Spring naar bijdragen

Beginnen; Hoe werkt dit spel?


lambda

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben volledig nieuw hier en ken niks van Geocaching :cry: ....enkel de naam en dat je een schat kan vinden.

Ook heb ik een Garmin Colorado ;) waarin ik een onderdeel Geocache gevonden heb.

Daarop voortbordurend heb ik deze site gevonden.

 

Nu mijn vraag:

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik eraan begin.

Ik wil dus één cache inladen in de GPS en op zoek gaan.

Graag stap voor stap uitleggen graag want ik ben een leek op dat gebied. B)

 

Bedankt voor elke reactie,

 

groetjes,

 

Lambda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo,

leuk dat je het wilt proberen. Pas wel op, want het is een verslavende hobby.

Het is wat ingewikkeld om uit te leggen hoe het precies allemaal werkt. Lees dit eerst eens. Wellicht wordt dan het één en ander duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is misschien handig om even te vermelden waar je vandaan komt.

Dan kan een ervaren geocacher bij jou in de buurt uitleg geven.

Om te beginnen kun je hier even kijken: http://www.geocaching.nl/starting/cachevinden.php

 

Zo snel gaat dat hier op het forum.

Twee berichten binnen de minuut.

bewerkt door team larinagu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik ben volledig nieuw hier en ken niks van Geocaching :cry: ....enkel de naam en dat je een schat kan vinden.

Ook heb ik een Garmin Colorado ;) waarin ik een onderdeel Geocache gevonden heb.

Daarop voortbordurend heb ik deze site gevonden.

 

Nu mijn vraag:

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik eraan begin.

Ik wil dus één cache inladen in de GPS en op zoek gaan.

Graag stap voor stap uitleggen graag want ik ben een leek op dat gebied. B)

 

Bedankt voor elke reactie,

 

groetjes,

 

Lambda

 

Hoi lambda.

 

Welkom.

 

Waar kom je vandaan misschien is er iemand in de buurt die je wil en kan helpen ?

 

Greoten DE GETZIE FAMILY.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik ben volledig nieuw hier en ken niks van Geocaching :beerchug: ....enkel de naam en dat je een schat kan vinden.

Ook heb ik een Garmin Colorado B) waarin ik een onderdeel Geocache gevonden heb.

Daarop voortbordurend heb ik deze site gevonden.

 

Nu mijn vraag:

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik eraan begin.

Ik wil dus één cache inladen in de GPS en op zoek gaan.

Graag stap voor stap uitleggen graag want ik ben een leek op dat gebied. :thumbup:

 

Bedankt voor elke reactie,

 

groetjes,

 

Lambda

 

Misschien kun je gewoon op pad gaan.

"Trial and error" heet dat in het engels en daar leer je heel veel van!

Van je fouten leer je meer dan van je successen, zeker als je dat zelf hebt gedaan.

Laat je niet op sleeptouw nemen, maar ervaar eea. zelf. Kost misschien iets meer tijd, maar is zinvoller en geeft meer bevrediging.

Op deze wijze hebben niet alleen wij, maar ook vele anderen geocachen geleerd.

Loop mee met een ander en je loopt het risico mn. goed te worden in het hanteren van hulplijntjes, waar je niets van leert !

 

Veel cacheplezier,

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik ben volledig nieuw hier en ken niks van Geocaching :beerchug: ....enkel de naam en dat je een schat kan vinden.

Ook heb ik een Garmin Colorado B) waarin ik een onderdeel Geocache gevonden heb.

Daarop voortbordurend heb ik deze site gevonden.

 

Nu mijn vraag:

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik eraan begin.

Ik wil dus één cache inladen in de GPS en op zoek gaan.

Graag stap voor stap uitleggen graag want ik ben een leek op dat gebied. :thumbup:

 

Bedankt voor elke reactie,

 

groetjes,

 

Lambda

 

Misschien kun je gewoon op pad gaan.

"Trial and error" heet dat in het engels en daar leer je heel veel van!

Van je fouten leer je meer dan van je successen, zeker als je dat zelf hebt gedaan.

Laat je niet op sleeptouw nemen, maar ervaar eea. zelf. Kost misschien iets meer tijd, maar is zinvoller en geeft meer bevrediging.

Op deze wijze hebben niet alleen wij, maar ook vele anderen geocachen geleerd.

Loop mee met een ander en je loopt het risico mn. goed te worden in het hanteren van hulplijntjes, waar je niets van leert !

 

Veel cacheplezier,

 

Geopatra.

 

Nou Geopatra, ik weet niet waar die redenering vandaan komt maar ik snap er weinig van. Je kunt zo'n introductie zien als een cursus. Betekent het volgen van een cursus dat je daarna altijd aan het handje van de docent blijft lopen? Ik mag hopen van niet zeg...

 

Dus loop eens een keertje lekker met iemand mee, daar leer je heel veel van (dit is meer gericht aan de oorspronkelijke poster dan aan Geopatra, trouwens). En als je dat een keer gedaan hebt dan weet je ongeveer hoe het werkt, en daarna zijn er nog ontzettend veel moeilijke / leuke / interessante caches over die je alleen kan doen.

 

 

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind niet dat Geopatra ongelijk heeft hoor.

Maar het hangt van het individu af

Zo ben ik zelf op pad gegaan zonder hulp van anderen.

Eerst enkele malen de site bekeken en gelezen.

Vervolgens nogmaals bekeken en gelezen.

Het forum( toen nog als gast) diverse malen nagelopen.

Toen op pad met mijn Tomtom, daar mijn eerste cache mee gevonden.

Was gelijk verkocht, de Magellan explorist was snel binnen.

Toen ik een stuk of 4 caches had gedaan, iemand anders enthousiast gemaakt.

Daar cache ik nu regelmatig mee.

Ook mijn vrouw vind het leuk om te doen, vooral op vakantie.

 

Als je de behoefte voelt met iemand mee te lopen, moet je dat doen.

Wil je het helemaal zelf ontdekken, dan moet je dat doen.

Wil je een middenweg(figuurlijk gesproken :beerchug: ) bewandelen, dan moet dat doen.

 

Het resultaat zal voor velen gelijk zijn, een verslavende hobby !!!

 

Wat ook helpt, goed de gebruiksaanwijzing lezen van je GPS.

Nu heb ik sinds een paar dagen een GPSmap 60 CSx.

Daar moet ik ook leren mee om te gaan.

 

Als je bij mij in de buurt woont, wil ik je best op sleeptouw nemen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het volledig eens met Geopatra!

 

Wij hebben eerst alle relevante informatie opgezogen van .nl, .com en andere sites en daarna zijn we met z'n drieen het veld in gegaan. Je hebt dan de grootste uitdaging, de beste leermomenten (Aha ervaringen) en het meeste succesgevoel. Dit is de meer solistische aanpak. Het echt zelf willen ontdekken en doen.

 

Voor de solisten: Spit eerst alle relevante info over geocaching op het internet door. Kies een niet al te moeilijke cache in de omgeving. Lees alle logjes van de cache en bestudeer de topografische kaarten/informatie van de omgeving. Wandelschoenen aan, rugzak met spullen mee en op pad!

 

Voor de groepsgeorienteerden: Vorm een goed beeld van geocaching en zie iemand te vinden die je de kunst van het vinden demonstreert. Is wel zo gezellig maar de echte leermomenten komen toch later als je in je eentje in het veld staat met de gedachte "hoe deed ie dat ook al weer".

 

Het valt mij op dat om de paar maanden er weer zo'n vraag komt met "Ik ben nieuw, wat moet ik doen"

Iedere keer wordt die vraag weer braaf door een aantal GC'rs beantwoord. Dit soort vragen heeft in het verleden geleid tot een keurig pdf'je genaamd "De kunst van het vinden" waarin een goede beschrijving stond van het fenomeen Geocaching. Dit pdf'je is inmiddels omgevormd tot een commercieel verkrijgbaar boekje. Ook in Duitsland zijn op dit vlak een tweetal boeken verschenen. Verdere informatie over deze boeken is niet beschikbaar op deze site.

 

Mijn advies is: doe wat bij je past. Wel is het zo dat geocaching wat voorbereiding, inspanning en doorzettingsvermogen vereist. Ook bij het begin!

 

Mvg,

De Wolvjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker zelf alles uitvogelen, daar heb ik het mee geleerd. Soms met vallen en opstaan, zeker bij de moeilijkere multi's. De gebruiksaanwijzing goed doornemen en inderdaad ook alles wat op geocaching.nl te lezen is.

Ik wet niet waar je woont maar je kunt vrijwel in nederland met eenvoudige caches beginnen.

 

Welkom overigens en veel succes en plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is het leukste om zelf te proberen een cache te vinden. Wel een eenvoudige cache als eerste (hoeft niet perse traditional te zijn, een makkelijke multi kan natuurlijk ook).

Toen ik begon bleek het dat ik een kaartdatum instelling in de GPS verkeerd had gedaan, maar zelf had ik al uitgevist dat er een bepaalde afwijking was, en het forum hielp voor de rest.

 

Dus als je tegen een probleem aanloopt dat je zelf niet kan oplossen, is er altijd nog het forum. Maar let wel op dat je niets weggeeft van een cache en ook geen cache gaat bespreken hier. Houd het algemeen en op het probleem gericht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het hangt er wel vanaf wat degene doet met wie je mee gaat. Toen ik begon, ging ik eerst met iemand mee, en die liet mij alles gewoon doen. Zo van: 'zoek het maar lekker uit, dit is een gps, volg de pijl, en misschien vind je wat'. Ik vond het wel prettig dat er eerst iemand mee was. Na 4 gevonden caches wel gelijk zelf een gps gekocht. Nu anderhalf jaar later inmiddels 621 founds en 40 hidden :thumbup: . Hoezo verslavend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon zelf proberen en uitvinden daar leer je het meeste van en blijft je het meeste van bij. Begin eerst met een simpele cache en bouw daarna uit daar moeilijkere caches. Gaande weg krijg je steeds meer ervaring en raak je zonder je het doorhebt misschien wel verslaafd aan dit spelletje.

 

 

 

Kortom gewoon beginnen en lekker ongedwongen genieten. Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens een avondje visite kwam hier geocaching ter sprake. Nieuwsgierig al wij zijn meer uitleg gevraagd.

 

Op de site gekeken en meteen 'hooked'.

De volgende dag al een simpele die heel dichtbij was uitgeplozen op de site en met een liniaal berekend hoeveel meter de cache uit een bepaald kruispunt moest liggen. Zo hebben we er 2 gevonden!

 

Zelf hadden wij dus geen GPS en besloten een keer met onze visite mee te gaan. Hij stelde de GPS in en wij mochten doen en zoeken. Een multi gevonden! WOW. Daarna nog een paar gedaan die wij zelf mochten zoeken met hun GPS.

 

Daarna de GPS geleend van hun omdat ze hem niet meenamen op vakantie. Ondertussen Marktplaats afgezocht voor een GPS en na 2 weken een op de deurmat liggen!

 

Daarna zo verslaafd geraakt, dat we bijna niet meer van huis wegkunnen zonder op de pc te kijken of er ook een cache in de buurt ligt...

(nu al meer gevonden dan onze visite...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...