Spring naar bijdragen

Wat is het GC nummer en hoe komt een Cache er aan?


GensNet

Aanbevolen berichten

Leuk dat je zelf een cache wilt gaan leggen. Hopelijk heb je eerst een redelijk aantal gedaan om ervaring op te doen.

 

Bij het invullen van het cache-formulier (http://www.geocaching.nl/hiding/cacheform.php) wordt er inderdaad een GC-code aan je cache toegekend.

Let wel op dat je pas na het daadwerkelijk plaatsen van de cache het vinkje aanzet bij Enable cache listing. Dan krijgt de reviewer de cache te zien en

zal de cache vaak snel live komen als aan alle voorwaarden (toestemming grondeigenaar, genoeg afstand tot andere caches/waypoints, etc.) is voldaan.

 

Je kunt dus zonder probleem de GC-code eerst op de cache schrijven, die plaatsen en dan de cache aanbieden bij de reviewer.

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kijk hier heb ik wat aan Birdie.NL.

Ik vond het al raar dat je een GC code op de sticker of de cache zelf kon invullen voor je hem aanmeld via het formulier etc.

 

Dus lokatie zoeken,

voldoen aan alle eisen etc. (dat was me wel duidelijk) :D

thuis het formulier invullen en de GC code krijgen.

Hierna de code op de stikker schrijven en dan kan je hem plaatsen en uiteindelijk de rest zoals je beschreef.

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb trouwens in Oostenrijk leuke ervaringen opgedaan.

Wat daar wel opvalt dat vele caches wel bij bruggen zitten.

Niet van hoofdwegen of zo, maar echt in dorpjes en natuur-, wandel- en fietsgebieden.

bewerkt door Josteef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit sluit wel aan bij mijn huidige bezigheden. (ik zit nog in de ontwerp fase/landeigenaren/beheerders zoeken.)

 

maar al ik het goed begrijp dan kan ik dus geen kale cache pagina aanbieden om de coördinaten te laten controleren.

 

Als ik in een te ver stadium pas de coördinaten kan laten testen en ik zou een Wp moeten wijzigen zal dat een hele ombouw kosten.

 

In eens snap ik het potje pleuren........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt de coördinaten wel even mailen naar de Rev. met het vriendelijke verzoek er naar te kijken.

Ik weet echter niet of de Rev. dan ook garandeert dat in de tijd dat jij bezig bent er geen andere cache komt die jou cache dwars zit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt de coördinaten wel even mailen naar de Rev. met het vriendelijke verzoek er naar te kijken.

Ik weet echter niet of de Rev. dan ook garandeert dat in de tijd dat jij bezig bent er geen andere cache komt die jou cache dwars zit

 

 

Het er tussen komen is natuurlijk ook niet gewenst. Al hoewel het hier rustig is. zeg maar een zwart gat in de cache kaart. Wel blij te horen dat ze eventueel willen kijken op basis van de gekozen waypoints.

 

Ik denkt zelf aan een opbouwtijd van een maand of twee in het veld. Dus tussen de eerste aanbieding bij groundspeak en het daad werkelijk online komen. Is dit mogelijk of niet?

bewerkt door Van Stolk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is natuurlijk mogelijk.

Als de Rev. naar de coördinaten kijkt ,is het voor hem/haar ondoenlijk om ook nog in de gaten te houden of er niets tussen komt in jullie opbouw tijd,net als het online brengen op een bepaalde datum ( er worden veel caches tegelijk aangeboden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, als je het vriendelijk vraagt is er best veel te regelen.

 

Met mijn laatste cache ben ik in februari 2013 begonnen. Alle WPs ingevoerd, cache nog niet actief gemaakt maar wel een reviewer gemaild of er problemen met de WPs zouden kunnen komen (in de buurt liggen nogal wat mysterys waarvan ik de eindcoördinaten niet wist). Mailtje teruggekregen, reviewer had er naar gekeken en 1 WP moest verlegd worden.

Als de check van de reviewer gedaan is en je WPs zijn goedgekeurd, is het volgens mij zo dat ze dan in de database staan, en anderen die iets in de buurt willen leggen, hiervoor geen toestemming meer krijgen!

 

Uiteindelijk is mijn cache half juni 2013 gepubliceerd, op een afgesproken datum. Ook dat kan best geregeld worden, als je het maar vroeg genoeg aangeeft. Dus niet vandaag mailen dat je cache morgen gepubliceerd 'moet' worden. 'n Weekje of twee in het verschiet ... geef de reviewer ook een beetje ruimte!

 

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met 26 gevonden caches moet je van goedde huize komen wil je een cache neerleggen die ook maar iets bijdraagt aan het geocachen

 

Barny

:offtopic: Beetje jammer deze reactie en zeker niet netjes. Een beetje hooghartig zelfs.

Je weet niet met wat voor persoon je te maken hebt. Je kent me niet.

Alleen omdat ik nog zo weinig heb, wil niet zeggen dat ik geen ruimdenkend vermogen heb.

Stel nou dat ik wel leuke, mooie en goede locaties weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josteef.

 

Niet om hooghartig te zijn en beledigend we kennen jou inderdaad niet maar de ervaring leert en dat geld voor beide partijen.

 

Suc6 met je cache verbaas ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josteef ow ben jij er zo eentje #lange teentjes

laat ik het uitleggen, het is niet hooghartig het is ervaring

heel kort geleden opende joshua66 en draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=20949 waar ik de zelfde opmerking maakte, lees dat eens, kan je zien dat er ook een speciale geocache zou komen #proest #Kuch

dat heerschap kreeg waarschijnlijk per PB van een één of andere bijgogem de tip om de reviuwer maar gewoon te belazeren,( daarmee gelijk de hele geocachecommunity)

hij kreeg daarmee zijn cache online maar de gevolgen laten zich hier lezen http://coord.info/GC4EY04 vergeet niet dat er al berichten zijn weggehaald op die pagina

 

de kans dat jij met zo weinig cache ervaring en je opvliegende karaktereigenschap iets voor elkaar krijgt waar de geocachecommunity verbaast zal staan, is behalve de klungeligheid uit het recente genoemde voorbeeld niet bijster groot, ga eerst wat echte cache's vinden voordat je je zo nodig aan het cacheleggen avontuur begint

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaat men zo met beginnende geocachers om?

Hopelijk is niet iedereen zo.

 

En geen lange tenen, maar de manier van iets overbrengen schort er behoorlijk aan.

Communicatieve eigenschappen zijn niet de beste eigenschappen denk ik.

 

In ieder geval ga ik mijn best doen om de andere geocachers naar bijzondere of mooie locaties te brengen.

 

 

Even OT

Het feit dat Barny ook kennelijk je Geocaching nickname is en ik het een en ander van je gezien heb op GC.com zegt mij al genoeg.

Have a nice life.

bewerkt door Josteef
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan in ieder geval niet zeggen dat ik niet duidelijk ben, daar gaat me het om, duidelijk zijn, als de verpakking jou niet bevalt is dat jou probleem

jij komt en gaat zoals vele voor jou en vele na jou zullen gaan allemaal met de zelfde attitude helaas met achterlating van jou erfenis bestaande uit geotrash #enbedankt

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Barny, maar als ik je commentaar lees dan wordt ik er toch een beetje niet goed van. OK, je hebt gelijk dat Josteef nog weinig heeft gevonden, een fanatiek cacher kan je hem niet noemen.

 

Echter de man/vrouw neemt wel de moeite om hier op het forum te informeren wat ie moet doen. Persoonlijk heb ik de indruk dat er wel serieus wordt gepoogd een leuke cache te maken. Naast de de toch al veel te vele ruim 12000 caches in NL waarvan een heel deel inderdaad prut is zou ik een dergelijk initiatief niet bij voorbaat de grond in boren. Weet jij wat voor ervaring persoon in kwestie heeft...

 

In de "Lonely planet" stond indertijd: bad places just disappear and good places can go bad. of wel, geef het eens een kans en wacht even af wat er van komt, als het nix is dan is het ook zo weer weg.

 

Twee centjes van een herintreder die o.a. gestopt was vanwege de vele prut (voor/achter/zijtuin en nieuwebouwwijk) caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...