Spring naar bijdragen

Multi of traditional?


Xaa

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Is het nou de laatste tijd een trent om multi's te maken van 100 meter? Voor mijn gevoel zie ik steeds meer caches die neerkomen op "binnen 100 meter van het beginpunt kun je alle onderstaande vragen beantwoorden, en dan ligt de cache vlakbij". Wat is de achterliggende gedachte? Is het een "Dan moet je er meer moeite voor doen en wordt het minder snel geript?" of een "Ik zou wel een traditional willen leggen bij het object dat ik wil laten zien, maar dat mag niet en 50 meter verderop wel"? Of zijn er nog andere redenen voor?

't Is mij nog niet opgevallen. Is het in een bepaalde streek ofzo??

 

Ik heb juist 2 multi's van 5 km weggelegd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik er zo over nadenk... ik heb eind december ook een zeer korte multi gelegd. In Hoogeveen komen vier beelden in een bepaald thema, en ik had het plan om bij elke een koker te leggen. Bij de eerste kon makkelijk een trad gemaakt worden, maar bij de tweede niet. De geschikste plek is zo'n 180 meter verderop. Vandaar een projectie vanaf het beeld. En ja, dan is het gelijk een multi. Verder stelt het hele ding niet zo veel voor :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een klein multi vind ik leuk. Een multi bestaande uit huiswerk, ter plaatse enig speurwerk en dan op naar de oplossing. Niet te ingewikkeld om in een klein uurtje uit tevoeren. Is net iets meer dan een hit en run

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb liever een korte multi dan een traditional, je bent er net wat langer mee bezig, en je moet er net wat meer voor doen en je ziet net wat meer van de omgeving. Maar ik denk ook dat 100 multi's meer gewaardeerd worden dan 100 enkele, misschien dat dat ook een rol speelt.

 

Overigens zijn er wel mee hoor, zie de Dedemsvaart serie en rondje swifterband.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie er hier in Den Bosch ook een paar die de laatste tijd geplaatst zijn. Ik denk dat men de echte eindlocatie niet zo maar wil prijsgeven, maar dat

1. de omgeving zich niet zo leent voor een multi, of

2. men vindt een multi plaatsen te veel werk.

 

De reden onder 1. kan ik begrijpen, ik overweeg het zelf ook. De reden onder 2. zou ik jammer vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zijn er wel mee hoor, zie de Dedemsvaart serie en rondje swifterband.
Dat is volgens mij toch wat anders. Dat zijn eigenlijk 2 hele lange multi's die in stukjes geknipt zijn en dus niet losse korte multi's op zich.

 

Voor de rest heb ik het fenomeen hier in de omgeving ook nog niet echt waargenomen.

De enige recente korte multi die ik kan bedenken (Vrolijke Frans, GC195MQ) is er eentje met een twist, wat hem juist wel weer origineel maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens zijn er wel mee hoor, zie de Dedemsvaart serie en rondje swifterband.
Dat is volgens mij toch wat anders. Dat zijn eigenlijk 2 hele lange multi's die in stukjes geknipt zijn en dus niet losse korte multi's op zich.

 

Voor de rest heb ik het fenomeen hier in de omgeving ook nog niet echt waargenomen.

De enige recente korte multi die ik kan bedenken (Vrolijke Frans, GC195MQ) is er eentje met een twist, wat hem juist wel weer origineel maakt.

 

Sorry, maar het zijn WEL losse multi's op zich. Ook al zijn ze onderdeel van een serie, je kunt ze ook gewoon los van elkaar doen.

bewerkt door Malyenki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik er zo over nadenk... ik heb eind december ook een zeer korte multi gelegd. In Hoogeveen komen vier beelden in een bepaald thema, en ik had het plan om bij elke een koker te leggen. Bij de eerste kon makkelijk een trad gemaakt worden, maar bij de tweede niet. De geschikste plek is zo'n 180 meter verderop. Vandaar een projectie vanaf het beeld. En ja, dan is het gelijk een multi. Verder stelt het hele ding niet zo veel voor :thumbdown:

Maar ... als er sprake is van een thema, waarom dan niet één multi met vier beelden? Mijn vraag is niet bedoeld als kritiek hoor, want het is uiteindelijk jouw keuze en die respecteer ik, maar ik ben wel benieuwd naar de reden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, maar het zijn WEL losse multi's op zich. Ook al zijn ze onderdeel van een serie, je kunt ze ook gewoon los van elkaar doen.
Ik zie dat toch anders, maar meningen verschillen. :angry: Ik maak voor mezelf wel het onderscheid tussen losse korte multi's en losse korte multi's die samen een serie vormen.
Mocht je een nieuwe (multi)cache willen plaatsen. Dan graag eentje waar we meer dan een uur mee zoet zijn. :thumbdown:
Er is er hier een van 5 km in de maak. Dus kom binnenkort maar eens deze kant op. :cry: bewerkt door BBosman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig vorige week een wel heel korte multi van drie punten over een gebied wat niet meer bestreek dan 25 bij 25 meter. Ik vond het wel grappig en heb bewondering voor de manier waarop het eea in elkaar bedacht en gezet was. De locatie stelde niet zoveel voor maar qua opzet erg grappig.

 

Nou zeg ik natuurlijk niet dat ze allemaal zo moeten zijn maar zo tussendoor voor de verassing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik er zo over nadenk... ik heb eind december ook een zeer korte multi gelegd. In Hoogeveen komen vier beelden in een bepaald thema, en ik had het plan om bij elke een koker te leggen. Bij de eerste kon makkelijk een trad gemaakt worden, maar bij de tweede niet. De geschikste plek is zo'n 180 meter verderop. Vandaar een projectie vanaf het beeld. En ja, dan is het gelijk een multi. Verder stelt het hele ding niet zo veel voor :thumbdown:

Maar ... als er sprake is van een thema, waarom dan niet één multi met vier beelden? Mijn vraag is niet bedoeld als kritiek hoor, want het is uiteindelijk jouw keuze en die respecteer ik, maar ik ben wel benieuwd naar de reden.

 

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar het zit zo. In sept 07 werd het eerste beeld onthuld, in dec07 het 2e. Het 3e beeld wordt onthuld in mrt08 of mei08, en het 4e beeld in sept08. Ik begon met een tradi bij het 1e beeld, en heb bij het 2e dus een hele korte multi neergelegd. Als ze nou alle 4 in een keer waren geplaatst, dan had ik er zeker één multi van gemaakt.

 

Even de vraag omdraaien in een verzoek.

 

Mocht je een nieuwe (multi)cache willen plaatsen. Dan graag eentje waar we meer dan een uur mee zoet zijn. :thumbdown:

 

Mag het dan een lekkere wandelcache zijn van > 6 km? :lol1:

 

Dar heb ik er ook al een aantal van geplaatst :angry: (zie mijn profiel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...