Spring naar bijdragen

Ouwe stompen event


Aanbevolen berichten

Tjonge, wat een onzin kun je allemaal tegenkomen in zo'n topic. En waarom moet er weer op de man gespeeld worden?

 

Kees komt met een voorstel van een event voor de cachers van het eerste uur en langzamerhand schijnt de melding dat het team (gc.nl) onlangs weer eens bij elkaar is geweest er ook iets mee te maken hebben. Hmmm, het team is onlangs bij elkaar geweest? Volgens mij was dat voor het laatst in juli 2007 en staat er nog eentje op de planning voor het eind van 2008. Dus wat weer een geneuzel.

 

En dan lees ik dat we maar 1000 echte caches in Nederland hebben. raar, ik heb er al meer dan 5000 gereviewed en gepubliceerd en dan wil ik het niet eens hebben over de caches die door Hawkeyes, KralenFee, en de Amerikanen zijn gereviewed en gepubliceerd. Dus ons werk was ten aanzien van wel of niet echte caches voor de kat zijn k*t.

 

Of wordt met 1000 "echte" caches de caches van voor 01-01-2003 bedoeld? Nou toen lagen er echt nog geen 1000 caches in Nederland. Er waren volgens mij nog geen 1000 cachers, laat staan caches.

 

Het event komt er niet. Dat heb ik al eerder geschreven. De reden heb ik ook al geschreven en volgens mij ook duidelijk genoeg. Een event is er voor iedere geocacher.

Dat er gesuggereerd wordt dat dit event er vast wel zal komen omdat er al "zoveel" events zijn geweest die niet aan de regels voldoen, is ook k*l. Er is er maar één event die ieder jaar terug komt en eigenlijk niet als een event mag worden beschouwd. Maar aangezien die event er al jaren is, is er een afwijkende regel en die afwijkende regel is geen precedent voor andere events.

Als een event aan een maximum verbonden is, prima, maar een event van een handvol is niet toegestaan. Als er 100 man op een event mogen komen, dan tellen de eerste 100 die zich op de eventpagina hebben aangemeld.

Als er al een clubje bij zit van voor mijn part 50 man die sowieso er willen komen, die kun nen niet apart gehouden worden en mogen zich ook aanmelden als het event online is.

 

Bij een event hoeft echt geen cache te liggen. Eventcache? Dat is de benaming voor het event. Je hoeft geen cache te moeten vinden om het event als bezocht te mogen loggen. Immers, er is op een eventcache geen found it log maar een attended log.

 

Ik ben benieuwd wat Kees als leidraand zou aanhouden. Account geocaching.com? Account geocaching.nl? Eerste found it logje? Eerste posting op het forum?

 

En wat dan te doen met die gasten die al eerder een account hebben gehad maar deze door techniek verdwenen is of ooit opgeheven is?

 

Als je bijvoorbeeld naar mijn account kijkt hier op het forum, zie je begin van december 2002. Raar, want ik was al geregistreerd in juli 2002. Al 100den berichtjes staan er van mij voor december 2002. Vele van de oldies weten nog wel van de crash waarbij een flink aantal gebruikers, willekeurig, random, een nieuw account aan moest maken.

 

Of kijken we naar wie er al in 2002 premiummember was bij gc.com? Dat zijn er niet veel. Ik denk dat er maar een handvol betalende premiummembers bij gc.com waren in 2002. Ik ken er maar 2 en dat zijn Hawkeyes in zijn uppie en KralenFee en ik als team. Er zullen er nog wel een paar zijn maar ik ben ze niet tegengekomen. Die hebben namelijk geen premiummember bij hun account staan, maar chartermember. Member van het eerste uur :huh:

 

Maar wat is nu het nut van zo'n oude carambalen event, als we gemakshalve de geocachers van het eerste uur maar oude carambalen gaan noemen. Wat is de meerwaarde? Wat voor zielig gemijmer gan we dan krijgen? Vroeguh was alles beter? Nou toen ergerde ik me ook al aan sommige geocachers hun gedrag tijdens het cachen. Toen lagen er ook al flutcaches, toen lagen er ook al oprapers, ook achter vuinisbakken en lantarenpalen. Ja, dat het toen rustiger was is logisch. Wat wil je met nog geen 1000 cachers en een paar 100 caches? Toen werd er ook al gezeurd op het forum en toen waren ze er ook die blindelings het pijltje volgden op de GPS en dwarsover gingen. Toen waren ze er ook al als ze eens in een groepje aan het cachen waren, sommige de laatse meters de groep gingen verlaten om al rennend als een van de eerste bij de cache aan te komen. OK, de naam FTF, STF en TTF kende men niet, ook het domme goud, zilver en brons niet. Nee, je was de eerste die de cache vond, je ahd de cache ontmaagd. En ontmaagden kan maar één keer en dus was e rgeen tweede of derde, geen ranglijst. Je klopte je ook niet via allerlei stats op de bosrst. Nee, je had er weer eens een ontmaagd.

Gek eigenlijk dat de van "oudsher" gebruikelijke bekende uitdrukking voor een geocacher, een cache te hebben "ontmaagd" eigenlijk geheel verdwenen is. Wordt het nog wel gebruikt? Ik lees nu alleen het belachelijke geleuter over goud, zilver en brons. Hoe verzin je het. Ik denk dat iemand die te vaak net de cache niet ontmaagd heeft, ter meerdere glorie voor zichzelf de 2e en 3e plek heeft bedacht. Alsof het een wedstrijd is.

 

Alles doen om puntjes te verzamelen? Voor 01-01-2003? Ja, als je kilometers maken bedoelt, dan wel. Man, je moest al meer dan 100 kilometer reizen om een bij de startpunt van een cache te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmm niet altijd ben ik het met heer Kruimel eens maar dit keer wel dus.

 

De term vroeger was alles beter schoot ook mij namelijk in gedachten bij het lezen van dit draadje. Mensen die dat zeggen, en ik zeg niet dat de topicstarter dat zegt maar de tendens van een aantal berichten duidt daarop, staan stil in het leven. Probeer te genieten van datgene wat je wordt geboden.

 

Zoals, ik dacht, TrackLeader al zei je zoekt zelf de caches uit die je doet, dus als je graag mooie natuurcaches doet, die zijn er legio en echt wel meer dan 1000 en wat houdt je tegen om ook over de grens te cachen, overigens doen velen dat natuurlijk ook al.

 

 

 

Als ik één ding bij mijn ouders verafschuwde, god hebbe hun ziel, dan is het wel vroeger was alles beter. De term moet misschien zijn vroeger was alles anders. En dat is natuurlijk correct, toen koste een GPS heel veel geld en vie ie weg onder de dichte bladerdekken. Toen bestond geocachen uit Traditionals, laten we wel wezen zo is het spelletje namelijk begonnen, multi's kwamen pas later.

 

Kortom wat is vroeger? Ik heb niks tegen op zo'n event denk dat vooral niet, maar dan zou je dat als een reünie moeten doen denk ik, als event voldoet dat gewoon niet vanwege de regels maar dat heeft heer kruimel al aangegeven.

 

 

 

Het is al zo vaak gezegd speel het spel zoals jij het leuk vindt dat is de enige manier waarop het voor jou als gebruiker leuk is. Dan stoor je jezelf ook minder aan puntenjagers, oprapers, natuurbanalen, kortloggers, kwaliteitzoekers of weet ik veel.

 

 

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Malyenki dit is een regel die kant nog wal raakt.

Het is volgens mij weer eens typies het geval van iets horen luiden en niet weet waar de bel hangt, een sneu gevalletje van populair gedrag willen vertonen.

Ik kan/kon de oude stompen bijna allemaal persoonlijk en zou niet weten welke zogenaamde oude stomp die ALLES (ja, zelfs geschreven met hoofdletters) doen om maar puntjes te verzamelen.

Daarom ben ik maar eens gaan kijken welke zogenaamde oude stomp hij daar wel mee bedoeld zou kunnen hebben, en hoewel ik niet van puzzelen houd ken ik wel tellen.

En ondanks dat ik Malyenki niet ken ik kom wel uit op mijn persoontje ………..

 

 

Barnyb50c08bc-e26d-4d78-99d2-acb52f6a2315.jpg

 

 

 

 

Barny

 

Hey softe…. Ik heb een afstapje naast die kast gezet… kom er nu maar af :huh: .

 

( Laat je niet opjutten man, zo kennen we je niet, en zo ben je ook niet :blink: . )

 

D.L. ( je weet wel je kameraad De Linke, kletst ongevraagt de oren van je kop... dus of je voor mij de leeftijdsgrens een half jaar moet opschuiven... :blush: )

 

6af7615a-98d1-4661-8369-540e48201fc5.jpg

 

Zomaar een kiekje , een event onstaan uit een grap, gezellig en iedereen kon komen.

bewerkt door dutch-locutus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, wat een onzin kun je allemaal tegenkomen in zo'n topic...

En daar kan ik het helemaal mee eens zijn. Als Kees het nu eens een reünie had genoemd was die hele discussie over allerlei zaken niet nodig geweest.

 

Dat er gesuggereerd wordt dat dit event er vast wel zal komen omdat er al "zoveel" events zijn geweest die niet aan de regels voldoen, is ook k*l. Er is er maar één event die ieder jaar terug komt en eigenlijk niet als een event mag worden beschouwd. Maar aangezien die event er al jaren is, is er een afwijkende regel en die afwijkende regel is geen precedent voor andere events.

Aangezien ik die suggestie maakte wil ik wel even reageren, want er zijn al heel wat events geweest zoals bij bruiloften, JOTA events bij minimaal drie verschillende groepen, mini-events met een beperkt gezelschap en event bij hikes en VPK kampen terwijl er toch echt in de listing requirements op .com staat:

 

"Event caches are gatherings that are open to all geocachers and which are organized by geocachers. While a music concert, a garage sale, an organized sporting event, a ham radio field day or a town’s fireworks display might be of interest to a large percentage of geocachers, such events are not suitable for submission as event caches because the organizers and the primary attendees are not geocachers."

Ik quote nu de volledige paragraaf, het eerste zinnetje was al geciteerd.

En bij JOTA's en VPK's zijn de primaire aanwezigen volgens mij niet de geocachers.

 

Hiermee wil ik niet beweren dat die events niet mogen, integendeel, bij het laatste VPK heb ik me er prima vermaakt en JOTA events heb ik nooit bezocht omdat ik dan zelf een JOTA draai bij mijn groep. Maar met de opmerking dat er maar één (historische) uitzondering is vind ik niet onderbouwd.

 

En dan nu weer on topic: Ik kan het wel waarderen dat iemand een reünie wil organiseren en zie daar niks mis mee. Gaat elke reünie van een sportclub, school of weet ik wat dan erover dat de scholen vroeger beter waren, de voetballer vroeger beter? Welnee, het is herinneringen ophalen en erachter komen hoe het gaat met mensen die je jaren niet gezien hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wordt met 1000 "echte" caches de caches van voor 01-01-2003 bedoeld? Nou toen lagen er echt nog geen 1000 caches in Nederland. Er waren volgens mij nog geen 1000 cachers, laat staan caches.

Op 01-01-2003 telde Nederland evenveel cachers als caches: ongeveer 300.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu snap ik het niet meer.

Dus als in de sport bijvoorbeeld de 800m voor vrouwen op het programma staat, dan is eigenlijk alleen de nummer 1 grappig maar we moeten dat ontmaagd noemen? :huh:

 

Of is het loggen van een cache anders bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een cache die nog niet gevonden was, was maagdelijk. Degene die de cache als eerste vond, ontmaagde de cache. Tja, dan kun je wel zeggen ik was de 2e die de cache ontmaagde en ikke was de derde die de cache ontmaagde. en hij was de 100e die de cache ontmaagde... Maar ontmaagden kan in de regel maar één keer, of ...... nouja, laten we het maar niet over bepaalde geloofsovertuigingen hebben :huh:

 

En nee, het is geen 100 meter hardlopen of 500 meter schaatsen of x aantal meter zoveel. Het is immers geen wedstrijd, dus who cares wie er 2e of derde is, ontmaagd is ontmaagd en het maagdelijke is na de eerste keer gewoonweg pleite. Bij veel van de oude caches zie je in de eerste logjes de uitdrukking dat de cache ontmaagd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of wordt met 1000 "echte" caches de caches van voor 01-01-2003 bedoeld? Nou toen lagen er echt nog geen 1000 caches in Nederland. Er waren volgens mij nog geen 1000 cachers, laat staan caches.

Op 01-01-2003 telde Nederland evenveel cachers als caches: ongeveer 300.

 

Dat klopt niet. In mei 2002 kende dit forum al 250 gebruikers. En ik ga er vanuit dat er meer geocachers zijn dan gebruikers op dit forum. Maart 2003 had dit forum al 1000 gebruikers.

 

En.... 31-12-2002 kende Nederland volgens mijn database, die zelfs nog iets te weinig aangeeft, "al" 436 caches. Dus hoe je aan 300/300 komt begrijp ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit draadje gaat aardig :) Zelfs een admin en een team member werken hier aan mee.

Als ik hier dan even over na denk moet ik aan een ban denken :(

Wat bij mij het idee naar boven doet borrelen om een event te organiseren voor iedereen die al eens een ban op dit forum heeft gehad :ph34r:

Ruud :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...