Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
:box:

Kan iemand me even laten weten hoe ik een topic in m'n notificatie lijst kan zetten zónder en re te posten?

Klik rechtsboven aan de pagina op "opties" en op "volg dit onderwerp".

Geplaatst (bewerkt)

:box:

Kan iemand me even laten weten hoe ik een topic in m'n notificatie lijst kan zetten zónder en re te posten?

Klik rechtsboven aan de pagina op "opties" en op "volg dit onderwerp".

Peetee dank. :D

Nogmaals een :thumbup: want ik woon tenslotte in Oeteldonk wat normale mensen kennen als 's Hertogenbosch.

Nee, niet alle geboren en getogen zuid-nederlanders vinden carnaval leuk en ik ben er een van.

bewerkt door nachtbraker
Geplaatst
Geocaching.com vraagt met nadruk aan de reviewers om bij series traditionals, die allemaal bij elkaar in de buurt liggen, de eigenaar te vragen of het niet leuker zou zijn er één multi van te maken.
In Belgïe wordt net het tegenovergestelde gevraagd... Er wordt gevraagd om meer traditionals te leggen dan multies, soms wordt zelfs de vraag gesteld om een multi eventueel op te splitsen in een reeks traditionals. :lol1:
Geplaatst
In Belgïe wordt net het tegenovergestelde gevraagd... Er wordt gevraagd om meer traditionals te leggen dan multies, soms wordt zelfs de vraag gesteld om een multi eventueel op te splitsen in een reeks traditionals. :lol1:

Het is te hopen dat de Belgische cachers die een multi willen leggen zich daar niets van aantrekken ...

Geplaatst

De onschuld zelve .... :lol1:

http://239959.spreadshirt.net/nl/NL/Shop/?&search[text]=[heren-151] <-- speciaal voor B

Ik snapte hem even niet, maar de LINK is knudde vanwege de haakjes.

Retedure shirts trouwens. Op iedere braderie in ieder gat hier in NH kan ik hetzelfde krijgen voor een tientje.

Maar nu raak ik off-topic B)

Forum acepteerd idd niet urls met haakjes.... :(

dus ff handmatig knippen plakken

(stel je B eens voor in zo'n shirt)

Geplaatst
Geocaching.com vraagt met nadruk aan de reviewers om bij series traditionals, die allemaal bij elkaar in de buurt liggen, de eigenaar te vragen of het niet leuker zou zijn er één multi van te maken.
In Belgïe wordt net het tegenovergestelde gevraagd... Er wordt gevraagd om meer traditionals te leggen dan multies, soms wordt zelfs de vraag gesteld om een multi eventueel op te splitsen in een reeks traditionals. :(

Het is te hopen dat men dat gaat doen. :lol1:

Geplaatst
In Belgïe wordt net het tegenovergestelde gevraagd... Er wordt gevraagd om meer traditionals te leggen dan multies, soms wordt zelfs de vraag gesteld om een multi eventueel op te splitsen in een reeks traditionals. :blink:

Het is te hopen dat men dat gaat doen. B)

Dat meen je niet :lol1: . Al je WP's als te loggen micro's uitvoeren? Lekker is dat, voor ieder bordje, huisnummer, plaatje etc dan ook toestemming vragen! Nee, ik zou het niet fraai vinden om zo nog meer micro's neer te plempen met de zogenaamde bonuscache. Bij een moeilijke multi stopt men maar na 5 caches/WP's want dan heeft men tenminste 5 punten binnen en het begint te regenen. De route en de eindcache is niet boeiend meer. Erg slechte ontwikkeling. Laat de luie en de op punten geilende cachers maar lekker lopen met hun kadaver. Ik pleit voor een tellende cache na tenminste 5 km lopen :(;) .

Geplaatst

In de richtlijnen van .com staat het volgende:

If you want to create a series of caches (sometimes called a “Power Trail”), the reviewer may require you to create a multi-cache, if the waypoints are close together. A series of caches that are generally intended to be found as a group are good candidates for submission as a single multicache.

Misschien heeft de Belgische reviewer het verkeerd gelezen? :thumbdown:

• 2 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Vorig jaar met het geocachen in aanraking gekomen. Als voormalig van 'paaltje naar paaltje' wandelaar inmiddels verslingerd aan deze 'spobby'. Onze 100ste met het lopen van bedevaart 1 gevierd. Laat dat nu ook tegelijkertijd in ieder geval een ommezwaai teweeg hebben gebracht. Met trots plak ik dan inderdaad bedevaart 1 in onze handtekening.

Als ik nu de afgelopen 100 caches kritisch bekijk dan lijkt een deel daarvan meer op een afhandelplek dan dat ze ook maar iets van uitdaging in zich hadden. Ik heb in een ander draadje ook al aangegeven dat ik langzaamaan zot word van 'de woordwaarde van de naam van geocacher X gedeeld door het aantal volle maanmaanden in de 12e eeuw maal de wortel uit 5' om vervolgens 'zet deze uitkomst in de sudoku en deel deze door de paaltjes die je vanaf de parkeerplaats aan de rechterkant bent tegengekomen' om daarmee XX te scoren. Na de 100ste heb ik me voorgenomen: Wandelen/hiken/klimmen/afzien het hoort er helemaal bij. Zit dat er niet in, komt de cache in de categorie:'even de hond uitlaten en als we even geen zin hebben'. Niet alleen in het zoeken lijkt kwantiteit te gelden ook in het plaatsen. Is het misschien daarom dat ik al maanden nadenk over een pakkend verhaal van onze eerste mysterie en er niet toe kom?

Daarmee niets gezegd over series. We zijn nu al een tijdje bezig met een serie. Simpele oppikkers maar vaak zo kundig verstopt in o zo verschillend terrein. Terwijl de totale serie je een heel mooi beeld schetst van wat er ooit is geweest.

Ik verbaas me er ook vaak over dat logs soms kunnen bestaan uit een paar woorden."goed gevonden, TFTC NINO" Geen foto nop, nada niets. Scoren Op naar de volgende. Het meest moet ik nog lachen om FTF die een hulplijntje nodig hadden. Met onze logs proberen we altijd de legger iets terug te geven voor het plezier wat hij/zij ons heeft gegeven. Een kleine moeite.

Inmiddels hebben we er een groot aantal in Nederland gevonden, maar ook Belgie, Frankrijk en Duitsland aangedaan. Blijven we dit doen? Zeker wel. Eind dit jaar reizen we onze tb achterna die momenteel ergens bij Stockholm zwerft. Worden we selectiever in de caches die we kiezen. Zeker wel. Op enig moment (dat geldt tenminste voor ons) ontwikkel je een voorkeur. Jammer dan van de FTF's. We hebben enige tijd geleden alweer, onze eerste FTF (de Smokkelaar) gevonden. Regen, modder, kou, heen en terug, foutwijzingen...? Alles zat er in. Maar een mooie en prachtige wandeling was dit, stevige puzzels, goed verhaal waarin ook nog goed de lijn wordt vast gehouden, leverden naar mijn idee datgene wat geocachen zo mooi maakt.

Ik merk sinds het lopen van de Bedevaart dat ik voor vervolgcaches meer op zoek ben gegaan naar kwaliteitscaches. En als ik die wil aflopen.... dan zijn we behoorlijk wat reistijd kwijt. Het loont evenwel de moeite.

En wat er dan verder allemaal in de rondte wordt uitgezet. Dat pikken we dan wel op als we 'de hond uitlaten'. Zijn traditionals dan bij voorbaat 'neer geplempte containers met een (reken)verhaal'? Zeker niet. Ook daar zitten prachtige werkstukjes bij die de moeite lonen om op af te gaan.

Ben ik het eens met Kruimeldief (die hier toch wel een gewetenskwestie aan weet te snijden). Ja, in de lijn wel. Ik geloof echter ook in stukje zelf-reinigend-vermogen.

Terwijl ik aan de andere kant ook heel goed door heb dat als op deze snelheid geplaatst blijft worden, we over een paar jaar op elke vierkante meter wel twee tot drie caches kunnen vinden.

bewerkt door Tismilucas
Geplaatst

Als iedereen nou een doet wat hij of zij zelf het leukste vindt, zowel qua vinden als plaatsen: oprapertjes voor de snelle cachers, lange multi's voor de wandelaars, mystery's voor de puzzelaars etc. Voor ieder wat wils waarbij ik er van uit ga dat de geocachers slim genoeg zijn om uit de loggings en de tekst van een cache op te maken met wat voor cache men van doen heeft.

Uiteindelijk zijn er gewoon verschillende soorten caches en ook de traditionals zijn nu eenmaal heel verschillend qua intentie. Soms ligt een cache ergens om je meer te vertellen over de betreffende plek of het gebouw. De cache is dan zo gevonden, maar de omgeving misschien prachtig. Soms is de route ergens naar toe heel erg mooi. Dan weer zoek je je rot omdat er weer een ingenieuze verstopplek is bedacht.

Cachers met speciale wensen en weinig teleurstellingenincasseringsvermogen raad ik aan om de caches heel zorgvuldig uit te zoeken. Voor de anderen geldt: meestal zit het mee en soms zit het tegen. In beide gevallen kan je in een logje je cachevreugde :D of cacheverdriet :crybaby: van je afschrijven.

Veel cacheplezier, Rian Huiberts (Team Van Stoffelen)

Geplaatst
Terwijl ik aan de andere kant ook heel goed door heb dat als op deze snelheid geplaatst blijft worden, we over een paar jaar op elke vierkante meter wel twee tot drie caches kunnen vinden.
Met de snelheid van nieuwe caches die er komen zou dat theoretisch waar kunnen zijn, maar in de praktijk natuurlijk niet.

Er zijn op dit moment totaal 8996 caches geplaatst in 7 jaar, inclusief alle events die er al geweest zijn en alle gearchiveerde caches.

Er zijn op dit moment 5491 caches zichtbaar op de site van geocaching.com, dat is dus exclusief alles wat tot op dit moment gearchiveerd is.

Vanmorgen telde de database 287 caches die op disabled staan en dus officieel niet te doen zijn.

Dus echt actief zijn op dit moment 5204 caches. Dit is sinds 28-04-2008 20:35

In de praktijk zal er natuurlijk nooit een x aantal caches per vierkante meter gaan komen omdat caches minimaal 0,1 mijl (161 meter) uit elkaar moeten liggen en daar wordt ook op gecontroleerd. het kan gebeuren dat er van die afstand afgeweken wordt maar dat ligt er aan of beide caches elkaar ook bijten en of beide eigenaren er geen problemen mee hebben.

Update: Bij de 287 caches die op disabled staan, zijn er caches bij die al veel te lang op disabled staan en een flink aantal daarvan zal binnenkort verdwijnen richting het archief.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...