petervw Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Hoi, Als er iets mis is met de colorado en het valt binnen de garantie, kan je dan een amerikaanse versie hier laten reparen? Groeten, Peter
dutch-locutus Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Voor zover ik weet hoef je bij de Nederlandse importeur (Sailtron) niet aan te kloppen . Die nemen alleen exemplaren in behandeling die via de normale kanalen gekocht zijn, en dat lossen ze dan ook altijd perfect op (eigen ervaring ) Ze controleren dat aan de hand van het serie nummer. ( en je moet een factuur overleggen. ) Ze hebben tenslotte ook niet de baten van de verkoop gehad. Maar niet geschoten is altijd mis… je kan het natuurlijk met een strak gezicht proberen. D.L.
siepel Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Hoi, Als er iets mis is met de colorado en het valt binnen de garantie, kan je dan een amerikaanse versie hier laten reparen? Groeten, Peter Ik begrijp uit een ander draadje dat je voor je webwinkeltje zelf Garmins importeert en hier weer doorverkoopt. ("Hallo iedereen, Ik ben van plan om binnenkort een 60csx aan te gaan schaffen. Nu was ik op de site van GPSnet en zag hem daar voor 285 euro. Gebeld met Peter en die vertelde me dat ze zo goedkoop zijn omdat ie ze zelf importeert uit Amerika. ......") Dan zou je toch hier al antwoord op moeten kunnen geven, als iemand een Colorado via jou bestelt???? Als ik iets bij jou koop, moet jij toch zorg kunnen dragen voor de garantie?
delta123 Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Amerikaanse gpssen vallen onder de wereldwijde garantie van garmin en moeten naar Garmin ,Engeland als er wat mee mis is. In die webshop bestel ik voorlopig even niks....
Twin Peaks Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Destijds had ik een Magellan eXplorer XL naar Nederland laten komen. Daar zat gewoon garantie op. Het is alleen niet handig, dat een importeur geen zaken met je wil doen als die dan kapot gaat. (ik weet niet of ze dat onder de garantievoorwaarden verplicht zijn). Ik kon in Nederland in elk geval nergens aankloppen. De fabrikant heeft echter wel de plicht om zich aan zijn garantieverplichtingen te houden en je te helpen. Ik heb mijn probleem destijds dus via de Magellan Helpdesk (USA site) aangekaart en na tamelijk wat heen en weer gemail uiteindelijk een "reparatiecode" van ze gehad. Daarna moest ik het toestel, met de code (en weer het hele verhaal erbij) naar Magellan zelf terugsturen. Gelukkig hoefde dat niet helemaal naar de USA, ze hebben ook een vestiging in Frankrijk. (Thales Navigation, waar de EU versies vandaan komen) Mijn geluk: ze kregen hem niet gerepareerd en stuurden een nieuwe. Dat was toen wel de EU versie! Dus ja, je hebt wel garantie. Maar.... het is behoorlijk omslachtig om hem gerepareerd te krijgen en je krijgt verzendkosten voor je kiezen. Naar Frankrijk is dat amper 7 euro, maar naar de US ben je meen ik iets van 20 euro kwijt. en in het geval van een Colorado moet je hem wellicht naar de US terugsturen.
kalkendotters Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 De fabrikant heeft echter wel de plicht om zich aan zijn garantieverplichtingen te houden en je te helpen. Even voor de duidelijkheid: in Nederland is de VERKOPER degene die verplicht is de garantie te verlenen. Dat hij/zij deze weer doorstuurt naar de fabrikant is daarbij niet belangrijk. De (extra) garantie die je via de leverancier krijgt, onslaat de verkoper niet van de verplichting om de garantie te leveren.
Martin-1955 Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 (bewerkt) Het zou kunnen dat je via Garmen Nederland hem kan laten repareren. De importeurs en winkels sturen ze meestal ook door naar de fabrikant vandaar vaak de lange wachttijden. Mijn fototoestel stuurde ik zelf heen naar Minolta en dat duurde 2 a 3 dagen en dan had ik hem weer. 25 juni 2008 bewerkt door Martin-1955
Twin Peaks Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 (bewerkt) De fabrikant heeft echter wel de plicht om zich aan zijn garantieverplichtingen te houden en je te helpen. Even voor de duidelijkheid: in Nederland is de VERKOPER degene die verplicht is de garantie te verlenen. Dat hij/zij deze weer doorstuurt naar de fabrikant is daarbij niet belangrijk. De (extra) garantie die je via de leverancier krijgt, onslaat de verkoper niet van de verplichting om de garantie te leveren. Tja....ik weet niet of die bewuste webshop van Peter wordt gezien als officiele "winkel" KvK inschrijving? , verkoopvoorwaarden? etc ? Dus in hoeverre is PetervW officieel "VERKOPER" ? Kan hij die verplichting waarmaken? Als dat niet zo is loop je net zoveel risico, als je hem zelf importeert en dat is dan waarschijnlijk nog goedkoper ook. 25 juni 2008 bewerkt door Twin Peaks
dutch-locutus Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 (bewerkt) Hoi, Als er iets mis is met de colorado en het valt binnen de garantie, kan je dan een amerikaanse versie hier laten reparen? Groeten, Peter Ik begrijp uit een ander draadje dat je voor je webwinkeltje zelf Garmins importeert en hier weer doorverkoopt. ("Hallo iedereen, Ik ben van plan om binnenkort een 60csx aan te gaan schaffen. Nu was ik op de site van GPSnet en zag hem daar voor 285 euro. Gebeld met Peter en die vertelde me dat ze zo goedkoop zijn omdat ie ze zelf importeert uit Amerika. ......") Dan zou je toch hier al antwoord op moeten kunnen geven, als iemand een Colorado via jou bestelt???? Als ik iets bij jou koop, moet jij toch zorg kunnen dragen voor de garantie? Pfffff.... je bent vast goede vrienden met een zeker persoon uit Almere... even snel een paar euri verdienen zonder te weten waarmee je bezig bent. Vraag me nu af : 1) of ik had moeten reageren . 2) of ik ze in houten even moet waarschuwen . Ik bemoei me er maar even niet meer mee... en dat had ik al meteen moeten doen . D.L. 25 juni 2008 bewerkt door dutch-locutus
Martin-1955 Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 (bewerkt) Als we allemaal donateur worden zou proff misschien wel een officiele webwinkel kunnen beginnen. Koopt hij de Colorado in met 45% korting en verkoopt hij MIJ er 1 met 20% korting Maar opzich is het goed dat iemand een webwinkel probeert te starten. Heeft hij alles goed voor elkaar hebben we er toch voordeel aan. We moeten ook weten dat het helemaal niet zo eenvoudig is. Garantie is van de fabrikant. Veel Geocoin fabrikanten zijn ook eenvoudig begonnen en steeds verder uitgebouwd. Peter moet wel weten dat Reclame hier niet mag. Probleem is nog de levertijd, vandaag bestellen morgen of overmorgen in huis. Waypoint was 1 dag later dan ik wilde met mijn GPSmap 76CSx maar ik heb hem En Almere daar had ik een bestelling gedaan, dat heeft hij nettjes afgehandeld, duurde wel even. 25 juni 2008 bewerkt door Martin-1955
Sterna Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Ik bemoei me er maar even niet meer mee... en dat had ik al meteen moeten doen . D.L. Zo'n soort twijfel gold voor mij ook... tegelijk vroeg ik me af waarom ik me erger aan dit draadje, dus toch ff verder gekeken. In regel 16 van de forumregels staat: Laatste opmerking: reclame en commerciële activiteiten (in welke vorm dan ook) zijn niet toegestaan. Als het zo is dat iemand hier op het forum informatie vraagt die hij mogelijk gebruikt om zijn webshop te kunnen runnen valt dat daar toch onder? Zo ja: draadje deleten. Zo nee: mijn excuus, bemoei ik me er niet meer mee.
RMBS Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Hoi, Als er iets mis is met de colorado en het valt binnen de garantie, kan je dan een amerikaanse versie hier laten reparen? Groeten, Peter Toch wel een beetje vreemd dat je dat zelf niet weet. Als ik je advertenties zo lees op marktplaats lijkt het alsof je heel goed weet waar je mee bezig bent. Maar nu ik dit lees heb ik toch zo m'n twijfels.
weedboer Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Zijn de gpsen die op gpsnet.nl te koop zijn amerikaanse modellen? Groeten, weedboer
smeule Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Zijn de gpsen die op gpsnet.nl te koop zijn amerikaanse modellen? Groeten, weedboer , zie bericht 1 van dit topic.
macvjo Geplaatst 25 juni 2008 Geplaatst 25 juni 2008 Hoi, Als er iets mis is met de colorado en het valt binnen de garantie, kan je dan een amerikaanse versie hier laten reparen? Groeten, Peter Voor je een (legaal) handeltje start is het misschien raadzaam om te kijken hoe het zit met garantiebepalingen.
Aanbevolen berichten