Spring naar bijdragen

Een 'niet gevonden cache' loggen


franktic

Aanbevolen berichten

Voor mensen in Overijssel is het een bekend verschijnsel dat er een cache is die je niet zo 1,2,3 weg krijgt. Het gaat hier om de cache 'Pieterpad estafette' van Teco & Marjo.

 

Omdat deze cache de coordinaten in de buurt van Hellendoorn heeft liggen staat het stipje daar op de kaart. Dit is echter niet de locatie van de cache, want de cache verplaatst zich constant langs de route van het Pieterpad.

 

Wanneer cachers uit Overijssel dus 'Search for nearest caches' aanklikken, komt 'Pieterpad estafette' (http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCH62N) altijd redelijk bovenaan te staan, ook al ligt deze niet in de buurt.

 

Nu zie ik tot mijn verbazing de volgende log bij deze cache:

 

Omdat deze cache niet op de site onderhouden wordt(= aanpassen aan de laatste vondst) EN ik van Kruimeldief op een vraag daarover geen reactie kreeg, heb ik de cache virtueel verplaatst. Daarom ben ik hem nu bovenaan mijn pagina kwijt.

 

N 51.49.283 E 005.56.456

 

Naar mijn weten is het bij deze cache in ieder geval het laatste jaar al niet meer het geval dat de bovenstaande coordinaten worden aangepast aan de huidige locatie van de cache, en staat duidelijk vermeld dat er juist gekeken moet worden naar de laatst opgegeven coordinaten in de logs.

 

Het lijkt me daarom een hele rare zaak dat iedereen deze cache even een seconde gaat verplaatsen. Wanneer een iemand dit mag doen, zal elke cacher die de statistieken belangrijker vindt dan de daadwerkelijke founds deze cache een seconde verplaatsen, waardoor de locatie totaal niet meer duidelijk is.

 

Omdat de eigenaar van de cache al een half jaar niet meer actief is geweest, ga ik er vanuit dat deze er zelf niets aan doen zal.

 

Ik vind dit erg zonde, en het lijkt me toch niet dat iedereen dit zomaar doen kan.

bewerkt door franktic
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Idd een raar verhaal, en omdat de cache nu niet meer verstopt ligt op het door mij gekozen plekje, de spoiler verwijderd!

 

De cache ligt nog steeds op de plek waar jij hem verstopt hebt, hij is namelijk niet verplaatst.

alleen "virtueel" dus door het coordinaat 1 miliminuut aan te passen.

 

Beetje flauw om als je niet snel genoeg een reactie van iemand krijgt, een cache maar te "scoren" volgens je eigen regels. Omdat dat puntje je irriteert?? :newyear:

 

Ga er dan gewoon heen en verplaats de cache een paarhonderd meter.

Nieuw coordinaat, loggen zoals het hoort en klaar. Netjes volgens de regels.

 

Ben je ook van dat "vervelende stipje" af..... Maar dan wel zoals het hoort.

(en zoveel moeite kan dat niet zijn, als het inderdaad het dichtstbijzijnde stipje bij zijn huis is, ...toch?)

 

Als ik de cache-eigenaar was, werd het huidige log zonder pardon verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn wel meer van die 'oude' caches die een of ander virtueel beginpunt hebben dat niet met de locatie van de cache te maken heeft. Als de cache heel ergens anders is, behoorlijk vervelend.

 

Voorbeelden van zwervende caches:

 

Stad en Land

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCJ3NH

 

Postduif

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCGK76

 

Deze stipjes zouden m.i. beter ergens in de Noordzee moeten komen te liggen.

 

 

Voorbeelden van caches die de "oplossing" echt heel ergens anders hebben:

 

Ixie's Saga IV

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC9186

 

Random Dot

http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCJ3PK

 

 

Deze stipjes zouden m.i. beter ergens in de buurt van de eindlocatie moeten komen te liggen.

 

 

Neemt niet weg dat het loggen van een cache zonder te hebben gevonden niet netjes is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel toevallig wil het toeval dat ik er expres naar op zoek ben geweest en de cache dus bijna toevallig heb gevonden. (Overigens gebied de eerlijkheid mij te zeggen dat niet ik de toevallige vinder was maar petervw.) Het zal dus wel geen toeval zijn geweest maar voorbestemd. :newyear:

 

Ik heb ook het betreffende log gelezen en verbaasde me er enorm over. Als ik eigenaar was, zou ik hem hebben verwijderd. Maar gezien de eigenaar al bijna een half jaar niet meer online is geweest, ga ik ervan uit dat hij niet meer actief is en ook geen onderhoud meer zal plegen.

 

Kortom, je hebt gelijk. Maar er is even niemand die er iets aan kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook het betreffende log gelezen en verbaasde me er enorm over. Als ik eigenaar was, zou ik hem hebben verwijderd. Maar gezien de eigenaar al bijna een half jaar niet meer online is geweest, ga ik ervan uit dat hij niet meer actief is en ook geen onderhoud meer zal plegen.

 

Kortom, je hebt gelijk. Maar er is even niemand die er iets aan kan doen.

 

Of je kan die logger een mailtje sturen dat virtueel verplaatsen niet de bedoeling is. Maar of hij daarop zal reageren is vers twee.

 

Ik zie overigens wel eens aan logjes dat nieuwelingen het concept van een reizende cache niet begrijpen en hem echt proberen te zoeken op de fictieve coordinaten :newyear:

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook het betreffende log gelezen en verbaasde me er enorm over. Als ik eigenaar was, zou ik hem hebben verwijderd. Maar gezien de eigenaar al bijna een half jaar niet meer online is geweest, ga ik ervan uit dat hij niet meer actief is en ook geen onderhoud meer zal plegen.

 

Kortom, je hebt gelijk. Maar er is even niemand die er iets aan kan doen.

 

Of je kan die logger een mailtje sturen dat virtueel verplaatsen niet de bedoeling is. Maar of hij daarop zal reageren is vers twee.

 

Ik zie overigens wel eens aan logjes dat nieuwelingen het concept van een reizende cache niet begrijpen en hem echt proberen te zoeken op de fictieve coordinaten :newyear:

 

Dat moeten we zo houden. Het fenomeen HitchHiker voor de "oude" garde. Toch nog iets geheimzinnigs :newyear:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd dat iemand die cache gaat ruimen en dat het gearchiveerd wordt. De eigenaar is misschien al een half jaar niet online geweest, maar ik weet dat hij, samen met zijn vrouw, al jaren niets meer met geocaching doet, geen caches onderhoudt, geen caches wil hebben, geen caches meer zoekt. De meeste caches zijn al jaren terug allemaal geaopteerd.

 

De cache-eigenaar voelt zich ook niet meer verantwoordelijk voor deze cache en voelt zich ook niet meer de eigenaar van de fysieke cache.

 

Wie haalt de cache op? Dan archiveer ik hem.

 

Immers, indien men zich niet aan de grandfathered regels kan houden, MOET de cache het archief in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Kruimel, de Hitchhikers blijven toch gewoon op hun startcoordinaten staan? De volgende vinder plaatst coordinaten in zijn log en de volgende zoeker neemt die coordinaten mee om te zoeken.

De zee ligt ook vol stipjes en die zullen ook niet verdwijnen. Dat TECO al een paar jaar niet meer cacht betekent toch niet dat een nog steeds actieve caceh moet gearchiveerd worden? Op 10 december nog gevonden. Volgens mij werkt deze cache nog steeds :thumbup:. Ik begrijp het probleem dan ook niet!

Drenthepad is er ook zo een en die is ook nog steeds actief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou zonde zijn wanneer deze cache zou worden gearchiveerd. Dit om meerdere reden. Deze topic is gestart om de actie van een cacher ter discussie te stellen. De cacher wilde een stippie van de kaart zonder de moeite te nemen de cache daadwerkelijk te bezoeken. Dan maar virtueel. Even de coordinaten iets aangepast. Ondertussen heeft deze cacher zijn log (waarschijnlijk n.a.v. deze topic) verwijderd. Indien deze zou worden gearchiveerd zou de misbruiker worden beloond (zijn stippie gaat alsnog van de kaart).

 

Ik volg als sinds maanden deze cache omdat wij het Pieterpad bewandelen en gevorderd zijn tot Vorden. De cache is dus in zicht.

 

Niet archiveren dus. De cache wordt onderhouden door de Pieterpadlopers. En laat dat stippie nou mooi in Nijverdal staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het wordt tijd dat iemand die cache gaat ruimen en dat het gearchiveerd wordt. De eigenaar is misschien al een half jaar niet online geweest, maar ik weet dat hij, samen met zijn vrouw, al jaren niets meer met geocaching doet, geen caches onderhoudt, geen caches wil hebben, geen caches meer zoekt. De meeste caches zijn al jaren terug allemaal geaopteerd.

 

Wanneer het gaat om caches waarvan de cache niet meer wordt onderhouden, waarvan de eigenaar al een half jaar niet meer online is geweest en niets meer doet met het geocachen, kan ik je zo ook nog wel een aantal caches sturen waarbij dit het geval is, zodat deze allemaal gearchiveerd kunnen worden. Zolang er niets mis is met deze caches is er toch geen noodzaak tot archiveren?

 

Wie haalt de cache op? Dan archiveer ik hem.

 

Ik weet van een aantal mensen dat ze deze cache elke week even bekijken om te zien of er nog wat veranderd is, juist omdat het de kunst is dat laatste stipje van die kaart in overijssel te krijgen.

 

Het lijkt me niet dat het nodig is voor deze cache dat de coordinaten telkens worden aangepast bovenaan de pagina. Het gele bussie ligt bijvoorbeeld ook totaal ergens anders op de kaart dan waar het aanwezig is. Juist een kunst van goed lezen en de coordinaten uit de laatste find halen.

 

Ik zou het erg jammer vinden als deze speciale cache zomaar verdwijnen zou omdat de kaart zo graag 'schoon' moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...