Bappie-NL Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Het wordt (voor mij dan) anders als ik de cache wel heb gevonden, maar er een situatie was die het fysiek onmogelijk maakte te loggen (bv logboekje weg). Dat heb ik 1 keer meegemaakt: pvc-kokertje gevonden, maar kreeg ik met geen mogelijkheid open. Dekseltje zat muurvast. Toen maar logstickertje aan buitenkant opgeplakt en foto ervan gemaakt als bewijs voor bij de log. De volgende vinders konden hem ook pas met zijn tweeen openkrijgen, en hebben toen mijn naam erbij opgeschreven in het logboekje En dat is inderdaad ook nog een mogelijkheid. Ook mij is het overkomen dat een kokertje dusdanig hoog geplaatst was dat ik er onmogelijk bij kon. Gebeurd wel vaker maar meestal krijg ik wel een omstander zo gek dat die het kokertje voor me wil pakken. In dit geval was dat niet zo en heb ook ik een Not Found log geschreven met de reden waarom een not found. De maker was zo vriendelijk terug te reageren met een mail dat ik hem wel als found mocht loggen en de koker gaat lager geplaatst worden.
Biertjuh Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Wat een geseik allemaal. Een cache log je als je hem vind. De eerste not found vinden wij een found, de rest heeft pech. Wij hebben pas een GME-cache nog gelogd als found, in overleg met de plaatser. De cache was "een weekje geleend" door spelende jeugd, is nu gelukkig weer terug. Afgelopen weekend hebben we ergens een kokertje niet kunnen vinden. De sporen van de dader waren duidelijk nog aanwezig (witte verf van het paaltje zelfs aan het gras) Nieuw kokertje, met papier geplaatst. Mocht de plaatser daar problemen mee hebben.. nah jammer dan, dan verwijdert ie onze log maar. Hij kan ook blij zijn dat er cachers zijn die de moeite nemen om voor hem cache-onderhoud te plegen. En verder: niet zeuren, ga liever cachen. Marja
SN@G Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Gemakkelijker zou zijn als de optie om een found it te loggen niet meer aanwezig is als een cache disabled staat of gearchiveerd is. Lekker a;s je op vakantie bent en na 2 weken wilt gaan loggen en blijkt dat ie ineens gearchiveerd is....
dmace Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Gemakkelijker zou zijn als de optie om een found it te loggen niet meer aanwezig is als een cache disabled staat of gearchiveerd is. Lekker a;s je op vakantie bent en na 2 weken wilt gaan loggen en blijkt dat ie ineens gearchiveerd is.... Inderdaad. Een dergelijke regel zou wel heel erg klantonvriendelijk zijn voor GC.com.
TuuronTour Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Gemakkelijker zou zijn als de optie om een found it te loggen niet meer aanwezig is als een cache disabled staat of gearchiveerd is. Lekker a;s je op vakantie bent en na 2 weken wilt gaan loggen en blijkt dat ie ineens gearchiveerd is.... In een ander soortgelijk draadje had Kruimel nog een maximale logtijd van 3 weken na disablen/archivering geopperd. Leek me wel goed idee, al lijkt max 4 weken mij beter. Hmm als dit ingevoerd zou worden zullen 'log volgt'-mailtjes vanuit internetcafe's vaker voorkomen.
Team Professor X Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Nog simpeler, gewoon niet meer kunnen loggen NA datum van disabelen/archiveren. Dat lijkt me niet zo moeilijk. Maar waar hebben we toch over, en hoe vaak komt het nu helemaal voor? Lekker belangrijk
BBosman Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Dat heb ik 1 keer meegemaakt: pvc-kokertje gevonden, maar kreeg ik met geen mogelijkheid open. Dekseltje zat muurvast. Toen maar logstickertje aan buitenkant opgeplakt en foto ervan gemaakt als bewijs voor bij de log. De volgende vinders konden hem ook pas met zijn tweeen openkrijgen, en hebben toen mijn naam erbij opgeschreven in het logboekje Dat komt mij ook bekend voor. Helaas is hij een tijdje daarna gearchiveerd en zal ik hem nooit meer kunnen loggen. Ik kan je vertelen dat ik me daar ter plaatse behoorlijk stond te frusteren. Verder ben ik er net als Kruimel een voorstander van dat gearchiveerde caches niet meer na de archiveringsdatum gelogd kunnen worden. Gearchiveerd is gearchiveerd. Dan moet je de website nog maar even controleren voor je op pad gaat. Voor wat betreft disabled caches ben ik iets milder. Ik heb situaties gehad waarin de eigenaar de cache disabled had, omdat er een aantal not founds gelogd waren. Ter plaatse kon ik echter de cache wel vinden en heb hem dus ook gewoon fysiek en digitaal gelogd. Als ik echter een "gat" vind zal ik hem zeker niet loggen. Lekker a;s je op vakantie bent en na 2 weken wilt gaan loggen en blijkt dat ie ineens gearchiveerd is.... Dat kun je gedeeltelijk oplossen door geen datums na de archiveringsdatum toe te staan. Dan zul je nog steeds mensen hebben die "valsspelen" door lang na het archiveren op de archiveringsdatum te loggen, maar dan mag je die als cacheowner volgens mij zonder scrupules direct verwijderen.
Malyenki Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Vandaag een cachecontrole gedaan na 2 notfounds bij HGV-Sluisje. Was inderdaad weg. Ligt weer een nieuwe. Maar ik heb de 2 notfounders wel gemaild dat ze hem alsnog als found mogen loggen. Ik vind dat je alleen dan, dus met toestemming van de owner, de cache alsnog als found mag loggen
MacOZ58 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Afgelopen weekend was ik de ongelukkige die na het lopen van Stevig Stappen 1t/m3 er achter kwam dat de cache van deel 3 weg was. <offtopic>Aiai, da's zuur. Daarin zaten een hele hoop coins van Ruud, is alles nu kwijt?</offtopic> Alles weg ja.. incl 9 echte coins.. lang leve de copieen dan toch maar? Offtopic... Hoe rot het ook is, maar dat is het risico van alles in 1 cache stoppen. Ik heb ze zelf nog niet zo lang geleden allemaal mogen aanschouwen. Leuk om ze allemaal eens te zien, maar ik moet eerlijk zeggen dat wanneer je een cache vind met maar 1 of 2 coins dat deze coins dan ook wat meer aandacht krijgen. Terug naar de topic... Het niet kunnen loggen van een cache wanneer deze disabled staat vind ik niet echt een optie in geval van bijvoorbeeld vakantie, ziekte etc... En zoals bijvoorbeeld als MacOZ58 onlangs heeft ervaren, een cache lopen die nog wel te vinden is ookal staat deze disabbled. Logboekje gevonden en gelogd is een found! Om het nog even duidelijker te krijgen: toen ik begon aan deze mooie tocht waren ze nog NIET disabled. Dat is pas gedaan na mijn melding dat de cache van Deel 3 weg was en na mijn log bij Deel 2 dat die wel wat onderhoud zou kunnen gebruiken. Een cache die op non actief staat zou ik niet aan beginnen, en al zeker niet als het gaat om een tocht van heel ruim 30km (exacte afstand heb ik niet gemeten). Groeten, MacOZ58
The Iceman Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Vandaag een cachecontrole gedaan na 2 notfounds bij HGV-Sluisje. Was inderdaad weg. Ligt weer een nieuwe. Maar ik heb de 2 notfounders wel gemaild dat ze hem alsnog als found mogen loggen. Ik vind dat je alleen dan, dus met toestemming van de owner, de cache alsnog als found mag loggen Ik was één van de 2 die not-found heeft gelogd. Toch zal ik een keer terugkomen om deze te loggen (moet ik wel meer dan 120km voor rijden, maar ja, mijn naam moet wel op het rolletje staan, vind ik, anders kan ik 'm voor mijn gevoel ook niet op de site loggen!) Ik zal dus geen gebruik maken van het aanbod om 'm als found te loggen. Het is me trouwens ook wel overkomen dat ik een cache vond die op disabled stond omdat hij door een aantal cachers niet gevonden was, en de eigenaar er vanuit ging dat hij echt weg was. Ik had hem na lang zoeken alsnog gevonden. Dan moet het toch mogelijk zijn(blijven) om hem gewoon te kunnen loggen!!?
Malyenki Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Vandaag een cachecontrole gedaan na 2 notfounds bij HGV-Sluisje. Was inderdaad weg. Ligt weer een nieuwe. Maar ik heb de 2 notfounders wel gemaild dat ze hem alsnog als found mogen loggen. Ik vind dat je alleen dan, dus met toestemming van de owner, de cache alsnog als found mag loggen Ik was één van de 2 die not-found heeft gelogd. Toch zal ik een keer terugkomen om deze te loggen (moet ik wel meer dan 120km voor rijden, maar ja, mijn naam moet wel op het rolletje staan, vind ik, anders kan ik 'm voor mijn gevoel ook niet op de site loggen!) Ik zal dus geen gebruik maken van het aanbod om 'm als found te loggen. Het is me trouwens ook wel overkomen dat ik een cache vond die op disabled stond omdat hij door een aantal cachers niet gevonden was, en de eigenaar er vanuit ging dat hij echt weg was. Ik had hem na lang zoeken alsnog gevonden. Dan moet het toch mogelijk zijn(blijven) om hem gewoon te kunnen loggen!!? Ik vind dat je hem dan zou moeten mogen loggen. Maar zet dan in je logje dat ie er gewoon nog ligt, en dat ie dus weer enabeld kan worden. PS Die 120 km is echt niet nodig hoor, je mag hem als gevonden loggen. Aan de andere kant, er ligt hier nog genoeg, dus tis altijd de moeite waard om langs te komen
barny Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Vandaag een cachecontrole gedaan na 2 notfounds bij HGV-Sluisje. Was inderdaad weg. Ligt weer een nieuwe. Maar ik heb de 2 notfounders wel gemaild dat ze hem alsnog als found mogen loggen. Ik vind dat je alleen dan, dus met toestemming van de owner, de cache alsnog als found mag loggen Ik was één van de 2 die not-found heeft gelogd. Toch zal ik een keer terugkomen om deze te loggen (moet ik wel meer dan 120km voor rijden, maar ja, mijn naam moet wel op het rolletje staan, vind ik, anders kan ik 'm voor mijn gevoel ook niet op de site loggen!) Ik zal dus geen gebruik maken van het aanbod om 'm als found te loggen. Het is me trouwens ook wel overkomen dat ik een cache vond die op disabled stond omdat hij door een aantal cachers niet gevonden was, en de eigenaar er vanuit ging dat hij echt weg was. Ik had hem na lang zoeken alsnog gevonden. Dan moet het toch mogelijk zijn(blijven) om hem gewoon te kunnen loggen!!? kijk daar ben ik het helemaal mee eens, dat is the spirit geen naam op het papiertje geen found log op het net. geen cache gevonden dan een not found dus ook geen service cache's plaatsen zoals sommige maatie's van mij doen , ik zal echt geen Kleijne hint geven wie de schuldige is. wat een flauwekul dit draadje doe wat je wil (maar ja ook dit is al veel vaker hier aan bod geweest) het valt niet mee om een heftig partytje schaak te spelen en dan nog iets zinnig op de knoppen te douwen Barny
Vinnie1 Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Flet. "Heb je geprobeerd om te mailen van: Ik kom uit Groningen.....enz? " NEEEEE Dan zou ik een perfect goede reden om terug naar Zwitserland te "moeten" om zeep helpen. Zo zie je maar dat een not found ook goede kanten heeft ;-)
Pfotzsche Geplaatst 10 september 2007 Geplaatst 10 september 2007 Hoe om te gaan met een cache die gearchiveerd staat op GC.COM maar die wel fysiek nog aanwezig is. Ik heb namelijk op 4 september een cache gelogt die op GC.COM (bleek mij achteraf) reeds 10 dagen ervoor op 25 augustus gearchiveerd was. Echter deze cache was nog wel fysiek in het veld aanwezig. Ik heb mijn naam dus fysiek nog op de logrol kunnen schrijven. In eerste instantie heb ik deze cache ook op GC.COM kunnen loggen echter recentelijk is mijn log door de legger van deze cache verwijderd. Hierover heb ik reeds recentelijk een mail gestuurd naar de bewuste legger (nog geen reactie ontvangen). Mijn vraag is mag deze cache nu wel of niet worden meegeteld of moet dit in onderling overleg met de legger worden bepaald. Ik heb deze cache dus fysiek nog gevonden en kunnen loggen. Zonder dat ik wist dat hij reeds gearchiveerd was. Deze cache stond nog in mijn GPSr.
Aanbevolen berichten