Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Overigens snap ik niet helemaal waarom deze topic bij vervelende/verdrietige persoonlijke mededelingen staat...

Sorry, dat is een foutje van mijn kant. Zag pas dat ik het fout gedaan had nadat ik het eerste bericht had verzonden..... :rolleyes:

<offtopic> de persoonlijke constatering dat er veel flutmicros worden neergelegd kan best een vervelende mededeling zijn :cry:

Geplaatst

deze discussie leeft volgens mij ook binnen GC NL. afgelopen zondag toevallig een uurtje hierover zitten praten met Geoman (voorzitter geocaching NL). ik vermoed dat men echt wel blij is met deze discussie

ik vind ook dat je eerst zeker 50 caches gevonden moet hebben, als je een cache in die soort wilt maken (dus als je een multi wil maken, moet je d'r eerst 50 gevonden hebben bijvoorbeeld).

als je echter een cache vind die op een plaats ligt die niets voorstelt, schrijf het dan ook gewoon in je log. Op die manier is het voor een cachelegger minder aantrekkelijk om op de hoek van de straat achter de lantaarnpaal een filmkokertje te leggen.

daarnaast gewoon de strijd om de score afschaffen/inbannen. het gaat tegenwoordig bij velen niet meer om het lopen van een leuke multi of opluzzen van een leuke puzzel, maar om scoren, scoren en nog eens scoren. Dat stimuleert ook het wegleggen van simpele oppikkers (want dan krijg je veel logjes, en veel logjes is leuk)

als je dan toch iets met scores wil, doen, dan mogen alleen de caches tellen die een Geo d"Or hebben meetellen, of te wel, wie heeft de meeste caches met een Geo d'Or gevonden!

dat stimuleert het maken van mooie caches en dan hebben de scorelopers ook hun plezier

Geplaatst
als je echter een cache vind die op een plaats ligt die niets voorstelt, schrijf het dan ook gewoon in je log. Op die manier is het voor een cachelegger minder aantrekkelijk om op de hoek van de straat achter de lantaarnpaal een filmkokertje te leggen.

Dat hebben zowel Barny,

ha, de afgelopen week 2 keer meegemaakt

na wat meelkontact krijg ik op een gegeven moment geen reply meer.

het vreemdste wat me net overkwam was dat mijn not Found log verwijdert werd door de plaaster, pfff het valt soms niet mee

als ikzelf en nog een andere cacher gisteren geprobeerd bij een cache, maar onze kritische logs werden zonder pardon verwijderd.

Zie ook mijn topic over " Ge' Odeur "

Geplaatst

Dat hebben zowel Barny,

ha, de afgelopen week 2 keer meegemaakt

na wat meelkontact krijg ik op een gegeven moment geen reply meer.

het vreemdste wat me net overkwam was dat mijn not Found log verwijdert werd door de plaaster, pfff het valt soms niet mee

als ikzelf en nog een andere cacher gisteren geprobeerd bij een cache, maar onze kritische logs werden zonder pardon verwijderd.

Zie ook mijn topic over " Ge' Odeur "

waar/welk team heeft je log verwijderd?

Geplaatst
deze discussie leeft volgens mij ook binnen GC NL. afgelopen zondag toevallig een uurtje hierover zitten praten met Geoman (voorzitter geocaching NL). ik vermoed dat men echt wel blij is met deze discussie

ik vind ook dat je eerst zeker 50 caches gevonden moet hebben, als je een cache in die soort wilt maken (dus als je een multi wil maken, moet je d'r eerst 50 gevonden hebben bijvoorbeeld).

daarnaast gewoon de strijd om de score afschaffen/inbannen. het gaat tegenwoordig bij velen niet meer om het lopen van een leuke multi of opluzzen van een leuke puzzel, maar om scoren, scoren en nog eens scoren. Dat stimuleert ook het wegleggen van simpele oppikkers (want dan krijg je veel logjes, en veel logjes is leuk)

als je dan toch iets met scores wil, doen, dan mogen alleen de caches tellen die een Geo d"Or hebben meetellen, of te wel, wie heeft de meeste caches met een Geo d'Or gevonden!

dat stimuleert het maken van mooie caches en dan hebben de scorelopers ook hun plezier

ongelofelijk in bovenstaande posting nog meer nieuwe spelregels. Het is al een keer eerder gezegd, sommige mensen doen niet zoveel caches per jaar, of als je de caches van flet doet op een dag heb je er meer dan 50. maakt je dat dan direkt een goede cache legger.

Het is een blijft een moeilijke discussie maar met bovenstaande oplossing gaat het ook niet lukken

Ik hoef geen veranderingen B)

Geplaatst
[sorry, dat is een foutje van mijn kant. Zag pas dat ik het fout gedaan had nadat ik het eerste bericht had verzonden..... B)

Dan hierbij topic verplaatst naar algemene vragen ;) .

Geplaatst (bewerkt)

Er is hier al veel over gezegd. De leukste caches zijn die waar aandacht aan is besteed of waar een creatief en origineel idee aan ten grondslag ligt. (dat hoeven niet per se multi's te zijn)

Persoonlijk sta ik graag tot mijn enkels in de blubber naar een prachtige constructie te kijken (vorige week nog "het bos van het volk" gevonden)

Maar ik denk dat niemand op een extra "regeltje" zit te wachten - Nederland is naar mijn mening sowieso al overgereguleerd. Ik vind het juist verfrissend dat geocaching zonder al te veel regels best schijnt te werken.

Laten we hopen op gezond verstand van cacheleggers, en dat zijn we allemaal, toch? We maken het voor elkaar leuk op die manier.

Eh, wat het verwijderen van kritisch logs betreft; ronduit kinderachtig en absoluut "not done" in mijn opinie.

bewerkt door De Oliva's
Geplaatst

Ik vind de discussie allemaal bull-shit. Iemand die weinig vind kan toch een leuke cache maken. Waarom moet iemand eerst 50 vinden. Elke cacher die net begint kan op 1 dag aan de voorwaarde van 50 vinden voldoen, ben je dan een ervaren cacher? Als ik naar soekeloekie kijk, dan denk ik: zo creatief word ik nooit. Hij weet gewoon van een micro iets geweldigs te maken, terwijl ik zo gewoon neer pleur. Vervolgens lees je overal op het forum dat de meeste cachers een snelle micro die maar ergens neer gepleurd is allemaal niets vinden. Nou mijn neergepleurde micro's worden bij bosjes gelogd terwijl mijn zorgvuldig in elkaar gezette rondje kerken vanaf september al 4x gevonden is en maar roepen dat we multi's willen...... yeah right!!! ;)

Mijn rondje Delfzijlster Havens werd veel gevonden omdat er dan een serie micro's waren met een grote kist als eindbonus, nu het alleen nog een kist is waar je langs diverse plekken moet wordt hij ineens minder gezocht. Nee, laten we eerlijk zijn. Cachers willen veel op een dag ipv een lange multi, zo blijkt uit de statistieken.

Mijn mening: Een ieder legt ongeacht het aantal founds. Mijn pa is al vaak met ons mee geweest om te cachen tijdens een weekje vakantie en vindt het leuk om te doen, maar zelf cachen doen ze nog steeds niet en ook het loggen op internet doen ze niet, maar hij heeft wel een leuk idee om 1 te plaatsen.......maar zou dat niet mogen???? B)

Geplaatst

Zo'n regel zal wel moeilijk zijn, want na 3 caches had ik mijn eigen multie, is deze er dan minder om. :eek:

Persoonlijk vind ik dat deze toen goed gelukt is.

Laten proeflopen en de fouten eruit gehaald. :o

Als je zo'n regel wilt maken, kijk niet naar de caches, maar ook naar de achtergrond van deze eigenaar.

Bijvoorbeeld iemand met scouting ervaring, weet wel hoe hij tochten moet maken.

Of iemand organiseert elk jaar voor een school een tocht, zou deze zo iets dan niet kunnen maken voor geocaching.

Tuurlijk is de ene plaats wat mooier dan de ander en weet je dit meestal achteraf.

Sommige mensen doen net zoveel moeite voor een mooie plek bij hun huis, dan iemand die een multie uitzet.

Respecteer gewoon iedereen, die het voor jullie mogelijk maakt om te geocachen.

Wil je een cache niet doen, dan laat je hem toch liggen.

Wel vind ik als er een not found of write note komt, dan kan de inhoud wel eens negatief zijn.

Dit is dan de mening of uiting van een cacher na een not found.

Lekker laten staan, dit is ook de cache historie van die cache en na 5 nieuwe logs zie je ze toch niet snel meer.

Mlvdburg

• 5 months later...
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben tot op heden altijd de mening toegedeeld dat het aantal founds er niet toe doet.

Nu twijfel ik daar wat aan.

Recent is een cache geplaatst, achteraf bleek zonder toestemming, nu alweer uit de lucht, de plaatser had nog geen 30 founds.

Vandaag een cacher met 21 gevonden traditionels en 2 geplaatste traditonels waarvan er een al snel weer uit de lucht ging na het vele commentaar vanuit de GC.wereld. Deze cacher plaatst nu een multi in een van de mooiste gebieden van NM, de Kampina. Deze cache blijkt bij wp1 al niet te kloppen waardoor de natuur kan worden aangetast. Je moet zoeken op een plek die totaal niet aan de hint omschrijving voldoet en die ook nog 40m van het pad ligt, wildsporen meegerekend.

Daarnaast is door NM aangegeven dat zij in dat gebied geen caches wil hebben.

Uit betrouwbare bron vernomen dat er wel mail contact geweest is tussen NM en de plaatser maar dat er geen toestemming verleend is.

Melden dat je een cache plaatst is iets anders dan toestemming hebben, ook al krijg je niet gelijk antwoord op je vraag/verzoek. Ook doet dit soort acties geen goed aan de contacten tussen NM en GC :)

Dus wanneer een cache plaatsen, een achtergrond of ervaring hebben. Anders gewoon ff geduld hebben.

bewerkt door Team WilP
Geplaatst
Ik ben tot op heden altijd de mening toegedeeld dat het aantal founds er niet toe doet.

Nu twijfel ik daar wat aan.

Recent is een cache geplaatst, achteraf bleek zonder toestemming, nu alweer uit de lucht, de plaatser had nog geen 30 founds.

Vandaag een cacher met 21 gevonden traditionels en 2 geplaatste traditonels waarvan er een al snel weer uit de lucht ging na het vele commentaar vanuit de GC.wereld. Deze cacher plaatst nu een multi in een van de mooiste gebieden van NM, de Kampina. Deze cache blijkt bij wp1 al niet te kloppen waardoor de natuur kan worden aangetast. Je moet zoeken op een plek die totaal niet aan de hint omschrijving voldoet en die ook nog 40m van het pad ligt, wildsporen meegerekend.

Daarnaast is door NM aangegeven dat zij in dat gebied geen caches wil hebben.

Uit betrouwbare bron vernomen dat er wel mail contact geweest is tussen NM en de plaatser maar dat er geen toestemming verleend is.

Melden dat je een cache plaatst is iets anders dan toestemming hebben, ook al krijg je niet gelijk antwoord op je vraag/verzoek. Ook doet dit soort acties geen goed aan de contacten tussen NM en GC :)

Dus wanneer een cache plaatsen, een achtergrond of ervaring hebben. Anders gewoon ff geduld hebben.

Nog even en er moet een soort examen afgenomen worden voor je ee ncache mag plaatsen. Ik zal het voorleggen aan B...lende :cry:

Geplaatst
Nog even en er moet een soort examen afgenomen worden voor je ee ncache mag plaatsen. Ik zal het voorleggen aan B...lende :cry:

Dat bedoel ik nou net niet, ik bedoel gebruik je gezonde verstand er zijn al regels genoeg

:)

Geplaatst

1. Dit topic begint wel heel erg te lijken op het topic: "Is dit onze toekomst?" :eek:

2. Verder ben ik het geheel eens ben met Sn@g. :cry:

3. Als er één ding is waar we voor zouden moeten waken is dat deze - nu nog leuke hobby - helemaal wordt doodgereguleerd. :)

Geplaatst

Ik vind dat het niet moet uitmaken, hoeveel founds iemand hebt.

als hij een leuk idee heeft :cry: en houd zich aan de regels ?

en het word een leuke cache :eek:

Dan is er toch niks aan de hand ?

Beter 1 cache voor een geo d'or

Dan 100 gedropte :eek::)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...