Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het valt ons op dat teams blijkbaar een cache kunnen loggen als found it terwijl er geen cache ligt. :huh:

Bij onze tradigroep Rondje Bernheze is het al een paar keer voorgekomen dat een cache geript werd. :dribble: Als wij dat bericht ontvangen gaan we zo snel mogelijk kijken en plaatsen een nieuwe of halen de cache off line (disable). Ondanks dat er geen cache meer ligt en deze zelfs als niet meer beschikbaar staat gemeld, wordt er toch nog found it gelogd. Als we na enige tijd terug komen op de locatie dan ligt er meestal een briefje in een zakje op de oorspronkelijke plaats. Een keer hebben we het zelfs meegemaakt dat er in de buurt van de locatie een nieuw rolletje was geplaatst omdat het team de eigenlijke cache niet kon vinden. Iedereen logde vrolijk op het verkeerde rolletje dat aan de andere kant van een bruggetje lag.

Dit is allemaal op zijn zwakst uitgedrukt niet sportief. Wij hebben dat beperkt getolereerd omdat we de drift van 51 caches vinden op een dag niet wilden verstoren. Na de ervaringen van het afgelopen weekend hebben we besloten om het niet meer toe te staan. :blush:

Daarom gaan wij vanaf nu alle "found it" logs die geplaatst worden bij een cache die op disabled staat zonder meer verwijderen.

Wij vinden dat het wel Geocachen moet blijven. Dat wil zeggen: Geen cache is geen found it. ;)

GC.com schrijft dat als er een boekje aanwezig is, is er sprake van een cache. Wij voegen daar aan toe dat het boekje wel van de eigenaar van de cache moet zijn.

Ondanks dat het een rigoreuze beslissing is die wij menen te moeten nemen hopen we dat er hier en daar wat begrip voor is en dat meer teams hierin meegaan. Dit houdt de boel gezond.

Geplaatst

Je slaat de spijker op zijn kop, bij sommige caches heb ik met volle verbazing de logs zitten lezen. En dan heb ik het toevallig niet over 'rondje Bernheze'. Maar bij meer caches komt het voor, mooi een found it loggen en dan in de tekst zetten dat de cache waarschijnlijk geripped is omdat ze voor een leeg gat stonden te kijken.

Dacht bijna nog dat ik het spelletje verkeerd begreep ;) , maar gelukkig valt dat wel mee.

Geplaatst

Als ik het goed begrijp is het toch wel erg carambalig als je een hele cache route gelopen hebt en er blijkt bij het eindpunt ineens dat de cache weg is. Heb dit toevallig net vandaag voor het eerst zelf mee gemaakt.

Heb je dan een 'niet gevonden' cache of kan je deze als 'gevonden' loggen?

Vind het namelijk zonde van de tijd en inzet van iemand en er blijkt gewoon voor je een rip geweest te zijn. ;)

Geplaatst

Andersom komt blijkbaar ook voor

Recent aan het cachen geweest in het oosten van Drenthe. Daar keurig de volgende cache gevonden en gelogd; Lofar GC11DG9. Bij thuiskomst wilde ik deze cache loggen op GC.COM Blijkt deze door de eigenaar al tien dagen eerder gearchiveerd te zijn terwijl de logrol nog op zijn plek lag. Dit moest wel de originele zijn aangezien deze van rood papier was welke allen door deze legger gebruikt werd.

Gelukkig heb ik deze cache wel kunnen loggen op GC.COM. Laten we zeggen als LTF (last to find) ;)

Geplaatst
Als ik het goed begrijp is het toch wel erg carambalig als je een hele cache route gelopen hebt en er blijkt bij het eindpunt ineens dat de cache weg is. Heb dit toevallig net vandaag voor het eerst zelf mee gemaakt.

Vind het namelijk zonde van de tijd en inzet van iemand en er blijkt gewoon voor je een rip geweest te zijn. ;)

Dat is het risico en de cache maker kan er niet 24 uur per dag boveop gaan zitten om zijn cache te bewaken, jammer genoeg zijn er altijd wel muggles die het verzieken.

Maar ja als je een leeg gat gevonden hebt kan je hem ook niet loggen of je moet goed keuring gevraagt hebben aan de owner of je hem toch mag loggen dit komt namelijk anders over dan gewoon de cache loggen!!

knifemen

Geplaatst

Je kan gewoon melden bij legger dat cache verdwenen is. Zeker na het lopen van een wandeling van kilometers kan het idd jammer zijn.

Als legger zeker weet dat cache weg is, dan zal die er niet moeilijk over doen als cache gelogd word ( Natuurlijkj niet de bedoeling dat ineens iedereen de cache gaat loggen omdat die toch weg is, maar gaat hier nu om diegene die ontdekt heeft dat caceh geript is.). maar als caches verdwenen zijn en men denkt zelf nieuwe rolletjes te moeten leggen, dat is Not Done.

Geplaatst

Hallo,

Hier even een reactie van Ating,

Loggen is found, niet loggen is geen found?

Je doet mee aan dit spelletje omdat je het leuk vind om plaatsen te bezoeken, om caches te loggen en om voor andere mensen TB's en coins verder te laten reizen. De kunst van het loggen is op bijv op de Carotte manier. Zie het laatste CITO event bij de Loonse en Drunense Duinen! Zelf ondervonden we bij het rondje Zevenberen precies wat anderen ook ondervonden. Je vindt de exact de cachelokatie, maar treft geen logrol meer aan. Dus hele serie gelogd behalve die ene! Jammer, dan je weet zelf dat je er was en nog 3.499 en andere caches te doen, dus waarom bij de pakken neer gaan zitten als er nog zoveel leuks te doen is.

Groeten,

Ating ;) die al heel wat not founds heeft gelogd!

Geplaatst

het spel is heel simpel, niet gevonden ondanks de kilometers, is geen found log maar een not found.

het is jammer maar helaas.

ik zie ook vaak dat er een found gelogd wordt terwijl er ook nog eens duidelijk in de log staat dat de cache niet te vinden is. :blush::dribble:;)

Geplaatst

Ik hoop dat de wandeling / het plekje / de puzzel de moeite waard was. Voor de cacher is dat dan in ieder geval geen zonde van de moeite en tijd. Alleen het kistje is niet gevonden, maar als het een goeie cache (tocht, puzzel etc) was heb je je verder toch wel vermaakt . Je mag dan niet loggen, nou ja, jammer dan.

Zonde van de moeite van de cache-eigenaar: ja inderdaad. Dat lijkt me heel erg balen. Helaas zijn er nog steeds mensen die niet met hun vingers van andermans spullen af kunnen blijven :dribble:

Geplaatst
Je kan gewoon melden bij legger dat cache verdwenen is. Zeker na het lopen van een wandeling van kilometers kan het idd jammer zijn.

Als legger zeker weet dat cache weg is, dan zal die er niet moeilijk over doen als cache gelogd word ( Natuurlijkj niet de bedoeling dat ineens iedereen de cache gaat loggen omdat die toch weg is, maar gaat hier nu om diegene die ontdekt heeft dat caceh geript is.). maar als caches verdwenen zijn en men denkt zelf nieuwe rolletjes te moeten leggen, dat is Not Done.

Dit is duidelijk. Wij willen er nog aan toevoegen dat we het in ons verhaal alleen hebben over caches die disabled zijn en dus door de legger off line gehaald zijn. Met andere woorden, de cache bestaat even niet meer.

Wij hebben deze zomer in De Harz in Duitsland enkele traditionals gedaan waar in de tekst stond vermeld: "Als je de cache niet kunt vinden, plaats dan maar een foto met jouw en je GPS op de locatie". :dribble:

Volgens ons is dit een virtual en dat is dus niet (meer) toegestaan.

Als dit had gemogen dan had Rondje Bernheze uit 100 locatie's bestaan en hadden wij in notime in een psychiatrische inrichting gezeten. ;)

Laten we het dus maar op de gewone manier doen.

Geplaatst
Maar bij meer caches komt het voor, mooi een found it loggen en dan in de tekst zetten dat de cache waarschijnlijk geripped is omdat ze voor een leeg gat stonden te kijken.

Waarschijnlijk onze onervarenheid ..... maar hoe kan je een "found it" loggen als je niks gevonden hebt? :o Je loopt dus naar de plek waarvan jij denkt dat dit het goede punt is, daar vind je niks, maar wel iets dat op een gat in de grond lijkt. :huh:

En dan log je dus in feite dat je een gat in de grond hebt gevonden :dribble: . Ja, zo kan ik mij score ook opkrikken. Volgende keer lopen we een stukkie, maken een :blush: van een gat in de grond en zeggen dan dat we een gat gevonden hebben (volgende keer gaan de honden dus mee ;) ). Kennelijk is een score bij GC zo belangrijk voor mensen dat ze zelfs hierbij vals gaan spelen. Dat zijn dan waarschijnlijk mensen die "vergeten" te loggen dat ze een cache niet hebben kunnen vinden. Mensuh! Het is maar een spelletje.

Geplaatst

Toch wel humor dat deze discussie iedere keer weer langs komt fladderen. Kennelijk zijn mensen te lui om de eerste pagina van deze site eens te lezen of men is wellicht hardleers. Er staat namelijk duidelijk:

Vinden ze hem, dan mogen ze er een voorwerp uitpakken, maar ze moeten er ook weer één bij doen. Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

Conclusie: geen cache, geen log, geen found ;)

Wil de cache eigenaar je een keer matsen, dan heb je gewoon mazzel!

Geplaatst
Toch wel humor dat deze discussie iedere keer weer langs komt fladderen. Kennelijk zijn mensen te lui om de eerste pagina van deze site eens te lezen of men is wellicht hardleers. Er staat namelijk duidelijk:

Vinden ze hem, dan mogen ze er een voorwerp uitpakken, maar ze moeten er ook weer één bij doen. Vervolgens loggen ze hun bezoek op de speciale cache pagina om hun bezoek kenbaar te maken.

Conclusie: geen cache, geen log, geen found ;)

Wil de cache eigenaar je een keer matsen, dan heb je gewoon mazzel!

Hoe kan het dan dat stevig stappen op 8 sept op disabled gezet wordt en jullie toch op 9 sept loggen als found it ;) . Of gewoon mazzel natuurlijk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...