Spring naar bijdragen

Vraagje over cachekaarten


Aloys-Kylian

Aanbevolen berichten

Vrijwilligerswerk is nu eenmaal anders dan betaald werk. Op de eerste plaats wordt het niet betaald (duh), althans niet in klinkende munt. Mijn ervaring (met heel veel soorten vrijwilligerswerk) is dat mensen vrijwilligerswerk doen omdat ze het werk zelf leuk/nuttig vinden, omdat er van buitenaf waardering voor is en omdat de groep waarmee wordt gewerkt gezellig is.

 

Als het aan één, of nog erger: meer, van bovenstaande 'eisen' schort gaan de vrijwilligers op de loop. Dan heeft de organisatie een probleem, zoals nu gc.nl. Bedrijfsmatig met een vrijwilligersorganisatie omgaan werkt meestal niet goed. De eerste vrijwilligersgroep waar effectief wordt vergaderd moet ik nog tegenkomen! Haha, of misschien ben ik geneigd om alleen vrijwilligerswerk te gaan doen bij organisaties die koffiedrinken hoog in het vaandel hebben :crybaby: !

 

Kortom, gc.nl veel succes met het vinden van nieuwe vrijwilligers, en houd het rijtje van drie in de gaten.

 

Groetjes, Fangorn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals je misschien weet ben ik ook wel kritsch en geef ik ook mijn (ongezouten) mening hier op het forum.

Maar in dit geval vind ik de kritiek op gc.nl totaal ongepast.

Er wordt nu kritiek gegeven op het feit dat ze (gc.nl) achter lopen met waypoint data (logs, geo d'ors etc). Dit zijn allemaal zaken wat schijnbaar nu eenmaal handmatig uitgevoerd moet worden.

 

Nee hoor, dat gaat best grotendeels automatisch. Alleen heeft de persoon die dat draaide het uitgezet

 

De enige wie dit deed is nu weg. Wat ik heb begrepen is hij iets vroeger weggegaan dan men eerst in gedachten had.

Dit allemaal is goed uitgelegd door gc.nl

 

Ah, blij dat het nog aan iemand goed uitgelegd is dan :-)

Ik neem mijn woorden terug.

Kritiek was/is niet ongepast. (even los van het feit of ik er wel of niet achter sta)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor al degenen die wel een reactie van mij hadden verwacht. Deze is er dus. Bewust heb ik ruim 20 uur figuurlijk mijn vingers stil gehouden.

Met alle respect voor de vrijwilligers, alleen maar mijn hoedje af. Daar was mijn kritiek dus echt niet op gericht. Ik ben zelf vrijwilliger bij een aantal verenigingen, dus ik weet hoe dat voelt.

Ik had uitvoeriger in mijn reactie moeten zijn, dan hadden er in ieder geval een aantal forumleden ook genuanceerder gereageerd.

Waar reageerde ik dan wel op? In feite omdat verschillende mensen in verschillende draadjes reageerden op een aantal functies, die de laatste week/anderhalve week niet meer werken of niet worden bijgewerkt. Ik kan echter niet direct een opvallend bericht op het forum ontdekken van het stichtingsbestuur b.v in een draadje " Laatste nieuws van het stichtingsbestuur", waarin duidelijk wordt aangegeven wat wel en niet meer functioneert en met welke reden. Of ik heb erover heen gelezen.

Als dat wel opvallend was gebeurd dan waren er minder vragen geweest op verschillende gebieden.

De kritische noot is gericht aan het stichtingsbestuur. Ook dit zou je als vrijwilligerswerk kunnen beschouwen, maar dat is het m.i. niet geheel het geval. Want wie zoals in dit geval een stichting runt, heeft op zeker moment een "maatschappelijke" verantwoordelijkheid naar de geocache-gemeenschap om het geheel aan aangeboden diensten zo goed mogelijk te runnen. De website biedt aan een groot aantal gebruikers meerwaarde, dus informeer tijdig de gebruikers. Ook het vroegtijdig inspelen op gebrek aan vrijwilligers hoort daarbij.

Ja, ik weet dat een stichtingsbestuur een eigen beleid kan voeren, maar een stichting kan ook open zijn naar de donateurs en/of members. Alhoewel het geen vereniging is, kan een stichting wel min of meer als zodanig functioneren.

 

Wel is er de nieuwsbrief verschenen en dat is gewoon goed.

 

 

P.S.

1. Ja, ik heb vandaag extra veel op het forum in allerlei draadjes gezocht, maar ik heb geen statuten kunnen vinden. Wie helpt?

2. Het is geen persoonlijke kritiek op Geoman of Hawkeyes.

3. Met het doorlezen van de draadjes ben ik er ook weer aan herinnert dat ik de donatie voor dit jaar nog moet overmaken.

4. Ik ben geconfronteerd met de 161 meter guideline.

bewerkt door GEANTJES
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Geantjes voor je wat genuanceerder reactie.

 

In dit geval ben ik het ook in hele grote lijnen met je eens! :thumbup:

 

Martin

 

PS Mijn reactie was wel een reactie op jouw post maar ook zeker in het algemeen bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Geantjes voor je wat genuanceerder reactie.

 

In dit geval ben ik het ook in hele grote lijnen met je eens! :thumbup:

 

Martin

 

PS Mijn reactie was wel een reactie op jouw post maar ook zeker in het algemeen bedoeld.

 

 

voor mij het zelfde

 

Barny b50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enig idee wat de status is van de gc.nl kaart, en waardoor de problemen zijn veroorzaakt?

 

Ik vind de kaart-functionaliteit fantastisch, en het is voor mij veruit de makkelijkste methode om caches snel op te zoeken.

Naar mijn weten is er nog niets veranderd.

Het probleem is dat het tool wat de caches moet inlezen stop is gezet een aantal weken terug.

 

Ze hebben nu met gc.com iets afgespoken dat ze elke week een PQ krijgen met alle informatie. Wanneer ze dit gebruiken is nog niet bekend. Ik neem aan dat de programmeurs eerst wegwijs moeten worden in het geheel en dat kost wat tijd.

 

Maar er zijn alternatieven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enig idee wat de status is van de gc.nl kaart, en waardoor de problemen zijn veroorzaakt?

 

Ik vind de kaart-functionaliteit fantastisch, en het is voor mij veruit de makkelijkste methode om caches snel op te zoeken.

 

Als premium member kun je ook de volledige MAP IT google maps functionaliteit gebruiken (in Mijn Cache Pagina). Deze is altijd up-to-date en je bent dan niet meer afhankelijk van de kaart op de nl site.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als premium member kun je ook de volledige MAP IT google maps functionaliteit gebruiken (in Mijn Cache Pagina).

 

Sorry - welke bedoel je precies? Heb je een link?

Als je naar je "account" pagina gaat op .com waar ook je laatste logjes staan zie je rechts een icoontje staan (Map It).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als premium member kun je ook de volledige MAP IT google maps functionaliteit gebruiken (in Mijn Cache Pagina).

 

Sorry - welke bedoel je precies? Heb je een link?

Als je naar je "account" pagina gaat op .com waar ook je laatste logjes staan zie je rechts een icoontje staan (Map It).

 

En vanaf geocaching.nl kan het via Mijn Cache Pagina. Wat je bijv. kunt doen is:

1) Ga naar Search Options

2) Klik op Filter Out Finds

3) Klik op Map It (rechts boven)

Map It verschijnt op veel meer pagina's. Als premium member kun je hier zonder beperkingen gebruik van maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...