Spring naar bijdragen

Wat een (toestemmings) ONZIN


ronnie

Aanbevolen berichten

Vandaag kreeg ik het volgende mailtje van onze vriend Yotian Soldier

 

 

THIS IS AN AUTOMATED EMAIL MESSAGE FROM GEOCACHING.COM

This user has given you their email address, so simply reply to this message to contact them directly. Please send any abuse complaints to contact@geocaching.com

---------------------------------------------------

 

User Yotian Soldier has contacted you with the following message:

 

http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...s.aspx?ID=92373

 

Dear ronnie,

thanks for placing your cache, but whom gave you permission, could you please add that to your cache page and then reply to this message?

Greetings,

Yotian Soldier (europe approver)

 

The user has also sent you their email address (or reply to this message):

yotian_soldier@europe.com

 

Van wie heb ik in de vredesnaam permissie nodig, volgens mij is het gebied waar ik de start coordinaten heb geplaatst gewoon naast de openbare weg.

Van alle nieuwe caches die de afgelopen dagen zijn geplaatst heb ik er geen een gevonden waarop stond vermeld dat ze toestemming hebben gevraagd aan iemand.

 

Het gaat nu toch echt te ver. Ik wordt hier behoorlijk ziek van.

Ik heb meerdere caches geplaatst, altijd met de grootste zorg en aandacht, en nu krijg je dit.

 

Ik vond het al lang duren voordat mijn nieuwe cache wer geapproved, terwijl er al vele caches op de lijst staan die op dezelfde datum zijn geplaatst als de mijne. Volgens mij is die Yotian Soldier nu helemaal zot geworden.

Blijkbaar kent hij het gebied (een paar honderd meter vanaf mij huis) beter als wat ik het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast Yvonne (GOTCHA)

De soep wordt niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Ik denk dat wij allemaal (de plaatsers van de laatste weken) met dit fenomeen zijn geconfronteerd.

Gewoon de naam opgeven van een ambtenaar bij de gemeente! Ik neem namelijk aan dat die grond langs de openbare weg van de gemeente is. In mijn geval plaatste Yotian zelf de naam en de toestemming op de site en keurde hem goed. Ik heb vervolgens de tekst weer aangepast omdat ik vind dat dergelijke namen wel bij geocaching.com bekend mogen zijn, maar niet voor het grote publiek te zien.

De naam van degene die hem heeft goedgekeurd is tenslotte ook niet voor iedere bezoeker te zien.

 

Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou er niet van om zomaar een naam op te gaan geven, Misschien krijgt iemand daar later problemen mee en dat is niet de bedoeling.

 

Yotian Soldier moet gewoon de cache approven. En eventueel de tekst kontroleren op vieze, foute of onbehoorlijke teksten. De plaats waar de cache is geplaatst kan hij niets over zeggen. In dit geval betreft het een multicache, dus de coordinaten die bij hem bekend zijn, zijn ook alleen nog maar de start coordinaten en nog niet de plaats waar de cache uiteindelijk ligt.

 

Ik ben ook helemaal niet van plan om toestemming te gaan vragen aan iemand, ik zou niet eens weten aan wie.

 

Ik vind gewoon dat de vraag niet eens gesteld mag worden, of ik wel toestemming heb, Dat is een zaak vanmijzelf en medecachers, die kunnen later wel beoordelen of er iets mis is met de cache, en mij daarvan op de hoogte stellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je toestemming nodig had, had je kunnen weten. Er zijn intussen al aardig wat draadjes over opgezet, inclusief 1 die gaat over een gezamelijke brief richting gc.com. Persoonlijk vind ik het ook allemaal onzin (die toestemming dus), maar hullie aan de andere kant van het water beheren/zijn eigenaar van de website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had natuurlijk al het een en ander gelezen, Maar ik had het nog nooit meegemaakt dat er mij gevraagd werd of ik toestemming had. En op het aanmeldings formulier van de cache ben ik niet tegengekomen dat ik een naam moest invullen van diegene aan wie ik toestemming heb gevraagd.

 

Maar oke, ik zal afwachten wat er verder gaat gebeuren. Als ze er wel op staan dat ik toestemming moet hebben, dan stop ik gewoon met het plaatsen van de caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is het einde, dat doet de deur dicht, er zijn geen woorden voor, tralalalalalalala

 

Wat een idioterie. Ze kunnen van mij de rambam krijgen daar aan de overkant. Binnenkort zal ik een lading caches lanceren en het zullen allemaal multicaches zijn met als startpunt mijn eigen brievenbus. MIJN BRIEVENBUS dus. Toestemming van KralenFee en Kruimeldief.

 

Het slaat toch allemaal nergens op? Yvonne schrijft dat ze notabene een naam noemt van een ambtenaar die nergens van weet en die vent aan de overkant zet de naam zo op internet en de cache is approved. Daarna gaat Yvonne de tekst van de cache aanpassen en klaar is Kees of Yvonne.

 

Dan ligt daar dus de oplossing. Je legt de caches bij elkaar in eerste instantie in de tuin. Je geeft elkaar toestemming. Als de cache ge-approved is dan leg je de cache dus op de bedoelde plek, past je tekst aan en geen haan die er naar kraait.

Net zo doorzichtig als helder water en net zoveel mazen als je maar verzinnen kunt. Maar regels zijn regels en eens ge-approved is ge-approved en daarna karren maar met de cache van plek naar plek.

 

Hoe doet die Yotian dat met HitchHikers?

 

Ik heb al eens eerder geschreven dat toestemming vragen voor een multicache in een land als Nederland geen doen is. In het ergste geval is je mutli namelijk verstopt op een stukje grond waar half nederland wat over te zeggen heeft. A zegt ok, B zegt ok, C, vind het maar niets, D zegt lazer op, E vind het prachtig en F cached zelf ook, G is dol enthousiast en H zegt dat je moet oprotten...... Geen doen hier.

 

Ik erger me kapot. Als het zo moet dan meld ik per dag 100 caches aan en als ze niet goedgekeurd worden, een dag er op een meter verder. Eens kijken wie er eerder overspannen is, de Yotian Soldier of de Kruimeldief. Ik hoef ja bij een goedkeuring niets te plaatsen? Archiveren heb ik geen toestemming voor nodig. En waypoints voor caches genoeg. Als ze de boel kapot willen hebben met alle geweld dan zal het ook kapot, al moet ik er met een buldozer overheen.

 

GRRRRRRRRRRTZ

 

Kruimeldief :blink:

 

Ik ben er schijtziek van. Ik denk dat ik mijn vrije tijd maar eens ga besteden aan het continu mailen naar ene approver in Amerika. De nieuwste vorm van geocachen: GEO-STALKING

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorkom gewoon dat er vragen gesteld worden.

Zet in een 'persoonlijk' stukje in je aanvraag waarom jij vindt dat geen toestemming nodig is, waarom het een virtual moet zijn, waarom...

En vraag de approver dit stukje te verwijderen voor hij het plaatst.

 

Er zijn regels (land eigenaar moet toestemming geven, geen virtual als een 'echte' mogelijk is, ...). Een simpele uitleg werkt meestal. Mijn ervaring is dat de approver niet onredelijk is en reageert op mailtjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik Heb het aanmeldformulier na eens nagelezen, en er wordt niet gevraagd naar een persoon die toestemming heeft gegeven voor het plaatsen van de cache. Het zal wel in de voorwaarden staan (de kleine lettertjes).

 

Ik heb voorlopig maar even op de pagina gezet "Permission from Piet de Vries"

 

Ik ken hem wel niet, maar misschien is het genoeg voor Yotian.

Ik heb nog niets van hem gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort zal ik een lading caches lanceren en het zullen allemaal multicaches zijn met als startpunt mijn eigen brievenbus. MIJN BRIEVENBUS dus. Toestemming van KralenFee en Kruimeldief.

Dit lukt dus maar voor 1 cache. Er is ergens zo'n regeltje dat de caches een honderdtal meters uit elkaar moeten liggen. En zo'n breeeede brievenbus heb jij niet (neem ik aan). De eerste word dan goedgekeurd, de volgende niet want te dicht bij de eerste. :blink:

 

Dan ligt daar dus de oplossing. Je legt de caches bij elkaar in eerste instantie in de tuin. Je geeft elkaar toestemming. Als de cache ge-approved is dan leg je de cache dus op de bedoelde plek, past je tekst aan en geen haan die er naar kraait.

Lukt dus ook niet meer. Je kan tegenwoordig niet meer gewoon de startcoördinaten aanpassen. Dan moet tie opnieuw goedgekeurd worden. :blink:

 

Uiteraard zijn er manieren om bovenstaande 'problemen' te omzeilen, maar aangezien de ex-Nederlander ErikXX-nogwat meeleest, moeten we die hier maar niet bespreken. ;)

 

tot cache,

Team Wij Drie :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Yvonne (GOTCHA)
Het slaat toch allemaal nergens op? Yvonne schrijft dat ze notabene een naam noemt van een ambtenaar die nergens van weet en die vent aan de overkant zet de naam zo op internet en de cache is approved.  Daarna gaat Yvonne de tekst van de cache aanpassen en klaar is Kees of Yvonne.

Ho stop, ik heb helemaal niet gezegd dat de ambtenaar van niets weet, ik heb alleen gezegd dat ik de naam van zo'n ambtenaar op de site niet zo geslaagd vind en dat nergens in de regels staat dat dat moet. Ik heb de ambtenaar niet gevraagd of ik zijn naam op het internet mocht zetten.

Ik zie nergens in geen enkele cache dergelijke verwijzigingen staan en alleen als ze het wereldwijd invoeren ben ik bereid het er op te zetten. Waarom moeten wij in Nederland en dan alleen de nieuwe caches dat er bij zetten?

Voorlopig maken wij geen cache meer.

En ik snap niet dat Geopatra zijn/haar caches zo gemakkelijk er door krijgt, kan nooit de toestemming zo snel voor allemaal geregeld hebben.

 

Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ho stop, ik heb helemaal niet gezegd dat de ambtenaar van niets weet, ik heb alleen gezegd dat ik de naam van zo'n ambtenaar op de site niet zo geslaagd vind en dat nergens in de regels staat dat dat moet. Ik heb de ambtenaar niet gevraagd of ik zijn naam op het internet mocht zetten.

OK, dan ben ik op het verkeerde been gezet doordat je schreef: een ambtenaar. Ik dacht dat je met een zomaar een naam op gaf.

 

Ik hoor bijna geen andere verhalen meer dan van cachers die wachten met het anmelden van een cache. Dit is dus gewoon jammer.

Ik ga door en ik ga, ondanks wat Wij Drie schrijven, gewoon aanmelden met mijn brievenbus als startplaats. En als het moet 100 x per dag. Als we dat allemaal deden zouden ze krankjorum van ons worden.

 

En anders gooi ik alle caches gewoon in Internationale wateren en dan moeten ze wel ge-approved worden. Per email of mobiel kan men dan de coördinaten dan bij ons opvragen. Die antwoordmailtjes kunnen automatisch gegenereerd worden, iedere cache krijgt bij mij toch al een eigen emailadres :blink:.

En de mobiele nummer is ook maar gewoon een kwestie van een telefoonkaartje met een nooit meer op te hoeven laden abo van Orange en een oud mobieltje en dan gecombineerd met een voicemeeltje. Klaar.

 

Maar, hoe lang pikken we dit nog? Wordt er nog actie gevoerd? Wie coördineert dat?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink:

 

De beste verdediging tegen logica is onwetenheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard zijn er manieren om bovenstaande 'problemen' te omzeilen, maar aangezien de ex-Nederlander ErikXX-nogwat meeleest, moeten we die hier maar niet bespreken.  :blink:

Mail me maar zou ik zeggen. Ik wil altijd wel weten hoe ik onzinnige zaken in het leven kan omzeilen.

 

Trouwens. Als dat zo is dat hij meeleest, waarom dan niet ff meedoen aan de discussie?

 

GRTZ

 

Kruimeldief :blink:

 

Ik ben door dit alles erg gevaccineerd, Ik ben er helemaal infuus van en toch erger ik me kostelijk. Ik maak wel eens taalfouten, maar ik ben dan ook geen Neerlandici en dat introduceert me niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...