde geocacher (waarvan de cache gearchiveerd is) een tegenmaatregel: een archiveringsverzoek met betrekking tot een van de cache's van de klager. :thumbup:

 

Ik denk dat we niet in zo'n situatie terecht moeten komen.

Het is wellicht beter dat we dat onderling met een vertrouwelijk emailtje moeten regelen. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Want het draait Allemaal om de startcoordinaten.

Dat dacht een bevriend Zuid-Hollands team heel kort geleden ook. Dit team heeft een prachtcache uitgezet die begint op een openbaar parkeerterrein. En hij eindigt na een wandeling over openbare paden bij een box tussen de bomen in een gemeentelijke berm. Geocaching.com weigerde deze cache goed te keuren, omdat niet was opgegeven wie toestemming had gegeven voor plaatsing. Nadat het team een mailtje stuurde waarin stond dat de gemeente geen bezwaar had, werd de cache gearchiveerd. Het ons bevriende team geeft het nu op onder het motto barst maar. Daar kan ik me iets bij voorstellen, temeer omdat een eerdere cache van het team pas na lang soebatten werd goedgekeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echter je kunt er ook gerust van uitgaan dat er voldoende geocachers zijn, die vragen gaan stellen c.q. archiveringsverzoeken zullen indienen indien een cache potentiele schade aan onze sport zouden kunnen toebrengen.

En dan krijg je van de gedupeerde geocacher (waarvan de cache gearchiveerd is) een tegenmaatregel: een archiveringsverzoek met betrekking tot een van de cache's van de klager. :thumbup:

 

Ik denk dat we niet in zo'n situatie terecht moeten komen.

Het is wellicht beter dat we dat onderling met een vertrouwelijk emailtje moeten regelen. ;)

Dat is natuurlijk een ongewenste situatie. Echter naar mijn weten worden archiveringsverzoeken anoniem behandeld. In dat geval zou deze situatie niet kunnen ontstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...