Spring naar bijdragen

Geen sport, maar hobby


Geopatra

Aanbevolen berichten

Of het nu een sport of een hobby is maakt niet uit. Als je er maar plezier aan beleeft. Dat is het voornaamste. Voor eremetaal jagers zit er wel degelijk een comptitie element in. Voor deze groep is het de "sport"om als eerste te loggen. En dat is een zeer mooie hobby. Sport of hobby, maakt dus geen moer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Of het nu een sport of een hobby is maakt niet uit. Als je er maar plezier aan beleeft. Dat is het voornaamste. Voor eremetaal jagers zit er wel degelijk een comptitie element in. Voor deze groep is het de "sport"om als eerste te loggen. En dat is een zeer mooie hobby. Sport of hobby, maakt dus geen moer uit.

Zegt degene die vanmiddag nog goud heeft gescoord :):)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euuh, sport... hobby... ? Ik zou er nog verslaving aan willen toevoegen :beerchug:

Sedert enige maanden bezig en het heeft ons al tot in Frankrijk gebracht. Vrienden hebben ons met geocaching in aanraking gebracht en het brengt leven in wat anders 'saaie' wandelingen zouden worden. Kortom sport of hobby 'what's in a name...?'. Plezier er aan beleven, uitdaging zoeken, bezig zijn met je omgeving, vrienden, gezin, mensen leren kennen. Kortom een heel sociale bezigheid.

 

Lees ik net de topic even helemaal door... kom ik verslaving inderdaad al tegen...warempel van degenen die het op ons hebben overgedragen [:thumbup:]

 

[off-topic - preekmode]

Wel even een opmerking over het fenomeen mountainbiker... Ben d'r zelf namelijk ook één. En het moet me van het hart dat (natuurlijk de overtreders daar gelaten) het merendeel van ons nooit buiten het parcours komen. Vandaag Mergel 3 gelopen. Deze route voert voor een merendeel over een mountainbike-parcours. Niets stuk gereden, mountainbikers schuwen een beetje modder of water niet, anders moet je maar een reet-fiets gaan rijden en op het asfalt blijven. Maar, wat me wel opviel was dat het gros van de wandelende dus waarschijnlijk ook de geocachende medemens al snel de plassen en modderpoelen omzeilt door een alternatief single-track te openen. Dus van het pad af het bos een paar meter in, kruipelhout door etc. Al snel volgen er meer en een nieuwe route is geboren. Daarnaast kan ik me geen enkel schoenprofiel of mountainbikeband voor de geest halen in de vorm van hoeven. Kennelijk voelt de paardrijdende medemens zich verheven boven alle bepalingen en laat zijn edel dier de paden mooi open slaan met het achterlaten van hier een daar een verse hoop. Kennelijk is de gedachte wie na mij komt die dan zorgt. Om maar eens een zijsprong te maken naar de Zonnekoning.

[on-topic]

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom juist maak ik er nog eens op een preekmode manier melding van. Laten we dat doen wat mag en dat laten wat niet is toegestaan en de andere gebruiker van het bos of wat dan ook de ruimte geven. Ons land is al klein genoeg maar heeft genoeg voor iedereen te bieden. Met respect voor anderen en andermans eigendom krijg je respect terug. Het zal de beheerder dan een stuk gemakkelijker zijn toestemming te geven.

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom juist maak ik er nog eens op een preekmode manier melding van. Laten we dat doen wat mag en dat laten wat niet is toegestaan en de andere gebruiker van het bos of wat dan ook de ruimte geven. Ons land is al klein genoeg maar heeft genoeg voor iedereen te bieden. Met respect voor anderen en andermans eigendom krijg je respect terug. Het zal de beheerder dan een stuk gemakkelijker zijn toestemming te geven.

 

 

Daar kan ik het helemaal me eens zijn.

 

Remunj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of het nu een sport of een hobby is maakt niet uit. Als je er maar plezier aan beleeft. Dat is het voornaamste. Voor eremetaal jagers zit er wel degelijk een comptitie element in. Voor deze groep is het de "sport"om als eerste te loggen. En dat is een zeer mooie hobby. Sport of hobby, maakt dus geen moer uit.

Zegt degene die vanmiddag nog goud heeft gescoord :beerchug::thumbup:

 

he he he he he :huh::yes:B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug::thumbup::huh:

De start was ook niet helemaal duidelijk blijkbaar, hobby/sport wat maakt het uit. Het gaat erom dat je je spobby goed verkoopt als je een cache legt of een event gaat aanmelden, wanneer je spreekt met gemeente of andere belanghebbende.

 

Schatzoeken voor volwassenen is een veel gehoorde kreet die er wel lekker in gaat bij menig gemeentehuis.

 

Face the facts, meer mensen doen nu aan geocaching het is geen geheim genootschap meer en ik zie geen reden om er heel geheimzinnig over te doen. Natuurlijk moet je ook niet overdrijven maar wij zijn al uit de kast gekomen en iedereen begrijpt wel sport/hobby of hobby/sport.

 

Simpele oprapers zijn voor mij een sport, hoe meer hoe leuker. Wandelingen, het liefst zo lang mogelijk zijn voor mij een hobby.

 

oja, als je monopolie gaat combineren met cachen, wat is het dan een spelletje of..... :yes:B) (in mijn beleving dus een hobby want het is 16 plus KM)

bewerkt door Track_leader
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had al zo'n vermoeden waar de discussie heen zou gaan. En ja hoor: het wordt weer gezever of men het sport of hobby vindt.

 

Maar daar ging het niet om

 

Het gaat erom dat hantering van de omschrijving sport naar natuurbeheerders en andere instituten een risico met zich meebrengt, omdat sport anders beoordeelt wordt dan hobby en eigenlijk ook spel.

Daar gaat het om.

 

Of deze of gene het als sportieve bezigheid ervaart zal mij worst wezen!

 

Geopatra.

 

Tja, ik had de discussie of men het als sport of hobby ervaart wel verwacht. Is het erg, denk het persoonlijk niet! Ik snap het punt van Geopatra wel: het gaat erom hoe je jet tijdsverdrijf geocachen verkoopt naar de buitenwacht. Zeker als je toestemming vraagt voor een cache: de gebiedsbeheerder kan als hij of zij nog nooit van onze tijdsverdrijf heeft gehoord hier gevoelig voor zijn. Dat is het punt wat Geopatra onder de aandacht wil brengen! Dus graag nu weer ontopic alsjeblieft dank je wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onbekend maakt onbemind:

An sich lijkt me de insteek sport en/of hobby niet het primaire uitgangspunt om een instantie of overheid over de streep te trekken. Bij de instantie/overheid/grondeigenaar zal het gaan om de in zijn ogen verwachte overlast in al zijn vormen te beperken. 'Men moet iets van mij, ik ken het niet, dus overlast...' Een kortzichtige gedachte maar geen ondenkbeeldige.

Vervolgens zal bij de overkant van de tafel eerder het imago van de beoefenaars in zijn algemeenheid van doorslaggevende betekenis zijn om het gesprek open voort te zetten (uitgezonderd natuurlijk als iets absoluut niet kan) dan met het feit of iets een sport of een hobby wordt genoemd. Dat is ook wat ik tussen de regels door wilde laten dooschemeren in mijn bijdrage. En laten we wel wezen ook jijzelf bent natuurlijk een heel belangrijke factor in het totaal. Hij heeft jou niet nodig, jij hem wel.

 

Ik ben zelf volop aan het nadenken een mysterie uit te zetten. Daar komt nogal wat bij kijken. Mijn insteek is om de overzijde van de tafel net zo enthousiast te krijgen als dat ik zelf ben. Laat de meerwaarde zien. 'What's in it for me' is vaker de onuitgesproken gedachte, en die is er altijd wel op een of andere manier te halen. Een stadscache kan iets extra's krijgen door een VVV er in te proberen te betrekken. Het gaat naar mijn idee dus helemaal niet om toestemming maar om overeenstemming. Punt is wel dat je imago zienderogen daalt als de beheerder merkt dat je mede-cachers en dat hoeven er echt maar een paar te zijn, de boel verzieken.

 

Tot slot: En laten we bij het uitzetten van een cache in het bos eens wat minder alu-plaatjes op levende bomen schroeven.

bewerkt door Tismilucas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot slot: En laten we bij het uitzetten van een cache in het bos eens wat minder alu-plaatjes op levende bomen schroeven.

 

Is toch ook een leuke sport: wie schroeft de meeste aluminium plaatjes op levende bomen? Of wie vindt de meeste van deze plaatjes? Of zouden dit weer hobby's zijn? Het duizelt me een beetje van al die sub-hobby's (of zijn het nou sub-sporten?) onder de noemer Geocaching :lol:

 

Maar ik ben het helemaal met je eens: levende bomen mishandelen is NOT DONE :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Tot slot: En laten we bij het uitzetten van een cache in het bos eens wat minder alu-plaatjes op levende bomen schroeven.

 

 

Maar ik ben het helemaal met je eens: levende bomen mishandelen is NOT DONE :lol:

 

Niet mee eens!

De ene boswachter heeft er geen enkel probleem mee en de andere wel. De volgende wil weer niet dat je iets onder een bank schroeft, en weer een volgende wil het juist wel.

Als het ze uitkomt schroeven of timmeren ze zelf ook eea. op een boom.

 

En eerlijk gezegd: ik zie het hele probleem er niet van in om 2 schroeven in een boom te draaien. Daar krijgt die boom niets van. Een gezonde boom kan daar heel goed tegen.

"Mishandeling" vind ik in deze al helemaal overtrokken. Dan zullen ze ook alle spechten ed. moeten uitroeien en wat er nog meer gaatjes in bomen maakt.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En eerlijk gezegd: ik zie het hele probleem er niet van in om 2 schroeven in een boom te draaien. Daar krijgt die boom niets van. Een gezonde boom kan daar heel goed tegen.

"Mishandeling" vind ik in deze al helemaal overtrokken. Dan zullen ze ook alle spechten ed. moeten uitroeien en wat er nog meer gaatjes in bomen maakt.

 

Mishandeling is misschien wat overtrokken, maar ik heb toch altijd weer mijn bedenkingen als ik ergens een plaatje op een boom geschroefd zie, terwijl een paar meter verderop een afgezaagde boomstronk in de grond zit:

 

957dfccb-16e7-4978-a6eb-03d8d3f4ed5b.jpg

 

Is toch een kleine moeite om die te gebruiken i.p.v. een boom die in de groei zit? Een afgezaagde boomstronk is in principe een 'afgeschreven' boom, alleen nog nuttig voor allerlei klein ongedierte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...