Spring naar bijdragen

Waar komt je forumnaam vandaan?


BigBird

Aanbevolen berichten

Jaap & Sem ? Ach, gewoon omdat ik Jaap heet en m'n dochter Sem. Maar dat had iedereen vast al wel begrepen. Nooit echt behoefte gehad om een nickname te verzinnen. Soms (vooral in logboekjes) gebruik ik wel eens de naam "Kruppstahl" vanwege m'n vak: Ik ben decorbouwer en maak de hele dag mooie dingen met staal en ook omdat ik (vind ik zelf) van die mooie logkaartjes heb. Voor de gelukkigen onder jullie die er al één hebben: Het lijkt papier maar is dus echt (Krupp) staal, Uit de Krupp fabriek in Hohenlimburg. Maar da's een heel ander verhaal.

Een Avatar ga ik nog wel eens een keertje verzinnen.

Bert, had ik je al verteld dat ik jouw avatar zo leuk vind? Bij deze dan. Fantastische scene; "There is no spoon" Hij doet me altijd denken aan mijn eigen motto: If you can't solve the problem, there is no problem. Misschien dat ik daar maar eens mee ga signeren.

Heb je trouwens Exisztenz ook gezien?

 

Jaap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met het risico voor een berisping voor het dubbelposten  :0 ...

 

De hippocampus (je hebt er eigenlijk twee, aan weerskanten van je cortex) is een structuur in je hersenen die er voor zorgt dat je ruimtelijke informatie kunt opslaan en ophalen.  Zonder je hippocampus kan je misschien nog net de weg vinden op heel bekend terrein (b.v. je eigen huis), maar daarbuiten niet meer. Bovendien werkt de hippocampus als een soort index voor andere herinneringen (zeg maar stashes...), die over de hele cortex zo'n beetje verspreid liggen. Ergo, de hippocampus is een soort CPS (Cerebral Positioning System).

Hippocampa klinkt wat vrouwelijker dan hippocampus en ik ben zelf blond en compenseer dat graag met brainy stuff :D

Avatar moet nog een beetje bijgepoetst worden, maar dat is een verknutselde weergave van een saggitale doorsnede van mijn eigen hersenen, gescand met een MRI scanner.

(Nog heel even over dat blond dan, was ik effe blij met het bewijs dat ze er ECHT inzaten!!!  :hehe:)

 

 

 

Edited By hippocampa on nov. 06 2002 at 01:17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[i:post_uid0]In het topic dat Megaheks hierboven aangeeft had ik al wat over onze nick gezet. Hier een herhaling ervan voor het overzicht:[/i:post_uid0]

Toen we onze eerste cache hadden gevonden (Boyscout, die uitzicht bood over een spoordal aan de ene kant en een snelweg aan de andere kant) zaten we daar dus op een relatief druk punt, maar toch volledig in afgelegen rustige natuur hoe tegenstrijdig dat ook lijkt! Een buizerd kwam langzaam door het spoordal heenzweven, op slechts 20m. afstand( :exclamation: ) en landde vlakbij. Aangezien wij gek zijn op roofvogels vonden we het schitterend. Toen we de log gingen schrijven moesten we een naam bedenken... dat was dus niet zo moeilijk.

Groetjes, Eagles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nadat ik eerst een paar keer op het forum rondgekeken had, wilde ik op een topic reageren. Daar moet je voor aangemeld zijn en toen moest er plotseling een nick verzonnen worden. Was niet moeilijk hoor. Dat moest Wolf worden. Maar tot mijn verdriet  was er al een wolfachtige nick. Omdat de inspiratie me ontbrak heb ik mezelf maar gewoon erics genoemd. Eric is m'n voornaam en Suiker m'n achternaam dus vandaar de s. Die s had eigenlijk een hoofdletter S moeten zijn, maar ja, dan moet je wel de shift-toets ingedrukt houden als je de letter intikt. En om nu niet m'n postjes kwijt te raken, verander ik m'n naam maar niet.

 

Wel hebben we het team Wolf genoemd want dat was er toch nog niet.

 

Erics

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit [i:post_uid0]Kapitein Rob - Het Pinguineiland van Prof.Lupardi[/i:post_uid0] (ca.1948) van Pieter Kuhn, oorspronkelijk een stripverhaal in Het Parool

haal ik ook wat minder positieve dingen:

[...]

Ja Stada, die verhalen ken ik uit mijn kindertijd. Die gaan over mijn vader. Die heeft zijn hele leven een slechte pers gehad en hij had een bedenkelijk imago.

Beste Prof,

 

Het is dus een hele professorale familie! Jammer van de slechte reputatie van uw vader. Ik vond tussen zijn slechte pers ook nog een afbeelding van hem. Hij ziet er ook nog eens heel wat minder vriendelijk uit dan uzelf. Wie is dat ontevreden-kijkende brildragende personage die uw vader gezelschap houdt?

 

 

 

image

 

 

 

Groeten,

 

SailAway

 

 

[edit:]

 

Oh, ik vind er nog één (met dank aan de Kapitein Rob Webpagina):

 

image

 

 

 

Edited By SailAway on nov. 06 2002 at 09:50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik mij aanmeldde bij de .com website moest ik onvoorbereid een nickname kiezen. Ik wist zogauw niets beters dan mijn voornaam. Sinds ik in een engelstalig land woon gebruik ik mijn officiële voornaam 'Alexander', omdat die wel bekend is en mijn nederlandse roepnaam 'Lex' niet.

Helaas was er al een Alexander, dus werd het 'Alexander_mt' (voor Malta). Maar al snel dacht ik, die inlognaam kan korter, dus werd het 'Lex', want die was nog vrij.

Bij het inloggen typ ik eenvoudshalve altijd 'lex', en dat deed ik gewoontegetrouw ook bij het aanmelden op de .nl site.

En nu blijkt dat mijn naam door sommigen als 'Iex' wordt gelezen. Maar het is dus gewoon 'Lex' met een kleine letter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Wie is dat ontevreden-kijkende brildragende personage die uw vader gezelschap houdt?

[...]

Die verschrikkelijke griezel is de trouwe assistent van mijn vader geweest. Zijn naam was Yoto. Dus nu weet je ook met welke voornaam ik ben opgezadeld. Ik vertel meestal maar: de Y staat voor de  Friese naam 'Ysbrand'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319

Hé dit onderwerpje had ik zelf al eens gestart, maar ik zie dat het draadje hier veel beter loopt.

"sjors" is een bijnaam die ik al sinds mijn middelbare school heb. Deze tijd heb ik doorgebracht op een kostschool. Ik was daar kennelijk niet de braafste en meegaandste leerling en met zo'n instelling werd je door je klasgenoten unaniem uitgeroepen als klassenvertegenwoordiger.  :laugh: Onder mijn bezielende leiding werd deze groep door de directeur ook al snel betiteld als rebellenclub met sjors als rebellenleider.De strip sjors en sjimmie was namelijk ook wel bekend als "sjors van de rebellenclub" Het is dus een soort Geuzennaam voor me geworden die ik de gehele schooltijd meedroeg. Velen kenden mij alleen maar onder de naam sjors en dachten dat het mijn echte voornaam was. In veel gevallen gebruik ik sjors dan ook als nickname.  Nagenoeg altijd word ik bij het cachen vergezeld door mijn vrouw (nee niet sjimmie en ze is ook niet zwart) en soms door mijn kinderen. sjors&co dus. De hond is mijn fanatiekste medehunter en die heet Bo.  We tekenen de logs dus in de meeste gevallen met :[b:post_uid0]sjors&co&bo.[/b:post_uid0] Rebels ben ik ook altijd een beetje gebleven.  :cool

 

 

 

Edited By sjors on nov. 06 2002 at 13:51

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mmmmm, tja

 

Mijn nick heb ik al een paar jaartjes. Voor mn werk (service-afdeling van een "TV artikelen (as seen on tv)" bedrijf) was ik bezig met een vertaling van een handleiding (dat is zo`n boekje wat bij een product zit en jullie nooit lezen waardoor ik weer werk heb   :D ). Bij dit product (spacebag) zit een ventiel die werkt met een zachte plastic schijf, deze werd in de toenmalige handleiding "Flapperdisk" genoemd.

In mijn vertaling bleef die Flapperdisk helaas staan  :D wat op kantoor snel ontdekt werd en voor veel hilariteit zorgde... en ik werd de rest van de week met Flapper aangsproken...vandaar dat deze naam is blijven hangen.

niet zo spectaculair dus...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit, in een héél grijs verleden zat E. nogals eens te chatten....merendeel met Amerikaland, dus de nickname EuroLady was geboren, een dame uit Europa.....Toen ook P. digitaal ging met een eigen computer wilde hij meechatten(of zien wat E. uitvoerde ) en werd hij dus EuroHubby.....toen gaf mijn computer er een tijdje de brui aan en kletsten we dus vrolijk verder onder de naam Euro & Co....

Onze nick heeft dus niks met guldens, euro's of enige andere vorm van geld te maken maar de vrije vertaling is eigenlijk inwoners van Europa...

 

Garoeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...