de Roode Lantaarn Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Blijft nog wel steeds de vraag wat voor Goodies er in de kist zaten omdat de speurhond aansloeg. Hoewel, zijn er laatst niet een aantal van die politiehondenbezitters (wat een scrabblewoord) veroordeeld? Waarschijnlijk heeft de begeleider gezegt tegen z'n hond: "we zijn nu in schip LUID en". Maar nu is het hier toch al ter sprake gekomen, in wat voor (nationale) kleur gaan we hier de kistjes overspuiten. Met nationaal bedoel ik dus geen Rood-Wit-Blauwe Ammobox maar een in Nederland gestandaardiseerde kleur. En kom niet niet met roze want het moet natuurlijk wel een beetje een schutkleur hebben onder de blaadjes. Oh, ja nog een ideetje voor een event in Schipluiden. Het Cropcircle Event 2008.
Zuurtje Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Blijft nog wel steeds de vraag wat voor Goodies er in de kist zaten omdat de speurhond aansloeg. Dat lijkt me niet zo lastig te verklaren. De naam "Munitiekisten" is niet zomaar gekozen Ruikt maar eens aan zo'n kist, die kruitlucht krijg je er niet zo maar uit. Tel daar de extreem goede reukzin van een getrainde explosivenhond bovenop é voila!!!! Zonnig spoor ZUURTJE die onder werktijd veel met deze kistjes in aanraking komt
de Roode Lantaarn Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Ga me nou niet vertellen dat ik na het schilderen van de ammobox deze ook nog moet voorzien van Brise Continu.
franka en pim Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 (bewerkt) ... in wat voor (nationale) kleur gaan we hier de kistjes overspuiten. Oranje lijkt me ook geen goed idee. Hebben we straks WEER een rel.... omdat er een 'zwarte doos' is gevonden. 7 januari 2008 bewerkt door franka en pim
gammo_team Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Ben wel heel benieuwd wat de plaatser van de cache te horen krijgt op het politieburo. Dit gaat echt helemaal nergens over. Niet op prive-terrein. Geen gekke waypoints ... Tsjongejonge. Lekker voor je eerste cache!
franka en pim Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Wat de cachelegger te horen kreeg? Zie pagina 5.... ...Op het politiebureau kon de rechercheur ook niet begrijpen waarom er zo'n ophef van gemaakt is. Wij hopen de cache weer zo snel mogelijk weer "in de lucht" te hebben. Met vriendelijke groet, De Cabaleurs
Peetee Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 (bewerkt) Ben wel heel benieuwd wat de plaatser van de cache te horen krijgt op het politieburo. Dit gaat echt helemaal nergens over. Niet op prive-terrein. Geen gekke waypoints ... Tsjongejonge. Lekker voor je eerste cache! Dat is inmiddels bekend. Zie bericht 67 in dit draadje. 7 januari 2008 bewerkt door Peetee
BigFurryMonster Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 ZUURTJE die onder werktijd veel met deze kistjes in aanraking komt Op een dag ... beschouw je geocaching als werk...
Team Professor X Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 En zo zie je maar weer hoe alle terreurdaden uit de wereld leiden tot dit soort hollandsche uitwassen. Iets wat legergroen is en naar kruit ruikt in een gemeentebosje kan een uit de handgelopen stuk vuurwerk zijn of een "improvised explosive device". Tja, en die sticker erop zou weer suggereren dat het onschuldig is. Met als tip van oom agent, verf de kist in een onschuldig kleurtje . Al Quada en de Taliban weten wel beter helaas Zoals bijgaand plaatje, wat is dat voor een kussen? Over kussen gesproken, “oât moân!”
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 7 januari 2008 Auteur Geplaatst 7 januari 2008 Waarom er zo'n ophef over gemaakt wordt? De politie heeft geoefend en heeft een draaiboek voor als er een bom gevonden wordt. Er zijn allerlei diensten die dag en nacht klaar zitten zoals de speciale hondenbrigade en de explosievendienst. Af en toe hebben ze een verzetje: een rampenoefening maar niks echt ter zake doende in het echt. Wanneer moesten ze voor het laatste uitrukken voor een bommelding? En onderwijl de tijd vullen met bijscholing en de kennis die ze nooit echt kunnen toepassen. Vreselijk frustrerend beroep. Dus als er dan de mogelijkheid is om alle hulp- politie- brand- en explo-diensten aan het echte werk te krijgen, dan wordt er niet lang gedraald. Een munitiekistje en dan ook nog eens een hond die aanslaat. Om van te kwijlen als explo-man. Kan je je nuttig maken. Heerlijk. En iedereen zal moeten toegeven dat ze heel beheerst te werk zijn gegaan: geen gecontroleerde explosie van de cache. Dat had ook gekunt. Maar waarschijnlijk zagen ze de sticker en dat remde het enthousiasme. Per slot van rekening: ze moeten ook een rapportje erover bij de baas inleveren.
Ilonka1980 Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 (bewerkt) knipMaar nu is het hier toch al ter sprake gekomen, in wat voor (nationale) kleur gaan we hier de kistjes overspuiten. Met nationaal bedoel ik dus geen Rood-Wit-Blauwe Ammobox maar een in Nederland gestandaardiseerde kleur. En kom niet niet met roze want het moet natuurlijk wel een beetje een schutkleur hebben onder de blaadjes. Oh, ja nog een ideetje voor een event in Schipluiden. Het Cropcircle Event 2008. Nou Oranje leek me wel wat, liefst fluoriserend ... in wat voor (nationale) kleur gaan we hier de kistjes overspuiten. Oranje lijkt me ook geen goed idee. Hebben we straks WEER een rel.... omdat er een 'zwarte doos' is gevonden. Toch maar geen oranje..... Maar op zo'n zwarte doos staat dat je hem niet open mag maken. Hoe moet een geocacher in hemelsnaam dan loggen in het boekje, tb's en goodies ruilen?? Ik heb geen gereedschapskist in m'n rugzak als ik ga cachen. 7 januari 2008 bewerkt door Ilonka1980
de Roode Lantaarn Geplaatst 7 januari 2008 Geplaatst 7 januari 2008 Hoe moet een geocacher in hemelsnaam dan loggen in het boekje, tb's en goodies ruilen?? Ik heb geen gereedschapskist in m'n rugzak als ik ga cachen. Zo'n zwarte doos (rare naam) logt uit zichzelf, hoef je niks voor te doen. Alleen maar even zeggen: "Ilonka was here" en het staat geregistreerd.
De Oliva's Geplaatst 8 januari 2008 Geplaatst 8 januari 2008 Na een dagje of wat niet op het forum (of op nieuwssites) lees ik met stijgende verbazing en ook met een wat unheimlich gevoel dit hele gebeuren. Veel kabaal om niets of niet, bij "het grote publiek" blijft alleen maar hangen dat de politie en EOD is uitgerukt voor een paar malloten die munitiekistjes verstoppen. Ondanks dat alle regels keurig gevolgd zijn, en niemand iets te verwijten valt, staan we er niet zo mooi op als cachers..... Aan de andere kant geeft dit wel weer een zekere bekendheid en misschien dat mensen in het vervolg wel eerst de sticker op de box lezen voor dat ze 112 bellen. Daarom plak je er tenslotte een sticker op....
Sterna Geplaatst 8 januari 2008 Geplaatst 8 januari 2008 Na een dagje of wat niet op het forum (of op nieuwssites) lees ik met stijgende verbazing en ook met een wat unheimlich gevoel dit hele gebeuren. Veel kabaal om niets of niet, bij "het grote publiek" blijft alleen maar hangen dat de politie en EOD is uitgerukt voor een paar malloten die munitiekistjes verstoppen. Ondanks dat alle regels keurig gevolgd zijn, en niemand iets te verwijten valt, staan we er niet zo mooi op als cachers..... Aan de andere kant geeft dit wel weer een zekere bekendheid en misschien dat mensen in het vervolg wel eerst de sticker op de box lezen voor dat ze 112 bellen. Daarom plak je er tenslotte een sticker op.... Ik denk eerlijk gezegd dat er bij het grote publiek niet zo heel veel blijft hangen. Ergens eerder in dit draadje gaf iemand al aan dat in de huidige tijd alle media zich massaal op zoiets storten, met alle onzinnige taferelen die daar bij horen. Maar dat doen ze vervolgens met alles wat daarna komt ook, en dit is natuurlijk nu geheel afgedaan, dus dat sneeuwt heel snel onder onder alle ongein die nu weer plat gelopen wordt. Ik zou me daar niet al te veel zorgen over maken. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is dat er in professionele kring (politie, EOD etc.) iets meer bekend is over cachen en 'ons soort gebruik' van munitiekistjes. Het zou misschien goed zijn als iemand die nu naar aanleiding hiervan kontakt heeft met de politie daar eens met hen over door filosofeert, in welke protocollen etc. het fenomeen cachen kort vermeld zou moeten worden. Anders iets voor de Stichting wellicht? Het lijkt misschien niet altijd zo, maar de politie is wel degelijk zeer geïnteresseerd in informatie die 'voor niets uitrukken' kan voorkomen. Ik heb met andere activiteiten ook een paar keer door derden gealarmeerde politie langs gehad, die na onze uitleg al snel reageerden 'als we dat geweten hadden waren we niet gekomen en hadden we de beller telefonisch geïnformeerd' - tegenwoordig bellen we altijd tevoren 0900-8844 en melden we dat we er zijn. Nooit meer politie gezien, iedereen blij. En als relatief nieuwe cacher heb ik er wel iets van geleerd: als ik voortaan het kistje niet kan vinden wordt 112 m'n hulplijn: ze sturen een explosievenhond die de box voor me vindt
dmace Geplaatst 8 januari 2008 Geplaatst 8 januari 2008 Na een dagje of wat niet op het forum (of op nieuwssites) lees ik met stijgende verbazing en ook met een wat unheimlich gevoel dit hele gebeuren. Veel kabaal om niets of niet, bij "het grote publiek" blijft alleen maar hangen dat de politie en EOD is uitgerukt voor een paar malloten die munitiekistjes verstoppen. Ondanks dat alle regels keurig gevolgd zijn, en niemand iets te verwijten valt, staan we er niet zo mooi op als cachers..... Aan de andere kant geeft dit wel weer een zekere bekendheid en misschien dat mensen in het vervolg wel eerst de sticker op de box lezen voor dat ze 112 bellen. Daarom plak je er tenslotte een sticker op.... Ik denk dat het bij "het grote publiek" zoals gewoonlijk het ene oor in, en het andere oor uit gaat, en helemaal niks blijft hangen, behalve dat er weer ophef om niks is gemaakt. Wel is het slechte publiciteit voor de politie, die flink ophef om niks maakt, door een boer die denkt dat de al-qaida het op hem heeft voorzien. Gewoon je ogen gebruiken en nadenken zijn nog steeds 2 noodzakelijke vaardigheden die bij onze dienders niet hoog in het vaandel liggen. Maar ach, de EOD is nou ook niet echt een instantie die erg druk is met werken, en die kunnen zo'n verzetje wel gebruiken. Zo heeft iedereen weer even afleiding van koffie drinken en tell-sell-kijken.
Aanbevolen berichten