Spring naar bijdragen

Cachen met lage temperaturen?


keske27

Aanbevolen berichten

Hallo all,

 

Aangezien de temperaturen onder het vriespunt liggen is het soms moeilijk om een cache te vinden??? :ph34r:

 

Maar het is nog moeilijker om hem/haar/het weer netjes te verbergen, omdat de temperatuur het niet toelaat om dat te doen. :rolleyes:

 

Dus beste medecachers bedenk bij het gaan zoeken van een cache of bij het vinden ervan dat de weersomstandigheden vandaag aan de dag een rol spelen om voor NIET cachers een cache makkelijk te vinden en dat is denk ik niet de bedoeling van deze mooie hobby.

 

Groetjes Keske27

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, idd, zat ik ook net aan te denken.

 

Mijn kerstsurprise ligt nog te wachten tot de vinder het eerste weekend van januari tijd heeft, dus nu ligt ie daar in de bevroren grond te wachten...

 

Maar als het een reguliere cache is, die ook nog eens teruggeplaatst moet worden, kunnen de brokken grond de cache niet meer fatsoenlijk afdekken...

 

Maar gelukkig zijn er vele manieren van verstoppen, dus ook een boomstronk op een bekisting etc, wie weet valt het best mee.

 

***

 

Naar het schijnt blijft de vorst echter nog wel een tijdje tot ver in januari aanhouden ... is de verwachting !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi aller zoekende

 

Wij hebben er vandaag 2 boven de grond gehaald. Beide in een bosrijke omgeving. Het afdekken heeft voor ons geen problemen opgeleverd. Losse takken en los blad lag er genoeg.

Maar inderdaad wel even goed opletten dat ze weer keurig achterblijven.

 

Pukkemuts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi aller zoekende

 

Wij hebben er vandaag 2 boven de grond gehaald. Beide in een bosrijke omgeving. Het afdekken heeft voor ons geen problemen opgeleverd. Losse takken en los blad lag er genoeg.

Maar inderdaad wel even goed opletten dat ze weer keurig achterblijven.

 

Pukkemuts

 

Maar vergeet niet dat er ook cache's zijn die ergens liggen waar geen mos, hout/takken voorhanden zijn.

 

Groetjes Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar vergeet niet dat er ook cache's zijn die ergens liggen waar geen mos, hout/takken voorhanden zijn.

 

Een beetje aarde eroverheen vegen dan? Dat volstaat al bij ingegraven caches :ph34r:. En er zijn ook meer dan genoeg caches te doen waarbij geen enkel natuurlijk dekmateriaal aan te pas komt :blink:

 

Ik denk dat het probleem eerder is dat door de vorst sommige caches NIET geopend kunnen worden. Slotjes op een cache kunnen dichtbevroren zijn, caches waarvoor stromend water nodig is etc.

Toevallig zag ik vandaag wel enkele logjes waaruit bleek dat een cache makkelijker bereikbaar werd door de vorst :rolleyes:

 

Ennuh... is het niet nog een beetje te vroeg om over problemen met sneeuw te praten? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net het weerbericht gekeken; sneeuw in het weekend, droog en nat. :rolleyes:

 

Maar inderdaad, ik had op de 27e al een vastgevroren dop. Goed droog gemaakt, maar deze lag vlak bij water, dus of het helpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is dit weer een prima check om te controleren of de cache inclusief verstopplek en methode wel 'winterproof' is. :)

Ik ben voornemens om vanmiddag een paar caches aan deze controle te onderwerpen.

bewerkt door Axel-F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze week hebben we 2x een ammo-box aangetroffen., half ingegraven in de koude grond. De eerste keer was ie bedekt met boomstronken, de 2e keer met stammetje en zand. Ik kon em zien liggen en heb dus wat droog gras tussen de stammetjes geduwd, zonder een brandstapel te maken. Half ingegraven is sowieso lastiger te bedekken nu. Liever een ingegraven bekisting. Het openen gaat ook wel wat stroef nu, zeker met koude vingers :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, je kunt ook lekker thuis bij de kachel blijven zitten; zeker nu velen van ons vrije dagen hebben.

 

Dan krijg je geen koude vingers/ voeten, enz. Dan breken er geen bevroren logrolletjes af, dan heb je geen problemen met het trekken en verbergen van de cache, dan heb je... :)

 

Hoort er allemaal bij. Heerlijk dat het weer eens vriest.

 

O ja, je kunt ook gaan schaatsen ipv cachen. :yes:

 

En zeker aan te raden zijn al die caches die nu op een eilandje liggen B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee dagen geleden bij vorst een aantal caches gedaan, alle met ammobox. Ze waren alle ingegraven, maar wel voorzien van een aparte bekisting en gingen gemakkelijk open. Een bekisting lijkt daarom een goed hulpmiddel om de vastvriezen te voorkomen.

Geen last van bevroren vingers gehad, schijnbaar gebruikte ik de juiste handschoenen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...