Spring naar bijdragen

Kopen in Amerika topic


Aquosus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Gast diamant

Je hebt nu voor je verjaardag een quest gekregen, en nog lijk je niet tevreden. Misschien ben je er te zuinig mee, en durf je er niet mee te cachen. Het lijkt me dat het wel voor outdoor gemaakt is, ook om op je fiets te monteren. Alleen wild mountainbiken vanaf trappen en stijle paden enzo, gaat wat ver. Maar het is sowieso een vreemde hobby om dat soort manouvres geregistreerd te willen hebben met gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn Garmin eTrex Vista ook uit Amerika laten komen. Ik gebruik deze unit al zolang dat ik in Geocaching aktief ben en met grote tevredenheid! De Amerikaanse basemap heb je niet meer nodig op het moment dat je kaarten in gaat laden van de Mapsource CD's

 

 

Greetinx,

Siberhusky

bewerkt door Siberhusky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wij hebben ook een GPS uit de USA laten komen. (Garmin GPSMAP 76 Csx)

Zeer snelle bestelling (E-Bay), betaling (Paypal) en levering (USPS,Trace & Track) maar de nederlandse douane heeft de GPS ruim 9 dagen in bezit gehad om de invoerrechten en BTW te bereken. Uiteindelijk toch nog 175 euro goedkoper dan de goedkoopste aanbieder in Nederland. Geduld is een schone zaak en bespaart nog geld ook. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om zo'n gps te machtigen voor 2/3 van de prijs in NL durf ik wel enig risiko te lopen, echter als er nog 14% invoerrechten en daarover nog eens 19% BTW bij komt, DAN WORDT HET EEN STUK MINDER INTERESANT!

Toevallig heb ik een kennis in Avon, MN die ook nog eens vlakbij (ca. 5 km) bij die winkel werkt.

Mijn vraag is nu als ik een "gebruikte"gps* door een partikulier laat opsturen, moet ik dan ook invoerrechten en btw betalen.

De gps gaat enige gebruiksporen krijgen en wordt door de modder gehaald.

 

Dat maakt dus niet uit: wij hadden wat tweedehands in de VS gekocht, maar je wordt voor de douane aangeslagen voor de nieuwwaarde van wat je koopt en daar betaal je nogeens BTW en invoerrechten over. Tweedehands kopen in de VS is dan niet echt interessant meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Om zo'n gps te machtigen voor 2/3 van de prijs in NL durf ik wel enig risiko te lopen, echter als er nog 14% invoerrechten en daarover nog eens 19% BTW bij komt, DAN WORDT HET EEN STUK MINDER INTERESANT!

Toevallig heb ik een kennis in Avon, MN die ook nog eens vlakbij (ca. 5 km) bij die winkel werkt.

Mijn vraag is nu als ik een "gebruikte"gps* door een partikulier laat opsturen, moet ik dan ook invoerrechten en btw betalen.

De gps gaat enige gebruiksporen krijgen en wordt door de modder gehaald.

 

Dat maakt dus niet uit: wij hadden wat tweedehands in de VS gekocht, maar je wordt voor de douane aangeslagen voor de nieuwwaarde van wat je koopt en daar betaal je nogeens BTW en invoerrechten over. Tweedehands kopen in de VS is dan niet echt interessant meer.

Voor 400 Euri inclusief heb ik een CSx uit Amerika gekocht. zonder poespas op Ebay.

Alles werkt prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Wij zijn al 1,5 jaar fan van de Garmin Etrex Venture. Daarom gaan we van de nieuwe Venture HC met verbeterde ontvangst helemaal watertanden. Kortom, het wordt tijd voor een nieuwe GPS. Nu weten we dat Garmins in Amerika (Verenigde Staten) véél goedkoper zijn. Alleen krijg ik als ik zo eens rondsurf op de site het idee dat er wel een aantal haken en ogen hieraan zitten.

 

Daarom een topic om deze haken en ogen, voordelen en nadelen, enz. eens op een rijtje te krijgen. Concreet de volgende vragen:

 

1. welke leveranciers in Amerika zijn er en wat zijn hun voor en nadelen? Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

2. hoe zit het nou met garantie? vervalt die bij export of kun je die gewoon claimen bij Garmin zelf mocht er iets zijn?

3. hoe zit het precies met invoerrechten. Hoeveel betaal je nou en is de hoogte van deze invoerrechten op de een of andere manier (maar wel op een legale manier) te beïnvloeden?

 

Om een aftrap te geven. Bij Offroute.com is de Venture HC te koop voor $156,- dollar. Daar komt $44,- verzendkosten bovenop. Is samen dus $200 dollar of €144,- euro. Dat scheelt nogal met de €245,- die bijvoorbeeld bij gps-garmin.nl wordt gevraagd. Ik heb echter geen idee hoeveel invoerrechten er dan nog bovenop komen en hoe je dat van tevoren kunt weten? En wat als er nou een probleem mee is?

 

Ofwel, ik ben benieuwd naar de reacties!

bewerkt door flippel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn al 1,5 jaar fan van de Garmin Etrex Venture. Daarom gaan we van de nieuwe Venture HC met verbeterde ontvangst helemaal watertanden. Kortom, het wordt tijd voor een nieuwe GPS. Nu weten we dat Garmins in Amerika (Verenigde Staten) véél goedkoper zijn. Alleen krijg ik als ik zo eens rondsurf op de site het idee dat er wel een aantal haken en ogen hieraan zitten.

 

Daarom een topic om deze haken en ogen, voordelen en nadelen, enz. eens op een rijtje te krijgen. Concreet de volgende vragen:

 

1. welke leveranciers in Amerika zijn er en wat zijn hun voor en nadelen? Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

2. hoe zit het nou met garantie? vervalt die bij export of kun je die gewoon claimen bij Garmin zelf mocht er iets zijn?

3. hoe zit het precies met invoerrechten. Hoeveel betaal je nou en is de hoogte van deze invoerrechten op de een of andere manier (maar wel op een legale manier) te beïnvloeden?

 

Om een aftrap te geven. Bij Offroute.com is de Venture HC te koop voor $156,- dollar. Daar komt $44,- verzendkosten bovenop. Is samen dus $200 dollar of €144,- euro. Dat scheelt nogal met de €245,- die bijvoorbeeld bij gps-garmin.nl wordt gevraagd. Ik heb echter geen idee hoeveel invoerrechten er dan nog bovenop komen en hoe je dat van tevoren kunt weten? En wat als er nou een probleem mee is?

 

Ofwel, ik ben benieuwd naar de reacties!

 

Ik ken de andere draadjes niet. Maar ik heb het ook gedaan via ebay een nieuwe Vista Hcx gekocht voor een schamele 150 dollar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

keep in mind..... :lol::o

De nederlandse Douane, bekijkt zendingen uit het buitenland. Als je vliegt heb je bv maar 175 euro vrijstelling om mee terug te nemen naar nederland. een beetje GPSr valt dan ook snel buiten de vrijstelling.

 

Ik zag dit op douane.nl

 

Aankopen via internet

 

Als u aankopen doet via internet is het van belang om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

Aangifte

 

Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen.

Omzetbelasting en rechten bij invoer

 

In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting en rechten bij invoer.

Accijnsgoederen

 

Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden.

Beperkte en verboden goederen

 

Sommige goederen mag u Nederland alleen invoeren als u in het bezit bent van een vergunning. Andere goederen mag u Nederland helemaal niet invoeren.

Snel naar

 

* Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

* Accijnsgoederen

* Beperkte en verboden goederen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

keep in mind..... :lol::o

De nederlandse Douane, bekijkt zendingen uit het buitenland. Als je vliegt heb je bv maar 175 euro vrijstelling om mee terug te nemen naar nederland. een beetje GPSr valt dan ook snel buiten de vrijstelling.

 

Ik zag dit op douane.nl

 

Aankopen via internet

 

Als u aankopen doet via internet is het van belang om te weten welke voorwaarden er voor deze aankopen gelden bij hun invoer in Nederland.

Aangifte

 

Als u via internet goederen uit het buitenland bestelt en deze in Nederland laat afleveren, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen.

Omzetbelasting en rechten bij invoer

 

In principe moet u bij invoer van goederen van buiten de EU in Nederland rechten bij invoer en/of omzetbelasting (BTW) betalen. In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting en rechten bij invoer.

Accijnsgoederen

 

Als het om accijnsgoederen gaat, moet u ook accijns betalen. Bij accijnsgoederen binnen de EU gelden andere voorwaarden.

Beperkte en verboden goederen

 

Sommige goederen mag u Nederland alleen invoeren als u in het bezit bent van een vergunning. Andere goederen mag u Nederland helemaal niet invoeren.

Snel naar

 

* Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

* Accijnsgoederen

* Beperkte en verboden goederen

 

Bedankt voor de reactie.

Lijkt mij dat een GPS van 144 euro incl. transportkosten nog binnen de 175 euro valt. Of was 175 euro slechts een voorbeeld? Kan ik ergens een duidelijk overzicht vinden met hoe hoog die evt. invoerrechten dan zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. welke leveranciers in Amerika zijn er en wat zijn hun voor en nadelen? Ik ben ook benieuwd naar ervaringen!

 

Goede ervaring met kopen via eBay.com. Via webwinkel ZGear mijn nieuwe GPSMAP 60CSx gekocht.

 

Had een klein probleem toen ik mijn kaartmateriaal op mijn GPSr wilde krijgen. Garmin gemaild, en binnen een halve dag belden ze op (!) om me door de procedure heen te praten. Geweldige service!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan de draadjes dan voor mij aan elkaar knopen? Ik vind alleen maar versnipperde draadjes! Of draadjes van 2 jaar oud.

 

DAT zou wel makkelijk zijn iemand die voor jouw de zaak bij elkaar zoekt :o

Je weet dus wel dat er het nodige te vinden is maar een ander moet dat ff

aan elkaar breien ??? En er zijn zat recente berichten hierover :lol:

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...