Spring naar bijdragen

Kopen in Amerika topic


Aquosus

Aanbevolen berichten

Nou, dan heb ik maar even twee draadjes aan elkaar gebreid (en dat terwijl ik niet eens kan breien :D ). Overigens het feit, dat een draadje oud is, betekent niet dat je dat draadje niet kunt gebruiken. Gewoon weer even een schop tegen aan geven :dribble: !

 

Nog een gerelateerd draadje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ook in dit draadje kom je er het nodige over tegen.

 

mijn ervaring (stond ook al in dat draadje) :

 

Mijn eerste Magellan Meridian Platinum, kocht ik voor $229 in augustus 2004 in de USA (bij een Megaseller via eBay), nieuw in doos.

Gelijk Direct Route Europa, een extra geheugenkaart en een autosteun met extra combikabel (data en aanstekeraansluiting) erbij.

Het hele zaakje kostte me omgerekend 325 euro, inclusief verzenden en douanekosten, terwijl hetzelfde type toen bij Correct, Bever en Zwerfkei op dat moment ruim 600 euro kostten en bij Futurumshop 549 euro. (zonder extra's!!)

Met de extra's meegerekend, dus voor minder dan de helft!! ....en hij werkt nog steeds prima!

 

Voor een kennis en twee collega's later ook nog twee Meridians Gold en een Meridian Color geimporteerd.

Met een vergelijkbaar voordeel.

 

medio 2006 kocht ik, ook via eBay een enkele maanden oude Magellan eXplorer XL. Voor 260 Canadese Dollars. Inclusief verzenden en douanekosten kwam die totaal op 300 euro.

Goedkoopste prijs in Nederland toen: 550 euro (maar dan wel voor een nieuwe)

 

Na wat updateperikelen (Magellan servicedesk stuurde me de verkeerde update, waarna hij "voor dood" bleef liggen) mocht ik na wat heen en weer gemail het toestel opsturen naar een serviceadres in Frankrijk. Die hebben er niets mee gedaan want....2 weken later rolde er een splinternieuwe in de bus!! Een Europese versie met Europese detailkaarten erop!, Hoezo slechte service?

 

Voor dergelijke prijsverschillen durf ik wel een risico aan.

 

Ik koop overigens allerlei outdoorspullen, maar ook foto-accesoires, diverse objectieven etc. via internet in USA, Canada, HongKong en China.

Soms heb je mazzel en hoor je, meestal bij verzending via de posterijen, helemaal niets meer van de Douane , maar het meeste wordt via pakketdiensten vervoerd en die klaren echt alles in.

Je moet dus wel even van tevoren opvragen wat de te verwachte douanekosten zijn en de BTW (info te verkrijgen bij de online douanediensten of de belsting), maar tot nu toe heb ik gemiddeld 30 tot 50% voordeel op alles wat ik koop. Op mijn HennessyHammocks (outdoor-hangmatten) destijds zelfs 60% in vergelijking met de verkoopprijs bij Bever.

 

Nee ik weet wel waar ik mijn spullen koop! Dan maar geen vriendelijke verkoper.

 

enne.....ik ben nog nooit belazerd of teleurgesteld. Koop alleen bij betrouwbare dealers (grote megasellers met meer dan 95% positive feedback)

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan de draadjes dan voor mij aan elkaar knopen? Ik vind alleen maar versnipperde draadjes! Of draadjes van 2 jaar oud.

 

DAT zou wel makkelijk zijn iemand die voor jouw de zaak bij elkaar zoekt :no:

Je weet dus wel dat er het nodige te vinden is maar een ander moet dat ff

aan elkaar breien ??? En er zijn zat recente berichten hierover :thumbup:

 

Succes!

 

 

Ik heb mijn Extrex Legend vorige maand via Ebay (verkoper uit Israel) gekocht , nieuw in doos 64 euro + 19 Euro verzend kosten. Die winkel had ook kogelvrijevesten.......gecaching met scherp? :lol1:

 

Groet,

Cyb

bewerkt door Cybirian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...