Spring naar bijdragen

gemiddeld bezoek cache


balanza

Aanbevolen berichten

Beste Forumleden,

 

Ik heb het plan opgevat een cache te gaan leggen.

 

Daarvoor heb ik al een hele mooie plaats gevonden.

Die plaats ligt op een boerenperceel waarvan ik de eigenaar nog moet benaderen.

Een van de vragen die ik van hem verwacht is: Hoeveel last bezorgt me dat? Met andere woorden hoeveel personen mag ik verwachten die deze cache bezoeken en over mijn perceel lopen?

Een per week, drie per maand, 40 per jaar? Of?

 

Daar is mijn vraag op gericht! Hoe vaak wordt een cache GEMIDDELD bezocht, denken jullie.

Het moet een realistisch getal zijn anders is de boer over enige tijd ontstemd.

Deze cache komt te liggen in de streek ten westen van Eindhoven: de Kempen.

 

Dank voor jullie inbreng cq suggesties.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi, leuk dat je zo positief ben.

 

Maar mijn vraag is waarom wil je een cache neerleggen? zelf heb je momenteel nog een GPS je heb 1 cache gevonden

Zou het niet handiger zijn dat je eerst zelf weet wat geocaching inhoud, hierbij bedoel ik ga eerst wat caches opsporen zoek vooral wat mooiere uit en zie wat er nu al allemaal te vinden is in je buurt ga asjeblieft voor kwaliteit.

En als je eenmaal weet wat er zoal voor verbergplaatsen zijn bedenk dan een cache waar de vinders met een tevreden gevoel op terug kunnen kijken.

 

Lopen heeft niemand in 1 keer onder de knie

Fietsen heeft men ook moeten leren

En voor autorijden zijn zelfs speciale scholen voor

Probeer eerst cache’s te zoeken zie wat voor een vouten andere gemaakt hebben en trek daar je lering uit laat je trots op je eerste cache kunnen zijn.

 

 

Veel suc6 zo als kuimel dat zo mooi kan formuleren

 

 

Barny nog steeds bezig met R.E.H.G.V.D.O.L.D.E.C.E.G.W.V.M.W.J.A.H.D.W.

 

Ad N51 33.543 E3 38.595

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, leuk dat je zo positief ben.

 

Maar mijn vraag is waarom wil je een cache neerleggen? zelf heb je momenteel nog een GPS je heb 1 cache gevonden

Zou het niet handiger zijn dat je eerst zelf weet wat geocaching inhoud, hierbij bedoel ik ga eerst wat caches opsporen zoek vooral wat mooiere uit en zie wat er nu al allemaal te vinden is in je buurt ga asjeblieft voor kwaliteit.

En als je eenmaal weet wat er zoal voor verbergplaatsen zijn bedenk dan een cache waar de vinders met een tevreden gevoel op terug kunnen kijken.

 

Lopen heeft niemand in 1 keer onder de knie

Fietsen heeft men ook moeten leren

En voor autorijden zijn zelfs speciale scholen voor

Probeer eerst cache’s te zoeken zie wat voor een vouten andere gemaakt hebben en trek daar je lering uit laat je trots op je eerste cache kunnen zijn.

 

 

Veel suc6 zo als kuimel dat zo mooi kan formuleren

 

 

Barny nog steeds bezig met R.E.H.G.V.D.O.L.D.E.C.E.G.W.V.M.W.J.A.H.D.W.

 

Ad N51 33.543 E3 38.595

 

Dank voor je snelle reactie en je adviezen, Barny.

 

Ja, het wordt er eentje van kwaliteit die ik de tijd geef om te maken, denk aan 3 tot 6 maanden.

In die periode heb ik ook wat meer ervaring opgedaan, juist! Dus dat advies is ter harte genomen.

 

Maar wil jij ajb mijn vraag nog beantwoorden? Graag!

 

Geogroeten,

 

Balanza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij vinden in het commentaar van barny. Ga eerst zelf eens op pad om een stuk of 50 caches te bezoeken in alle soorten en maten.

 

Hoeveel bezoekers bij een cache is onderhevig aan heel veel factoren.

- dicht bevolkt gebied (meer cachers meer bezoekers)

- wat voor een soort cache (traditional of multi)

- afstand te lopen (opraper of een flinke wandeling)

 

Om een indicatie te geven a.h.v. onze caches bij Hattem

- een multi van max 4 km is op 8-12-2004 gelegd en heeft tot nu toe 229 logs. Een team kan uit meerdere mensen bestaan.

- een mystery (eerst puzzel oplossen) met een filmkokertje kun je benaderen met de auto tot op 10 meter afstand. Gelegd op 7-2-2007 en 100 logs.

 

Gemiddeld per week is dus afhankelijk van zoveel factoren dat je het niet kunt zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij vinden in het commentaar van barny. Ga eerst zelf eens op pad om een stuk of 50 caches te bezoeken in alle soorten en maten.

 

Hoeveel bezoekers bij een cache is onderhevig aan heel veel factoren.

- dicht bevolkt gebied (meer cachers meer bezoekers)

- wat voor een soort cache (traditional of multi)

- afstand te lopen (opraper of een flinke wandeling)

 

Om een indicatie te geven a.h.v. onze caches bij Hattem

- een multi van max 4 km is op 8-12-2004 gelegd en heeft tot nu toe 229 logs. Een team kan uit meerdere mensen bestaan.

- een mystery (eerst puzzel oplossen) met een filmkokertje kun je benaderen met de auto tot op 10 meter afstand. Gelegd op 7-2-2007 en 100 logs.

 

Gemiddeld per week is dus afhankelijk van zoveel factoren dat je het niet kunt zeggen.

 

Dank voor je reactie,

 

Ik heb al gereageerd naar Barny dat ik zijn reactie en suggesties waardeer.

Aan jouw cijfers heb ik wat, dank je. (Het wordt een multicache!)

 

Geogroeten,

 

Balanza.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan zelf ook wel achter het gemiddelde "bezoek" van een cache komen door naar de "hidden"-datum te kijken bovenaan de cache-pagina en het aantal "logged visits". Deze info staat gewoon op de cache-pagina.

Door regelmatig te cachen doe je veel ervaring op en kom je ook hele leuke dingen tegen die je eventueel weer in jouw cache kan verwerken.

Suc6 :) .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan mij vinden in het commentaar van barny. Ga eerst zelf eens op pad om een stuk of 50 caches te bezoeken in alle soorten en maten.

 

 

50 maar?

 

Het aantal doet er niet zo to maar ik pleit ook voor een flinke zoek ervaring op traditional, multi èn mysterie. Gewoon om te weten te komen waarom ergens een cache ligt en dat is m.i. namelijk niet zomaar een plekkie om een cache weg te leggen. Zorg ervoor dat het een toevoeging heeft op het gebied van omgeving, natuur, entertainmentvalue, puzzelwaarde makkelijkheid/moeilijkheid.

 

Het komt nu maar al te vaak voor dat ergens een rolletje ligt waarbij je denkt "O, hier is een rolletje gevallen, een steen erop, aanmelden en ik heb een cache" De enige waarde daarvan is het puntje en daar hebben we al genoeg draadjes over ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het aantal caches dat je hebt gezocht, tja daar heeft iedereen een andere mening over. Doe wel op z'n minst een tiental caches van hetzelfde type als je wil gaan maken.

Maar wacht niet te lang, je zult zien dat hoe meer caches je doet hoe ingewikkelder je eigen cache wordt, daar ben ik sinds kort pas op terug gekomen want geocaching moet wel toegankelijk blijven. Zeker naar het westen toe waar ze tegen elkaar blijven opbieden met de meest verschrikkelijke puzzels.

Kom maar op met een lekker eenvoudige wandelcache daar in de Kempen!

 

O ja en het bezoekersaantal... daar is ook al veel over gezegd. Voor een niet al te lange wandeling mag je rekenen op 100 bezoekers in het eerste jaar, meer zullen het niet zijn minder wel. Daarvan komt het grootste deel net nadat de cache uit is, de eerste weekend-dagen komen er vaak wel 5 cachers/cache teams op af. Na de eerste maand zit je rond de 1-2 per weekend-dag en een jaar later wordt die misschien 1 keer per 2 weken gevonden.

Een korte traditional wordt veel vaker gevonden en die zou ik niet midden op het land van de boer neer leggen. Voor een mysterie is het bezoekersaantal wat minder, maar is ie makkelijk en snel dan kun je toch in een maand aan de 50 zitten (daarna wordt het wel snel minder).

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Om te kijken hoeveel er gemiddeld op af komen.. kan je natuurlijk ook kijken naar caches in de omgeving waar je wilt leggen.

Want het maakt veel uit waar je cache komt te liggen.

Wij hebben niet te lange multies, waar 1 bv al vanaf febr ligt en nog geen 30 keer bezocht is.

 

Dus kijk om je heen, kijk naar de caches in de buurt en daar kan je dan een behoorlijk gemiddelde van nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk zowiezo eerst eens in je buurt rond voordat je een cache neerlegt. Alleen al om te voorkomen dat routes over hetzelfde terrein lopen of zoals hier wel eens is gebeurd, dat de eindcache erg dicht naast een andere ligt, of naast een WP van een andere cache of naast een mystery.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een manier om te schatten hoeveel keer de cache bezocht zou worden is te kijken naar het aantal logs bij caches in de omgeving, even kijken hoelang hij er al ligt en dat delen door het aantal bezoekers.

Let wel dit is een schatting. Het aantal cachers is de laatste jaren flink gestegen dus caches die er net liggen kunnen in verhouding tot de oudere caches meer bezoekers krijgen simpelweg omdat er meer cachers in de omgeving van de cache wonen.

Verder natuurlijk ook kijken naar het type cache. Een korte simpele wordt vaak sneller gedaan dan een lange of ingewikkelde.

Succes met het bedenken/ uitwerken/ onderhouden van de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je ook rekening mee kan houden is de hogere logdichtheid tijdens de vakanties.. Vooral de voorjaars- en najaars vakanties hebben een hogere logdichtheid dan gedurende "werktijd" Ook de weekends zullen een hogere score opleveren dan door de weeks..

 

Verder, als je cache zo goed is dat iemand een Geo d'or toekent, dan zal dit ook meewerken met het verhogen van de logs..

 

Hoop dat dat helpt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan zelf ook wel achter het gemiddelde "bezoek" van een cache komen door naar de "hidden"-datum te kijken bovenaan de cache-pagina en het aantal "logged visits". Deze info staat gewoon op de cache-pagina.

Door regelmatig te cachen doe je veel ervaring op en kom je ook hele leuke dingen tegen die je eventueel weer in jouw cache kan verwerken.

Suc6 :thumbup: .

 

Ja, ik ga zeker nog wat verwerken in wat ik vind. Jouw manier van beoordelen bevalt me. Dan kan ik tenminste tegen de boer zeggen dat het gemidddelde bezoek aan de omringende caches 'zoveel' is.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Ik kan mij vinden in het commentaar van barny. Ga eerst zelf eens op pad om een stuk of 50 caches te bezoeken in alle soorten en maten.

 

 

50 maar?

 

Het aantal doet er niet zo to maar ik pleit ook voor een flinke zoek ervaring op traditional, multi èn mysterie. Gewoon om te weten te komen waarom ergens een cache ligt en dat is m.i. namelijk niet zomaar een plekkie om een cache weg te leggen. Zorg ervoor dat het een toevoeging heeft op het gebied van omgeving, natuur, entertainmentvalue, puzzelwaarde makkelijkheid/moeilijkheid.

 

Het komt nu maar al te vaak voor dat ergens een rolletje ligt waarbij je denkt "O, hier is een rolletje gevallen, een steen erop, aanmelden en ik heb een cache" De enige waarde daarvan is het puntje en daar hebben we al genoeg draadjes over :eek:

 

 

Dank je voor de aanwijzingen, ik doe er mijn voordeel mee. En ik laat de cache 'testen' door een geocachevriend, wat hijn van de kwaliteit vind. En ja, ik laat ook een stukje min of meer verborgen natuur zien waar zelfs die in de buurt wonenden geen weet van hebben. Oké?

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Het aantal caches dat je hebt gezocht, tja daar heeft iedereen een andere mening over. Doe wel op z'n minst een tiental caches van hetzelfde type als je wil gaan maken.

Maar wacht niet te lang, je zult zien dat hoe meer caches je doet hoe ingewikkelder je eigen cache wordt, daar ben ik sinds kort pas op terug gekomen want geocaching moet wel toegankelijk blijven. Zeker naar het westen toe waar ze tegen elkaar blijven opbieden met de meest verschrikkelijke puzzels.

Kom maar op met een lekker eenvoudige wandelcache daar in de Kempen!

 

O ja en het bezoekersaantal... daar is ook al veel over gezegd. Voor een niet al te lange wandeling mag je rekenen op 100 bezoekers in het eerste jaar, meer zullen het niet zijn minder wel. Daarvan komt het grootste deel net nadat de cache uit is, de eerste weekend-dagen komen er vaak wel 5 cachers/cache teams op af. Na de eerste maand zit je rond de 1-2 per weekend-dag en een jaar later wordt die misschien 1 keer per 2 weken gevonden.

Een korte traditional wordt veel vaker gevonden en die zou ik niet midden op het land van de boer neer leggen. Voor een mysterie is het bezoekersaantal wat minder, maar is ie makkelijk en snel dan kun je toch in een maand aan de 50 zitten (daarna wordt het wel snel minder).

 

Oké, ook jouw schrijfsel helpt me. Ik zal de totale afstand erbij zetten voor de wandelaars want zo geniet je extra, toch? En het wordt een multi met zoeken naar ontbrekende gegevens voor de waypoints.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Om te kijken hoeveel er gemiddeld op af komen.. kan je natuurlijk ook kijken naar caches in de omgeving waar je wilt leggen.

Want het maakt veel uit waar je cache komt te liggen.

Wij hebben niet te lange multies, waar 1 bv al vanaf febr ligt en nog geen 30 keer bezocht is.

 

Dus kijk om je heen, kijk naar de caches in de buurt en daar kan je dan een behoorlijk gemiddelde van nemen.

 

 

Dank je wel voor je reactie en je suggesties.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Kijk zowiezo eerst eens in je buurt rond voordat je een cache neerlegt. Alleen al om te voorkomen dat routes over hetzelfde terrein lopen of zoals hier wel eens is gebeurd, dat de eindcache erg dicht naast een andere ligt, of naast een WP van een andere cache of naast een mystery.

 

Ja, prima. Het klinkt verwaand maar voor de keuze heb ik daar rekening mee gehouden.

Ook jij bedankt voor je reactie en tips.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Een manier om te schatten hoeveel keer de cache bezocht zou worden is te kijken naar het aantal logs bij caches in de omgeving, even kijken hoelang hij er al ligt en dat delen door het aantal bezoekers.

Let wel dit is een schatting. Het aantal cachers is de laatste jaren flink gestegen dus caches die er net liggen kunnen in verhouding tot de oudere caches meer bezoekers krijgen simpelweg omdat er meer cachers in de omgeving van de cache wonen.

Verder natuurlijk ook kijken naar het type cache. Een korte simpele wordt vaak sneller gedaan dan een lange of ingewikkelde.

Succes met het bedenken/ uitwerken/ onderhouden van de cache.

 

Dank voor je suggesties. En dank voor je aanmoedigingen.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

 

Waar je ook rekening mee kan houden is de hogere logdichtheid tijdens de vakanties.. Vooral de voorjaars- en najaars vakanties hebben een hogere logdichtheid dan gedurende "werktijd" Ook de weekends zullen een hogere score opleveren dan door de weeks..

 

Verder, als je cache zo goed is dat iemand een Geo d'or toekent, dan zal dit ook meewerken met het verhogen van de logs..

 

Hoop dat dat helpt..

 

Oh ja, ook dit helpt me om het antwoord te formuleren.

Dank je wel voor de reactie op mijn vraag.

 

Geogroeten,

 

Balanza.

bewerkt door balanza
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om een indicatie te geven a.h.v. onze caches bij Hattem

- een multi van max 4 km is op 8-12-2004 gelegd en heeft tot nu toe 229 logs. Een team kan uit meerdere mensen bestaan.

- een mystery (eerst puzzel oplossen) met een filmkokertje kun je benaderen met de auto tot op 10 meter afstand. Gelegd op 7-2-2007 en 100 logs.

 

Gemiddeld per week is dus afhankelijk van zoveel factoren dat je het niet kunt zeggen.

Bovendien ...... hoe tel je het aantal bezoekers? Als je het echt wilt weten, zou je eigenlijk bij de cache moeten gaan posten en koppen tellen. 1 team kan uit 1 of veel meer personen bestaan, en ..... logt daadwerkelijk iedereen? En dat geldt voor de mensen die hem wel vinden, maar zeker ook voor de mensen die hem niet vinden.

 

Sluit me er bij aan dat bezoekersaantal afhankelijk is van zoveel factoren ..... lokatie, weer, tijd van het jaar. Hoeveel "reclame" wordt er voor je cache gemaakt? (reacties in de logs).

 

Als je hem op prive terrein legt, wat betekent dit voor de "openingstijden"? Als er in het weekend niet gelogd mag worden, houdt echt iedereen zich daar dan aan? Kan er geparkeerd worden op het prive terrein of in de buurt hiervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...