Twin Peaks Geplaatst 8 september 2011 Share Geplaatst 8 september 2011 Het vruchtvlees was (nu nog) geel met een lichtgroene zweem Wat dacht je van MELOEN? Misschien nog niet geheel rijp... Daar zijn ook behoorlijk wat varieteiten in. Gezien de kleur van het vruchtvlees en de geur....wellicht gewoon even proeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Professor X Geplaatst 9 september 2011 Share Geplaatst 9 september 2011 Ik heb het er nog met de tuintjesjuf over gehad en zij heeft wel de plant gezien. Het is een rankende plant (kruipt door de tuin), dus geen courgette. Hij heeft vrij grote bladeren die vrij 'rond' zijn (niet diep ingekerfd) en is prikkerig. Er zaten helaas (nog) geen nieuwe vruchten aan die ik aan haar kon laten zien, maar na mijn beschrijving geloofde ze niet echt dat de vrucht nog oranje zou worden (daar was hij al te groen voor). Het blijft dus nog even een mysterie. De volgende keer dat ik in de tuin ben, zal ik een foto van de plant maken. Kalabas hebben we nog niet gehad! Daar zijn tientallen soorten en modellen van. En die kan ook klein en groen worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Flevofrog Geplaatst 13 september 2011 Share Geplaatst 13 september 2011 Ik heb de foto van de vleermuis voorgelegd aan de deskundigen en het is een ruige dwergvleermuis of Pipistrellus nathusii. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wad-Seekers Geplaatst 13 september 2011 Share Geplaatst 13 september 2011 Dank je. De vleermuis was na een paar dagen gevlogen. Gelukkig want ik begreep dat het niet goed is als een vleermuis langere tijd aan een muur hangt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GerardM86 Geplaatst 19 september 2011 Share Geplaatst 19 september 2011 Afgelopen zaterdag heb ik tijdens het Hulshorsterzand CITO Event een zwarte hagedis(?) gezien. Hij was niet bepaald bang voor me en liep uiteindelijk zelfs op m'n handschoen. Zie onder andere deze foto (meer foto's op de cache pagina). De mensen van NatuurMonumenten wisten ook nog niet direct wat dit beestje nou precies was, dus vandaar dat ik het hier even in de groep gooi. Iemand enig idee? Hij liep op een stuk heide (overgang tussen bos en stuifzand). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Haelder Geplaatst 19 september 2011 Share Geplaatst 19 september 2011 Zou het deze kunnen zijn. Melanistische levendbarende hagedis Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
GerardM86 Geplaatst 19 september 2011 Share Geplaatst 19 september 2011 Hij lijkt er wel sprekend op inderdaad! Dan zou het dus gaan om een zeer zeldzame waarneming! NatuurMonumenten had de foto's ook al opgestuurd naar een deskundige, eens kijken of die er hetzelfde over denkt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team PeEr Geplaatst 21 december 2011 Share Geplaatst 21 december 2011 (bewerkt) Iemand enig idee wat dit is? Een schimmel of heeft iemand zn uitgekauwde sinaasappel op de tak gespuugd? 21 december 2011 bewerkt door Team PeEr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Ik denk dat je het in de richting van de Dacrymesus zwam moet zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team Professor X Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 Je ziet ze veel, zeker door de natte/zachte herfst tot nu toe. Het is de gele trilzwam. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Team PeEr Geplaatst 22 december 2011 Share Geplaatst 22 december 2011 ok, bedankt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WBKWADRAAT Geplaatst 25 februari 2012 Share Geplaatst 25 februari 2012 Deze egel ligt onder wat bladeren bij mij in de tuin. Iemand een idee wat de witte "bolletjes" zijn? En of dat schadelijk voor het beestje is? Groetsels WBKWADRAAT Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Peetee Geplaatst 25 februari 2012 Share Geplaatst 25 februari 2012 (bewerkt) Als je op Wikipedia kijkt (onder kopje "Bedreiging en verdediging", op driekwart van de pagina), dan zie je deze foto: Volgens de begeleidende tekst zou het om teken gaan. Tenminste, als het om dezelfde soort bolletjes gaat. 25 februari 2012 bewerkt door Peetee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WBKWADRAAT Geplaatst 25 februari 2012 Share Geplaatst 25 februari 2012 Dat zal het inderdaad zijn. Dank. Dan heeft de egel en de mens dus een gezamenlijke vijand Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oemoemenoetjes Geplaatst 25 februari 2012 Share Geplaatst 25 februari 2012 (bewerkt) Hij lijkt er wel sprekend op inderdaad! Dan zou het dus gaan om een zeer zeldzame waarneming! NatuurMonumenten had de foto's ook al opgestuurd naar een deskundige, eens kijken of die er hetzelfde over denkt Nog iets gehoord over je eventuele zeldzame ontdekking? 25 februari 2012 bewerkt door Oemoemenoetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden